Jump to content
IGNORERAD

Föra över sms från iPhone till datorn


Magrood

Recommended Posts

Hej

Jag har ibland när jag har väldigt bråttom köpt och betalat för tågbiljetter via telefon.

Får sms-biljett.

Men mitt köp registreras inte någonstans, enligt vad jag kan se.

Kan man tanka över sms-meddelanden från iPhone till datorn?

Har sett ett program på nätet. Men undrar om nångon här har provat.

Med vänlig hälsning,

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir intressant att se ev svar på detta, jag har försökt att föra över bilder från datorn till damens iPhone, vill inte installera en massa Apple-program på min dator (de "skräpar" ner så hemskt) och då vägrar ju dator o iPhone att tala med varandra än mindre låta mig föra över bilder på ett enkelt sätt.

På min Android telefon kan jag ju bara "dra o släppa" mellan dator o telefon i utforskaren.

 

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Blir intressant att se ev svar på detta, jag har försökt att föra över bilder från datorn till damens iPhone, vill inte installera en massa Apple-program på min dator (de "skräpar" ner så hemskt) och då vägrar ju dator o iPhone att tala med varandra än mindre låta mig föra över bilder på ett enkelt sätt.

På min Android telefon kan jag ju bara "dra o släppa" mellan dator o telefon i utforskaren.

 

Mvh

BBJ

:wai:

 

Är det bara någon enstaka bild så kan du ju e-mejla bilden till dig själv och sen spara den i telefonen. Det förutsätter iofs att du lagt in din mejl i iphonen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag behöver information om mina biljett-köp som jag gör via telefon för att kunna få pengar tillbaka från tolkförmedlingar på ett smidigare sätt.

Hittills har jag tagit skärmbild på mobilen på det sms:et det gäller och skriva ut det som bild.

Men det borde finnas enklare sätt.

 

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Hej

Jag har ibland när jag har väldigt bråttom köpt och betalat för tågbiljetter via telefon.

Får sms-biljett.

Men mitt köp registreras inte någonstans, enligt vad jag kan se.

Kan man tanka över sms-meddelanden från iPhone till datorn?

Har sett ett program på nätet. Men undrar om nångon här har provat.

Med vänlig hälsning,

Magrood

 

Skärmdumpa sms:et genom att hålla in av/på och hem-knapparna samtidigt så får du bild på det, har du icloud så får du ju upp det i datorn.

 

Edit: såg att du redan gjorde så nu :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det bara någon enstaka bild så kan du ju e-mejla bilden till dig själv och sen spara den i telefonen. Det förutsätter iofs att du lagt in din mejl i iphonen. 

 

Tack för tipset, men damen vill ha över ett hundratal bilder som hon vill ha i telefonen.

 

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Tack för tipset, men damen vill ha över ett hundratal bilder som hon vill ha i telefonen.

 

Mvh

BBJ

:wai:

 

Då föreslår jag Skydrive som ju är en molntjänst som inte tar upp en massa minne. https://itunes.apple.com/se/app/skydrive/id477537958?mt=8 Registrera konto och för över bilderna till Skydrive så kommer hon åt dem överallt, även i iphonen och det bästa av allt är att det är en Microsoft tjänst :) Annars så finns ju apples icloud men vet inte hur det funkar att föra över befintliga bilder dit, det är ju trots allt en apple-tjänst så det lär ju inte vara smidigt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Då föreslår jag Skydrive som ju är en molntjänst som inte tar upp en massa minne. https://itunes.apple.com/se/app/skydrive/id477537958?mt=8 Registrera konto och för över bilderna till Skydrive så kommer hon åt dem överallt, även i iphonen och det bästa av allt är att det är en Microsoft tjänst :) Annars så finns ju apples icloud men vet inte hur det funkar att föra över befintliga bilder dit, det är ju trots allt en apple-tjänst så det lär ju inte vara smidigt. 

 

Får prova, tack för tipset.

 

Mvh

BBJ

:thumbsup:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack!

 

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag behöver information om mina biljett-köp som jag gör via telefon för att kunna få pengar tillbaka från tolkförmedlingar på ett smidigare sätt.

Hittills har jag tagit skärmbild på mobilen på det sms:et det gäller och skriva ut det som bild.

Men det borde finnas enklare sätt.

 

Mvh

Magrood

 

Kör bil och ta milersättning...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör bil och ta milersättning...

Jag skulle tro att Magrood "jobbar på tåget" 

och förbereder nästa jobb, därför kan hon

istället ta ut timtid på sin tid på tåget och

kan istället fakturera 600/h mer än milpengar :17: 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Dropbox kan ju vara ett alternativ också.

 

Tycker Skydrive är smidigare då Dropbox kräver installation på varje enhet..

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker Skydrive är smidigare då Dropbox kräver installation på varje enhet..

Inte testat skydrive. Hur många gig bjuder dom på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte testat skydrive. Hur många gig bjuder dom på?

7 gb gratis och du kan köpa upp till 200 gb för några hundralappar per år

 

En annan bra sak där är om man har flera Win8-enheter så synkas alla inställningar, appar etc mellan dom via Skydrive-kontot

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...