Jump to content
IGNORERAD

Patong VS Pattaya


Bajen_Isaan

Vilket ställe är bäst egentligen---->  

243 röster

  1. 1. Vilket ställe är bäst egentligen---->

    • Patong
      79
    • Pattaya
      174


Recommended Posts

  • Svar 162
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Farang

    12

  • broder tuk tuk

    12

  • Joints

    7

  • Kim

    5

Mest aktiva i denna tråd

Saknar ett tredje alternativ för oss som inte föredrar något av ställena. För jag är väl inte ensam om det eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

Quote

Vilket ställe föredrar ni, och varför?  :icon_question:

Ha, ha, ha...   :D

0-0 för mig. Kan inte rösta.

Oavgjort.

Lycka till båda dock... heja P...   :thumbsup:

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Bajen_Isaan

I denna omröstning så finns det inga tredje eller fjärde alternativ utan nu handlar det just om dessa 2 ställen, vilket ställe föredrar man av dessa alltså och varför.

Jfk--->  :kort:

:D

Link to comment
Dela på andra sajter

Båda ställena har ju sina fördelar och nackdelar men som tur är så brukar man ju hinna besöka bägge ställena på sin semester om man känner för det.

Om jag dock av någon anledning MÅSTE välja så blir det Patong. Lugnare (utan att vara tråkigt), fin beach och tusen vackra öar i närheten att ta en snorklingstur till om man känner för det. Pattaya har större utbud till generellt sett lägre priser, men även mer stress, trafik, kriminalitet osv.

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

:inquisitive:

Får man rösta om man bara varit en gång i Pantong (-98) och en gång i Pattis (-07), ca en vecka var på båda placen..

:sneaky:

En annan får väl en   :kort: säkerligen också då   :D

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Caveman

Det är ju en strålande omröstning som är värd lite karma,varsågod  :idea2:

ps. soi6 avgjorde till Pattayas fördel :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte varit i Pattaya. Anser mig då inte kvalifiserad att rösta.

Men jag hejar på Patong men tror att Pattaya kommer att få mest + i alla fall om dom gamla TT medlemmarna röstar. Får ta mig en tripp till Pattaya så vet jag nog bättre sen. Chang säljs väl även i Pattaya !!

Link to comment
Dela på andra sajter

Föredrar Pattaya, mest pga att det ligger närmare Bangkok och Chiang Mai. Många svenska barnfamiljer på charterresa till Phuket lockar inte direkt.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv har jag bara vart i Patong en gång under en veckas tid. Gillar det inte då nästan alla försäljare pratar säljsvenska och allt kostar 3 ggr mer änn i Prathunam. Upplever att det är lite billigare i Pattaya.

Pratar man bara beach så går ju Pattaya PHET bort. Skitigt vatten och sandkorn stora som ärtor. Men närheten till Jomtien gör att Pattaya vinner i min omröstning.

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det får bli Pattaya,  har visserligen inte varit i Patong sen 1993,  men gillade aldrig stället riktigt,

sen är väl prisbilden betydligt högre än Pattaya,  har kompisar berättat,   

annars trivs jag väldigt bra 6 mil norr om Nakhon Phanom i byn Ban Sieo

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget av det,2dagar på vart ställe sen står jag inte ut :furious2:turister,tailers,strandsäljare,muslimer,russar.Men snygga brudar :laugh:

Har hittat mitt favorit ställe :)Kan inte säga var

Link to comment
Dela på andra sajter

svarade patong men dumt kanske då jag aldrig har varit till Pattaya under alla mina resor till Thailand :-

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns bara ett Pattaya i världen ;D ...men en massa patong liknande ställen...

så valet är lätt det blir Pattaya för party. Patong när läkare ordinerat

att ta det lite easy... :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest lars60

:icon_razz: Röstar på Pattaya, för det ligger närmare Koh Chang  :icon_lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Tommy

Pattaya, nära hem, kan ta en taxi på gatan och vara där 2timmar senare.

Fast jag har nog haft mer kul i Patong :thumbsup: , var singel när jag var där :35:

MVH Tommy

Link to comment
Dela på andra sajter

Da_Ling_Boy

Röstade på Pattaya,

många saker,  prisbilden generellt, Golfen (utbudet av banor, priser etc)  underhållningen, närhet till Ko Samet och Ko Chang, nära Bkk...

Ha de'

Micke

***************************************************************************

Född Söderkis, Alltid Söderkis, Forca Bajen!

"Det vi inte gör idag slipper vi göra om i morgon"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Rogigoal

Eftersom jag ännu inte besökt Pattaya,,,,,,,jajaja vet :kort: .

Patong fick då min röst

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Pattaya, blir det för min del!

Utbudet är enormt, priserna är bättre, boende bättre.

Nära och lätt att ta sig till många bra ställen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Får bli Patong även om stället går utför med raketfart just nu. :furious2:

Pattaya är en magnet för allsköns drägg och loosers, i mitt jobb träffar jag en massa svenskar som ställt till det för sig och jag skulle uppskatta att minst 75% av dessa håller till i Pattaya. Visst är det billigare än Patong men också ack så mycket mer tragiskt med gravt alkoholiserade "turister" och en satans massa thaitjejer som söker sista vägen ut för att dra in kulor. Pattaya, staden som gud glömde...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag föredrar helt klart Patong även om det blir Pattaya oftare pga det centrala läget. Tar mig ca 6 tim i bil till Pattaya från byn och då kliver jag i bilen på gården i byn samt kliver ur den på hotellparkeringen i Pattaya. Ska jag till Patong så blir det moppe till stora vägen, minibusstransport 38 km till Prasat, bussresa 8 tim till Bangkok, taxi till flygplatsen, flyg ner till Phuket samt minibusstransport till slutstation Patong. Och oftast sker den resan med en övernattning i Bangkok också.

Så låg Patong mer centralt så hade jag nog åkt dit 9 ggr av 10 om valet gällde just dom två orterna. Jag trivs dock finfint på båda ställena och tycker det är bra att man inte behöver välja.  :thumbsup:

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Varken Patong eller Pattaya , trivs bäst på Koh Samet , lagom avstånd från BKK.

:wai:

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...