Jump to content
IGNORERAD

Taxi Bangkok - Ban Krut


sawadee kaa

Recommended Posts

Någon som kan tipsa om ngt bra taxibolag med minvan (6 pers) som kör sträckan Bangkok flygplats - Ban Krut?

 

Uppskattad kostnad för denna sträcka?

 

Brukar man behöva betala i förskott om man förbokar?

 

Håller tummarna att någon vet :) Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 30
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • sawadee kaa

    12

  • SatanG

    4

  • hamnoi

    3

  • Baa

    2

Mest aktiva i denna tråd

Någon som kan tipsa om ngt bra taxibolag med minvan (6 pers) som kör sträckan Bangkok flygplats - Ban Krut?

 

Uppskattad kostnad för denna sträcka?

 

Brukar man behöva betala i förskott om man förbokar?

 

Håller tummarna att någon vet :) Tack på förhand!

Ban kruat, Buriram eller Ban krut söderöver i Chumpontrakten?

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

BanKrut Chumpon, åkte aldrig från BKK, bara från HuaHin, men det är så läng sedan att priserna nog inte gäller längre, Vad kostar en van från Suvvan till HuaHin idag?

Det är ju en bit till, men jag skulle gissa på en 2000 THB; någon som har ett annat svar?

 

Har Ni bokat boende? I så fall hör med hotellet, dom skarvar säkert på en hel del men en fingervisning i alla fall!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ban kruat, Buriram eller Ban krut söderöver i Chumpontrakten?

 

/ SatanG

Ban Krut (Bang Saphan) i Chumpontrakten menar jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

BanKrut Chumpon, åkte aldrig från BKK, bara från HuaHin, men det är så läng sedan att priserna nog inte gäller längre, Vad kostar en van från Suvvan till HuaHin idag?

Det är ju en bit till, men jag skulle gissa på en 2000 THB; någon som har ett annat svar?

 

Har Ni bokat boende? I så fall hör med hotellet, dom skarvar säkert på en hel del men en fingervisning i alla fall!

Hotellet ville ha 5 500 Baht, men antar att de lägger på en del, fast samtidigt så är det ju nästan 40 mil att åka. Hotellet vill ha betalt i förskott för taxiresan, men det kanske även taxibolagen vill ha, dvs betalt i förskott?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Måste bara få lägga in ett förståndigt svar, inte ofta jag har såna :crazy:

 

Har åkt minibus ganska många gånger i Thailand. Oftast har det väl gått sådär, hjärtat i halsgropen till och från, men efter sista svängen är jag glad att jag överlevde. Maken till galning som körde trodde jag inte fanns. Eftersom man inte vet i förväg vad det är för galning som kör så kommer jag i fortsättningen ta det säkra före det osäkra och inte sätta mig i ett sådant fordon igen. Sitter hellre längre tid på en stor och rejäl buss, känns iaf aningen säkrare. 

Link to comment
Dela på andra sajter

åkte Hua Hin - Bkk förra veckan 1,600 Bath...killen heter Mr Wichai stationerad i Hua Hin,bra snubbe som kör lungt, åkte personbil ,men han har foto på en van

på hans visitkort så det bör han väl ha då?...men ring och hör.+66(0) 854 251 445   prutmån fanns åxå utan knussel :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Prova med dessa, kanske inte billigast men fräscha bilar, Transfer Bkk

 

Åkte med Dawin på http://www.transferbkk.com/  i somras, han är mycket trevlig, serviceminded  och körde tryggt..rekas varmt :thumbsup:

Det är inte billigt men det är inte priset på min familjs liv heller.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

åkte Hua Hin - Bkk förra veckan 1,600 Bath...killen heter Mr Wichai stationerad i Hua Hin,bra snubbe som kör lungt, åkte personbil ,men han har foto på en van

på hans visitkort så det bör han väl ha då?...men ring och hör.+66(0) 854 251 445   prutmån fanns åxå utan knussel :thumbsup:

Det fanns möjligen inte ngn emailadress på hans visitkort?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ban Krut (Bang Saphan) i Chumpontrakten menar jag.

Frugan skulle på team building i Hua hin förra helgen men det ställdes in pga vädret.

Hon sa att hyra av van var på 1800/dygn. Sedan får man väl anta att chaffis och bensin tillkommer.

Kan höra med henne om du vill?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan skulle på team building i Hua hin förra helgen men det ställdes in pga vädret.

Hon sa att hyra av van var på 1800/dygn. Sedan får man väl anta att chaffis och bensin tillkommer.

Kan höra med henne om du vill?

 

/ SatanG

Ja tack kolla gärna :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte föreslå tåg, men efter en sökning så hittade jag detta meddelande.   

 

Urgent

Due to a number of rail accidents we are currently reviewing our Online ticket sales
We apologise that we are unable to assist in obtainting Thai train tickets at present
and will make an announcement should we start again.

 

http://www.thaifocus.com/forms/zone/rail/citychoose.mv

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte föreslå tåg, men efter en sökning så hittade jag detta meddelande.   

 

Urgent

Due to a number of rail accidents we are currently reviewing our Online ticket sales

We apologise that we are unable to assist in obtainting Thai train tickets at present

and will make an announcement should we start again.

 

http://www.thaifocus.com/forms/zone/rail/citychoose.mv

Oj, där ser man! Tack för info.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja tack kolla gärna :)

1800/dygn inklusive chaffis, sen tillkommer bensin naturligtvis.

Frugan ska höra sig för om telefonnumret på jobbet på måndag.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

1800/dygn inklusive chaffis, sen tillkommer bensin naturligtvis.

Frugan ska höra sig för om telefonnumret på jobbet på måndag.

 

/ SatanG

Bensin ?

Drivs inte alla minibussar med gas eller i alla fall med diesel ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bensin ?

Drivs inte alla minibussar med gas eller i alla fall med diesel ?

Sorry, menade bränsle.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

1800/dygn inklusive chaffis, sen tillkommer bensin naturligtvis.

Frugan ska höra sig för om telefonnumret på jobbet på måndag.

 

/ SatanG

Strålande! Och gärna mailadress om sån finns :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Det blev http://www.transferbkk.com/ (tack för tipset!) som vi bokade genom, 5 900 Baht för 6 pers enkel väg Bangkok - Ban Krut. Det var ngt billigare att boka via hotellet men då var vi tvugna att betala i förskott och lämna ut kreditkortsnummer, så det gick bort!

 

En fråga till er som varit i detta område:

Utbudet av shopping är vad jag förstår minimalt.

1. Var finns närmaste shopping där det säljs kläder, i vilken stad?

 

2. Finns det ngn marknad ngn gång i veckan i eller i närheten av Ban Krut där det säljs kläder etc?

3. Finns det ngn Tecso Lotus/Big C någonstans i närheten, i så fall var?

 

Tack :)
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan googla på båda butikskedjorna så hittar du adresser till deras butiker, gäller det bara vanliga brukskläder och inte dyrt mode så finns det markander lite överallt. 

Fråga på hotellet.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Mellan 3500 - 4000 baht skall det ligga från Bkk till Ban Krut med minibuss. Glöm allt som heter shopping i Ban Krut.

Hua Hin är väl det som ligger närmast då och det är ca 1,5 timme innan. Finns en mindre Tesco i Pranburi vid motorvägen.

Men de har ingen shopping värt namnet. Lite mat och dryck.

Ändrades av Burken
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...