Jump to content
IGNORERAD

Bästa drycken "dagen efter"


acarls

Recommended Posts

  • Svar 79
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    6

  • acarls

    5

  • andrejsdenruskige

    5

  • Cobra

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Oregistrerad

Torde vara ett hyggligt sätt att fördriva tiden på, att på betald forskningstid konsumera frisprit och sedan prova olika drycker dagen efter.

Sådana här viktiga spörsmål kräver noggrann och uttömmande forskning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det räcker med att dricka rejält med vatten innan man går och lägger sig så mår man mycket bättre på morgonen

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det räcker med att dricka rejält med Sprite innan man går och lägger sig så mår man mycket bättre på morgonen

Korrigerade ditt inlägg så det stämmer med forskningen... :nyam:

Link to comment
Dela på andra sajter

Korrigerade ditt inlägg så det stämmer med forskningen... :nyam:

 

Nope. Sprite innehåller en massa skadliga ämnen också som vatten INTE gör..

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Nope. Sprite innehåller en massa skadliga ämnen också som vatten INTE gör..

 

Vilket vatten?

 

Dricker du dessa osmos-filtrerade grejer i Thailand så riskerar du att tömma kroppen på mineraler och salter.

Det i sig är ju värre än en bakis.

 

I Sverige kanske det funkar, men vad är då meningen med att dricka m man inte får en sjuhelsikes bakis?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sedan jag slutade roka och snusa blir jag sällan bakis längre, bara trott.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man läser länken som DN har i sin artikel så stämmer det som Tallen skriver...

 

"In contrast, some of the drinks markedly increased ALDH activity, thus promoting the rapid break-down of acetaldehyde and could minimise the harmful effects of drinking alcohol. Among these drinks were Xue bi and Hui yi su da shui, carbonated drinks known in English as Sprite and soda water, respectively."

 

http://www.rsc.org/chemistryworld/2013/10/alcohol-hangover-cure

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Standard varje morgon när jag vaknar i Thailand är:

 

1 stort glas vatten blandat med electrolyte och Alka Seltzer. Samt en LEO som efterrätt.

 

Säkert inte så hälsosamt men på det viset blir jag aldrig bakfull mer än 30 minuter.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Resorb vätskeersättning upplöst i vatten gör gott för bakfylla och även när man har druckit Thaivatten utan mineraler ett tag.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir aldrig bakis, börjar morgonen med Finsk sommar soppa i en blommig djup tallrik.

Ändrades av Cobra
Link to comment
Dela på andra sajter

Blir aldrig bakis, börjar morgonen med Finsk sommar soppa i en blommig djup tallrik.

Sedan kan det bli några paraply drinkar

post-10009-0-34542100-1381313393_thumb.j

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu på senare tid har jag börjat få ångest dagen efter jag supit till. Detta även fast jag inte ringt till chefen mitt på lördagsnatten eller gjort bort mig på något vis. Undra fasen det beror på?  

Link to comment
Dela på andra sajter

På kvällskvisten blir det fruktbål med ett russin hängandes i ett snöre ovanför bålen, så det inte blir för mycket frukt smak i själva bålen.

Allt detta är en djuprotad Finsk tradition speciellt nu när alla firar Oktober fest.

Ändrades av Cobra
Link to comment
Dela på andra sajter

På kvällskvisten blir det fruktbål med ett russin hängandes i ett snöre ovanför bålen, så det inte blir för mycket frukt smak i själva bålen.

Allt detta är en djuprotad Finsk tradition speciellt nu när alla firar Oktober fest.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Nu på senare tid har jag börjat få ångest dagen efter jag supit till. Detta även fast jag inte ringt till chefen mitt på lördagsnatten eller gjort bort mig på något vis. Undra fasen det beror på?  

 

Ren och skär ryggradsreflex.

 

Hade du ringt chefen mitt i natten och varit medveten om det, då är läget lugnt. Chefen är väl van vid detta laget.

 

Problemet är när man vaknar och inte kommer håg att man har gjort något dumt. Ja,det betyder ju att vad som helst kan ha hänt.

Osäkerheten innfinner sig plötsligt och ångesten slår till snabbare är ordet "Delayed" kommer upp på Norwegians skärm på ARN-BKK flighten

Link to comment
Dela på andra sajter

Cobra, on 09 Oct 2013 - 17:37, said:

På kvällskvisten blir det fruktbål med ett russin hängandes i ett snöre ovanför bålen, så det inte blir för mycket frukt smak i själva bålen.

Allt detta är en djuprotad Finsk tradition speciellt nu när alla firar Oktober fest.

 

Verkar vara skadligt för korttidsminnet, se inlägg #17.     :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu på senare tid har jag börjat få ångest dagen efter jag supit till. Detta även fast jag inte ringt till chefen mitt på lördagsnatten eller gjort bort mig på något vis. Undra fasen det beror på?  

 

Då finns det ju ingen som helst anledning att låta bli att ringa chefen och tala ut om hur du egentligen känner för dina arbetsuppgifter och alla befodringar som istället gått till inkompetenta kolleger.

Link to comment
Dela på andra sajter

I Thailand aldrig bakis på grund av att jag hela tiden ser till att ta "var tredje vatten" mellan ölen. I svedala bakis varje gång pga att jag glömmer var tredje vatten mellan ölen.

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

För 20 år sedan jobbade jag på ett företag som bl.a. sålde vätskeersättning till Apoteket och sjukhus. På konferenserna så avslutade vi alltid med ett stort glas vätskeersättning och bakfyllan blev minimal.

Det blev också stor skillnad när man slutat röka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu på senare tid har jag börjat få ångest dagen efter jag supit till. Detta även fast jag inte ringt till chefen mitt på lördagsnatten eller gjort bort mig på något vis. Undra fasen det beror på?  

 

Menar du att du kommer ihåg vad du gjorde kvällen innan?  I så fall har du inte "supit till".

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...