Jump to content
IGNORERAD

Varning För Bangkok Hospital


Gorocco

Recommended Posts

Hajkaj, kommer ihåg att jag sa åt dig att dra dit o fixa skiten hehe

 

Fick ett kralligt njurstensanfall i slutet på en 7 månaders vistelse i Thailand, ett par dagar på Bumrungrat o 70.000 bath som till 100% pröjsades av SOS i cph så va det klart

 

ett par år senare 13 mm sten som satt i njurbäckenet resulterade i ett besök på Ks, håll i ryggen me slang + pisspåse och en väntetid på ett par månader.

 

lyckades att få ner tiden något med diverse hot o lirkande.

 

 

2-3 dgr på Bumrungrat med toppmodern utrustning för 70.000 bath kontra ett par månaders väntan för att få behandling på Ks med utrustning från 50 talet...

 

all sjukvård suger inte i LOS

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 66
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    5

  • Sam sip sam

    5

  • Gorocco

    3

  • HajKaj

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Skönt att Kevin är OK nu :14:

 

Har också hört att Bangkok Hospital är dyra. Själv har jag använt mig av S:t Marys Hospital i Korat, de få gånger jag behövt.

 

Vart ordentligt magsjuk 2008 i Korat, tömde mig helt på vätska på mindre än ett dygn och damen tvingade mig att åka till S:t Marys. Kom in o blev omhändertagen direkt, jag var helt uttorkad och de rekommenderade dropp då jag inte kunde behålla någon vätska. De tog flera prover och jag låg på singelrum 1 natt med min dam sovande på soffan i samma rum. Kostnad 5200 bath för hela kalaset, dvs mindre än självrisken på min reseförsäkring.

 

Sen tycker jag inte att man kan jämföra det man betalar cash på Svenska sjukhus då man redan betalat en hel del via skattsedeln, speciellt som egen företagare.

 

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Var inlagd på sös nu i augusti 2 veckor toppenservice ,bättre än hotell 80 kr dygnet ,hade en sjukhusvistelse försäkring som gav 600 kr dygnet som jag kvitterade ut 9000 kr på ,så allt är inte skit i Svedala :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Var inlagd på sös nu i augusti 2 veckor toppenservice ,bättre än hotell 80 kr dygnet ,hade en sjukhusvistelse försäkring som gav 600 kr dygnet som jag kvitterade ut 9000 kr på ,så allt är inte skit i Svedala :thumbsup:

Det bra att du fixa till dej gubbe så du pigg o fresch när du kommer till Los. Då bjuder jag på en stänkare:lol:

BAJEN 4-EVER

Link to comment
Dela på andra sajter

Var inlagd på sös nu i augusti 2 veckor toppenservice ,bättre än hotell 80 kr dygnet ,hade en sjukhusvistelse försäkring som gav 600 kr dygnet som jag kvitterade ut 9000 kr på ,så allt är inte skit i Svedala :thumbsup:

Läkarna jag träffade i torsdags sa till mig när jag frågade hur snabbt jag kunde få tid hos kirurgen: det går ganska snabbt, men var glad att du inte får tid direkt för då har du cancer.

Jag har inte ont, inga större besvär och får bra vård. Jag är hyffsat nöjd även om mitt lilla problem har tagit för lång tid.

Men jag väntar hellre några veckor till om någon med cancer behöver tiden bättre än mig!

Hittills har jag betalat 300kr, tror jag är uppe i 25 besök nu :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Läkarna jag träffade i torsdags sa till mig när jag frågade hur snabbt jag kunde få tid hos kirurgen: det går ganska snabbt, men var glad att du inte får tid direkt för då har du cancer.

Jag har inte ont, inga större besvär och får bra vård. Jag är hyffsat nöjd även om mitt lilla problem har tagit för lång tid.

Men jag väntar hellre några veckor till om någon med cancer behöver tiden bättre än mig!

Hittills har jag betalat 300kr, tror jag är uppe i 25 besök nu :)

Enl läkaren var jag död när jag kom så dåliga värden hade jag , ja men jag gick ju hit själv så nog lever jag sa jag till honom

Link to comment
Dela på andra sajter

Enl läkaren var jag död när jag kom så dåliga värden hade jag , ja men jag gick ju hit själv så nog lever jag sa jag till honom

Hehe, man kan inte lite hundra på dem ändå :)

Bra att du verkar ha blivit bätte iallafall då!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, man kan inte lite hundra på dem ändå :)

Bra att du verkar ha blivit bätte iallafall då!

