Jump to content
IGNORERAD

Patong VS Pattaya


Bajen_Isaan

Vilket ställe är bäst egentligen---->  

243 röster

  1. 1. Vilket ställe är bäst egentligen---->

    • Patong
      79
    • Pattaya
      174


Recommended Posts

Personligen tycker jag Patong är hästlängder från Pattaya. För barn finns det hur mycket aktiviteter som helst, Go-cart, zoo, akvarium, waterpark, bio, köpcentrar, the guarden, krokodilfarmen, ormshow.. det är bara några jag kommer på just nu.

Visa upp den mångfalden i Patong, utan att behöva fara allt för långt iväg.

Patong upplevde jag som en miniatyr av Walkingstreet. Och en jävla massa kostymnissar som skulle kränga kavajer i tid och otid.

Väljer Pattaya 10 gånger av 10.  :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 162
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Farang

    12

  • broder tuk tuk

    12

  • Joints

    7

  • Kim

    5

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Personligen tycker jag Patong är hästlängder från Pattaya. För barn finns det hur mycket aktiviteter som helst, Go-cart, zoo, akvarium, waterpark, bio, köpcentrar, the guarden, krokodilfarmen, ormshow.. det är bara några jag kommer på just nu.

Allt detta finns inom en halvtimme från Patong.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

För bara 2 år sen hade jag sagt Patong 9 av 10 ggr, men nu tycker jag att Patong är kasst där är alldeles för många araber med mycket pengar som tar dom snygga tjejerna, och dom tror dessutom att dom har företräde överallt :grrrrrr: så där är precis som i Sverige. I Pattaya är ju dom där Ryssarna så där är ju också kasst :grrrrrr:   Sist så var jag på Surin beach o partade med några thaiare istället mycket trevligare :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Varför åka 100 mil till Patong när det är betydligt enklare att ta skytrain till patpong.

Pussy som pyssy.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan vilket som är bäst beror väl på vad man är ute efter.

"Avskyr Phatong, massa chartersvennar". Det borde vara tvärtom, älska Phatong för att dom trivs där annars kan dom komma till Pattis och det vill Ni ju inte.

"Pattis är bara skitigt med en massa barer och fyllon", samma sak, älska Pattis för att Dom stannar där.

Alla glada och nöjda, ingen behöver träffa nån dom inte vill.

Skål

Baa

PsKanske dax att sätta alkolås på datorn medDS

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

agree med Joint! dessa platser förstår mig inte vad som bra ?? bara bartjejer 90 % av Pattaya befolkning kommer från loas people. inte ont om de men.  Jag är uppfödd i Pattaya har gått skolan där sen barnben. Jag spyr varje gång jag är i Pattaya..försöka packa ner snabbt som möjligt o åker vidare till norra Thailand m.m. Det är bara nattliv som är känd i Pattaya just det glömt inte Walking Street som är värdelös! Enligt mig...skriker "bartjejer 1000 bath sir" Europe girl only" No Money No honey" No thx ! Mest av allt..dyrt som bara den att leva i Pattaya..

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

agree med Joint! dessa platser förstår mig inte vad som bra ?? bara bartjejer 90 % av Pattaya befolkning kommer från loas people. inte ont om de men.  Jag är uppfödd i Pattaya har gått skolan där sen barnben. Jag spyr varje gång jag är i Pattaya..försöka packa ner snabbt som möjligt o åker vidare till norra Thailand m.m. Det är bara nattliv som är känd i Pattaya just det glömt inte Walking Street som är värdelös! Enligt mig...skriker "bartjejer 1000 bath sir" Europe girl only" No Money No honey" No thx ! Mest av allt..dyrt som bara den att leva i Pattaya..

Så, vad är det om är så bra med norra Thailand, billigare bartjejer, eller?

Jag har för min del aldrig hört några bartjejer som skrikit "1000 bath sir", det brukar vara "hello welcome".

Om 90% kommer från "loas" (antar att du menar Laos), vad har du för problem med det?

Varför åka till Pattaya, om man inte gillar det som finns där? Korkat, tycker jag :na:

Pattaya har ett välförtjänt rykte som partystad, tack vare alla trevliga bartjejer, vad är felet?

