Jump to content
IGNORERAD

Äter ni hotellfrukosten ?


Cobra

Recommended Posts

Jag ser oftast inget ätbart på dessa bufféer.

Går istället ut på någon riktig Thai restaurang några meter från hotellet och äter t.ex. ris och kyckling.

Ändrades av Cobra
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 47
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Cobra

    4

  • Galten

    3

  • B747

    3

  • broder tuk tuk

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Har Du ingen bild på hur en frukostbuffé på ett hotell ser ut för när den serveras så sover jag min, ytterst nödvändiga, skönhetssömn. (Olyckligtvis så har skönhetssömnen hittills inte gjort någon som helst nytta men hoppet är det sista som lämnar människan så jag kör vidare.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser oftast inget ätbart på dessa bufféer.

Går istället ut på någon riktig Thai restaurang några meter från hotellet och äter t.ex. ris och kyckling.

Man får väl vad man betalar för, tycker mig sett i dina föregående inlägg att du inte spenderar särskilt mycket på ditt boende, då får man också räkna med lite sämre frukost!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag bor på Hotel äter jag ibland men sällan Den är inte pisvärd Går hellre till thaimatställe modell hål i väggen Mycket godare och mer variation 

Det jag då saknar är Juice o Kaffe "Kaffe" dricks senare på rummet (Gumman föredrar Nescafe )

Offe 

Ändrades av 1609offe
Link to comment
Dela på andra sajter

Med ett leende på läpparna, sist hade vi med egen nutella för att lyxa till det :crazy:

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

Har Du ingen bild på hur en frukostbuffé på ett hotell ser ut för när den serveras så sover jag min, ytterst nödvändiga, skönhetssömn. (Olyckligtvis så har skönhetssömnen hittills inte gjort någon som helst nytta men hoppet är det sista som lämnar människan så jag kör vidare.)

Gumman äter rissoppa

post-10009-0-30654700-1381546176_thumb.j

post-10009-0-30654700-1381546176_thumb.j

Link to comment
Dela på andra sajter

ja men självklart!! gratis e ju alltid jättegott! längtar efter hotellfrukost nu!!!

Vadå gratis ?

Hotell pris t.ex. 1.000baht inkl. Frukost utan frukost 600baht för mej , då är det lätt att välja, spara 400baht ät goooood Thaimat ute istället för 50-60baht.

Ändrades av Cobra
Link to comment
Dela på andra sajter

Gör inte tiraken frukost åt dig på morgonen? :crazy:

Min gör det alltid  :thumbsup:

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bor ju ofta på hotell i samband med jobbet och då brukar jag nästan alltid äta in på frukostbuffen. I Svergie är det ju inga problem, där finns det allt man behöver men det kan bli lite värre i Thailand och övriga asien.

Det jag saknar mest är:

Något vettigt bröd, gärna grovbröd.

Pålägg till nämnda bröd.

Filmjölk.

Äppeljuice.

Sen beror det ju lite på vilken som är hotellets huvudmålgrupp, är det charterkineser så kan man lika gärna skita i frukosten om man int vill sitta mitt i ett högljutt slagfält...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bor ju ofta på hotell i samband med jobbet och då brukar jag nästan alltid äta in på frukostbuffen. I Svergie är det ju inga problem, där finns det allt man behöver men det kan bli lite värre i Thailand och övriga asien.

Det jag saknar mest är:

Något vettigt bröd, gärna grovbröd.

Pålägg till nämnda bröd.

Filmjölk.

Äppeljuice.

Sen beror det ju lite på vilken som är hotellets huvudmålgrupp, är det charterkineser så kan man lika gärna skita i frukosten om man int vill sitta mitt i ett högljutt slagfält...

Du glömde havregrynsgröten, annars många rätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Prova Shangri-la´s frukost, den uppe på 25:e våningen alltså (horizon club) den går fan inte av för hackor...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

jorake pitpokkati

Vadå gratis ?

