Jump to content
IGNORERAD

Varning För Bangkok Hospital


Gorocco

Recommended Posts

Med spänning väntar jag den första som klagar för att inte fått vård på Bangkok Pattaya Hospital?

Att få vård över behovet är nog inte alls så illa som att inte få den vård man behöver för tillfället.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 66
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    5

  • Sam sip sam

    5

  • Gorocco

    3

  • HajKaj

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hehe, det tvivlar jag inte på, har själv varit innehavare av titeln "Bangkoks rödaste røvhåll" 3 år i rad...

 

(sorry OT Kevin, bra att du är frisk och kry igen och som förstagångs förälder så är man nog lite extra noga)

 

Räddningen är att man har stjärttvätten, the "bum-gun", vid såna tillfällen.

Bara att spola sig ren, sen lägga sig på sängen med röven i vädret och låta lufttorka.

Att gnugga sig ren med toapapper i dom regionerna 10-15 ggr om dagen kan förstöra

vilket friskt rövhål som helst.

 

@ Naam kaeng.

Dock bör man då undvika att ha dojjor på rummet när man använder sig av denna metod.

 

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Med spänning väntar jag den första som klagar för att inte fått vård på Bangkok Pattaya Hospital?

Att få vård över behovet är nog inte alls så illa som att inte få den vård man behöver för tillfället.

 

Vad är det för fel på adekvat vård - varken mer eller mindre?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Med spänning väntar jag den första som klagar för att inte fått vård på Bangkok Pattaya Hospital?

Att få vård över behovet är nog inte alls så illa som att inte få den vård man behöver för tillfället.

Prova att göra väldigt klart för sjukhuset att du inte har några som helst pengar, eller ingen sjukförsäkring.

Be sen om vård.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bodde ett antal veckor i Samut Phrakan 2005, fick ont i örat.- Frugan tog mig till Srinakarin hospital där dom dammsög bägge öronen, kunna se det direkt på bildskärmen när doktorn grejade inne i örad.- Tror ente det kostade mer än några hundra Bth heller, vart aldrig nåt snack om jag vart försäkrad eller ej.-

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Ja Bangkok hospital i Phuket är precis det samma som Gorocco säger bara pengar i huvudet på dom .

Link to comment
Dela på andra sajter

Instämmer

 

Efter ett besök i Lampang hospital ( betal-sjukhuset ) inser man att det är mycket snack, hålla image, fixa och dona, men lite substans och mager förankring i lvetenskap.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nu skaffat den nya försäkringen som regeringen har infört för 2000 B plus ca 500 B för prover är man försäkrad. Den ger dig samma möjligheter till vård som en vanlig Thailändare varje besök inklusive mediciner kostar 30 B. Det finns ingen ålders begränsning och gäller oavsett tidigare sjukdomar den gäller ett år. Då jag äter blodtrycks medicin blev jag upplyst att de går jag ditt och hämtar gratis när jag behöver mera.

Ändrades av saobaht

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Prova att göra väldigt klart för sjukhuset att du inte har några som helst pengar, eller ingen sjukförsäkring.

Be sen om vård.

Det var inte de som jag syftade, så dum är inte ens jag att skulle inbilla mig få vård utan pengar eller försäkring.

Fast man får första hjälpen ändå. Tack o hej.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nu skaffat den nya försäkringen som regeringen har infört för 2000 B plus ca 500 B för prover är man försäkrad. Den ger dig samma möjligheter till vård som en vanlig Thailändare varje besök inklusive mediciner kostar 30 B. Det finns ingen ålders begränsning och gäller oavsett tidigare sjukdomar den gäller ett år. Då jag äter blodtrycks medicin blev jag upplyst att de går jag ditt och hämtar gratis när jag behöver mera.

Mera info om den försäkringen tack, var fixar man den ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Varning För Bangkok Hospital

Håller helt med !!!

Jag har hål i pumpen. Ett litet hål i vänster hjärtklaff.

Jag har åkt till Bumrundgrad Hospital i Bangkok en gång per år.

Dess emellan har jag besökt San Paulo Hospital i Hua Hin för blodprov och få medicin.