Vill man ha en familjevänlig resort, så finns det andra ställen att åka till.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

agree med Joint! dessa platser förstår mig inte vad som bra ?? bara bartjejer 90 % av Pattaya befolkning kommer från loas people. inte ont om de men.  Jag är uppfödd i Pattaya har gått skolan där sen barnben. Jag spyr varje gång jag är i Pattaya..försöka packa ner snabbt som möjligt o åker vidare till norra Thailand m.m. Det är bara nattliv som är känd i Pattaya just det glömt inte Walking Street som är värdelös! Enligt mig...skriker "bartjejer 1000 bath sir" Europe girl only" No Money No honey" No thx ! Mest av allt..dyrt som bara den att leva i Pattaya..

Dyrt, jämfört med vad? Inte andra turistställen iaf, då är ju Pattaya ett av dom absolut billigaste alternativen. Jämfört med Isaan, då håller jag med dig att det är dyrare i Pattaya.

wUThai, som gillar Isaan och Pattaya.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Dyrt, jämfört med vad? Inte andra turistställen iaf, då är ju Pattaya ett av dom absolut billigaste alternativen. Jämfört med Isaan, då håller jag med dig att det är dyrare i Pattaya.

wUThai, som gillar Isaan och Pattaya.

Fel!!

Det är billigare i Pattaya än i isaan - man slipper köpa mat/dricka/"presenter" etc åt hela släkten, man slipper köpa/renovera släktens hus - listan kan göras lång :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir klockrent Pattis i det här fallet! för Patong el hela Phuket har blivit rena Cocosmallis fullt av skränande falanger

går ju  inte att 20 meter utan att höra svenska osv Phuket var bra för 7-8 år sedan men idag suger det fett!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente Herr Sa Nock, i Pattis så finns det ju inte så mycket falanger och ett betydligt mer genuint Thailand utan en massa krims-krams.

Undrar hur länge som det genuina folklivet får bestå i Pattis innan turismen fördärvar den fina poolsnorklingen.

[move]Ekoturisten Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Varför åka 100 mil till Patong när det är betydligt enklare att ta skytrain till patpong.

kisse som pyssy.

BTT

Exactemente, fast varför åka skytrain när man kan spela fick-tennis på dass.

[move]Spårtfånen Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart Pattaya. har varit ett antal gånger i patong. 98-99 var det kul och mycket rock and roll. har sedan varit ytterliggare två ggr. Båda gånger har jag tyckt att det varit hemskt. Folk sliter i en för att man ska köpa köpa köpa. Väldigt trångt med folk och helt uppbyggt på turism. Pattaya är en riktig stad. Nu brukar jag bo i Jomtien som är lugnaren och softare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pattaya är den enda turistbyn som är värd att besöka enligt mitt tycke. Mest för jag inte gillar strandliv och horder av charterturister. Spenderar i princip all min tid i Thailand i Bkk eller på landsbygden. Pattaya är värt att besöka när man levt tätt inpå tjejens släktingar på byn och endast käkat thaimat i flera veckor. Då skriker min kropp efter farangmat och ett shysst hotellrum. Det får man billigt i Pattaya. Stället ligger ju dessutom nära Bkk som enligt mig är det bästa Thailand har att erbjuda.

Tjejen lyckades övertyga mig att vi skulle till Koh Chang en vecka under min senaste resa. Dum som jag var gick jag med på det. Ruggigt ställe med allt för mycket turister, urusel mat och dyra hotell. Phuket är ännu värre. Pattaya har ju förstås också en massa turister men när det är så blilligt och har sådant fantastiskt nattliv så funkar det ändå.

ha det

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, vill man sen ha lite bad så går man till badkaret.

Eg borde vi inte här på forumet berömma Pattis för då finns risken att turisterna hittar dit.

[move]Ekoturisten Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Så, vad är det om är så bra med norra Thailand, billigare bartjejer, eller?

Jag har för min del aldrig hört några bartjejer som skrikit "1000 bath sir", det brukar vara "hello welcome".

Om 90% kommer från "loas" (antar att du menar Laos), vad har du för problem med det?

Varför åka till Pattaya, om man inte gillar det som finns där? Korkat, tycker jag :na:

Pattaya har ett välförtjänt rykte som partystad, tack vare alla trevliga bartjejer, vad är felet?