Hotell pris t.ex. 1.000baht inkl. Frukost utan frukost 600baht för mej , då är det lätt att välja, spara 400baht ät goooood Thaimat ute istället för 50-60baht.

det excemplet hade jag förmodligen bokat för 595 baht incl frukost..

manga ganger om man bokar via nätet kan det ingå frukost men det kanske du aldrig gjort!

självklart om man vandrar in från gatan vill dom garanterat ha extra!!

för dom 50-60 bahten kan jag ta en drink för senare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

 

Äter gärna Thailändsk frukost och börjar gärna dagen med lagad mat, klarar mig bra utan Europeisk eller Amerikansk frukost, någon risrätt och lite frukt till efterrätt sitter fint, så här har det blivit nu när vi har pojken och bor lite bättre, innan han föddes bodde jag och frugan enkelt och åt alltid frukost på gatan och visst var den både mer omväxlande och godare.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bor aldrig på hotell utan hyr Condo för det mesta, sist jag var nere så åt jag Thaimat till 100 %, gick också ner 15 kilo tror jag det var. Fotopromenader. Thaimat plus mycket motion i sängen.  :not_i:

 

gubben

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt hänger på var man bor och vad det kostar

 

Ibland vara hutlöst dyrt att betala för frukosten om den inte ingår och då blir det ofta frukost på stan men jag försöker boka så frukost ingår normalt

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Anledning till att bo på hotell är ju just säng och frukost.

Härligt att börja dagen med en scrambled egg, bacon, prinskorv, juice och en massa exotiska frukter som avslut.

 

Sedan finns det många hotell i Thailand som inte kan leverera en riktig frukost, då blir man inte så långvarig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt hänger på var man bor och vad det kostar

 

Ibland vara hutlöst dyrt att betala för frukosten om den inte ingår och då blir det ofta frukost på stan men jag försöker boka så frukost ingår normalt

 

Tror sällan, eller aldrig jag har betalt för frukosten om den inte ingått. Brukar vara hutlöst dyrt. Men sen finns det ju en del hotell i Sverige som säljer sin hotellfrukost billigt till utomstående som exempelvis Hotell Erikslund i Ängelsholm och Symfoni i Kristianstad där man får en hel hotellfrukost för 40-50 spänn och den står man sig ju på hela dagen

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Prova Shangri-la´s frukost, den uppe på 25:e våningen alltså (horizon club) den går fan inte av för hackor...

 

Håller med eller varför inte den största frukosbuffén jag sett. Den på Baiyoke tog över 2 timmar att äta sig igenom och då blev det mesta osmakat iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har blivit kanske 2 natter på varje resa med hotel och frukost.

Då skall det ätas som F-n snål som jag är.

Iband dricker jag massor av juice av någon konstig anledning :y15:

Jag har varit nöjd med frukosten men måste saga att jag inte är någon gourmet.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

På hotell i Bangkok och turistorter brukar vi äta bufféfrukosten oftast väldigt gott. Om frukosten är sådär äter vi på lokalt ställe i närheten av hotellet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade ett ställe i pattis för 2 år sedan.Korsningen soi Buakhao-Diana inn,kommer ej ihåg namnet.Där hade dom en fantastisk frukost för 119 baht.Man rullade därifrån.Frukosten var öppen till12.00,då det finns många nattsuddare i pattis,mig själv inkluderad.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Äter bara två mackor och en kopp kaffe så om jag missar hotelfrukosten kan va skit samma.

 

Jag brukar ju bo på soi 7 eller 8 när jag är i Pattaya så då går jag några steg upp till domicil på second road och beställer in en strammer max eller några skivor toast med ost eller skinka.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Bayoke är kanon men den på Lebua slår det mesta :thumbsup:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Sist vi vart i Bankok med frugan bodde vi ett antal nätter på Swiss Park  hotel ett stenkast från Nana skytrain, frukosten vart helt OK.fast som skåning saknade man ju havregröden :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...