Jump to content
IGNORERAD

Frankfurt, byta plan


pust

Recommended Posts

Hej

 

1 tim 5 min för att byta plan i Frankfurt,är det ok?

 

Bytet sker på  terminal 1.

 

Kommer med Lufthansa åker vidare med Lufthansa.

 

Ha en bra dag alla önskar Pust

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 27
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    3

  • Galten

    3

  • MaiChai

    3

  • 1609offe

    3

Mest aktiva i denna tråd

Gick två gånger i somras.

Det får inte bli några öl på den tiden.

Inte ens en lång tarmtömning för det är jättelångt att gå och knappt om tid.

Vi hade en timme och en kvart på oss och hann  med familjen och om det är samma terminalområden så är det enkelt och hitta men långt.

Visade biljetten var tionde minut och frågade mig fram för säkerhets skull.

Vi skyndade oss för jag vet ju hur stort det är så man får inte gå fel många gånger om det skall hinnas med.

Det var Lufthansa vi åkte.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det funkar men det finns inte tid för stopp på vägen. Har själv gjort det bytet och gått i världens längsta korridor.

 

Japp, hiss ner, en lång jävla korridor om man har riktig otur så fungerar inte transportbandet och sedan hiss upp. Passkontroll och sedan till gaten. Har gjort det på 45 minuter och det funkar.

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det bytet hade jag förra hösten, vart lite orolig men funkade klockrent... Han till å med besöka gaskammarn ett par gånger

Link to comment
Dela på andra sajter

Taskig planering tycker jag och säkert Lamai också :crazy:

 

Ingen tid för besök på Hooters :ahh:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Taskig planering tycker jag och säkert Lamai också :crazy:

 

Ingen tid för besök på Hooters :ahh:

Han får mer för pengarna i Thailand.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen tid för besök på Hooters

 

På tal om det, finns Hooters kvar där?

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm ja… hinner gör man nog på en timme. Men det kan bli en jämrans lång promenad!

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, hiss ner, en lång jävla korridor om man har riktig otur så fungerar inte transportbandet och sedan hiss upp. Passkontroll och sedan till gaten. Har gjort det på 45 minuter och det funkar.

Det här med passkontroll är det nödvändigt?

Har för mig att på hemresan så ställde jag mig i kön först men såg snart ett det gick och gå förbi den.

Ingen som klagade.

De tittar på passen när man går in i flygplanet oavsett eller.

Kanske ställde jag mig i fel kö men mera passkontroller såg jag inte.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här med passkontroll är det nödvändigt?

Har för mig att på hemresan så ställde jag mig i kön först men såg snart ett det gick och gå förbi den.

Ingen som klagade.

De tittar på passen när man går in i flygplanet oavsett eller.

Kanske ställde jag mig i fel kö men mera passkontroller såg jag inte.

 

Möjligen är det så att de vill registrera att man anländer eller lämnar Schengen. Fast kanske inte så viktigt, vad vet jag.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket Franfurt An der Rhein oder An der Oder

Heatrow Schipool De Gaule o Frankfurt an der Rhien Never Betalar hellre mer än dessa Fpl.

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket Franfurt An der Rhein oder An der Oder

Heatrow Schipool De Gaule o Frankfurt an der Rhien Never Betalar hellre mer än dessa Fpl.

Offe

 

Jag håller med om att Charles De Gaulle suger fett… aldrig mer!

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

 

1 tim 5 min för att byta plan i Frankfurt,är det ok?

 

Bytet sker på  terminal 1.

 

Kommer med Lufthansa åker vidare med Lufthansa.

 

Ha en bra dag alla önskar Pust

Hej

 

Du kan lungt räkna med att allt bagage inte kommer med, har åkt med kort stopp via Frankfurt och Munchen många gånger genom åren både privat och i tjänsten och det är enligt mig mer än 50% chans att bagaget inte hinner med, men passagerarna brukar dom klara även om det är lite tight.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Du kan lungt räkna med att allt bagage inte kommer med, har åkt med kort stopp via Frankfurt och Munchen många gånger genom åren både privat och i tjänsten och det är enligt mig mer än 50% chans att bagaget inte hinner med, men passagerarna brukar dom klara även om det är lite tight.

 

Mvh isan lover

Samma på Heatrow Förra gumman och en kompis B. kom3  sar senare 10år imellan Man tycker att de borda ha skärpt sig men ej

Offe 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Måste göra detta byte i vinter jag också efter att ha sjabblat när jag köpte biljett med Thai och det blev fel datum med en hel månad. Biljetten var visserligen ombokningsbar men det gick endast att boka om efter det att utresan var genomförd, vilken idi*ti! Lägsta pris på ombokningen skulle vara nästan 1700 kr med nuvarande priser det plus tidigare 6800 kr för biljetten och osäkerheten att lyckas komma hem under sportlovsveckorna gjorde att jag bokade av till en kostnad av 1255 kr och köpte biljett med LH för 4600 istället, ett riktigt bra pris i jan-feb måste jag säga..

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Samma på Heatrow Förra gumman och en kompis B. kom3  sar senare 10år imellan Man tycker att de borda ha skärpt sig men ej

Offe 

Hej

 

Jag förstår inte hur man kan lägga upp och sälja resor med så korta stopp när man vet redan innan att det är ganska stor chans att t.ex bagaget inte kommer med.

