Jump to content
IGNORERAD

Jag har hört att man kan ha parabol hemma och via internet och box se i Thailand


Slaktaren

Recommended Posts

Finns det någon som hört nått om detta ska vist vara bra men lite dålig info. Hoppas att någon har lysande svar på denna fråga  :jester:

Så länge det finns fantasi kan man hålla på

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en Slingbox och det funkar bara man har en hyffsat bra uppkoppling. Relativt lätt att installera. Har för mig jag köpte den på expert för lite mer änn ett år sedan. Har comhem som leverantör av teve men jag hade en parabol där vi bodde förrut. Funkar lika bra med vilket som.

http://www.slingmedia.com/

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Grymt smart egentligen...

Jag jobbade på ett förtag innan som började sälja dessa men kom inte på vad man skulle med det till... men det är ju klockrent för folk som bor i utlandet.

Pontus, kanske en fråga du inte kan svara på men... kan man ha en box ansluten och kolla på en kanal i Thailand och sen finns det folk som kan sitta hemma i Sverige och se på en annan?

// Falken

| Divejobsonline.com |

Link to comment
Dela på andra sajter

En kompis har en sån där slingbox, han förevisade den när jag var hemma hos honom i Bkk i sommras, rätt fräckt!

Bildkvaliten beror på uppkopplingen, det verkade som att apparaten ställde in upplösningen efter vilken hastighet uppkoplingen hade.

Svar på Falkens fråga är, Nej det går bara att välja en kanal per gång, Janne (som kompisen heter) hade styrt upp de som bodde i hans hem i Sverige, så att de inte ändrade på inställningarna.

Det kanske funkar om man har flera digitalboxar på samma abbonemang, verkar troligt.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så jätte mycket för denna bra info... Nu blir det investering framöver till nästa resa..

Så länge det finns fantasi kan man hålla på

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Guest boffe1609

Hej och Gott Nytt År

Måste inte datan vara på hela tiden Då blir det en kostnad för el och kan den stå på månadsvis? ( datan alltså)

Boffe

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

En slingbox är egentligen bara en enhet som tar en video signal och gör om till internet.

Dessutom är det en "fjärrkontroll" till ansluten mottagare av vad typ man nu har. Denna mottagare kan alltså slås på/av (standby<->på)

Så det som måste stå på  är alltså Slingboxen + mottagaren som måste stå i standby.

Dessutom måste ju nätverket hemma i Sverige alltid vara på så man måste ha igång sitt modem/router också men det har man väl för det mesta.

Själv bor jag så att jag har en normal analog kabel-tv. 22 kanaler. Så vad jag behövde var en analog tv-mottagere. Och det hade jag i en 15 år gammal videobandspelare. Det fungerar klockrent.  Men vill man ha satellit eller boxer kanaler måste man som alltid med denna teknik ha en mottagare per person som tittar. DVS om ungarna bor hemma när ni är i Thailand så kan ni antingen titta på samma kanal eller så får ni ha 2 boxar. Men det skiljer ju inte från att ungarna har sin TV i sovrummet och ni vill se olika kanaler när ni är hemma.

Sedan kan jag påpeka att slingboxen bara accepterar en tittare på nätet åt gången.

Har under hösten testat en hel del i HuaHin.  I början hade vi en 2 Mb internet  med TOT och det gick i princip aldrig att se på TV. Sedan bytte vi till Maxnet (TT&T) och då fungerar det i ca 80% av tiden. Men även här kan det ibland vara dåliga.

Att tänka på är dessutom hastigheten på bredbandet hemma. Och ungarna sitter hemma och laddar ner film (vilket oftast innebär att dom delar ut också) så kan detta äta hela bandbredden och TV'n står still.

När man installerar slingboxen måste man dessutom konfigurera sin router så det krävs lite kunskap om detta.

Sedan vad har man då i Thailand. Jo man har en dator där man tittar på TV'n. Själv har jag en gammal bärbar som jag anslutit till min TV så all ljud och bild hamnar i TV'n.

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...