Jump to content
IGNORERAD

Är Thailand verkligen det land jag vill leva i?


Lasse M

Recommended Posts

broder tuk tuk

Jag är inte helt övertygad om att det krökas mer bland vi långliggare i tex Pattaya än på nån annan plats i Thailand.

 

Sedan kan man få bo var i världen man vill för mig även om man bara vill umgås med svenskar, inget som jag ens ids bry mig i.

 

Själv trivs jag utmärkt i Pattaya med lagom svenskt och norskt umgänge, det behöver väl inte vara antingen eller. Därför inte sagt att jag på något sätt ser ner på thailändare.

 

Jag har en hobby som jag ägnar ganska mycket tid åt, den är en av flera anledningar till att jag bosatt mig just i Pattaya.

 

Att detta passar mig behöver naturligtvis inte betyda att det ska passa andra, alla är vi olika, tack och lov.

 

Fritz..

 

De flesta normala personer dras till människor av samma nationalitet. Om det så gäller tyskar, engelsmän, vietnameser etc etc..

 

Det är inget konstigt med det.

 

Sen att fader Baas umgänge uppe i hembyn kanske är något barskrapat betyder nog inte att inte skulle värdesätta lite svenskt umgänge då och då

 

BTT

Ändrades av broder tuk tuk

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 108
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    5

  • Moipenyang

    5

  • Nemo

    5

  • 1609offe

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Varför inte vara lite ärliga här?

 

De flesta av er/oss har ju inte direkt flyttat till Thailand p.g.a. vackert väder och bra mat.

Lätt tillgänglig f*tta och snygga fruntimmer är ju anledningen till att vi hamnat i detta land.

 

Räcker ju med att titta på lite bildtrådar så inser man ju att ytterst få på detta forum skulle fixa en snygg tjej i Sverige.

 

Att leva i Thailand som utlänning är ju en sak för självplågare, förutom för de få som har ett riktigt arbete i landet och därmed accepteras av samhället. Men kåta gubbar som flyttar hit måste nog inse att de aldrig blir en del av Thailand, bara en vandrande pengamaskin.

 

Självinsikt är rätt bra ibland.

 

Haha fy fan vad poetiskt skrivet av dig!! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är inte helt övertygad om att det krökas mer bland vi långliggare i tex Pattaya än på nån annan plats i Thailand.

 

Sedan kan man få bo var i världen man vill för mig även om man bara vill umgås med svenskar, inget som jag ens ids bry mig i.

 

Själv trivs jag utmärkt i Pattaya med lagom svenskt och norskt umgänge, det behöver väl inte vara antingen eller. Därför inte sagt att jag på något sätt ser ner på thailändare.

 

Jag har en hobby som jag ägnar ganska mycket tid åt, den är en av flera anledningar till att jag bosatt mig just i Pattaya.

 

Att detta passar mig behöver naturligtvis inte betyda att det ska passa andra, alla är vi olika, tack och lov.

 

Fritz..

 

Detta tror jag också är en av de stora anledningarna att många just bosätter sig där.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

De flesta normala personer dras till människor av samma nationalitet. Om det så gäller tyskar, engelsmän, vietnameser etc etc..

 

Det är inget konstigt med det.

 

Sen att fader Baas umgänge uppe i hembyn kanske är något barskrapat betyder nog inte att inte skulle värdesätta lite svenskt umgänge då och då

 

BTT

Om du skulle ta och komma hit istället så du kan se med egna ögon så slipper du att gång efter gång tjattra som en papegoja om hemby, är du inte lärare? Då borde du kunna läsa, eller hur, JAG BOR I UDONTHANI, en stad som är betydligt större en din lilla håla!

Och eftersom du inte vare sig förstår eller vet något om vad jag har för umgänge betackar jag mig för dina urkorkade kommentarer, du är och förblir en jävla pajas!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är inte helt övertygad om att det krökas mer bland vi långliggare i tex Pattaya än på nån annan plats i Thailand.

 

Sedan kan man få bo var i världen man vill för mig även om man bara vill umgås med svenskar, inget som jag ens ids bry mig i.

 

Själv trivs jag utmärkt i Pattaya med lagom svenskt och norskt umgänge, det behöver väl inte vara antingen eller. Därför inte sagt att jag på något sätt ser ner på thailändare.

 

Jag har en hobby som jag ägnar ganska mycket tid åt, den är en av flera anledningar till att jag bosatt mig just i Pattaya.

 

Att detta passar mig behöver naturligtvis inte betyda att det ska passa andra, alla är vi olika, tack och lov.

 

Fritz..

Den PASSAR jag på och tar en SANGsom istället  :crazy: Det är RUTER i dig även om du inte är nerlusad med KLÖVER,men du har HJÄRTAT på rätta stället.Och svart som SPADER är inte ditt samvete heller.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Den PASSAR jag på och tar en SANGsom istället  :crazy: Det är RUTER i dig även om du inte är nerlusad med KLÖVER,men du har HJÄRTAT på rätta stället.Och svart som SPADER är inte ditt samvete heller.

Se där...MPR:s egen hovpoet !! :14:

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte frun lära dig basic Thai?

Hur ofta har du varit i Thailand?

 

Svaren kan ge mycket bättre förslag,

 

Visst kan min fru lära mig lite Thai men jag tror inte jag skulle kunna hålla den disiplinen som krävs för att lära mig så mycket jag skulle vilja. Jag har en kompis som har lärt sig prata genom att leva i sin hemby några år och med stor envishet och hjälp av hans fru + att han är språkbegåvat så pratar han fantastiskt bra Thai. Han babblar på i samma tempo med Thaidamerna när vi har fest i samma tempo som dom själva. 

Jag däremot måste gå i en skola på heltid för att lära mig språket tror jag.

 

Jag har inte varit i Thailand så mycket. 10 gånger kanske. Har varit mest i Isaan men har partajat rejält en gång med några polare i Phuket för 20 år sedan. Herregud ! Vi drack sprit och öl och petatde i oss en massa piller så att vi var vakna flera dygn i sträck. Vi var på allt som man kan tänka sig. Rökte på gjorde vi också  Skandal helt enkelt. Vi nästan dog.

 

Nu är jag lugnare och vill leva familjeliv. Svenska barnfamiljer runt omkring mig i Thailand kan jag tänka mig. Då är risken inte så stor att jag drar igång igen.

 

Därför kan jag tänka mig Kho Lanta t,ex.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...