Jump to content
IGNORERAD

Klassisk musik någon?


audirs2

Recommended Posts

  • Svar 29
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • audirs2

    6

  • Sid

    4

  • GreenValley

    3

  • Arnold Layne

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Inte så ofta som jag borde egentligen , men det är avslappnande . Men det blir en hel del Ekseption som gärna tar ut svängarna på gamla klassiker.

 

Jag gillade också Ekseption men de är ju nästa jämnåriga med Ludwig van B! :crazy:

Ändrades av GreenValley
Link to comment
Dela på andra sajter

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Klassisk musik är ett vitt begrepp, själv är jag en sucker för Bellman och då helst tolkad av Fred Åkerström. Kan också rekommendera Ernst Brunners bok "Fukta min aska" som handlar om Bellman och 1700-talets Stockholm.

 

1.40 in i klippet börjar "Glimmande nymf" som är det bästa som gjorts i musik.

 

http://youtu.be/5bUlCRpTs3o

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillade också Ekseption men de är ju nästa jämnåriga med Ludwig van B! :crazy:

Snacka om det var en grupp med svängdörrar ,,,, tror det var 28 medlemmar som kommit och gått ,,,, ledaren Rick van Der Linden var väldigt noga att det inte skulle förekomma något drogmissbruk i gruppen , vilket är nästintill en omöjlighet i ett drogliberalt land som Holland :rolleyes:

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här är en av många som man njuter till!

 

Finlandia är en klassiker som har många beundrare.

 

post-3083-0-44644700-1381686945.jpg

post-3083-0-44644700-1381686945.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Klassisk musik är ett vitt begrepp, själv är jag en sucker för Bellman och då helst tolkad av Fred Åkerström. Kan också rekommendera Ernst Brunners bok "Fukta min aska" som handlar om Bellman och 1700-talets Stockholm.

1.40 in i klippet börjar "Glimmande nymf" som är det bästa som gjorts i musik.

Herre min skapare, det här var tortyr på hög nivå, till och med katten klippte med öronen och signalerade att detta inte var ok.

Men smaken är som baken, delad och med hänledning av detta så är jag ganska övertygad om att du inte gillar vad jag lyssnar på :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Herre min skapare, det här var tortyr på hög nivå, till och med katten klippte med öronen och signalerade att detta inte var ok.

Men smaken är som baken, delad och med hänledning av detta så är jag ganska övertygad om att du inte gillar vad jag lyssnar på :)

Jag har en väldigt bred musiksmak, sista konsert som jag var på var Green Day som jag även sett förut. Det ena förtar inte det andra.
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en väldigt bred musiksmak, sista konsert som jag var på var Green Day som jag även sett förut. Det ena förtar inte det andra.

Nu pratar vi musik!

Sista konserten jag var på var gyllene tider med dotter och sambo, bägge gillar dem lika mycket som jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Grym gura snubbe! :thumbsup: Kul att nåra gillar "riktig" musik osså!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Eddie Meduza har gjort många klassiska verk, här är ett av dom senare :crazy:

 

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt med klassisk musik iband när man vill softa ner.

Musik med spansk eller grekisk färg? Denna kunde vara den låten som man hörde som sista låt före man dog!

Ändrades av audirs2

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Eddie Meduza har gjort många klassiska verk, här är ett av dom senare :crazy:

 

Ja men jesus, asså! :rotfl: här tänkte man starta en seriös tråd och så,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,! :ledsen:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta e den bästa versionen..jomän.- Kör den varje gång på kalsongfyllan.å frugan e vansinnig.-   

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnar tyvärr nästan aldrig på klassisk musik men detta mäktiga stycke har fått en del lyssningar sedan jag

började läsa Haruki Murakamis 1Q84-trilogi.

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...