Vill man ha en familjevänlig resort, så finns det andra ställen att åka till.

MVH Tommy

tror du verkligen att jag är ute efter bartjejer, billigare i norra Thailand?? har aldrig liggat med en bar tjej kom nog aldrig o göra heller..jag åker inte till Pattaya för att vill vara där, åker dit som sagt att jag är född där mina kompisar, släkter m.m finns där. Därför jag spyr när jag ser en farang som håller hand i hand med små tjejer eller pojkar. De skulle nog inte göra samma själv i sitt hemland. Pattaya har blivit mer som " bar" stad där handlar mest om pengar. Mesta av alla singlar killar åker dit för att de vet att de få ett ligg med thailänskor. Jag vet inte var du har hittat där de säger " Hello Welcome " inte i Pattaya i alf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag vet inte var du har hittat där de säger " Hello Welcome " inte i Pattaya i alf.

Har nog hört Hello Welcome tiotusentals gånger i Pattaya.. av både mina egna bartjejer samt av andras.

Här skrek dom bland annat det :)

IMG_0256.jpg

edit, inte från min gamle bar

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

tror du verkligen att jag är ute efter bartjejer, billigare i norra Thailand?? har aldrig liggat med en bar tjej kom nog aldrig o göra heller..jag åker inte till Pattaya för att vill vara där, åker dit som sagt att jag är född där mina kompisar, släkter m.m finns där. Därför jag spyr när jag ser en farang som håller hand i hand med små tjejer eller pojkar. De skulle nog inte göra samma själv i sitt hemland. Pattaya har blivit mer som " bar" stad där handlar mest om pengar. Mesta av alla singlar killar åker dit för att de vet att de få ett ligg med thailänskor. Jag vet inte var du har hittat där de säger " Hello Welcome " inte i Pattaya i alf.

Hmm, vad menar du med små pojkar och tjejer? Menar du barn? Jag har aldrig sett nån falang gå hand i hand med små pojkar eller tjejer. Om du nu menar barn?

Var i Thailand föredra du att hålla till på då? Om man nu får fråga? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Fel!!

Det är billigare i Pattaya än i isaan - man slipper köpa mat/dricka/"presenter" etc åt hela släkten, man slipper köpa/renovera släktens hus - listan kan göras lång :crazy:

Hehe, visst kan det kosta på i Isaan med!  :crazy:

Men jag bränner bra mycket mer i Pattaya eller BKK!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Enligt mig...skriker "bartjejer 1000 bath sir" Europe girl only" No Money No honey" No thx ! Mest av allt..dyrt som bara den att leva i Pattaya..

Det där har jag däremot aldrig hört dom ropa när dom ska ha in gästerna i baren. 1000 b.. kommer först upp när det är läge att förhandla om priset, om man nu orkar förhandla. Europeiska tjejer finns så vitt jag vet bara på ett ställe "öppet" i Pattaya, och där har jag aldrig hört dom ropa någonting. No money no honey, okey den har jag hört nån gång på skoj, brukar oftare vara fuck today pay tomorrow.

Men bara för att jag inte hört det ena kan jag ju inte påstå att du inte hört det. Har jag fattat saken rätt så är du thai och jag farang så dom ropar kanske andra saker till dig? :wai:

Andra vanliga saker jag hört dom ropa/säga är "hello sexyman, please sitt down, welcome inside me" osv. :intello:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det där har jag däremot aldrig hört dom ropa när dom ska ha in gästerna i baren. 1000 b.. kommer först upp när det är läge att förhandla om priset, om man nu orkar förhandla. Europeiska tjejer finns så vitt jag vet bara på ett ställe "öppet" i Pattaya, och där har jag aldrig hört dom ropa någonting. No money no honey, okey den har jag hört nån gång på skoj, brukar oftare vara f**k today pay tomorrow.

Men bara för att jag inte hört det ena kan jag ju inte påstå att du inte hört det. Har jag fattat saken rätt så är du thai och jag farang så dom ropar kanske andra saker till dig? :wai:

Andra vanliga saker jag hört dom ropa/säga är "hello sexyman, please sitt down, welcome inside me" osv. :intello:

Sen har man väl hört "ha loy" i go with you.

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Sen har man väl hört "ha loy" i go with you.

Rock on!

... eller hello my dackling :D

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...