Jump to content
IGNORERAD

Ställer in sina Thailandsresor (Solresor)


Guest lars60

Recommended Posts

Tråkigt besked: Ställer in sina Thailandsresor

http://www.aftonblad...ticle4028949.ab

Solresor: Beklagar att det blivit så här

Researrangören Solresor ställer in sina Thailandsresor från Köpenhamn till Phuket.

Orsaken är vikande efterfrågan meddelar Solresors informationschef Pauline Berndtsson till aftonbladet.se.

– Jag beklagar att det blivit så här. Det är väldigt tråkigt att vi tvingats ställa in flygresor.

I dag på morgonen fick Solresors kunder som bokat in flygresor från Köpenhamn till Phuket ett tråkigt besked i brevlådan. På grund av vikande efterfrågan tvingas researrangören nu ställa in flygningar till flera destinationer. Totalt påverkas cirka 200 Thailandresenärer meddelar Solresor.

– Ja vi har precis nu även dragit ner på Gran Canaria och Sharm el Sheik från Arlanda. Men vi har lördagsflygningarna till Gran Canaria kvar, säger Pauline Berndtsson.

Nedåtgående konjunktur

Att efterfrågan på långväga solsemestrar krympt är flera, tror hon.

– Ja man kan ju se flera orsaker. Den nedåtgående konjunkturen har så klart påverkat och det är dessvärre de långväga resorna som drabbats värst.

Kan det bli fler resor som ställs in?

– Vi är mitt i vintersäsongen och jag tror inte att det är fler flyg som ska bli berörda denna vintern.

Vad händer med de drabbade kunderna?

– De får naturligtvis pengarna tillbaka och vi erbjuder även en så kallad ombokningsrabatt på 400 kronor per person om de bokar en annan resa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Mr Lamai

Jaaa, vem i hela friden vill åka charter till värdens just nu sjunde farligaste rankade land(ok det var 200 st men till hur många flighter???.

Snart har varje gäst ett 200 rums htl för sig själv :whistle:

Det börjar bli happy hour i Thailand mina vänner.

Mr Lamai

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tråkigt besked: Ställer in sina Thailandsresor

http://www.aftonblad...ticle4028949.ab

Solresor: Beklagar att det blivit så här

Researrangören Solresor ställer in sina Thailandsresor från Köpenhamn till Phuket.

Orsaken är vikande efterfrågan meddelar Solresors informationschef Pauline Berndtsson till aftonbladet.se.

– Jag beklagar att det blivit så här. Det är väldigt tråkigt att vi tvingats ställa in flygresor.

I dag på morgonen fick Solresors kunder som bokat in flygresor från Köpenhamn till Phuket ett tråkigt besked i brevlådan. På grund av vikande efterfrågan tvingas researrangören nu ställa in flygningar till flera destinationer. Totalt påverkas cirka 200 Thailandresenärer meddelar Solresor. – Ja vi har precis nu även dragit ner på Gran Canaria och Sharm el Sheik från Arlanda. Men vi har lördagsflygningarna till Gran Canaria kvar, säger Pauline Berndtsson.

Nedåtgående konjunktur

Att efterfrågan på långväga solsemestrar krympt är flera, tror hon.

– Ja man kan ju se flera orsaker. Den nedåtgående konjunkturen har så klart påverkat och det är dessvärre de långväga resorna som drabbats värst.

Kan det bli fler resor som ställs in?

– Vi är mitt i vintersäsongen och jag tror inte att det är fler flyg som ska bli berörda denna vintern.

Vad händer med de drabbade kunderna?

– De får naturligtvis pengarna tillbaka och vi erbjuder även en så kallad ombokningsrabatt på 400 kronor per person om de bokar en annan resa.

200 resenärer på en hel säsong? Det var inte mycker Solresor sålt till Thailand den här säsongen, det kan kanske vara en taktisk besparing av dem att ställa in...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jaaa, vem i hela friden vill åka charter till värdens just nu sjunde farligaste rankade land(ok det var 200 st men till hur många flighter???.

Snart har varje gäst ett 200 rums htl för sig själv :whistle:

Det börjar bli happy hour i Thailand mina vänner.

Mr Lamai

Var någonstans hittar man info om världens farligaste länder?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
changtravel

ja det börjar se bra ut igen härnere i Thailand igen Börjar bli Guld nu !

Hoppas att dom bråkar några månader nu bara ,så dom inte slutar imorgon..

Hoppas att dom slår igen flygplatsen några veckor ,, då blir billigt till vintern..

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

ja det börjar se bra ut igen härnere i Thailand igen Börjar bli Guld nu !

Hoppas att dom bråkar några månader nu bara ,så dom inte slutar imorgon..

Hoppas att dom slår igen flygplatsen några veckor ,, då blir billigt till vintern..

Antingen så är du ett TROLL, eller så är du dum i huvet  :kort:

// Jobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...