Jump to content
IGNORERAD

Tid räkningen i LOS


Cobra

Recommended Posts

T.ex. när man frågar hur lång tid det tar för en buss från A till B = 2 timmar säger de i luckan.

Men allt under 3 tim är bara 2 tim t.ex 2, 59 är 2 tim ej 3 tim

Link to comment
Dela på andra sajter

T.ex. när man frågar hur lång tid det tar för en buss från A till B = 2 timmar säger de i luckan.

Men allt under 3 tim är bara 2 tim t.ex 2, 59 är 2 tim ej 3 tim

Thai och klocka fungerar inte ihop, det är två helt inkompatibla saker. Att en Thai ska kunna med en klocka är som att föra ihop två magneter med "fel" poler.

Min sambo är extremt flitig i skolan, har en inlärningskurva som får svenska (även mena) studenter att blekna, hon är grymt arbetsam, hon är i mina ögon ett kap utan dess like då bättre fru material ej kan införskaffas, dock är det en grej som jag blir helt tokig på..

Detta med Thai och klocka. En timme betyder typ när jag är färdig, absolut inte 60 minuter. Som du säger är exemplet ovan faktiskt 2 timmar då den inte har hunnit slå över till 3 fulla timmar.

Numer så brukar jag alltid fråga min sambo om hon pratar svensk tid eller Thai tid varvid hon ler lite och anger alternativet.

Hon å sin sida förstår inte denna besatthet av klockan. Men, hon är så grymt imponerad av att bussar, tåg osv går med bestämd regelbundenhet samt att det är ganska på exakt utlovad tid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har hon åkt med SJ ?

Thai och klocka fungerar inte ihop, det är två helt inkompatibla saker. Att en Thai ska kunna med en klocka är som att föra ihop två magneter med "fel" poler.

Min sambo är extremt flitig i skolan, har en inlärningskurva som får svenska (även mena) studenter att blekna, hon är grymt arbetsam, hon är i mina ögon ett kap utan dess like då bättre fru material ej kan införskaffas, dock är det en grej som jag blir helt tokig på..

Detta med Thai och klocka. En timme betyder typ när jag är färdig, absolut inte 60 minuter. Som du säger är exemplet ovan faktiskt 2 timmar då den inte har hunnit slå över till 3 fulla timmar.

Numer så brukar jag alltid fråga min sambo om hon pratar svensk tid eller Thai tid varvid hon ler lite och anger alternativet.

Hon å sin sida förstår inte denna besatthet av klockan. Men, hon är så grymt imponerad av att bussar, tåg osv går med bestämd regelbundenhet samt att det är ganska på exakt utlovad tid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har hon åkt med SJ ?

Nej :)

Vi och hälsade på släkten i fjollträsk varvid vi åkte tvärvbana, buss och tunnelbana. Just att det stod på skyltar hur många minuter det dröjde innan nästa kom samt att det stämde var hon väldigt imponerad av.

Även att affärer öppnar och stänger vid klockslag som är angivna tycker hon är ganska spännande. Dock förstår hon inte varför de är så dumma att de stänger om det finns kunder kvar, de missar ju försäljning och mina argument om att personalen vill gå hem till sina familjer viftas bort med att de måste vara tokiga då de går miste om intäkter :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Sid, din fru är en av få som verkligen har VETTIGA åsikter. Vi resonerade ungefär likadant på Hedenhös tid, ja när jag var ung. Stress var något som då ännu inte uppfunnits.

Hur vi än resonerar så tid är väl det enda vi har gått om, dessutom kommer det alltid ny tid,om inte förr, så när du vaknat nästa morgon - dessutom är all tid gratis.

Skulle du mot all förmodan INTE få någon ny tid, ja vad spelar det då för roll - livet är ju då slut, eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...