Jump to content
IGNORERAD

Stenson på väg att sätta världshistoria!


Krafta

Recommended Posts

För några veckor sedan så vann han ju hela pgatourens slutspel (bäst under året 2013 i usa och förmodligen i hela världen) som inbringade runt 70 millar.

 

Nu leder han ju även europatourens penningliga och har chans till att bli den första i världen som har vunnit både fedex cup (usa) samt race to dubai (slutspelet i europatouren) och detta under samma år!!!

 

Första rundan utav 4:a spelades tidigare idag och stenson spelade mycket bra men hade inget flyt med puttningen, men trots det så hamnade han på -4, två slag efter ledaren men det viktigaste var ju att han höll sina värsta konkurrenter till slutsegern av race to dubai bakom sig!

 

En anekdot i sammanhanget var när jag hjälpte till i en teliatour tävling (f.d nordea tour) att köra omkring med en av kameramännen som filmade det som senare skulle sändas på tv, jag och dom andra hade ju givetvis koll på vilka som kunde tänkas att vinna tävlingen dvs vilka vi skulle följa att filma, men inför sista dagen så hade det kommit upp ett nytt och okänt ledarnamn vilket var just henrik stenson.

 

Kommer ihåg att jag såg en spinkig junior avslutningsdagen på puttinggreenen, med spaceade solglasögon,men vilket golf han spelade, redan på den tiden som junior!!!

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 145
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Krafta

    26

  • stefan5300

    20

  • GreenValley

    11

  • Mankan

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det är nog bara han själv och handleden emot för slagen satt bra första dagen, längdkontrollen är häpnadsväckande.

Nerverna hoppas jag caddien kan plocka av honom, då kan det bli riktigt bra det här!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter andra dagens kanonrunda så har stenson tagit ensam ledning i tävlingen, justin rose och ian poulter är dom två spelarna som ligger närmast efter och har möjlighet att snuva stenson på slutspelstiteln, efter andra rundan så ligger dom dock 5 slag efter - ser lovande ut det här!!!

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Det är nog bara han själv och handleden emot för slagen satt bra första dagen, längdkontrollen är häpnadsväckande.

Nerverna hoppas jag caddien kan plocka av honom, då kan det bli riktigt bra det här!

 

 

Ja, det är bara han själv och handleden som kan stoppa detta.

 

Hålen gör inte motstånd och ligger där dom ligger, så det är endas golfarens egna klantighet som avgör.

 

Rörliga mål är mer spännande.

 

 

 

Carlsen spelar schack, det är minst lika spännande

Link to comment
Dela på andra sajter

Säg vad man vill om Stenson... men en tråkigare människa får man leta efter! :)

Har fått intrycket att han är en riktigt rolig snubbe privat,som skojar med allt och alla.

 

På tävlingarna kan jag hålla med om att han inte gör så mycket väsen av sig eller ler speciellt ofta, dessutom har han ju för det mesta solglasögon på sig och det gör ju inte det hela mer intressant men han har problem med ögonen/solljuset så det får man väl acceptera.

 

I golf på dom här nivåerna så gäller det att hålla fullt fokus/koncentrationen uppe i flera timmar och stänga ute allt annat för att nå bästa resultat, dom som har gjort extremt bra golfrundor snackar om att dom har befunnit sig i en "bubbla" dvs har inte hört eller sett något - bara varit i sin helt egna värd (en bubbla helt enkelt) och det har ju beskrivits inom många andra sporter också.

 

Hoppas vi ser stenson i något helt annat sammanhang framöver så tror jag att han kommer att ses som allt annat än tråkig!

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Golf är ju en oerhört konsertrations sport blev det rätt??

Har spelat i ca 15 år och det är tufft när man kommer til 18 hålet

Och vet att man spelat bra

 

Har nog 8 st vinnar glas från min hemma klubb Kävlinge GK

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det är bara han själv och handleden som kan stoppa detta.

 

Hålen gör inte motstånd och ligger där dom ligger, så det är endas golfarens egna klantighet som avgör.

 

 

Varför har han ont i hanleden om hålen finns tillgängliga? :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det är bara han själv och handleden som kan stoppa detta.

 

Hålen gör inte motstånd och ligger där dom ligger, så det är endas golfarens egna klantighet som avgör.

 

Rörliga mål är mer spännande.

 

 

 

Carlsen spelar schack, det är minst lika spännande

Sök på blixt schack på tuben. Riktigt underhållande.

Slår golf med hästlängder

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg en intervju med Stenson på Golfchannel, han är lite som Henke Larsson, inget snack om privatlivet, men gärna en kul story från golfen!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Flamspellar bloggtomtar glappkäftar finns det gott om, tacksam att någon kan hålla lite ödmjuk attityd

Va vill du ha sagt med det?

Tycker nog de i världstoppen lärt sin mediacontrol jäkligt bra!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Va vill du ha sagt med det?

Tycker nog de i världstoppen lärt sin mediacontrol jäkligt bra!

Bara detta tjat om att vissa världsstjärnor är tråkiga i vissas ögon tycker jag är överdrivet, dom är ju vanliga männisor i botten med ups and downs

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara detta tjat om att vissa världsstjärnor är tråkiga i vissas ögon tycker jag är överdrivet, dom är ju vanliga männisor i botten med ups and downs

OK, trodde du avsåg spelarna! :thumbsup:

Vanliga, jo, men lite udda måste dom nog vara för att klara sina uppgifter vad det än är dom gör i värlsidrottens topp!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag tredje dagen scorade flera spelare på de första nio hålen och tog in på Stenson,men han återställde ordningen med en bra avslutning och leder på -17.Poulter ligger 4 efter och tog in ett slag medans Rose tappade ett och ligger 6 efter inför morgondagen avslutande runda.

