Jump to content
IGNORERAD

Patong VS Pattaya


Bajen_Isaan

Vilket ställe är bäst egentligen---->  

243 röster

  1. 1. Vilket ställe är bäst egentligen---->

    • Patong
      79
    • Pattaya
      174


Recommended Posts

Guest wwwebster

Quote

Tycker båda ställena har sin charm, Patong när man vill ha det litet och träffa mycke folk man känner. Pattaya när det gäller priser och så! Båda ställena, även BKK har plts i bröstet på mig! :wai:

"och så".? :neutral:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 162
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Farang

    12

  • broder tuk tuk

    12

  • Joints

    7

  • Kim

    5

Mest aktiva i denna tråd

Ett av de tristaste ställena jag hamnat på var i Krabi town.

Att jämföra denna helvetesort med Pattaya är ett hån.

Jag tycker Krabi Town är ganska trivsam och avslappnad. Varför ska man jämför den med Pattaya?

När det gäller helvetesort kan man ju jämföra antalet balkonghoppare. Har aldrig hört talas om balkonghoppar i Patong men det kanske finns.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ett av de tristaste ställena jag hamnat på var i Krabi town.

Att jämföra denna helvetesort med Pattaya är ett hån.

Jag tycker Krabi Town är ganska trivsam och avslappnad. Varför ska man jämför den med Pattaya?

När det gäller helvetesort kan man ju jämföra antalet balkonghoppare. Har aldrig hört talas om balkonghoppar i Patong men det kanske finns.

Tja, du har rätt i sak. Men att jämföra Patong och Pattaya är ju ungefär samma som jämföra, Patong och Krabi, om du förstår vad jag menar. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tja, du har rätt i sak. Men att jämföra Patong och Pattaya är ju ungefär samma som jämföra, Patong och Krabi, om du förstår vad jag menar. :)

Förstår vad du menar men vi får väl räkna per kapita om det ska bli rättvist. Jag antar att det bor ganska få långtidsfaranger i Patong, så det kanske blir svårt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

När det gäller helvetesort kan man ju jämföra antalet balkonghoppare. Har aldrig hört talas om balkonghoppar i Patong men det kanske finns.

Då får man väl börja med att jämföra hur många tillräckligt höga hus det finns på respektive orter att hoppa ifrån för dom som är där på longstay? :intello:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Ja ska man kasta sig ut med avsikt att kola vippen så inte fan räcker det med en

liten sketen bungalow.

Det ska rejäla våningshus till.

Höga condos finns det gott om i Pattis.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte varför men jag inbillar mig att Pattaya har flest balkonghoppare i hela världen. Kanske för att man läser om dem så ofta på thaivisa

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ja ska man kasta sig ut med avsikt att kola vippen så inte fan räcker det med en

liten sketen bungalow.

Det ska rejäla våningshus till.

Höga condos finns det gott om i Pattis.

BTT

Det räcker väl med en hög byggnad? De brukar väl inte hoppa flera ggr. Det finns nog tillräckligt med höga byggnader i Patong. Man kan ju även jämför med Bangkok, tror inte det är till Pattayas fördel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför "hoppa ihjäl sig" ? Bättre "humpa ihjäl sig" i så fall , bra knall på nåt inhemskt! Woooiiieh!!!  :crazy:

Fan det kommer bli jobbit vara hemma i vinter även om det blir fri tillgång till "Humpat"! cry1.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Varför "hoppa ihjäl sig" ? Bättre "humpa ihjäl sig" i så fall , bra knall på nåt inhemskt! Woooiiieh!!!  :crazy:

Fan det kommer bli jobbit vara hemma i vinter även om det blir fri tillgång till "Humpat"! cry1.gif

Vet inte varför de väljer att hoppa. Men det finns onekligen en del faranger som är bittra på sitt hemland och tror att de funnit himmelriket i Thailand. Och när det visar sig att de har fel kan konsekvenserna bli tragiska. Bara en teori

Link to comment
Dela på andra sajter

... & då vill man dö i "himmelriket??

Tror snarare det beror på "Hook Heart" & "Tom Peng Pung" .. vet massa folk som satsat sin sista sprint i det där landet & det är klart ser man sina sista dineros spenderas av tex. sin käras Thailänska Äkta Make  ja då är det säkert lätt ta till såna där dumheter som balkonghoppning! Alkohol & droger gör väl sitt åxå kan ja tänka .. blir rätt snurrig själv i kupan av att pimplat Chang , Lao Kow & Sangsom i 4-5mån. i ett sträck kan jag väl erkänna! 

Woooiiieeeh! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
broder tuk tuk

Att många faranggubbar väljer att avsluta sina liv i Pattaya genom att hoppa från balkongen bottnar givetvis i broken heart i kombination med sprit och andra droger. Finns säkert ett samband ochså med det faktum att de flesta ruinerat sig själva på bartjejer och slösaktigt leverne.

