Jump to content
IGNORERAD

Ordna sina bilder


lasseiudon

Recommended Posts

Det är bara ett stort kaos vad gäller bilderna på min hårddisk. Jag tror att flertalet bilder finns i minst tre exemplar: En under C:\ Bilder, en till under C:\Bilder\År\Månad och den tredje under C:\Bilder\År\Månad\Dag osv. Det här är resultat av flera års kopierande mellan olika datorer och ogenomtänkta importer. Finns det nån programvara som kan hjälpa till att ordna denna oreda? Idealet vore att få allt uppsorterat på år och månad men att göra det manuellt är ett hästjobb.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bara ett stort kaos vad gäller bilderna på min hårddisk. Jag tror att flertalet bilder finns i minst tre exemplar: En under C:\ Bilder, en till under C:\Bilder\År\Månad och den tredje under C:\Bilder\År\Månad\Dag osv. Det här är resultat av flera års kopierande mellan olika datorer och ogenomtänkta importer. Finns det nån programvara som kan hjälpa till att ordna denna oreda? Idealet vore att få allt uppsorterat på år och månad men att göra det manuellt är ett hästjobb.

 

Har samma problem, har aldrig bestämt mig hur jag ska sortera, familj, hemma, jobb, intressen etc etc, eller bara datum.

Samt att jag hat typ 8-10 gamla hårddiskar från kasserade datorer fulla med bla bilder, måste ta tag i det snar och samla alla bilder på ett ställe, frågan är hur man ska katalogisera det, så bra fråga du ställer!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bara ett stort kaos vad gäller bilderna på min hårddisk. Jag tror att flertalet bilder finns i minst tre exemplar: En under C:\ Bilder, en till under C:\Bilder\År\Månad och den tredje under C:\Bilder\År\Månad\Dag osv. Det här är resultat av flera års kopierande mellan olika datorer och ogenomtänkta importer. Finns det nån programvara som kan hjälpa till att ordna denna oreda? Idealet vore att få allt uppsorterat på år och månad men att göra det manuellt är ett hästjobb.

 

 

Ja då var jag inte ensam :not_i:

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj vilket mörker det är att städa sina bild-filer. I två dagar har jag suttit med Easyduplicatefoto-finder och tagit bort dubletter, i många fall 4 av varje. Det var nästan 1500 bilder som hade dubletter, så jag satt i två dagar. Nu tänkte jag börja städa bland mapparna och stötte på nästa problem.

 

Jag hittar mina bibliotek med bilder som kan heta t.ex 2012-04 och där hittar jag mina bilder plus att jag hittar en sorts Bibliotek (skuggade) som jag tror innehåller nån sorts index-filer (en för varje bild?), två av varje som kan heta t.ex. "vcm_s_kf_repr_624x832.jpg". Skall jag ta bort alla dessa eller låta dom vara kvar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...