Khun Ken Inlagd November 9, 2013 Dela Inlagd November 9, 2013 Hittade denna router (M5350) på SIBA och tyckte att den skulle vara perfekt att ta med hem till Thailand, det var möjligt för flera upp till tio stycken att ansluta till nätet, samt att det gick att sätta in ett minneskort på upp till 32 GB. Men på frågan om den skulle fungera i T så visste dom inte. Då tog jag kontakt med leverantören, dom svarade att om mitt simkort (har DTAC till mobilen och onetocall till datorn) om mitt SIM kort var WCDMA standard så skulle det vara kompatibelt. Är det någon som vet något om detta? http://www.tp-link.com/en/products/details/?model=M5350 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jobbe Inlagd November 9, 2013 Dela Inlagd November 9, 2013 Funderar skarpt på att köpa exakt den där routern själv. Är helt säker på att den fungerar i Thailand. Jag har tidigare använt min svenska telefon som modem, både med usb-kabel och som hot-spot med one2call, inga som helst problem. Routern är ju också en "telefon" fast man kan inte ringa med den så fungerar det med svenska telefoner så fungerar det med den också. Ett tips bara om du har Kjell & Co i närheten, dom är 150:- billigare än Siba, 599 sek. // Jobbe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd November 9, 2013 Dela Inlagd November 9, 2013 Routern är för de europeiska 3G-frekvenserna 2100/900 och dess är inte fullt ut introducerade i Thailand ännu så kolla nog hur det är på den plats du skall använda den och med den operatören de flesta 3G kör t.ex med 850 Mhz i Thailand och då fungerar det inte. 2100 mhz har nyligen börjat byggas ut Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jobbe Inlagd November 9, 2013 Dela Inlagd November 9, 2013 Jag missade det där med 3G 850 Mhz... Tallviking har rätt. Dock fungerar routern med GSM 850 Mhz, men det blir ju inte samma hastighet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Geifgutten Inlagd November 18, 2013 Dela Inlagd November 18, 2013 Routern är för de europeiska 3G-frekvenserna 2100/900 och dess är inte fullt ut introducerade i Thailand ännu så kolla nog hur det är på den plats du skall använda den och med den operatören de flesta 3G kör t.ex med 850 Mhz i Thailand och då fungerar det inte. 2100 mhz har nyligen börjat byggas ut D-tac har frekvensen 2100 mhx, se http://www.dtac.co.th/ Trinet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gorocco Inlagd November 18, 2013 Dela Inlagd November 18, 2013 Jag köpte min 3G-router på plats i Thailand, en liten smidig router från ZTE som även kan köras på batteri ett par timmar. Runt 500 svenska gav jag för den i januari i Udon, använder den dock mest i Sverige eftersom jag nu har internet via kabel och gratis router i Thailand. ZTE MF30 bör den heta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd November 18, 2013 Dela Inlagd November 18, 2013 D-tac har frekvensen 2100 mhx, se http://www.dtac.co.th/ Trinet. Ja. Men kompletteringen med den tredje nya frekvensen 2100 är under utrullning och jag vet inte hur långt dom kommit i alla delar av landet Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd November 18, 2013 Dela Inlagd November 18, 2013 Det är ju bara att köpa på plats i Thailand. Finns fullt av dom på diverse it center . Annars kan man köpa en med uttag för usb sticka. Så köper du en thailändsk usb sticka som du sticker i som då garanterat fungerar. Dock tror jag du måste konfigurera routern specifikt beroende på vilken operatör du använder. Personligen använder jag alltid telefonen som router. Då den alltid fungerar och alltid är med. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd November 18, 2013 Dela Inlagd November 18, 2013 Jag har under de senaste 5-6 åren använt mej av Usb stickor från Tele 2 som inte är bundna till någon operatör, detta borde visa på att de svenska prylarna funkar med systemet i Thailand. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd November 18, 2013 Dela Inlagd November 18, 2013 Jag tog med mig 3 usb-stickor från Sverige som inte fungerade med DTAC och TRUE i Rayong så jag fick köpa en från TRUE som hade 850 mhz flera sommaren. Däremot funkade det inbyggda 3G-modemet i min HP-dator förrförra sommaren. Så särskilt "klart och tydligt" att det funkar med svenska grejor är det tyvärr inte. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd November 18, 2013 Dela Inlagd November 18, 2013 Jag tog med mig 3 usb-stickor från Sverige som inte fungerade med DTAC och TRUE i Rayong så jag fick köpa en från TRUE som hade 850 mhz flera sommaren. Däremot funkade det inbyggda 3G-modemet i min HP-dator förrförra sommaren. Så särskilt "klart och tydligt" att det funkar med svenska grejor är det tyvärr inte. Dina var kanske operatörslåsta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd November 18, 2013 Dela Inlagd November 18, 2013 Nej. Dom var upplåsta med senaste firmwaren men hade bara 2100 mhz som inte var utbyggt i Rayong då Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd November 18, 2013 Dela Inlagd November 18, 2013 Mina lite äldre Huawei funkar kanon! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jobbe Inlagd November 18, 2013 Dela Inlagd November 18, 2013 Mina lite äldre Huawei funkar kanon! Med 3G? Eller bara GSM? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd November 18, 2013 Dela Inlagd November 18, 2013 Med 3G? Eller bara GSM? 3g till och med 3,5G vill jag minnas Huawei E220 och Huawei E180. Jag brukar köra med E180 som är nyaste och har med E220 som reserv. EDIT: Jag funderar på att ta med en Dovado 3GN router som jag har haft till ett mobiltbredband jag hade hos sunkiga TRE frågan är om den kan vara låst eller om det funkar med vilken sticka som helst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd November 18, 2013 Trådstartare Dela Inlagd November 18, 2013 Jag har under de senaste 5-6 åren använt mej av Usb stickor från Tele 2 som inte är bundna till någon operatör, detta borde visa på att de svenska prylarna funkar med systemet i Thailand. Jag har en sticka inköpt i Bangkok, men med routern jag menade kan man ansluta flera enheter och gå ut på nätet, samt att den har plats för minneskort som då fungerar som en mini hårddisk. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd November 19, 2013 Dela Inlagd November 19, 2013 Jag har en sticka inköpt i Bangkok, men med routern jag menade kan man ansluta flera enheter och gå ut på nätet, samt att den har plats för minneskort som då fungerar som en mini hårddisk. Det är samma med min E180, man kan sätta i ett SD-micro. Denna sticka kan man sätta i Dovado routern men vet inte om det är någon låsning på den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.