När pengarna försvunnit och de bränt sina broar i hemländerna, så sticker darlingen och söker efter en ny sponsor i farangvimlet. Tyvärr ett alltför vanligt scenario i Pattaya. Eftersom de flesta faranggubbar är upp över öronen förälskade i darlingarna och aldrig kan förutse att något sådant kan hända, så blir chocken väldigt stor när faktumet väl finns där.

Vissa gubbar lyckas ta sig hem och slicka sina sår, men vissa är så utblottade att de varken kan fixa biljett eller sina visum och därmed riskerar de att hamna i fängelse och bli deporterade, ifall de inte ruttnar bort i aphuset.

Pattaya kan vara en underbar plats om man håller hjärta och huvud kallt, men kan lätt förvandlas till en mardröm ifall man inte ser fällorna förrän allt är för sent.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena BTT.När du säger södra Thailand hoppas jag du inte räknar Koh Samui dit för där tycker jag fortfarande det är kalas,öarna runt omkring,stämmningen och folket är totalt annorlunda om man jämför med Phuket(Mallorca)men Pattaya är Pattaya etta på listan :party::lol::drunk:;) Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Koh Samui har jag aldrig besökt. Däremot så har jag vistats en del i Hat Yai och på Penang och rent personligen så har jag svårt för hettan och framförallt fukten i de södra delarna.

Visst är naturscenerierna vackra, men som sagt klimatet är en aning behagligare längre norrut.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Pattaya SÅKLART!

Allt som finns på Phuket finns i multipel upplaga i närheten av Pattaya.

Högsäsongen är längre.

I stort sett halva priset på allt.

Restaurangutbudet är bättre.

Drygt 20 Golfbanor inom en timmes resväg.

Nöjeslivet enormt i jämförelse.

Shoppingen är bättre

Framförallt är vädret mycket, mycket bättre!

Det kommer mer regn på Phuket än i Bergen i Norge! 
Håkan, X-LA CHIQUITA, Soi Buakhao, Pattaya, Thailand

Numera ( för tillfället) Mora, Dalarna, Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Pattaya SÅKLART!

Allt som finns på Phuket finns i multipel upplaga i närheten av Pattaya.

Nja, paradisstränder finns det gott om på Phuket men tyvärr inga alls i Pattayaområdet. Och Jo, jag har varit ute på Koh Larn, ingen strand där matchar ens den sämsta på Phuket.

Patong är jäkligt bra och det är Pattaya också om man vill ha en dos turistträsk. Jag trivs ypperligt på båda ställena men aningen bättre i Patong och det just pga stranden.

Dessutom kan man ju vända på ditt påstående och säga att precis allt som finns i Pattaya också finns i Patong, bara i något mindre skala. Varför kräva 10 shopping malls när det räcker med 3-4 och vad ska man egentligen med 5000 barer till när det ändå gott och väl räcker med 1000?

Nej, Patong och Pattaya är nog så lika dom kan bli i dom flesta avseenden och det är tur att det finns mindre utbyggda andningshål att ta till när turistdosen väl är fylld. Shoppingmalls klarar man sig ganska bra utan.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Faasen vet.

Men ja tror ja drar åt Phuket då mångfalden vad man kan göra där, och hitta mer "orörda" stränder där lockar mer, men o andra sidan har Pattaya mer "nöje"

Phucket blir d.

Hoppa kan man ju göra överallt, titta bara på vad som händer i världen nu när slipsnissarna hoppar i ekonomins tecken :whistle:

Some folks are so protective over their mini-status symbol. No need to justify it. Does it do what you want it to do.Great, move on..Because who cares??

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hoppa kan man ju göra överallt, titta bara på vad som händer i världen nu när slipsnissarna hoppar i ekonomins tecken :whistle:

Hade dom haft ett TV-Tower så hade dom hoppat från Phuket med, men i Phuket kan man inte ens hoppa från Condo :D

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nja, paradisstränder finns det gott om på Phuket men tyvärr inga alls i Pattayaområdet. Och Jo, jag har varit ute på Koh Larn, ingen strand där matchar ens den sämsta på Phuket.

Patong är jäkligt bra och det är Pattaya också om man vill ha en dos turistträsk. Jag trivs ypperligt på båda ställena men aningen bättre i Patong och det just pga stranden.

Dessutom kan man ju vända på ditt påstående och säga att precis allt som finns i Pattaya också finns i Patong, bara i något mindre skala. Varför kräva 10 shopping malls när det räcker med 3-4 och vad ska man egentligen med 5000 barer till när det ändå gott och väl räcker med 1000?

Nej, Patong och Pattaya är nog så lika dom kan bli i dom flesta avseenden och det är tur att det finns mindre utbyggda andningshål att ta till när turistdosen väl är fylld. Shoppingmalls klarar man sig ganska bra utan.