Jo har ju slutat rökt så nu är jag pigg igen :thumbsup: återhämtade mig ganska snabbt faktiskt :thumbsup: över förväntan :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

I Sverige blir det till att vara sjuk i hemmet.

Jag fick njursten för ett par år sedan.

Kunde inte ligga ner, sitta upp, stå eller över huvudtaget röra mig pga smärta som inte var av denna jord.

 

Åkte akut till Huddinge Sjukhus.

Satt endast 4 timmar på akuten innan jag fick träffa en läkare.

Sen tog det bara 3 timmar innan röntgen.

Ytterligare 1.5 timmar innan en annan läkare kom och kollade till mig.

 

resultatet?? en remiss för sprängning av njursten som var 11x8x5 mm och inte kunde pissas ut.

tid till ingrepp?? 12 veckor.

Dom ville alltså att jag skulle vara sjukskriven i 12 Veckor innan dom kunde fixa bort min njursten.

 

Jag ringde upp avdelningen direkt och sa att detta kommer inte att fungera för mig.

Jag har så fruktansvärt ONT.

 

Fick till svar att det hade alla andra i kön oxxå och att dom inte hade en annan tid till mig.

okey sa jag då sticker jag i morgon till Thailand och fixar det i direkt via min försäkring där istället.

Jag tar nog med mig min polare från Aftonbladet så kan dom göra ett reportage om hur jag hellre åker

till andra sidan jorden än väntar 12 veckor på att få bort smärtan.

Sen la jag på.

 

Försökte att boka en resa till dagen efter via nätet när dom ringde upp mig igen.

 

En jäkligt sur dam sa att jag kunde få komma in imorgon kl 0900 på en AKUT TID !!!

(som om det nu inte framgått redan tidigare att det var AKUT )

Det fanns alltså en ledig tid??

 

Åkte in och gjorde ingreppet, och fick en ny tid redan samma eftermiddag för att röntga och kolla att stenen var sprängd.

Det var det naturligtvis inte, så jag fick återigen det stora nöjet att ringa till avdelningen för att boka en NY tid.

 

Samma "rara" dam svarade vid tidsbokningen att det fick bli att vänta 12 Veckor  !!!!!

Jag kunde inte hålla mig ifrån att fråga efter en AKUT TID.

Fick till svar att någon sådan minsann inte fanns.

 

Okey okey sa jag det får väl bli Bangkok i alla fall då.

 

Det vart tyst i luren en stund..

 

Jaha... var det du det?? jaja kom in i morgon kl 0900 då.

 

 

 

Fick senare reda på att det FINNS en Akut tid kl 0900 Varje dag på avdelningen men att den tiden nästan aldrig bokas för då e det nämligen Fika som gäller..

 

När jag hade min gallsten så gick jag fram till Receptionen. Hon frågade om jag skulle betala med kort eller på faktura?

Jag skiter i vilket sa jag. Då jag har fruktansvårt ont i magen. Sitt ner sa hon. Tog sen ca 5 till 10 min innan jag fick komma in.

En läkare kollade på mig. Och konstaterade att det troligen var gallsten. Varav han skrev in mig att ligga kvar direkt.

Jag fick även smärtstillande som var väldigt bra. Dagen efter gick dom ner med en kamera genom magsäcken (mycket äcklig upplevelse!) och rensade rent gallgången. Som innehöll en massa grus sa dom efteråt. Dagen efter så vart det operation där dom tog bort gallblåsan.

Mycket bra service både på akuten samt på avdelning samt operation.

Så bevisligen kan sjukvården vara olika. Mina sänggrannar på avdelningen utryckte att dom hade samma goda erfarenhet.

Att man sen fick värktabletter och sprutor innehållande morfin kanske stärkte kanske lustkänslan? :y2:

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Rätt rolig tråd blev det! Påstår någon med allvar att fått snabbare behandling genom att hota åka till Thailand?
Och att KI:s utrustning är från -50 talet? Kyss mig i . Själv har jag haft kontinuerligt kontakt med Karolinska

senaste 4-5 åren, och kan inte klaga varken kvaliten på vård eller utrustningen. Okey kanske inte kommit in

bums på samma sekund som jag önskat men helt överkomliga väntetider.

 

Hoppas Ni hotade att gå till Bangkok hospital i Thailand eftersom tråden handlar ju om det sjukhus kedja.

Link to comment
Dela på andra sajter

Rätt rolig tråd blev det! Påstår någon med allvar att fått snabbare behandling genom att hota åka till Thailand?

