Jump to content
IGNORERAD

Ett nytt skäl att fängsla Thailändare....Tankebrott.


Khun Ken

Recommended Posts

Den enväldiga och nedlåtande naturen hos Yingluck Shinawatras administration dök upp för alla att se förra tisdagen (8 oktober) när regeringen i princip godkände förslaget-lagstiftning för skydd av så kallade "immateriella kulturarvet".
 
Förutom de vanliga budget frågorna, där provinser kommer att kunna söka bidrag från Cultural Promotion Department för att skydda sina immateriella kulturarv, syftar lagförslaget s artikel 40 på att straffa människor vars ord eller åtgärder med hjälp av immateriella kulturarv återfinns 'som att förolämpa monarkin, religion, nationell säkerhet, samt allmän ordning och goda seder '.
 
Överträdelser kan få upp till två års fängelse och / eller böter upp till BT50, 000.
 
En av många kommentarer från TV. "This is actually rather shocking, and yes, they are apparently on the way towards dictatorship"
 
 
Immateriellt kulturarv.
 
 
Ja du IL försvara detta på ett övertygande sätt om du kan.
Ändrades av Khun Ken
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 49
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • saobaht

    17

  • Khun Ken

    11

  • andersbangkok

    4

Mest aktiva i denna tråd

Beklämmande att makthavarna är totalt isolerade från verkligheten och lider av sådan paranoja att dom måste överträffa alla genom tiderna existerande diktatorer.

 

Jag besökte Laos för något tiotal år sedan och där såg alla människor allvarliga ut, och som jag uppfattade det, beroende på den komunistisska diktaturen.

Snart får vi ändra "Land of smile" till LOC Land of crying.

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Beklämmande att makthavarna är totalt isolerade från verkligheten och lider av sådan paranoja att dom måste överträffa alla genom tiderna existerande diktatorer.

 

Jag besökte Laos för något tiotal år sedan och där såg alla människor allvarliga ut, och som jag uppfattade det, beroende på den komunistisska diktaturen.

Snart får vi ändra "Land of smile" till LOC Land of crying.

 

Born41

Thailand och Myanmar på väg att byta plats.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Det är egentligen inte alls förvånande för de av oss som följt Thaksins politik under flera år.

Han använder lagarna för att styra folket. IL snack om att LM-lagarna skulle tas bort med gänget vid makten; det förstod vi som känner till Thaksins strategier, att det vara ett skämt.

Nu visar det sig riktigt tydligt vilket djur man har släppt in i regeringen.

 

Det kan bara sluta i diktatur.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är egentligen inte alls förvånande för de av oss som följt Thaksins politik under flera år.

Han använder lagarna för att styra folket. IL snack om att LM-lagarna skulle tas bort med gänget vid makten; det förstod vi som känner till Thaksins strategier, att det vara ett skämt.

Nu visar det sig riktigt tydligt vilket djur man har släppt in i regeringen.

 

Det kan bara sluta i diktatur.

Det är en trist och ledsam utveckling. :not_i: Thaksin är en mycket farlig person. :not_i:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är bra att de andvänder dessa lagar mot gula som försöker sprida ryckten och ossaningar om regeringen. Nu får de gula rojalisterna känna hur det är att knippa käft med sin egen medicin.

Jag tycker att Thaksin har tagit tag i den riktigt stora farliga varbölden som är orsaken till att han inte kan bo i landet. Den gula varbölden för väl lära sig att annpassa sig till rådande situation nu är det en ny kung att tillbedja. Det finns ingen som har gjort så mycket för det Thailändska folkets bästa som Thaksin så länge han andvänder lagarna för att jaga gula förtryckare har han majoriteten av folket på sin sida. Det fina är att i de flesta byar och städer vet man hur den gula faran ser ut och den har all annledning att vara oroliga.

Ändrades av saobaht

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är bra att de andvänder dessa lagar mot gula som försöker sprida ryckten och ossaningar om regeringen. Nu får de gula rojalisterna känna hur det är att knippa käft med sin egen medicin.

Jag tycker att Thaksin har tagit tag i den riktigt stora farliga varbölden som är orsaken till att han inte kan bo i landet. Den gula varbölden för väl lära sig att annpassa sig till rådande situation nu är det en ny kung att tillbedja. Det finns ingen som har gjort så mycket för det Thailändska folkets bästa som Thaksin så länge han andvänder lagarna för att jaga gula förtryckare har han majoriteten av folket på sin sida. Det fina är att i de flesta byar och städer vet man hur den gula faran ser ut och den har all annledning att vara oroliga.

Herregud min skapare!!! Ännu en "diktaturkramare" ???

Ändrades av Khun Ken
Link to comment
Dela på andra sajter

Herregud min skapare!!! Ännu en "diktaturkramare" ???

 

Som i Sverige då en majoritet av folkets önskan. Eller menar du att det inte Thailändska folkets önskan utan din önskan som skall gälla. 