Okej, jag var kanske lite väl Pattayapatiorisk. Och jag erkänner att det är en vackrare och mera dramatisk naturbild omkring Phuket. Även mera orörda stränder, vilket har några naturliga förklaringar: det är inte lika mycket befolkning, många av stränderna är svårtillgängliga på grund av att de ofta ligger inklämda mellan branta stenpartier vidare så har folk i gemen ett visst inneboende motstånd mot att vistas på stränder under den långa regnperioden :-) Annars finns här i omgivningarna gott om stränder, hela kuststräckan från Si Racha till Rayong är strandkust med en hel del öar utanför. Inom några få timmar når man dessutom Koh Chang, Koh Samet och områdena kring dessa öar.

I övrigt så kan jag säga att jag gärna tar en sväng till Phuket för att parta runt bland charterturisterna, det har sin charm det också. Men ska man vistas en längre tid så uppskattar man att ha valfrihet, mångfald är valfrihet.

Det kommer mer regn på Phuket än i Bergen i Norge! 
Håkan, X-LA CHIQUITA, Soi Buakhao, Pattaya, Thailand

Numera ( för tillfället) Mora, Dalarna, Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det vackrare på Phuket! Men det är också mer som Mallis, inget ont i det om man nu gillar det!

Pattaya är bästa stället för mig!  :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Ingen tvekan om att naturscenerierna runt Phuket och Krabi är vackrare än omkring Pattaya.Stränderna givetvis oxå bättre.

Vilket ju är alldeles utmärkt, på så sätt slipper man ju barnfamiljerna rännande runt soierna och på hotellen i Pattaya. Nu har visserligen Natalya och Irina med barn börjat invadera tom Naklua.

Men inget jag plågas av.

Vackra ryskor är ett fint komplement till lila Noi i baren.

Ögongodis både på dagen och på natten.

Vid förra resan satt tre riktiga ryska blonda godingar och flörtade med broder uppe på Big C.

Om de va prostisar vet jag inte och brydde mig inte om att ta reda på vilket.

Men nästa resa ska jag minsann ha mig en riktigt god mullig Natascha,

kosta vad det kosta vill.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Okej, jag var kanske lite väl Pattayapatiorisk. Och jag erkänner att det är en vackrare och mera dramatisk naturbild omkring Phuket. Även mera orörda stränder, vilket har några naturliga förklaringar: det är inte lika mycket befolkning, många av stränderna är svårtillgängliga på grund av att de ofta ligger inklämda mellan branta stenpartier vidare så har folk i gemen ett visst inneboende motstånd mot att vistas på stränder under den långa regnperioden :-) Annars finns här i omgivningarna gott om stränder, hela kuststräckan från Si Racha till Rayong är strandkust med en hel del öar utanför. Inom några få timmar når man dessutom Koh Chang, Koh Samet och områdena kring dessa öar.

I övrigt så kan jag säga att jag gärna tar en sväng till Phuket för att parta runt bland charterturisterna, det har sin charm det också. Men ska man vistas en längre tid så uppskattar man att ha valfrihet, mångfald är valfrihet.

Visst finns det fina stränder i närområdet till Pattaya, dvs några timmars bilåkning bort. Har själv varit på ett flertal stränder i Rayong, Chantaburi och Trang. Koh Samet är helt klart likvärdig Phuket, inte tal om annat. Men om man räknar alla stränder inom några timmar från Patong så ryms ju oerhört många rena paradis.

Och vi har bara 5 timmar från vår lilla inlandsby i Surin till Koh Chang och knappa 4 tim till stränderna vid Chantaburi men det räcker tyvärr inte för att jag ska kunna klassa Surins stränder som fina. ;)

Angående argumentet "mångfald är valfrihet" så borde väl i så fall Bangkok utklassa Pattaya så det argumentet köper jag inte heller. ;)

Rent krasst så är det nog så att Pattaya har ett par stora fördelar gentemot Patong och det är att prisnivån på boendet generellt är bättre, det ligger mer lättåtkomligt till från centrala, norra och nordöstra Thailand, det finns fler tjejer, konkurransen om dom är mindre samt så säljer dom sig billigare än vad tjejerna i Patong gör.

Men reser man med fru och barn som jag gör så spelar ju det sistnämda ingen som helst roll och varför vi åker oftare till Pattaya än till Patong är helt enkelt för att det är bra mycket enklare att ta sig dit från vårt högkvarter i Surin. Men vore det lika lätt att ta sig till Patong så skulle jag nog åka dit 9 ggr av 10 om det bara var just dom två orterna jag fick välja mellan.

Vad gäller turistklientelet Pattaya vs Patong så tror jag nog att jag även där föredrar Patongs. Det dras riktigt många ruskiga, kriminella typer till Pattaya. Och av svenska eller ryska/kinesiska charterturister så väljer jag nog hellre dom svenska.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...