Detta är ju bra gjort utan att svettas i sin sport som vissa andra tycker man måste göra för att kallas idrottsman.   

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, trodde du avsåg spelarna! :thumbsup:

Vanliga, jo, men lite udda måste dom nog vara för att klara sina uppgifter vad det än är dom gör i värlsidrottens topp!

Det som gör dom udda är väl att dom är kvar och tränar några timmar till när alla andra har tröttnat och gått hem samt att dom har en extrem tävlingsinstinkt.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag tredje dagen scorade flera spelare på de första nio hålen och tog in på Stenson,men han återställde ordningen med en bra avslutning och leder på -17.Poulter ligger 4 efter och tog in ett slag medans Rose tappade ett och ligger 6 efter inför morgondagen avslutande runda.

Detta är ju bra gjort utan att svettas i sin sport som vissa andra tycker man måste göra för att kallas idrottsman.   

Han hade ju ganska svårt för att läsa linjerna för puttarna idag,missade 3 metersputtar med 40cm i sidled - det är ju inte ofta man ser spelare av den här kalibern göra det - inte konstigt att dom ska gräva upp greenerna efter den här tävlingen och så om med en annan grässort.

 

Att gå 5 under par idag och samtidigt ha problem att läsa greenerna är ju inte annat än imponerande.

 

Känns ganska säkert att han även kommer ta hem europeiska slutspelet och som sagt blir den första golfspelaren i världen att vinna slutspelet både i usa & europa under samma år!

(får gåshud när jag skriver det här).

 

Om han nu lyckas med den här prestationen i morgon så blir han ju historisk samtidigt som det är ytterst otroligt att någon i framtiden kommer att upprepa den här prestationen.

 

Många har ju längtat efter att svensk herrgolfare ska vinna en major men i dom här sammanhangen är det ju en piss i mississippi jämfört med det här!

 

Man kan ju fundera över hur stensons framtid kommer att se ut med den dominansen som han har visat inom golfen det senaste halvåret, kommer han att få samma stjärnstatus som tiger woods hade när han var som bäst?

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Detta är ju bra gjort utan att svettas i sin sport som vissa andra tycker man måste göra för att kallas idrottsman.   

Jag tror att Henrik Stenson svettas mer under sin tävlingsrunda än vad Usain Bolt gör när han tävlar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om han blir större än Tiger betvilar jag, han har ju inte samma mediala uppbackning eller den supernationaistiska påhejarskara som Tigern, men helt klart kommer han inte att behöva fråga om han "får vara med" någonstans!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är ju bra gjort utan att svettas i sin sport som vissa andra tycker man måste göra för att kallas idrottsman.   

 

Sport och sport, tycker nog mer att det  är ett sällskapsspel for dom går ju runt som ett sällskap men visst tycker att Stensson är en mycket duktig sällskapsspelspelare, jag gillar även att titta på golf. :thumbsup: Har även spelat några gånger på Asiabanan i Pattaya, några klubbor och bollar samt en ryggsäck med öl, det var riktigt skoj

 

Jag brukar att spela billjard ibland och där går det ju också ut på att få ner bollen i hålet men inte fan kallar jag mig for idrottsman :nono:  :) .

 

                             ;)  ;)  ;) 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sport och sport, tycker nog mer att det är ett sällskapsspel for dom går ju runt som ett sällskap men visst tycker att Stensson är en mycket duktig sällskapsspelspelare, jag gillar även att titta på golf. :thumbsup: Har även spelat några gånger på Asiabanan i Pattaya, några klubbor och bollar samt en ryggsäck med öl, det var riktigt skoj

Jag brukar att spela billjard ibland och där går det ju också ut på att få ner bollen i hålet men inte fan kallar jag mig for idrottsman :nono::).

;) ;) ;)

Folk som inte anser golf vara en sport eller idrott är ju alltid sk icke utövare, dvs människor som eg inte har en susning om golf och när man inte vet vad man talar om blir det sällan rätt..

Nämn en enda idrott där man tränar mer för att hålla sig på elit nivå?

Litet exempel, lägg märke till att artikeln står under sport sidorna..

http://www.dn.se/sport/tranar-golf-12-timmar-om-dagen/

Ändrades av Benjamas
Link to comment
Dela på andra sajter

Folk som inte anser golf vara en sport eller idrott är ju alltid sk icke utövare, dvs människor som eg inte har en susning om golf och när man inte vet vad man talar om blir det sällan rätt..

Nämn en enda idrott där man tränar mer för att hålla sig på elit nivå?

Litet exempel, lägg märke till att artikeln står under sport sidorna..

http://www.dn.se/sport/tranar-golf-12-timmar-om-dagen/

Det gör ju bridge, poker och schack också.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gör ju bridge, poker och schack också.

Poker hittar man på sportsidorna åtminstonde i Aftonbladet men inte bridge och schack. Inget av förbunden är vad jag vet medlem i Riksidrottsförbundet så varför just poker hamnar på sportsidorna vet jag inte, gisningsvis för att det är så populärt och inget annat.

 

Sveriges Bridgeförbund brukar med jämna mellanrum söka medlemsskap i RF men har hittills fått nobben.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...