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Som i Sverige då en majoritet av folkets önskan. Eller menar du att det inte Thailändska folkets önskan utan din önskan som skall gälla. 

Nu fick ju PTP 48% av rösterna i valet. Men du kanske håller med IL? Har man väl vunnit får man göra som man vill. R Mugabe van sitt första val demokratiskt sen var det fritt fram för honom att göra som han ville, se på resultatet för Thailand är på väg åt samma håll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu fick ju PTP 48% av rösterna i valet. Men du kanske håller med IL? Har man väl vunnit får man göra som man vill. R Mugabe van sitt första val demokratiskt sen var det fritt fram för honom att göra som han ville, se på resultatet för Thailand är på väg åt samma håll.

Så du menar att det är bara de gula och royalisterna som får lov att göra som de vill. Tycker Thaksin verkar ha lärt sig sin läxa det går inte att genomföra förändringar innan man har den varbölden under kontroll. De lyckades ju avsätta honom genom en militärkupp anklaga de röda för ML. Thaksin har aldrig utsatt folket för en militär kupp. Så man skulle väl kunna säga att nu annpassar han sig efter de Thailändska spel reglerna.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du menar att det är bara de gula och royalisterna som får lov att göra som de vill. Tycker Thaksin verkar ha lärt sig sin läxa det går inte att genomföra förändringar innan man har den varbölden under kontroll. De lyckades ju avsätta honom genom en militärkupp anklaga de röda för ML. Thaksin har aldrig utsatt folket för en militär kupp. Så man skulle väl kunna säga att nu annpassar han sig efter de Thailändska spel reglerna.

Min bästa herre det är ju Thaksin som är varbölden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min bästa herre det är ju Thaksin som är varbölden.

 

Hur menar du han är ju röd och varbölder är gula.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man inte orkar sätta sig in i ett ämne så är det bra att ha saobath, om han tycker något är bra så kan man med gott samvete och hundraprocentig övertygelse sälla sig till de som tycker det är dåligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man inte orkar sätta sig in i ett ämne så är det bra att ha saobath, om han tycker något är bra så kan man med gott samvete och hundraprocentig övertygelse sälla sig till de som tycker det är dåligt.

 

Jag tror du är en mycket aggressiv person som har väldigt kort stubin och gärna tar till våld.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man inte orkar sätta sig in i ett ämne så är det bra att ha saobath, om han tycker något är bra så kan man med gott samvete och hundraprocentig övertygelse sälla sig till de som tycker det är dåligt.

Det är lätt att bli blind av frugans idealism och missa att bilda en egen uppfattning. Det spelar ingen roll att all fakta pekar på motsatsen, man går på vad frugan säger. Talar av egen erfarenhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur menar du han är ju röd och varbölder är gula.

Inte de värsta. De är blodigt röda...

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte de värsta. De är blodigt röda...

 

Friskt blod till skillnad från det gula inavelsblodet .

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Friskt blod till skillnad från det gula inavelsblodet .

Går du på mediciner? Härmed ser jag dig som ett rent troll, och kommer inte att gå i genmäle med dig, gå och trolla någon annanstans.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror du är en mycket aggressiv person som har väldigt kort stubin och gärna tar till våld.

 

Mycket aggressiv, jag spöar upp folk för minsta småsak. Senast gav jag en käftsmäll till en snubbe för en ren bagatell. Det var när jag gick i 3:an och en kille i min klass sparkade iväg min fotboll.

 

Till skillnad från den alltigenom gode, sansade och ahimsapraktiserande saobaht så har jag dock lite svårt med lagar som gör att någon som säger något som någon annan kan uppleva som negativt mot någon eller något ska kunna låsas in bara för att någon tredje tycker så. Bara i förbifarten tycker jag också, till skillnad mot saobaht, att gruppvåldtäkter och faktiskt även vanliga våldtäkter är dumt och borde bestraffas men så tycker jag nog bara pga min korta stubin. Hade jag varit lite mindre aggressiv hade jag förmodligen insett att det bara är min våldsnatur som gör att jag inte förstår att det är ett väldigt aggressivt tänkande och att våldtäkt, precis som diktatur, är framtiden.   

Ändrades av Atom
Link to comment
Dela på andra sajter

Går du på mediciner? Härmed ser jag dig som ett rent troll, och kommer inte att gå i genmäle med dig, gå och trolla någon annanstans.

 

Han är ett ett troll han går på medicin och är muslim. 

När de röda var på väg in i BKK från Isan då hörde jag gula som sa helt öppet skjut dem. Har ännu inte hört någon röd som sagt att de gula skall skjutas.

Det är på tiden att gula skall få känna hur det känns att bli behandlade som boskap.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket aggressiv, jag spöar upp folk för minsta småsak. Senast gav jag en käftsmäll till en snubbe för en ren bagatell. Det var när jag gick i 3:an och en kille i min klass sparkade iväg min fotboll.

