Jump to content
IGNORERAD

Är Thailand banlyst från AMAZON


acdc

Recommended Posts

Undrar om det är så,säljer man på Amazon i US och Canada och vill ha betalt till visa konto i Thailand så godkänner dom inte det, man kan undra varför. Hur skall man göra för att komma runt den bestämmelsen att Thailand inte är listat på länder som är godkända.

 

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Undrar om det är så,säljer man på Amazon i US och Canada och vill ha betalt till visa konto i Thailand så godkänner dom inte det, man kan undra varför. Hur skall man göra för att komma runt den bestämmelsen att Thailand inte är listat på länder som är godkända.

 

Ha det

 

Du behöver ha ett bankkonto i USA eller t.ex. i ett EU land som har EURO som valuta. Mer info finns att läsa på Amazon Seller Central.

Själv provade jag med att öppna ett konto hos Nordea i Finland men de ville att jag skullle komma dit och skriva på några papper. Eftersom jag var i Thailand var inte detta möjligt utan jag fixade ett pre-paid betalkort från USA. Amazon sätter in pengarna på kontot och jag kan ta ut dem på vilken ATM som helst i världen. 

Läs mer hos Payoneer här: http://www.payoneer.com/payment-services/en/amazon/index.aspx

 

image.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...