Jump to content
IGNORERAD

Var handlar ni helst ?


Cobra

Recommended Posts

Jag ger mina pengar dessa små butiker

Makro BigC och eftersom vår grannby fått ett Lotus Express så får även dom besök, oftast för att man glömt något i Chayiaphum.

 

Passar på att räta upp dina bilder i hopp att du snart skall få "häng" på det tekniska. :thumbsup:

post-9848-0-31398000-1381782284.jpg

post-9848-0-21073900-1381782300.jpg

post-9848-0-43951600-1381782319.jpg

post-9848-0-31398000-1381782284.jpg

post-9848-0-21073900-1381782300.jpg

post-9848-0-43951600-1381782319.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Makro BigC och eftersom vår grannby fått ett Lotus Express så får även dom besök, oftast för att man glömt något i Chayiaphum.

 

Passar på att räta upp dina bilder i hopp att du snart skall få "häng" på det tekniska. :thumbsup:

Vart i Chiayaphum bor du ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

 

Handlar dagligen av dom ambullerande försäljare som åker runt mellan byarna med färskt kött, grönsaker, frukt, sprit, öl, leksaker och i princip allt man behöver, vi handlar även mycket i dom små butikerna i byn.

 

Några gånger i veckan besöker vi lokala marknader där vi både äter och handlar t.ex Phon Phisai, Ban dung, Ban Soem eller i Fao Rai, det är roligt att träffa folk se på folkvimlet och ta en öl, lilleman kan leka där eftersom man ofta har hoppborgar eller karuseller.

 

Är vi i stan blir det ju ett besök på Lotus eller Big C för lite större inköp ungefär en gång i månaden.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Större inköp så blir det Makro eller Big C i Sakon Nakhon, Tesco Lotus i Si Songkhram och vid mindre inköp så blir det hos Naa, Dii, Vään eller Sjöqvisten i byn

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Makro BigC och eftersom vår grannby fått ett Lotus Express så får även dom besök, oftast för att man glömt något i Chayiaphum.

 

Passar på att räta upp dina bilder i hopp att du snart skall få "häng" på det tekniska. :thumbsup:

Jag säger som Micke vart bor du själv har jag bott i Chaiyaphum i 4 år snart

Solen är full och jag skiner

Link to comment
Dela på andra sajter

Väldigt sällan jag handlar, tycker room service funkar alldeles utmärkt.

"Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari.

Link to comment
Dela på andra sajter

Samma här. Ölen är billigare än på 7/11.     :)

Ja precis, jag gynnar helst de familjeagda smabutiker. (EJ Family Mark eller 7/11 de klarar sig nog anda)

Link to comment
Dela på andra sajter

Cobra, on 15 Oct 2013 - 22:24, said:

Ja precis, jag gynnar helst de familjeagda smabutiker. (EJ Family Mark eller 7/11 de klarar sig nog anda)

 

De brukar även ha stenbord utanför (till skillnad från 7/11), där man kan avnjuta en öl eller två.     :)

Link to comment
Dela på andra sajter

När vi bode där så blev det mest Big C eller Tesco Lotus för det låg närmast oss (Nonthaburi). Numer blir det Food Land och 7/11 när man är på besök.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...