 

Har varit i kontakt med Lugthansa om detta och dom är medvetna om riskerna men svarar att dom står för alla kostnader som detta korta stopp eventuellt orsakar resenären t.ex ny biljett eller bagage hemkört med taxi.

 

På jobbet tar vi aldrig såna här flighter eftersom vi ska jobba och behöver få med oss vårt bagage där både arbetskläder, verktyg och reservdelar kan finnas, att anlända till ett groundat plan utan verktyg och delar är ingen hit.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Du kan lungt räkna med att allt bagage inte kommer med, har åkt med kort stopp via Frankfurt och Munchen många gånger genom åren både privat och i tjänsten och det är enligt mig mer än 50% chans att bagaget inte hinner med, men passagerarna brukar dom klara även om det är lite tight.

 

Mvh isan lover

 

Jasså, då har du nog haft maximal otur. Mitt bagage har alltid kommit med på Frankfurt även vid 45 minuters bytet. Annat är det med Charles D Gaulle i Paris, de hade 4 timmar på sig men lycades likförbannat inte få med väskorna på Köpenhamnsflighten. :diablo: aldrig mer CDG för min del!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Du kan lungt räkna med att allt bagage inte kommer med, har åkt med kort stopp via Frankfurt och Munchen många gånger genom åren både privat och i tjänsten och det är enligt mig mer än 50% chans att bagaget inte hinner med, men passagerarna brukar dom klara även om det är lite tight.

 

Mvh isan lover

Åkt med Luftwaffe dom sista 3 resorna till Thai, med korta mellanlandningstider i Frankfurt, och det har inte varit några roplem...

Ändrades av THAISWEDE
Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket Franfurt An der Rhein oder An der Oder

Heatrow Schipool De Gaule o Frankfurt an der Rhien Never Betalar hellre mer än dessa Fpl.

Offe

 

Här är en till! :crazy:

Resebyrån varnade mig, när jag köpte biljetten. Man vill ju vara positiv, så jag sa det går säkert bra och slog till. Sedan blev vi sena från BKK och planet kunde inte köra in den tiden. Jag sprang hela vägen genom flygplatsen. Frugan och dottern var flera km efter, men jag tänkte kommer jag fram kan jag nog hålla planet så de hinner med. Jag kom fram till gaten precis när de stängt den. Det var inget att snacka om, bara ta ett senare flyg. Tror vi väntade 5 timmar i Frankfurt på nästa flight, sedan ny 6 timmar väntan på Arlanda för att ha senare ha missat alla förbindelser de 12 sista milen. En kompis fick köra ner och hämta oss. Dom var väldigt tvära på Lufthansa, otrevligare människor har man väl mött, men att de skulle stå för alla kostnader det var de inte med på. De sa att jag kunde skicka ner en räkning till en adress i Tyskland och se om jag fick några pengar. Så fick jag ett kort dit jag skulle skicka räkningen. Jag var så förbannad så jag skickade ingen räkning. Dumt, men med den servicenivån så undviker jag att ha att göra med LH i framtiden.

 

 

CDG har jag aldrig åkt via någon gång. Däremot så har jag haft problem med bagaget varje gång BA och Heathrow varit inblandade. Visserligen bara två ggr, men varför chansa på en tredje om man inte behöver?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det blev Lufthansa med kort stop,2 per 8601 kr,bra pris från Jan till Mars,

 

Ha det bra alla önskar Pust,

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jasså, då har du nog haft maximal otur. Mitt bagage har alltid kommit med på Frankfurt även vid 45 minuters bytet. Annat är det med Charles D Gaulle i Paris, de hade 4 timmar på sig men lycades likförbannat inte få med väskorna på Köpenhamnsflighten. :diablo: aldrig mer CDG för min del!

Hej

 

Visst funkar det om man har tur men chansen att dom misslyckas är ändå ganska stor med så små marginaler, så för att vara helt säker på att få med bagaget är nog minst 2 timmars transfertid lämpligt.

 

Gäller det jobb med utrustning eller verktyg som man måste ha för att kunna utföra sitt jobb eller om man är på väg hem ifrån Thailand med färska grönsaker, frukt och annat ätbart vill man ju ha grejorna direkt och inte något dygn senare.

 

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med om att Charles De Gaulle suger fett… aldrig mer!

 

Herr Chang har talat.

Om man kommer via De Gaulle o hem so er det standard att bagaget kommer senare med taxi hem.

Iallafall om man bor I Helsingfors ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket Franfurt An der Rhein oder An der Oder

...cut..

Lite OT ur avdelning onödigt vetande:

 

Eftersom jag har tyska som modersmål så kan jag upplysa om att floder har kön och det kan vara olikt, dvs både manligt och kvinnligt.

 

Man säger: "der Rhein" och "die Oder".

 

Och eftersom det, mycket riktigt, finns flera Frankfurt i Tyskland så brukar man förtydliga med prepositionen "an" (som styr dativ).

 

Alltså: "Frankfurt am Rhein" eller "Frankfurt an der Oder".

 

Notera att "am" är en förkortning för "an dem" och att det heter "an der Oder" (fastän Oder är en kvinnlig flod) för prepositionen "an" styr till dativ och dativformen för "die" är "der".

 

Glassklart och lätt som en plätt tycker jag... :crazy:

 

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...