Jump to content
IGNORERAD

Ett nytt skäl att fängsla Thailändare....Tankebrott.


Khun Ken

Recommended Posts

Det är ju synd att inte militären också är privatägd på samma sätt som politiska partier och regeringar.

Vad mycket enklare det skulle bli.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 49
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • saobaht

    17

  • Khun Ken

    11

  • andersbangkok

    4

  • ronoh

    3

Mest aktiva i denna tråd

Jag tycker att vi skall respektera lagar oavsett om det är i Thailand eller Sverige så länge det är en marijotet av folkets vilja detta verkar du ha svårt med när de inte passar dig.

Förövrigt ett mycket oväntat svar av dig vad beträffar dig som aggressiv person.

 

Jag tycker inte man behöver respektera något man inte gillar, däremot måste man givetvis acceptera om det gäller lagar. Hur lagar kommer till och hur de tolkas har ungefär lika mycket med folkets vilja att göra som rikedom och makt har med rättvisa att göra och har man inte förmåga eller vilja att kritisera detta så må väl det vara hänt men då ska man kanske tagga ned vad det gäller kritik av de som faktiskta kan och/eller vill.

 

Vad som är oväntat för dig är oftast väntat för de flesta andra men vad du öht syftade på från första början är det nog ingen som förstår så därför går det inte att avgöra om det oväntade egentligen var väntat eller om en indier är brunare på ryggen än på sommaren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Visst är det skrämmande?

Och att det finns medlemmar här på MPR som fortsätter att hylla dessa odugliga kleptomaner som styr detta land är.jag finner inte ord. :not_i:

 

Skrämmande JA, och även förbannat trist i den bemärkelsen att en positiv utveckling av landet Thailand är direkt kopplad till:

Ökad demokrati, yttrandefrihet, transparens & öppenhet, kritiskt tänkande och framför allt uppmuntran till självrannsakan.

 

Det sista som Thailand behöver är att sopa mer skit under mattan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra om det är vad som krävs för att slippa militärkupper.

 

Får hoppas för din skull att du är ett troll, om inte så bör du söka hjälp omgående!

 

Klart man kan förhindra folk att tycka och säga vad de vill genom lagar, och sittande Thairegering tycks ha detta som sin agenda.

Finns ju rätt många exempel genom åren på liknande, Cuba, Sovjet, DDR, Nordkorea, Zimbabwe, Kambodja...etc.

Gemensamt för alla dessa länder är att ledarna ville och vill vara maktfullkomliga samt styra landet helt som de själva vill.

Det alla dessa länder också har gemensamt är att landet och folket förblivet fattiga emedan deras ledare blivet multimiljardärer.

 

Men som sagt, det finns ju folk även i Sverige som anser att dessa länder är Nirvana och goda exempel, TRAGISKT!

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker inte man behöver respektera något man inte gillar, däremot måste man givetvis acceptera om det gäller lagar. Hur lagar kommer till och hur de tolkas har ungefär lika mycket med folkets vilja att göra som rikedom och makt har med rättvisa att göra och har man inte förmåga eller vilja att kritisera detta så må väl det vara hänt men då ska man kanske tagga ned vad det gäller kritik av de som faktiskta kan och/eller vill.

 

Vad som är oväntat för dig är oftast väntat för de flesta andra men vad du öht syftade på från första början är det nog ingen som förstår så därför går det inte att avgöra om det oväntade egentligen var väntat eller om en indier är brunare på ryggen än på sommaren.

 

Ja men då skall ni som vet och kan så mycket om Thailand och dess politik kunna innse något som hela världen redan vet att det inte var Thaksin som genomförde en militärkupp. Utan det var han som blev avsatt och åter vald inderekt genom sin syster. Att du inte kan respekterar detta acceptera det då för snart har vi en ny lag som förbjuder sådant här sorts skit snack och smutskastning och översittar still.

 

Här kommer ytterligare ett oväntat svar men kanske inte för andra.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Får hoppas för din skull att du är ett troll, om inte så bör du söka hjälp omgående!