San Paulo falnade dock (kunder slutade komma, systrar slutade och doktorer likaledes ), och när Bangkok Hospital Hua Hin blev klart flyttade jag dit.

I år tänkte jag att det var kanske onödigt att åka till Bumrundgrad och frågade läkaren på Bangkok Hospital Hua Hin om dom kunde göra en Echo-cardiogram-undersökning.

Och han sade javisst. Förutom alla undersökningar han hittat på gick väl det här också.

Det var CT-testa av oartan EKG och Fullständigt blodprov.

Förra undersökningen på Bumrundgrad visade i stort sett oförändrat men doktorn undrade om vi kanske skulle överväga att operera.

När echo-cardiogramundersökningen var klar på Bangkok Hospital Hua Hin kom docktorn och tittade på skärmen i 5-10 sekunder och sade att "det ser bra ut, du har ett gott hjärta".

1,5 år sedan "man kanske skulle överväga operation".

???

Så jag bestämde mig för att låta Pecharat Hospital kolla.

Det gjorde dom och kom fram med samma resultat som Bumrundgrad. 

Hål i vänster klaff, ca 30 % av blodet som pumpas ut kommer tillbaka genom hålet.

Men Pecharat-doktorn tyckte inte det var akut och jag behöver inte komma tillbaka förrän jag får andnöd eller andra obehagligheter.

Så 

Varning För Bangkok Hospital

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har bara bra erfarenheter av Bangkok Hospital. Min fot har slutat fungerar. Var där för 3 dagar sedan. Fick en rullstol och en tomte som körde mig runt. Röntgen, prover och pratade med doktorn. 2,5 timme. I Sverige skulle jag inte ens ha fått se en läkare på den tiden. Var på återbesök idag och samma goa service. För några år sedan var låg jag inne för Dengue feber och det var samma bra service då. Jag tycker inte att dom tog i för mycket med någonting.(ok kanske rummet då som var lite lyxigt men jag klagade inte :-) ) Så jag känner mig trygg Har många sjukhusbesök i Sverige och dom har aldrig någonsin varit i närheten av den här servicen och kvalitet. 

//G

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har bara bra erfarenheter av Bangkok Hospital. Min fot har slutat fungerar. Var där för 3 dagar sedan. Fick en rullstol och en tomte som körde mig runt. Röntgen, prover och pratade med doktorn. 2,5 timme. I Sverige skulle jag inte ens ha fått se en läkare på den tiden. Var på återbesök idag och samma goa service. För några år sedan var låg jag inne för Dengue feber och det var samma bra service då. Jag tycker inte att dom tog i för mycket med någonting.(ok kanske rummet då som var lite lyxigt men jag klagade inte :-) ) Så jag känner mig trygg Har många sjukhusbesök i Sverige och dom har aldrig någonsin varit i närheten av den här servicen och kvalitet. 

//G

Jag hoppas ärligt att du har rätt i dina förhoppningar om vad ditt försäkringsbolag ställer upp på.  Tror man att en hälsoförsäkring via en reseförsäkring är detsamma som att man befinner sig i Sverige och omfattas av den svenska helförsäkringen så är man optimistisk i överkant.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hoppas ärligt att du har rätt i dina förhoppningar om vad ditt försäkringsbolag ställer upp på. Tror man att en hälsoförsäkring via en reseförsäkring är detsamma som att man befinner sig i Sverige och omfattas av den svenska helförsäkringen så är man optimistisk i överkant.

Fritz..

Sorry Fritz jag förstod inte ditt svar. Men nej försäkring gäller bara ny uppkomna akuta ärenden tror jag.

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Sagt av en klok man:

“The best six doctors anywhere and no one can deny it are Sunshine, Water, Rest, Air, Exercise and Diet" Wayne Fields

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

En bekant till mig sa att hans vän fick läggas in efter att krökat för länge.

Dom höll han där i 3 veckor tills hans dotter kom och hämtade hem honom.

Han var helt veck i huvudet under tiden där men kvicknade till på planet hem.

Jag antar att dom ville hålla honom där ett tag och pumpade honom full med mediciner

Så att han inte tog sig därifrån.Bra förtjänst för sjukhuset för att bevara en "grönsak".

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...