Jump to content
IGNORERAD

Olyckor i trafiken


acdc

Recommended Posts

Här har vi det,det är utlänningarna som är problemet, för dom har inget körkort.

 

Posted Today, 12:37

Ads by GoogleThailand Health Insurancecignaglobal.com/Free-Online-Quote

Expat Medical Cover for Thailand. Get A Cigna® Health Insurance Quote

Authorities Target Dangerous Foreign Drivers in Chiang Mai

CHIANG MAI: -- The chief of the Chiang Mai transport office, Chanchai Kilapaeng, has announced the opening of a special service centre that will help to ensure foreign drivers and those visiting the city abide by the local traffic laws.

The aim of the centre is to try and help reduce the number of accidents caused by foreign tourists who are unfamiliar with the roads and traffic laws in Chiang Mai. Many of these drivers are also unlicensed.

The plan to introduce the service centre was agreed after multi-agency discussions involving the Chiang Mai transport office, tourist police, traffic police and immigration officials.

 

During the discussions, Mr Chanchai said the various officials discussed the possibility of introducing measures in order to reduce road traffic accidents and other problems caused on the roads by foreign tourists who are not only unfamiliar with Chiang Mai’s road network, but who also get behind the wheel of a vehicle without having the correct documentation, such as an international driving license.

Mr Chanchai went on to announce the start of an advertising campaign that will be used to promote the new service centre is to be launched by the end of October.

Police will then actively begin cracking down on dangerous foreign drivers who violate traffic laws and/or drive without a valid license from 1st November 2013.

 

Källa

Thaivisa

 

 

Ha det

Ändrades av acdc
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 35
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    8

  • acdc

    4

  • Kenneth4618

    2

  • Moipenyang

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kunde ge mig fan på det, för ingen kör ju så bra som en Yabba och alkoholpåverkad Thaichaffis!

 

Städa framför egen dörr finns väl inte i Thailand?

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste vara väldigt många turister som kör här i Udon nuförtiden.

Ser dagligen bilar med chaufförer som inte känner till/bryr sig om de mest elementära trafikreglerna, och det är alltså turister!

 

Man lär sig något nytt varje dag... ;-)

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kunde ge mig fan på det, för ingen kör ju så bra som en Yabba och alkoholpåverkad Thaichaffis!

 

Städa framför egen dörr finns väl inte i Thailand?

 

Direkt okunskap hur ya baa påverkar personer. Helt klart är det inte bra att ya baa andvänds bland chaufförer men de blir ju inte sämre av det. Problemet är väl snarare när ya baa tar slut då slocknar de som en motor när bensinen är slut. Jag åker inte längre minivan eller buss pga av detta vid en resa till vientiane med en kompis som skulle på visarun fick jag sitta och puta och ibland slå på chauffören så han håll sig vaken. Han blev förbanad och jag pekade bara bakåt där alla andra satt då gick han ut för att pissa in i bilen igen utan att dölja det började han stoppa i sig tabletter och fortsatte han körde så ryckigt efter tableteran att folk vaknade när vi kom fram skakade han och ryckte och kunde inte stå still. Tittade på mig ilsket hela tiden hade det varit han och jag skulle han gått handgripligt på mig. 

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

acdc, on 08 Oct 2013 - 16:36, said:

Här har vi det,det är utlänningarna som är problemet, för dom har inget körkort.

 

 

Nä, det har ingeting med körkort att göra. Utan det handlar om att utlänningarna inte har lärt sig hur trafiken fungerar i Thailand, de (i det här fallet svenskar) lever fortfarande i drömvärlden om att trafiken skall vara samma som "hemma" (bortsett ifrån att man kan köra för fort eller utan hjälm), med millimeterrättvisa och allt som hör till med de svenska trafikreglerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, det har ingeting med körkort att göra. Utan det handlar om att utlänningarna inte har lärt sig hur trafiken fungerar i Thailand, de (i det här fallet svenskar) lever fortfarande i drömvärlden om att trafiken skall vara samma som "hemma" (bortsett ifrån att man kan köra för fort eller utan hjälm), med millimeterrättvisa och allt som hör till med de svenska trafikreglerna.

Glömde :ironi: skylten bakom min text.