 

Klart man kan förhindra folk att tycka och säga vad de vill genom lagar, och sittande Thairegering tycks ha detta som sin agenda.

Finns ju rätt många exempel genom åren på liknande, Cuba, Sovjet, DDR, Nordkorea, Zimbabwe, Kambodja...etc.

Gemensamt för alla dessa länder är att ledarna ville och vill vara maktfullkomliga samt styra landet helt som de själva vill.

Det alla dessa länder också har gemensamt är att landet och folket förblivet fattiga emedan deras ledare blivet multimiljardärer.

 

Men som sagt, det finns ju folk även i Sverige som anser att dessa länder är Nirvana och goda exempel, TRAGISKT!

 

Finns nog många med mig som redan hade med Thailand på den listan.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja men då skall ni som vet och kan så mycket om Thailand och dess politik kunna innse något som hela världen redan vet att det inte var Thaksin som genomförde en militärkupp. Utan det var han som blev avsatt och åter vald inderekt genom sin syster. Att du inte kan respekterar detta acceptera det då för snart har vi en ny lag som förbjuder sådant här sorts skit snack och smutskastning och översittar still.

 

Här kommer ytterligare ett oväntat svar men kanske inte för andra.

 

Mau Läo?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja men då skall ni som vet och kan så mycket om Thailand och dess politik kunna innse något som hela världen redan vet att det inte var Thaksin som genomförde en militärkupp. Utan det var han som blev avsatt och åter vald inderekt genom sin syster. Att du inte kan respekterar detta acceptera det då för snart har vi en ny lag som förbjuder sådant här sorts skit snack och smutskastning och översittar still.

 

Här kommer ytterligare ett oväntat svar men kanske inte för andra.

Nej nu kan jag inte hålla käften.

Thaksin blev inte avsatt han hade redan gick till Kungen och lämnat in sin avskeds ansökan efter han misslyckats att bilda en ny koalitions regering men satt kvar som Caretaker Premier vilket man bara enligt lag kan göra under en viss tid och Thaksin gick långt över tiden och vägrade släppa taget.

 

http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=newsarchive&sid=atKOkbTLyoeo&refer=top_world_news

 

 

April 5 (Bloomberg) -- Thai Prime Minister Thaksin Shinawatra said he will step down as premier after his declared victory in a weekend election failed to resolve a political standoff that crippled his government.

Ändrades av Khun Ken
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej nu kan jag inte hålla käften.

Thaksin blev inte avsatt han hade redan gick till Kungen och lämnat in sin avskeds ansökan efter han misslyckats att bilda en ny koalitions regering men satt kvar som Caretaker Premier vilket man bara enligt lag kan göra under en viss tid och Thaksin gick långt över tiden och vägrade släppa taget.

 

http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=newsarchive&sid=atKOkbTLyoeo&refer=top_world_news

 

 

April 5 (Bloomberg) -- Thai Prime Minister Thaksin Shinawatra said he will step down as premier after his declared victory in a weekend election failed to resolve a political standoff that crippled his government.

 

Det förändrar inget så fort sätt du att håll käften.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Det förändrar inget så fort sätt du att håll käften.

 

Vad tjänar du på att vara otrevlig mot en medlem som lägger upp en länk? Alla har sin övertygelse du kan ha din behöver inte ha en otrevlig ton åt folk. Det är thai politik och det är en riktigt stor soppa som har legat och bubblat under lång tid. Ingenting att bråka om eftersom det är dynga och smutskastning i bägge leden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det förändrar inget så fort sätt du att håll käften.

Var sanningen för hård att smälta? Ta ett par Alvedon och bädda ner dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herregud min skapare!!! Ännu en "diktaturkramare" ???

Ja, man tar sig för pannan o undrar om dem där Diktaturkramarna lever i en jäkligt stor förnekelse. som inte kan se o läsa vad den där mannen T har gjort Thailand?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, man tar sig för pannan o undrar om dem där Diktaturkramarna lever i en jäkligt stor förnekelse. som inte kan se o läsa vad den där mannen T har gjort Thailand?

Tycker inte det är något att hetsa upp sig för, han och Carpenter spelar väl i samma division.