Och att KI:s utrustning är från -50 talet? Kyss mig i . Själv har jag haft kontinuerligt kontakt med Karolinska

senaste 4-5 åren, och kan inte klaga varken kvaliten på vård eller utrustningen. Okey kanske inte kommit in

bums på samma sekund som jag önskat men helt överkomliga väntetider.

 

Hoppas Ni hotade att gå till Bangkok hospital i Thailand eftersom tråden handlar ju om det sjukhus kedja.

JAG påstår att jag fick det.

 

20 timmar eller 12 veckor med fruktansvärt ont. lite skillnad eller???

Om det sedan var för att jag sa att jag åker till Thailand och fixar det i morgon eller om det var för att jag skulle dra in Aftonbladet

i det hela vet jag inte.

 

Men helt plötsligt hade dom ju Akuttider som dom minuterna innan sa att dom inte hade.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

JAG påstår att jag fick det.

 

20 timmar eller 12 veckor med fruktansvärt ont. lite skillnad eller???

Om det sedan var för att jag sa att jag åker till Thailand och fixar det i morgon eller om det var för att jag skulle dra in Aftonbladet

i det hela vet jag inte.

 

Men helt plötsligt hade dom ju Akuttider som dom minuterna innan sa att dom inte hade.

Men då ska Du kontakta Aftonbladet och be dem skriva om ditt sätt att fixa tid snabbt, det skulle ju

hjälpa många som hamnat i vårdkö, en del skulle åka till Bangkok hospital för vård och resten skulle

får vård snabbare pga de som åkt iväg, och förkortat väntetiden på det sättet och dels på grund av

landstingents räddsla att alla åker till Thailand. Smart eller hur.

 

Sen är ju ditt påstående att åka till Thailand för vård på försäkring med en tillstånd som har redan upptäckts i Sverige en omöjlighet.

Försäkringsbolaget lär knappast betala en i Sverige diagnostiserat sjukdom i ett annat land, eller hur?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men då ska Du kontakta Aftonbladet och be dem skriva om ditt sätt att fixa tid snabbt, det skulle ju

hjälpa många som hamnat i vårdkö, en del skulle åka till Bangkok hospital för vård och resten skulle

får vård snabbare pga de som åkt iväg, och förkortat väntetiden på det sättet och dels på grund av

landstingents räddsla att alla åker till Thailand. Smart eller hur.

Sen är ju ditt påstående att åka till Thailand för vård på försäkring med en tillstånd som har redan upptäckts i Sverige en omöjlighet.

Försäkringsbolaget lär knappast betala en i Sverige diagnostiserat sjukdom i ett annat land, eller hur?

Allt beror väl på vilket vidlyftigt samvete man har?

Hur ska försäkringsbolaget veta att man lidit ända från Svedala.

Möjligen om storyn dras av polaren från Aftonbladet. Då kan ju försäkringsbolaget själva läsa innantill i afrompravda att det rörde sig om flrsälringsbedrägeri. :D

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt beror väl på vilket vidlyftigt samvete man har?

Hur ska försäkringsbolaget veta att man lidit ända från Svedala.

Möjligen om storyn dras av polaren från Aftonbladet. Då kan ju försäkringsbolaget själva läsa innantill i afrompravda att det rörde sig om flrsälringsbedrägeri. :D

Har du varit och tullat på ölen som frugan så snällt handlat åt dig ? ;)

Men nog tusan tycker jag oxå att det ser ut som försäkringsbedrägeri ifall han hade tänkt att försäkringen skulle betala operationen.

 

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt beror väl på vilket vidlyftigt samvete man har?

Har man väl varit inne på sjukan och träffat doctorn och varit på röntgen, så finns det spår i journalen Han skriver ju att.

 

Jag liksom tror att en koll på sjukdomshistori ingår i rutinen hos försäkringsblagen. Det enda som jag ifrågasatte var ju

en tidigare behandling genom hot om att åka till Thailand för vård? Hade jag satt i receptionen hade jag sagt, fritt val, trevlig resa. klick

Ändrades av Loikkari
Link to comment
Dela på andra sajter

Möjligtvis kan ju ens eget försäkringsbolag tycka det är bättre och skicka en till Thailand och få det åtgärdat med en gång så man kan återgå till arbetet samt att det kanske blir billigare för försäkringsbolaget totalt sett

 

I USA t.ex är det vanligt att dom skickar sina skadade eller sjuka försäkringstagare till Thailand inkl några veckors konvalescens/semester för det är samma kvalitet på vården men det blir totalt sett avsevärt billigare för försäkringsbolaget och kunderna blir nöjda.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

En roligare hist.