 

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Direkt okunskap hur ya baa påverkar personer. Helt klart är det inte bra att ya baa andvänds bland chaufförer men de blir ju inte sämre av det. Problemet är väl snarare när ya baa tar slut då slocknar de som en motor när bensinen är slut. Jag åker inte längre minivan eller buss pga av detta vid en resa till vientiane med en kompis som skulle på visarun fick jag sitta och puta och ibland slå på chauffören så han håll sig vaken. Han blev förbanad och jag pekade bara bakåt där alla andra satt då gick han ut för att pissa in i bilen igen utan att dölja det började han stoppa i sig tabletter och fortsatte han körde så ryckigt efter tableteran att folk vaknade när vi kom fram skakade han och ryckte och kunde inte stå still. Tittade på mig ilsket hela tiden hade det varit han och jag skulle han gått handgripligt på mig. 

Direkt korkat svar!

Tror du inte andra har en aning om nanting!

Har redan givit det svaret i en annan trad, bara sa du fattar!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Direkt okunskap hur ya baa påverkar personer. Helt klart är det inte bra att ya baa andvänds bland chaufförer men de blir ju inte sämre av det. Problemet är väl snarare när ya baa tar slut då slocknar de som en motor när bensinen är slut. Jag åker inte längre minivan eller buss pga av detta vid en resa till vientiane med en kompis som skulle på visarun fick jag sitta och puta och ibland slå på chauffören så han håll sig vaken. Han blev förbanad och jag pekade bara bakåt där alla andra satt då gick han ut för att pissa in i bilen igen utan att dölja det började han stoppa i sig tabletter och fortsatte han körde så ryckigt efter tableteran att folk vaknade när vi kom fram skakade han och ryckte och kunde inte stå still. Tittade på mig ilsket hela tiden hade det varit han och jag skulle han gått handgripligt på mig. attre

Direkt korkat svar!

Tror du inte andra har en aning om nanting!

Har redan givit det svaret i en annan trad, bara sa du fattar!

 

Ge dig nu, svenskar ar inte ett dugg battre eller samre, hitta nat annat att kverulera over!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Direkt korkat svar!

Tror du inte andra har en aning om nanting!

Har redan givit det svaret i en annan trad, bara sa du fattar!

 

Ge dig nu, svenskar ar inte ett dugg battre eller samre, hitta nat annat att kverulera over!

Hahaha Baa en dag kommer du nog få äta upp dina hårda ord.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahaha Baa en dag kommer du nog få äta upp dina hårda ord.

Lever med det!

Alla kan ju inte sitta och myspysa!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är bra att de tar tag i detta problemet många gamla gubbar som flyttar till Thailand tror att de är världs bäst och skall lära andra att köra och hur de skall bete sig i trafiken.

De sitter i sina bilar och stoppar all trafik eller går mitt vägen och när de kör motorcyckel har de inte vet att hålla sig ur vägen. Att inte flera blir skjutna eller överkörda fattar jag inte de retar ju galfeber på thailändare och även mig.

Stackars deras flickvänner eller fruar som skall behöva sitta med dem i bilen och skämmas inte bara för att de har en gamla gubbe utan även för att de ställer till problem för andra.

Kan de inte lära sig hur man uppför sig så behöver de inte heller köra bil om det någon gång är problem på en parkering eller köer så är det ofta gamla utländska gubbar som tror att de äger Thaiailand bara för att de försörjer en släkt här.

 

Gamla utländska sura gubbar är helt klart ett stort problem för Thailändare de skapar mera problem i trafiken än vad Thailand har råd med har sett de slå på bilar kasta saker efter dem tycker att Thailändska polisen kan börja stoppa dem godtyckligt och hitta på trafik förseelser som de får betala tillsdess att de slutar köra. Behöver de förflytta sig kan de be någon köra dem.

 

Jag tror att mycket har sin orsak i att de vägrar att ta till sig nyheter allmänt de lever med en bild av att alla i Thailand är fattiga och det är bara tackvar dem som landet existerar.

Yngre utlänningar har mycket lättare för att anpassa sig till den Thailändska trafiken rent generellt och beter sig bättre också.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är bra att de tar tag i detta problemet många gamla gubbar som flyttar till Thailand tror att de är världs bäst och skall lära andra att köra och hur de skall bete sig i trafiken.

De sitter i sina bilar och stoppar all trafik eller går mitt vägen och när de kör motorcyckel har de inte vet att hålla sig ur vägen. Att inte flera blir skjutna eller överkörda fattar jag inte de retar ju galfeber på thailändare och även mig.

Stackars deras flickvänner eller fruar som skall behöva sitta med dem i bilen och skämmas inte bara för att de har en gamla gubbe utan även för att de ställer till problem för andra.

