Jump to content
IGNORERAD

Olyckor i trafiken


acdc

Recommended Posts

Tycker det är bra att de tar tag i detta problemet många gamla gubbar som flyttar till Thailand tror att de är världs bäst och skall lära andra att köra och hur de skall bete sig i trafiken.

De sitter i sina bilar och stoppar all trafik eller går mitt vägen och när de kör motorcyckel har de inte vet att hålla sig ur vägen. Att inte flera blir skjutna eller överkörda fattar jag inte de retar ju galfeber på thailändare och även mig.

Stackars deras flickvänner eller fruar som skall behöva sitta med dem i bilen och skämmas inte bara för att de har en gamla gubbe utan även för att de ställer till problem för andra.

Kan de inte lära sig hur man uppför sig så behöver de inte heller köra bil om det någon gång är problem på en parkering eller köer så är det ofta gamla utländska gubbar som tror att de äger Thaiailand bara för att de försörjer en släkt här.

 

Gamla utländska sura gubbar är helt klart ett stort problem för Thailändare de skapar mera problem i trafiken än vad Thailand har råd med har sett de slå på bilar kasta saker efter dem tycker att Thailändska polisen kan börja stoppa dem godtyckligt och hitta på trafik förseelser som de får betala tillsdess att de slutar köra. Behöver de förflytta sig kan de be någon köra dem.

 

Jag tror att mycket har sin orsak i att de vägrar att ta till sig nyheter allmänt de lever med en bild av att alla i Thailand är fattiga och det är bara tackvar dem som landet existerar.

Yngre utlänningar har mycket lättare för att anpassa sig till den Thailändska trafiken rent generellt och beter sig bättre också.

Jag är ju en gammal gubbe! (55bast snart 56) Är inne på min tredje bil här i Thailand. Har kört mer än 20.000 mil i denna s.k galna trafik.

Är det två/trefilig väg så bränner jag gärna i 150-160 km/timmen. Lite go kryssning mellan bilarna är inte fel ibland.

Gillar att köra bil inne i Bangkok...hetsigt,snabbt och kul. Trafikkulturen här är ju underbar.

Ser inte direkt många falanger som kör bil i Thailand. Vet inte var du ser alla dessa sura gubbar.

Ser däremot många Thailändare som inte har insett att deras bilar faktiskt är utrustade med backspeglar,blinkers,avbländare för hel/halvljus.

Inget ovanligt att en Thaiare ligger i högerfilen på s.k motorväg,pratar i mobilen,äter något gott,har det allmänt trevligt i bilen och kör i 50-60 km/timmen.

Var med när frugan tog sitt körkort. Lite teori sen uppkörning på baksidan av det s.k TSV i Thailand.

5 min körning mellan några konor. Backa bilen rakt i ca 10 meter,köra nära en trottoarkant. Sen var det klart för att ge sig ut i trafiken.

Man kan ju fundera på om det är vi falanger som inte kan köra bil.eller kan det vara så att det är Thaiarna?

Jag är iallafall skyddad i min bil...Buddha,benbitar från Svärfar m.m

post-8709-0-27734800-1381306747.jpg

post-8709-0-27734800-1381306747.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 35
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    8

  • acdc

    4

  • Kenneth4618

    2

  • Moipenyang

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Utveckla?

 

Det här är en rätt löjlig diskution, faranger som tutar och hytter med fingret, jo, det finns det säkert, men hur många faranger är det som framför fordon i Thailand resp.hur många löjligt onödiga olyckor Thailändarna lyckas klara av utan faranginblandning, lite tankevurpor här o där kan man ana.

Baa som kört i Thailand i 9 år och inte sett några "svensktendenser", måste nog vara i backspegeln inne i bilen dessa upplevs!

Utveckla? Dödsolyckor är inte att förakta vare sig det är inhemska eller utländska och svensk/turisttendenser ser jag skrämmande mkt av iaf. Om ens 10% av dessa har giltiga körkort och sen körs det i fyllan och ovana är inget att blunda åt.
Link to comment
Dela på andra sajter

De flesta dödsolyckor med en utlänning som förare är ju oftast mc olyckor

 

och många av dom kanske inte ens har mckort i svedala + att de kör på fyllan  med short´s och t-shirt

 

Olyckor där utlänningar omkommer i bil/buss olyckor är det nog i de flesta fall en thaichaffis

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Får mig att tänka på en holländare som jag umgicks en kort tid med i Udon för drygt ett år sedan.