Gumman fick natt fel Utslag mm Vi akte till sjukhuset som ligger pa samma gata som TOPS o Big C ( Med AEON ) Kom dit 1900 undersokning a i 2 steg Piller utdelades Betalning som faktiskt tog langsta tiden Samma kostnad som ett besok pa Akuten hemma da 250 SEK Vi var hemma pa hotellet till kl 2000 da han vi ata litet med

 

Tror nog inte du ska jämföra akuten i Sverige. Skulle du behöva betala den faktiska kostnaden kan jag garantera dig att inte 250kr räcker långt ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du varit och tullat på ölen som frugan så snällt handlat åt dig ? ;)

Men nog tusan tycker jag oxå att det ser ut som försäkringsbedrägeri ifall han hade tänkt att försäkringen skulle betala operationen.

Fritz..

Nog har jag tullat på ölen ikväll!

Å andra sidan kan jag konstatera att det är inte bara jag som är klarsynt när jag dricker. :D

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror nog inte du ska jämföra akuten i Sverige. Skulle du behöva betala den faktiska kostnaden kan jag garantera dig att inte 250kr räcker långt ;-)
Nånting på 200 kronor för 3 dagar inklusive operation. Kan det vara något.

Att jag sen betalt närmare 50% skatt i x antal år innan. Är en annan fråga.

Tror fan att hela kittet varit billigare om jag betalt ur egen ficka Och sluppit betalat skatt under alla år.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

En annan sak som Polisen borde börja syna kanske? Försäkringsbedrägerier som begås av Thai sjukhus??? Dom tar ju STENHÅRT på turister som anmäler stöld på resa i Thailand. Såg någon dokumentär där en polis gör rapporten/förhöret och en annan lyssnar i bakgrunden vart han ska åka till för hotell och vilket rum. Så åker han dit och letar efter prylarna som turisten påstår vara stulna.

 

Vi får skicka halvsjuka faranger som spionerar på försäkringbolagens bekostnad ang sjukhusbedrägerierna.

 

Jag har massor diffusa åkommor så jag är mycket lämplig kandidat till dessa uppdrag?

 

MVH BC

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det verkar som alla MPRare är hypokondriker som springer till sjukhuset så fort en fis har satt sig på tvären... Nej en rejäl språngmarch det kurerar det mesta...  

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det verkar som alla MPRare är hypokondriker som springer till sjukhuset så fort en fis har satt sig på tvären... Nej en rejäl språngmarch det kurerar det mesta...  

Jag kan lova dig att det var språngmarsch av högsta nivå till toaletten under första natten. Men benen och framför allt arslet pallade inte mer än en natt! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Mr Chang

Jag menade inte att janfora priset med S darimot tiden Men...

Jag betalar skatt i S tillomed hogre an de somjobbar (Pensionarstabellen) Betalar hog moms pa alt osv Sa jag anser att jag har aven genom tiden betalt den faktiska kostnaden

Ta en Chang o var glad Toy finns jau inte numera

Offer

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan lova dig att det var språngmarsch av högsta nivå till toaletten under första natten. Men benen och framför allt arslet pallade inte mer än en natt! :)

 

Hehe, det tvivlar jag inte på, har själv varit innehavare av titeln "Bangkoks rödaste røvhåll" 3 år i rad...

 

(sorry OT Kevin, bra att du är frisk och kry igen och som förstagångs förälder så är man nog lite extra noga)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra att Kevin inte var allvarligt skadad.

Finns många stories om överdebiterande sjukhus. Ett fenomen som knappast upphör över en natt.

Fast det finns också solskenshistorier. Åtminstone så här en tid efteråt.

Jag var på Koh Chang för knappa 10 år sedan. Kräktes enormt en natt efter stabil middag på hotellet.

Gjorde personalen uppmärksamma på det. Efter några timmar kom det "en doktor" på besök. Han sades ha åkt dit från fastlandet enkom för mig. Fick en påse med några tabletter och han ville ha i storleksorningen 20 B.

Sedan vet jag ju inte om det var "en doktor" och heller inte det var var hotellet som var livrädda för stämningar och annat otyg.

Kanske var det helt enkelt så att receptionisten (En dojja som var överförtjust i mig) som fixade allt själv eftersom han var glad över att få sitta på min sängkant halva dan för att övervaka att jag inte gick å dog.

 

:-)

 

post-6637-0-68011300-1385370225.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...