Kan de inte lära sig hur man uppför sig så behöver de inte heller köra bil om det någon gång är problem på en parkering eller köer så är det ofta gamla utländska gubbar som tror att de äger Thaiailand bara för att de försörjer en släkt här.

 

Gamla utländska sura gubbar är helt klart ett stort problem för Thailändare de skapar mera problem i trafiken än vad Thailand har råd med har sett de slå på bilar kasta saker efter dem tycker att Thailändska polisen kan börja stoppa dem godtyckligt och hitta på trafik förseelser som de får betala tillsdess att de slutar köra. Behöver de förflytta sig kan de be någon köra dem.

 

Jag tror att mycket har sin orsak i att de vägrar att ta till sig nyheter allmänt de lever med en bild av att alla i Thailand är fattiga och det är bara tackvar dem som landet existerar.

Yngre utlänningar har mycket lättare för att anpassa sig till den Thailändska trafiken rent generellt och beter sig bättre också.

Ja i din Thinnertrase värld är det nog så.Alkohol,droger och att man bara kan köpa sig ett thaikörkort spelar naturligtvis inte in.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Yngre utlänningar har mycket lättare för att anpassa sig till den Thailändska trafiken rent generellt och beter sig bättre också.

 

Helt rätt :thumbsup:

 

Det är därför man läser om dem så ofta när dom har kört ihjäl sig

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är bra att de tar tag i detta problemet många gamla gubbar som flyttar till Thailand tror att de är världs bäst och skall lära andra att köra och hur de skall bete sig i trafiken.

De sitter i sina bilar och stoppar all trafik eller går mitt vägen och när de kör motorcyckel har de inte vet att hålla sig ur vägen. Att inte flera blir skjutna eller överkörda fattar jag inte de retar ju galfeber på thailändare och även mig.

Stackars deras flickvänner eller fruar som skall behöva sitta med dem i bilen och skämmas inte bara för att de har en gamla gubbe utan även för att de ställer till problem för andra.

Kan de inte lära sig hur man uppför sig så behöver de inte heller köra bil om det någon gång är problem på en parkering eller köer så är det ofta gamla utländska gubbar som tror att de äger Thaiailand bara för att de försörjer en släkt här.

 

Gamla utländska sura gubbar är helt klart ett stort problem för Thailändare de skapar mera problem i trafiken än vad Thailand har råd med har sett de slå på bilar kasta saker efter dem tycker att Thailändska polisen kan börja stoppa dem godtyckligt och hitta på trafik förseelser som de får betala tillsdess att de slutar köra. Behöver de förflytta sig kan de be någon köra dem.

 

Jag tror att mycket har sin orsak i att de vägrar att ta till sig nyheter allmänt de lever med en bild av att alla i Thailand är fattiga och det är bara tackvar dem som landet existerar.

Yngre utlänningar har mycket lättare för att anpassa sig till den Thailändska trafiken rent generellt och beter sig bättre också.

Hahahahahahahaha. Nu blir det lite liv på gubbarna :)

Ändrades av micke isaan
Link to comment
Dela på andra sajter

kasta saker efter dem

 

 

En liten fråga syftar du på mig, om ja så ska jag ge dig svar på det.

 

Ha det

 

Det vart ett litet fel där på citat Micke det skulle gå till saobaht, sorry för det

Ändrades av acdc
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är bra att de tar tag i detta problemet många gamla gubbar som flyttar till Thailand tror att de är världs bäst och skall lära andra att köra och hur de skall bete sig i trafiken.

De sitter i sina bilar och stoppar all trafik eller går mitt vägen och när de kör motorcyckel har de inte vet att hålla sig ur vägen. Att inte flera blir skjutna eller överkörda fattar jag inte de retar ju galfeber på thailändare och även mig.

Stackars deras flickvänner eller fruar som skall behöva sitta med dem i bilen och skämmas inte bara för att de har en gamla gubbe utan även för att de ställer till problem för andra.

Kan de inte lära sig hur man uppför sig så behöver de inte heller köra bil om det någon gång är problem på en parkering eller köer så är det ofta gamla utländska gubbar som tror att de äger Thaiailand bara för att de försörjer en släkt här.

 

Gamla utländska sura gubbar är helt klart ett stort problem för Thailändare de skapar mera problem i trafiken än vad Thailand har råd med har sett de slå på bilar kasta saker efter dem tycker att Thailändska polisen kan börja stoppa dem godtyckligt och hitta på trafik förseelser som de får betala tillsdess att de slutar köra. Behöver de förflytta sig kan de be någon köra dem.