Han hatade och var rabiat över alla thai som körde onykter och varnade mig hela tiden.

Själv hade han åkt dit för rattfylla fem gånger på två år i Thailand, men han själv var det inget fel på... :ahh:  :ahh:

Dagligen drack han ca 6 öl  på eftermiddagen innan krogbesöken som han använde sin moppe till och från.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Utveckla?

 

Det här är en rätt löjlig diskution, faranger som tutar och hytter med fingret, jo, det finns det säkert, men hur många faranger är det som framför fordon i Thailand resp.hur många löjligt onödiga olyckor Thailändarna lyckas klara av utan faranginblandning, lite tankevurpor här o där kan man ana.

Baa som kört i Thailand i 9 år och inte sett några "svensktendenser", måste nog vara i backspegeln inne i bilen dessa upplevs!

 

Jo det skadar aldrig att ta en flukt i den då och då, speciellt om man backar och det finns någonting bakom bilen, en mur till exempel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är bra att de tar tag i detta problemet många gamla gubbar som flyttar till Thailand tror att de är världs bäst och skall lära andra att köra och hur de skall bete sig i trafiken.

De sitter i sina bilar och stoppar all trafik eller går mitt vägen och när de kör motorcyckel har de inte vet att hålla sig ur vägen. Att inte flera blir skjutna eller överkörda fattar jag inte de retar ju galfeber på thailändare och även mig.

Stackars deras flickvänner eller fruar som skall behöva sitta med dem i bilen och skämmas inte bara för att de har en gamla gubbe utan även för att de ställer till problem för andra.

Kan de inte lära sig hur man uppför sig så behöver de inte heller köra bil om det någon gång är problem på en parkering eller köer så är det ofta gamla utländska gubbar som tror att de äger Thaiailand bara för att de försörjer en släkt här.

 

Gamla utländska sura gubbar är helt klart ett stort problem för Thailändare de skapar mera problem i trafiken än vad Thailand har råd med har sett de slå på bilar kasta saker efter dem tycker att Thailändska polisen kan börja stoppa dem godtyckligt och hitta på trafik förseelser som de får betala tillsdess att de slutar köra. Behöver de förflytta sig kan de be någon köra dem.

 

Jag tror att mycket har sin orsak i att de vägrar att ta till sig nyheter allmänt de lever med en bild av att alla i Thailand är fattiga och det är bara tackvar dem som landet existerar.

Yngre utlänningar har mycket lättare för att anpassa sig till den Thailändska trafiken rent generellt och beter sig bättre också.

 

Men vad är detta? Största trollet på MPR detta århundrade?

 

Dessutom denna artikel ifrån någon uppsatt "snille" från Chang Mai som lägger skuld över falanger som inte lärt sig trafikregler...

Vilka då j-a regler?

Fantastiskt - han måste tillhöra den högre thailändska  intelligentian.

Det enda  Thai trafikregler vi talar om - och  som gäller är ju att alla trafikanter måste vara först . Minsta lilla ruta de hittar framför sig måste man ta.

Man måste ha bälte när man kör bil - men de 14 andra som sitter på pickup flaket kan sitta i badbyxor. Jag hörde just att en pickup voltade i full fart med 12 personer på flaket - alla dog.

Och så har vi sorgebarnet - motorcyklarna. inga regler alls - bara vara först och det enda de försöker  undvika är hjälmkontroller.

U-turns - fullkomligt livsfarlig trafikfilosofi  - är väl bara 2 länder kvar nu som använder det.

Och du gröngöling (eller troll)  som yrar om "gamla gubbar som flyttar till Thailand". . Ta ett päron, det brukar lindra.

Torka av öronen och byt kanal.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vad är detta? Största trollet på MPR detta århundrade?

 

Dessutom denna artikel ifrån någon uppsatt "snille" från Chang Mai som lägger skuld över falanger som inte lärt sig trafikregler...

Vilka då j-a regler?

Fantastiskt - han måste tillhöra den högre thailändska  intelligentian.

Det enda  Thai trafikregler vi talar om - och  som gäller är ju att alla trafikanter måste vara först . Minsta lilla ruta de hittar framför sig måste man ta.

