Jump to content
IGNORERAD

Stenson på väg att sätta världshistoria!


Krafta

Recommended Posts

Poker hittar man på sportsidorna åtminstonde i Aftonbladet men inte bridge och schack. Inget av förbunden är vad jag vet medlem i Riksidrottsförbundet så varför just poker hamnar på sportsidorna vet jag inte, gisningsvis för att det är så populärt och inget annat.

 

Sveriges Bridgeförbund brukar med jämna mellanrum söka medlemsskap i RF men har hittills fått nobben.

 

Fritz..

Fel. då har du inte läst Aftonbladets sportblad idag om norrmanen.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 145
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Krafta

    26

  • stefan5300

    20

  • GreenValley

    11

  • Mankan

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hästkörning borde rensas bort från sportsidorna!

Det är ju för tusan hästen som springer, han där bakom åker ju bara med som fripassagerare! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gör ju bridge, poker och schack också.

Vad tycker du är kriterierna för att det ska få kallas idrott eller sport då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tycker du är kriterierna för att det ska få kallas idrott eller sport då?

 

Inte en aning men jag tycker gärna.om saker och ting.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hästkörning borde rensas bort från sportsidorna!

Det är ju för tusan hästen som springer, han där bakom åker ju bara med som fripassagerare! :crazy:

 

Ja caddyn kan ju liknas vid en häst, bär väskan, mäter avstånd, letar bollar, ja hjälpreda till det mesta,  spelaren slår ju bara till bollen några gånger.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fel. då har du inte läst Aftonbladets sportblad idag om norrmanen.

Du har så rätt, jag borde skjutas...Jag slarvade och kollade bara var sista artikeln om det norska chackunderbarnet Magnus Carlsen låg och det var under utrikes. Nu har jag kollat mer och upptäckt att det även finns artiklar om honom i sportbladet.

 

Ångerfulle Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får man väl ändå erkänna att det är unik prestation denne man gjort, OK, vi kallar inte golf för sport om så är, men ett spel som är så svårt att det bara finns 300 st spelare i hela världen som lyckats kvala in till de 4 tourerna som finns, att då vara vinnare i de två största är en unik prestation som jag tror det blir svårt att upprepa!

Stort Grattis Henrik Stensson, förmodligen får du inte något pris i stil med årets idrottare eller Järringpriset, men ingen kan någonsin radera ut det du gjort ur sportkalendrarna, du kommer för alltid att vara unik som den förste och kanske den ende som lyckats med detta att vinna såväl USA som Europatouren!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får man väl ändå erkänna att det är unik prestation denne man gjort, OK, vi kallar inte golf för sport om så är, men ett spel som är så svårt att det bara finns 300 st spelare i hela världen som lyckats kvala in till de 4 tourerna som finns, att då vara vinnare i de två största är en unik prestation som jag tror det blir svårt att upprepa!

Stort Grattis Henrik Stensson, förmodligen får du inte något pris i stil med årets idrottare eller Järringpriset, men ingen kan någonsin radera ut det du gjort ur sportkalendrarna, du kommer för alltid att vara unik som den förste och kanske den ende som lyckats med detta att vinna såväl USA som Europatouren!

 

Varfor skulle inte Henrik Stensson kunna få Järringpriset när Annika Sorenstam har fått det, tror inte alls det omojligt att han kan få priset.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varfor skulle inte Henrik Stensson kunna få Järringpriset när Annika Sorenstam har fått det, tror inte alls det omojligt att han kan få priset.

Hoppas du har rätt, men Annika var den första att vara världsette, vinna Majors m.m. och dessutom kvinna, tror det hjälpte henne lite, det finns för många folkligare idrotter än golf som har större medial genomslagskraft, men som sagt, hoppas han får någon umärkelse utanför golfen där han ju kommer att bli "årets golfare och årets prestation" i hela  världen!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas du har rätt, men Annika var den första att vara världsette, vinna Majors m.m. och dessutom kvinna, tror det hjälpte henne lite, det finns för många folkligare idrotter än golf som har större medial genomslagskraft, men som sagt, hoppas han får någon umärkelse utanför golfen där han ju kommer att bli "årets golfare och årets prestation" i hela  världen!

 

Detta får vi väl diskutera nu i overmorgon på Onsdagsträffen over ett par ol. :thumbsup:

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har ni chansen att rösta på Stenson och Järringpriset

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=3295&grupp=16930&artikel=5709781

Tack för länken! Det blev faktiskt första gången som jag har röstat på Järringpriset!

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Två av de fjorton nominerade är golfare, Stenson och Caroline Hedwall!

Snacka om skillnader på prestationer,vad jag kan se på listan så står det väl mellan zlatan & stenson vem som ska ta hem det och med tanke på att hälften av tv sändningarna i sportnytt,tv4 sporten etc innehåller fotboll så är det ju svårt att se att någon annan än zlatan kommer att vinna.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Snacka om skillnader på prestationer,vad jag kan se på listan så står det väl mellan zlatan & stenson vem som ska ta hem det och med tanke på att hälften av tv sändningarna i sportnytt,tv4 sporten etc innehåller fotboll så är det ju svårt att se att någon annan än zlatan kommer att vinna.

Nästan så man tror att Jämo, DO och Homo var tillfrågade när kandidaterna togs fram! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Skall till Amata Spring i morgon söndag för att se sista dagen på Thailand Championship,det skall bli en upplevelse att minnas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall till Amata Spring i morgon söndag för att se sista dagen på Thailand Championship,det skall bli en upplevelse att minnas.

När får vi se Drivern spela mot Stenson tro??

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall till Amata Spring i morgon söndag för att se sista dagen på Thailand Championship,det skall bli en upplevelse att minnas.

Fan att man kommer ner en vecka för sent,blir lite avundsjuk på dej.

Men du får väl visa mej på MPR open vad Stenson lärde dej :-)

Glöm dina problem,,,

Imorgon kommer nya,, ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...

Mja, idrottare å idrottare, åker omkring i en elbil och en betjänt som bär utrustningen.

Nästa år vinner väl någon förmåga i plocke pinn eller Ruricks kub. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...