Jump to content
IGNORERAD

Bästa drycken "dagen efter"


acarls

Recommended Posts

Min far fick en gång rådet av en läkare att äta en saltsill och en tesked sirap för att bota bakfyllan. 

Då alkoholen är vätskedrivande och då behöver man tillföra salt och socker, salt och socker är också

vad sportdrycker och vätskeersättning innehåller. Själv brukar jag då och då köpa en sportdryck när jag

är i Thailand för vätskebalansen. 

 

Men det bästa sättet att förbygga en bakfyllan är att hålla på mottot "en öl för mycket är precis lagom".

Bajen_Kopia.png
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 79
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    6

  • acarls

    5

  • andrejsdenruskige

    5

  • Cobra

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Min far fick en gång rådet av en läkare att äta en saltsill och en tesked sirap för att bota bakfyllan. 

Då alkoholen är vätskedrivande och då behöver man tillföra salt och socker, salt och socker är också

vad sportdrycker och vätskeersättning innehåller. Själv brukar jag då och då köpa en sportdryck när jag

är i Thailand för vätskebalansen. 

 

Men det bästa sättet att förbygga en bakfyllan är att hålla på mottot "en öl för mycket är precis lagom".

 

Eller ge alltid f:n i dom sista två ölen/drinkarna...

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

En gammal raggare på jobbet kastade alltid sista skvätten i helröret och korkade en ny och sa:det är det sista man blir full på:lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

Min far fick en gång rådet av en läkare att äta en saltsill och en tesked sirap för att bota bakfyllan. 

Då alkoholen är vätskedrivande och då behöver man tillföra salt och socker, salt och socker är också

vad sportdrycker och vätskeersättning innehåller. Själv brukar jag då och då köpa en sportdryck när jag

är i Thailand för vätskebalansen. 

 

Men det bästa sättet att förbygga en bakfyllan är att hålla på mottot "en öl för mycket är precis lagom".

Då måste det ju vara perfekt att blanda sportdryck i groggen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Då måste det ju vara perfekt att blanda sportdryck i groggen...

Ja varför inte eller sillspad och sirap

Bajen_Kopia.png
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...
Guest Fredman

Gör ett trådlyft för Enis som tydligen är bakis.

Ett tips som jag använder när jag ska parta 2 dagar på raken är cider 7,2%. Fyll en ölsejdel med is och slå på cidern, svep den så snabbt som möjligt. Snacka om att landa på en räkmacka!

Ändrades av Fredman
Link to comment
Dela på andra sajter

2 Citodon/Panocod och duktigt med vatten på morgonen brukar göra susen om man har blykeps. Tar ca 20-30 minuter så e man hyfsat ok sen.

Ändrades av THAISWEDE
Link to comment
Dela på andra sajter

2 Citodon/Panocod och duktigt med vatten på morgonen brukar göra susen om man har blykeps. Tar ca 20-30 minuter så e man hyfsat ok sen.

Citodon är ingen höjdare om man är rädd om sina inre organ  :not_i:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Klöverlikör :meuh:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

Varfor stoppa i sig massa kemikalier när man vet vad det beror på och går over :nono: , nä är huvudet dumt får kroppen lida.

 

Och ni som roker och snusar lägg av med det, är sällan bakis sedan jag la av med dom dumheterna bara trott dagen efter.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sedan kan det bli några paraply drinkar

 

 

 

Är väl inte många som står upp efter en sån paraplydrink.  :crazy:

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller ge alltid f:n i dom sista två ölen/drinkarna...

 

 

Det är ju det man gör när man går å lägger sig

Link to comment
Dela på andra sajter

Gör ett trådlyft för Enis som tydligen är bakis.

Ett tips som jag använder när jag ska parta 2 dagar på raken är cider 7,2%. Fyll en ölsejdel med is och slå på cidern, svep den så snabbt som möjligt. Snacka om att landa på en räkmacka!

 

Vad hjälper det???

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Vad hjälper det???

Förstår nog inte riktigt frågan om du inte fattade att bakfyllan gick över.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...