Man måste ha bälte när man kör bil - men de 14 andra som sitter på pickup flaket kan sitta i badbyxor. Jag hörde just att en pickup voltade i full fart med 12 personer på flaket - alla dog.

Och så har vi sorgebarnet - motorcyklarna. inga regler alls - bara vara först och det enda de försöker  undvika är hjälmkontroller.

U-turns - fullkomligt livsfarlig trafikfilosofi  - är väl bara 2 länder kvar nu som använder det.

Och du gröngöling (eller troll)  som yrar om "gamla gubbar som flyttar till Thailand". . Ta ett päron, det brukar lindra.

Torka av öronen och byt kanal.

Hetsa inte upp dig över Saobaht, trolleriverksamheten kan fungera ett tag sedan sitter dom där och önskar sig ett umgänge igen när alla vettiga vänner förstått vilka korkskallar dom är !

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det skadar aldrig att ta en flukt i den då och då, speciellt om man backar och det finns någonting bakom bilen, en mur till exempel.

Precis, lömska jävlar dom där betongmurarna!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, det har ingeting med körkort att göra. Utan det handlar om att utlänningarna inte har lärt sig hur trafiken fungerar i Thailand, de (i det här fallet svenskar) lever fortfarande i drömvärlden om att trafiken skall vara samma som "hemma" (bortsett ifrån att man kan köra för fort eller utan hjälm), med millimeterrättvisa och allt som hör till med de svenska trafikreglerna.

SVENSKA TRAFIK REGLER??? Vad menar du med detta??Regler är ju i stor sätt detsamma i hela världen, utom i Thailand. Här kör moppe 8 åringar och 80 åringar. När dom svänger till vänster tittar dom inte åt höger. Dom kör där det finns plats till och med mot trafiken. Hur fan skall man lära sig detta. Hur man vrider eller vänder så är det alltid Farangens fel  :ele:

Link to comment
Dela på andra sajter

SVENSKA TRAFIK REGLER??? Vad menar du med detta??Regler är ju i stor sätt detsamma i hela världen, utom i Thailand. Här kör moppe 8 åringar och 80 åringar. När dom svänger till vänster tittar dom inte åt höger. Dom kör där det finns plats till och med mot trafiken. Hur fan skall man lära sig detta. Hur man vrider eller vänder så är det alltid Farangens fel  :ele:

Missat att det i alla fall är farangens fel för hade fanstyget inte köpt bilen till sin från baren flyktade madrass hade inte olyckan hänt, jävla korkade faranger som inte fattar att i Thailand gäller inte att kunna utan att göra!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Tycker det är bra att de tar tag i detta problemet många gamla gubbar som flyttar till Thailand tror att de är världs bäst och skall lära andra att köra och hur de skall bete sig i trafiken.

De sitter i sina bilar och stoppar all trafik eller går mitt vägen och när de kör motorcyckel har de inte vet att hålla sig ur vägen. Att inte flera blir skjutna eller överkörda fattar jag inte de retar ju galfeber på thailändare och även mig.

Stackars deras flickvänner eller fruar som skall behöva sitta med dem i bilen och skämmas inte bara för att de har en gamla gubbe utan även för att de ställer till problem för andra.

Kan de inte lära sig hur man uppför sig så behöver de inte heller köra bil om det någon gång är problem på en parkering eller köer så är det ofta gamla utländska gubbar som tror att de äger Thaiailand bara för att de försörjer en släkt här.

 

Gamla utländska sura gubbar är helt klart ett stort problem för Thailändare de skapar mera problem i trafiken än vad Thailand har råd med har sett de slå på bilar kasta saker efter dem tycker att Thailändska polisen kan börja stoppa dem godtyckligt och hitta på trafik förseelser som de får betala tillsdess att de slutar köra. Behöver de förflytta sig kan de be någon köra dem.

 

Jag tror att mycket har sin orsak i att de vägrar att ta till sig nyheter allmänt de lever med en bild av att alla i Thailand är fattiga och det är bara tackvar dem som landet existerar.

Yngre utlänningar har mycket lättare för att anpassa sig till den Thailändska trafiken rent generellt och beter sig bättre också.

 

jag gissar(och hoppas) att du aldrig framför något fordon i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...