 

Till skillnad från den alltigenom gode, sansade och ahimsapraktiserande saobaht så har jag dock lite svårt med lagar som gör att någon som säger något som någon annan kan uppleva som negativt mot någon eller något ska kunna låsas in bara för att någon tredje tycker så. Bara i förbifarten tycker jag också, till skillnad mot saobaht, att gruppvåldtäkter och faktiskt även vanliga våldtäkter är dumt och borde bestraffas men så tycker jag nog bara pga min korta stubin. Hade jag varit lite mindre aggressiv hade jag förmodligen insett att det bara är min våldsnatur som gör att jag inte förstår att det är ett väldigt aggressivt tänkande och att våldtäkt, precis som diktatur, är framtiden.   

 

Jag tycker att vi skall respektera lagar oavsett om det är i Thailand eller Sverige så länge det är en marijotet av folkets vilja detta verkar du ha svårt med när de inte passar dig.

Förövrigt ett mycket oväntat svar av dig vad beträffar dig som aggressiv person.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

 

"syftar lagförslaget s artikel 40 på att straffa människor vars ord eller åtgärder

med hjälp av immateriella kulturarv återfinns 'som att förolämpa monarkin, religion,

nationell säkerhet, samt allmän ordning och goda seder '.

 
Överträdelser kan få upp till två års fängelse och / eller böter upp till BT50, 000.
 
 

 

1. Monarkin:

Inget nytt där - Det är ju sedan många år tillbaka helt förbjudet att i bilder, tal och skrift berätta sanningen om hovet och dess medlemmar.

2. Religion:

Då blir det väl snart fängelsestraff för den som är oförskämd nog att berätta vad de Thailändska munkarna har för sig.

3. Nationell säkerhet:

Då blir det väl snart fängelsestraff för den som är oförskämd nog att berätta vad de Thailändska generalerna köper in för skitprodukter och hur de skor sig via olika korruptionsbonusar.

 

 

4. Allmän ordning:

Detta bör väl innebära att det blir förbjudet att påtala bristen på allmän ordning.

 

 

5. Goda seder:

-Hmm, goda seder för vem?

 

Då blir det väl snart fängelsestraff för den som är oförskämd nog att berätta vad de Thailändska politikerna och landets statsanställda tar i mutor (en gammal ”fin” sed i Thailand).

 

 

 

Det verkar bli locket på nu!

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

[size=4]1. Monarkin:

Inget nytt där - Det är ju sedan många år tillbaka helt förbjudet att i bilder, tal och skrift berätta sanningen om hovet och dess medlemmar.

2. Religion:

Då blir det väl snart fängelsestraff för den som är oförskämd nog att berätta vad de Thailändska munkarna har för sig.

3. Nationell säkerhet:

Då blir det väl snart fängelsestraff för den som är oförskämd nog att berätta vad de Thailändska generalerna köper in för skitprodukter och hur de skor sig via olika korruptionsbonusar.[/size]

[size=4]4. Allmän ordning:

Detta bör väl innebära att det blir förbjudet att påtala bristen på allmän ordning.[/size]

[size=4]5. Goda seder:

-Hmm, goda seder för vem?[/size]

[size=4]Då blir det väl snart fängelsestraff för den som är oförskämd nog att berätta vad de Thailändska politikerna och landets statsanställda tar i mutor (en gammal ”fin” sed i Thailand).[/size]

[size=4]Det verkar bli locket på nu![/size]

Visst är det skrämmande? Och att det finns medlemmar här på MPR som fortsätter att hylla dessa odugliga kleptomaner som styr detta land är.jag finner inte ord. :not_i: Ändrades av Khun Ken
Link to comment
Dela på andra sajter

1. Monarkin:

Inget nytt där - Det är ju sedan många år tillbaka helt förbjudet att i bilder, tal och skrift berätta sanningen om hovet och dess medlemmar.

2. Religion:

Då blir det väl snart fängelsestraff för den som är oförskämd nog att berätta vad de Thailändska munkarna har för sig.

3. Nationell säkerhet:

Då blir det väl snart fängelsestraff för den som är oförskämd nog att berätta vad de Thailändska generalerna köper in för skitprodukter och hur de skor sig via olika korruptionsbonusar.

 

 

4. Allmän ordning:

Detta bör väl innebära att det blir förbjudet att påtala bristen på allmän ordning.

 

 

5. Goda seder:

-Hmm, goda seder för vem?

 

Då blir det väl snart fängelsestraff för den som är oförskämd nog att berätta vad de Thailändska politikerna och landets statsanställda tar i mutor (en gammal ”fin” sed i Thailand).

 

 

 

Det verkar bli locket på nu!

 

Bra om det är vad som krävs för att slippa militärkupper.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...