 

Jag tror att mycket har sin orsak i att de vägrar att ta till sig nyheter allmänt de lever med en bild av att alla i Thailand är fattiga och det är bara tackvar dem som landet existerar.

Yngre utlänningar har mycket lättare för att anpassa sig till den Thailändska trafiken rent generellt och beter sig bättre också.

En liten fråga syftar du på mig, om ja så ska jag ge dig svar på det.(kasta saker efter dem)

 

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är bra att de tar tag i detta problemet många gamla gubbar som flyttar till Thailand tror att de är världs bäst och skall lära andra att köra och hur de skall bete sig i trafiken.

De sitter i sina bilar och stoppar all trafik eller går mitt vägen och när de kör motorcyckel har de inte vet att hålla sig ur vägen. Att inte flera blir skjutna eller överkörda fattar jag inte de retar ju galfeber på thailändare och även mig.

Stackars deras flickvänner eller fruar som skall behöva sitta med dem i bilen och skämmas inte bara för att de har en gamla gubbe utan även för att de ställer till problem för andra.

Kan de inte lära sig hur man uppför sig så behöver de inte heller köra bil om det någon gång är problem på en parkering eller köer så är det ofta gamla utländska gubbar som tror att de äger Thaiailand bara för att de försörjer en släkt här.

 

Gamla utländska sura gubbar är helt klart ett stort problem för Thailändare de skapar mera problem i trafiken än vad Thailand har råd med har sett de slå på bilar kasta saker efter dem tycker att Thailändska polisen kan börja stoppa dem godtyckligt och hitta på trafik förseelser som de får betala tillsdess att de slutar köra. Behöver de förflytta sig kan de be någon köra dem.

 

Jag tror att mycket har sin orsak i att de vägrar att ta till sig nyheter allmänt de lever med en bild av att alla i Thailand är fattiga och det är bara tackvar dem som landet existerar.

Yngre utlänningar har mycket lättare för att anpassa sig till den Thailändska trafiken rent generellt och beter sig bättre också.

Arbetslös eller undersysselsatt?  :ironi:

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser lika många korkade faranger som Thailändare i trafiken här.

Kruxet med farangerna är att dom tror att det ska vara som hemma och blir förbannade och ska preja och hindra i trafiken bara för att nån annan gör nåt dom inte gillar.

Men Thailändarna är likadana pga själviskhet, störst går först så är det bara.

Ex det här med vävning har dom aldrig hört talas om.

 

Många faranger är rädda när dom kör här pga den täta hetsiga trafiken, det gör att dom ofta tvekar och om det är nåt som är farligt så är det chaufförer som är rädda och tvekar.

 

 

PS!

Efter att ha kört omkring i en gammal liten honda civic har jag köpt en stor fet hög pickis, gäller att anpassa sig :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kunde ge mig fan på det, för ingen kör ju så bra som en Yabba och alkoholpåverkad Thaichaffis!

 

Städa framför egen dörr finns väl inte i Thailand?

Bara för det ska man inte skita i andra element i trafiken..:)
Link to comment
Dela på andra sajter

Faranger på Mc/Moppe i Pattis aktar jag mig för 

Offe

Det finns ju en och annan moppe-farang i Pattaya ,  så pass på..

 

Havet

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara för det ska man inte skita i andra element i trafiken.. :)

Utveckla?

 

Det här är en rätt löjlig diskution, faranger som tutar och hytter med fingret, jo, det finns det säkert, men hur många faranger är det som framför fordon i Thailand resp.hur många löjligt onödiga olyckor Thailändarna lyckas klara av utan faranginblandning, lite tankevurpor här o där kan man ana.

Baa som kört i Thailand i 9 år och inte sett några "svensktendenser", måste nog vara i backspegeln inne i bilen dessa upplevs!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Bra vore om den thailändska trafikövervakande polisen kunde lägga tid på att övervaka och bötfälla (eller ännu tuffare) trafikanter som bryter mot trafikregler.

Tänker då på rödljuskörningar, rallykörning, att köra på fel sida av vägen, att köra påverkad av otillåtna substanser, bristfälliga fordon, överlast och annat som inte sällan är orsak till olyckor.

Inte bara sno åt sig lättförtjänta mutor från turister som glömt hjälm, eller begått något annat "påstått" brott.

Kanske skulle det innebära att man först måste lära dem (poliserna) lagstiftningen först, men det vore nog ett steg i rätt riktning.

Det är ju inte helt sällan det är bristen på respekt för reglerna som orsakar olyckorna och inte "ren otur...", snökaos eller annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...