 

Är dock lite roande att läsa, åtminstone det som är begripbart.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker inte det är något att hetsa upp sig för, han och Carpenter spelar väl i samma division.

 

Är dock lite roande att läsa, åtminstone det som är begripbart.

absolut, o jäkligt roligt att läsa o kommentera. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tjänar du på att vara otrevlig mot en medlem som lägger upp en länk? Alla har sin övertygelse du kan ha din behöver inte ha en otrevlig ton åt folk. Det är thai politik och det är en riktigt stor soppa som har legat och bubblat under lång tid. Ingenting att bråka om eftersom det är dynga och smutskastning i bägge leden.

 

Det var inte meningen att vara otrevlig men han skrev: Nej nu kan jag inte hålla käften.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Var sanningen för hård att smälta? Ta ett par Alvedon och bädda ner dig.

 

Svampar brukar det heta att jag tar.

 

Hälsningar från troll medicin muslim

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Svampar brukar det heta att jag tar.

 

Hälsningar från troll medicin muslim

Hej Carpenter! Jaså  det är du, välkommen tillbaka med dina kloka filosofiska inlägg. :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Han är ett ett troll han går på medicin och är muslim. 

När de röda var på väg in i BKK från Isan då hörde jag gula som sa helt öppet skjut dem. Har ännu inte hört någon röd som sagt att de gula skall skjutas.

Det är på tiden att gula skall få känna hur det känns att bli behandlade som boskap.

Du missade alltså de röda vildarnas många tal på scenerna i Bangkok där man utlovade belöning till dem som kunde släpa ut PM Abhisit och döda honom eller där man lovade att bränna Bangkok?

Det passar kanske inte in i din bild av de röda vildarna men kolla på Youtube så finner du svaren.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man inte orkar sätta sig in i ett ämne så är det bra att ha saobath, om han tycker något är bra så kan man med gott samvete och hundraprocentig övertygelse sälla sig till de som tycker det är dåligt.

 

 

 

Atom,din tes angående Saobath verkar  stämma till 100%. 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Du missade alltså de röda vildarnas många tal på scenerna i Bangkok där man utlovade belöning till dem som kunde släpa ut PM Abhisit och döda honom eller där man lovade att bränna Bangkok?

Det passar kanske inte in i din bild av de röda vildarna men kolla på Youtube så finner du svaren.

 

Nu skrev jag vad jag hade hört inte vad du eller jag har hört eller sett på TV YouTube läst på MPR. Det är hemskt att en lärare kan stå och säga inför sina elever skjut de röda innan de kommer in till BKK. Det har helt enkelt olika nyhetsvärde beroende på vem som leverera det när det gäller uttrycket skjut dem. Läraren visste naturligt viss att hon och hennes kollegor hade lagen och militären med sig. Därför är det bra med denna lagen så att inte lärare och andra fasister och översittare i Thailand kan hota människor till livet. Kommer nog att bli en hel del som blir dömda men förhoppningsvis kommer vi att se en attetyd förändring.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Atom,din tes angående Saobath verkar  stämma till 100%. 

 

Hur är det med dig själv jag tycker att du vissade prov på din personlighet i tråden felparkering och bort bogsering. Inte mycket respekt för lagen och andra människor där inte.

Gör en samman fattning av den händelsen och skicka till Aftonbladet.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Finns nog många med mig som redan hade med Thailand på den listan.

Jag hade Thailand med på denna lista. Thaksin införde redan tidigt 2000-tal ett system som omfattade operationer mot de som inte var/är rätt-troende. Han var och är fortfarande en maktlysten galning som gör vad som helst bara han får vara chef.

Så där har du helt rätt.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade Thailand med på denna lista. Thaksin införde redan tidigt 2000-tal ett system som omfattade operationer mot de som inte var/är rätt-troende. Han var och är fortfarande en maktlysten galning som gör vad som helst bara han får vara chef.

Så där har du helt rätt.

 

Så Thailand var inte med på denna listan före 2000 varför inte.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Så Thailand var inte med på denna listan före 2000 varför inte.

Det skrev jag inte

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...