Jump to content
IGNORERAD

Taxi Bangkok - Ban Krut


sawadee kaa

Recommended Posts

Prachuap Khirikhan har marknad några dagar i veckan, finns ambulerande marknader också i såväl BanKrut som Ban Saphan och vill man ta sig lite längre söderut har man Chumphon med en hyfsat stor marknad samt affärer för lite av varje!

Faktiskt roligare med lokala stuket i Chuphon än turistimperiet HuaHin, men smaken är ju delad som tur är!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 30
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • sawadee kaa

    12

  • SatanG

    4

  • hamnoi

    3

  • Baa

    2

Mest aktiva i denna tråd

Mellan 3500 - 4000 baht skall det ligga från Bkk till Ban Krut med minibuss. Glöm allt som heter shopping i Ban Krut.

Hua Hin är väl det som ligger närmast då och det är ca 1,5 timme innan. Finns en mindre Tesco i Pranburi vid motorvägen.

Men de har ingen shopping värt namnet. Lite mat och dryck.

Jag lyckades inte få ner till detta pris per mail, var i kontakt med några olika taxiföretag. Kanske lättare att "deala" på plats på flygplatsen, men kände att vi ville ha ngt bokat redan när vi kommer fram, därav får man öppna plånboken lite mer :) Synd att betala för mycket, men känner mig nöjd ändå, har fått "garanti" på en lungnt körande chaufför och bilbälten på alla platser i bilen och det värderar i varje fall jag högt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lyckades inte få ner till detta pris per mail, var i kontakt med några olika taxiföretag. Kanske lättare att "deala" på plats på flygplatsen, men kände att vi ville ha ngt bokat redan när vi kommer fram, därav får man öppna plånboken lite mer :) Synd att betala för mycket, men känner mig nöjd ändå, har fått "garanti" på en lungnt körande chaufför och bilbälten på alla platser i bilen och det värderar i varje fall jag högt.

 

Ni kommer inte att bli besvikna om det är Dawin som kör..Superkille på alla sätt och kör tryggt//LP

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni kommer inte att bli besvikna om det är Dawin som kör..Superkille på alla sätt och kör tryggt//LP

Ville gärna att han skulle köra, men han hade inte ngn minivan med plats för 6 pers. Vi bokade annat taxibolag fast via honom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ville gärna att han skulle köra, men han hade inte ngn minivan med plats för 6 pers. Vi bokade annat taxibolag fast via honom.

 

Ok,synd..

Han är mycket trevlig och bjuder på kanonservice, får hoppas det blir bra ändå för er.//Lp

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok,synd..

Han är mycket trevlig och bjuder på kanonservice, får hoppas det blir bra ändå för er.//Lp

Kanonservice ändå, vi skulle hålla kontakt per telefon under resans gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...