Jump to content
IGNORERAD

Thailändsk aktivist vill att studentmassakern från 1976 ska inkluderas i läroböcker


MPR Nyheter

Recommended Posts

andersbangkok

Hej

 

Dessa organisationer kritiserar Thailand med rätta men Thailand är inte speciellt bra på att ta till sig kritiken och ändå sämre på att rätta till dom brister man blir kritiserade uppmärksammade på.

 

Mvh isan lover

Jag läser ditt inlägg som att du håller med HRW och andra organisationer även när dom har kritiserat din husguds gäng.

Om så är fallet så uppfattar jag att du på den punkten börjar närma dig den absoluta majoriteten här.

Det är ett stort framsteg IL!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 253
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • saobaht

    33

  • MaiChai

    26

  • Tallviking

    24

  • Scandinaviancorner

    22

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andersbangkok

Inte någon av mina bekanta andvänder droger. Jag har inga vänner som syslar med droger så det är väl därför jag inte ser det så allvarligt. Tycker det är mycket olämpligt att som utläning umgås i sådan kretsar. Är det inte polisen så kan det vara någon annan konkurerand som tar livet av dem. Det är förbjudet med droger i Thailand ändå är det många utläningar som gör det.

Det luktar troll här.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag läser ditt inlägg som att du håller med HRW och andra organisationer även när dom har kritiserat din husguds gäng.

Om så är fallet så uppfattar jag att du på den punkten börjar närma dig den absoluta majoriteten här.

Det är ett stort framsteg IL!

Hej

 

Det kanske du upplever det som och det är ju bra i så fall eftersom det är min åsikt i frågan, Thailand får kritik för mycket t.ex när det gäller demokrati, korruption, pressfrihet, LM-lagar, militär kupper, övervåld mot civila och rättsväsende.

 

Men frågan är hur länge det ska ta innan ni tar till er den kritik som HRW, Amnesty och FN riktade mot militär och regering för händelserna 2010?

 

Mvh isan lover.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det kanske du upplever det som och det är ju bra i så fall eftersom det är min åsikt i frågan, Thailand får kritik för mycket t.ex när det gäller demokrati, korruption, pressfrihet, LM-lagar, militär kupper, övervåld mot civila och rättsväsende.

 

Men frågan är hur länge det ska ta innan ni tar till er den kritik som HRW, Amnesty och FN riktade mot militär och regering för händelserna 2010?

 

Mvh isan lover.

 

De riktar ju ganska mycket kritik mot Thaksin, Red-shirts, deras svartklädda militära legosoldater som enligt HRW:

 

 

However, Human Rights Watch’s investigations found that the attacks did not originate with Red Shirt Guards, but with a secretive armed element within the UDD whom protesters and media called the “Black Shirts” or “Men in Black”—though not all were dressed in black.54

Members of these armed groups were captured on photographs and film armed with various military weapons, including AK-47 and M16 assault rifles, as well as M79 grenade launchers, during their clashes with government security forces.5 

 

http://www.hrw.org/reports/2011/05/03/descent-chaos-0

 

Sidan 44.

 

När ska du ta till dig kritiken som HRW riktar mot Red-shirts, Black shirts och Thaksin?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det kanske du upplever det som och det är ju bra i så fall eftersom det är min åsikt i frågan, Thailand får kritik för mycket t.ex när det gäller demokrati, korruption, pressfrihet, LM-lagar, militär kupper, övervåld mot civila och rättsväsende.

 

Men frågan är hur länge det ska ta innan ni tar till er den kritik som HRW, Amnesty och FN riktade mot militär och regering för händelserna 2010?

 

Mvh isan lover.

 

Frågan är lika mycket hur lång tid det skall ta innan du tar till dig den kritik som HRW, Amnesty och FN riktade mot Thaksin, de röda och svarta för händelserna 2009 i Pattaya och 2010 i Bangkok !!

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte någon av mina bekanta andvänder droger. Jag har inga vänner som syslar med droger så det är väl därför jag inte ser det så allvarligt. Tycker det är mycket olämpligt att som utläning umgås i sådan kretsar. Är det inte polisen så kan det vara någon annan konkurerand som tar livet av dem. Det är förbjudet med droger i Thailand ändå är det många utläningar som gör det.

 

Vad du inte tycks förstå är att stora delar av WOD handlade inte om droger.

Exempel.

Jag har en före detta granne som var polis. Han skilde sig efter bl.a hotat sin fru genom att skjuta skarpt inne. Efter detta så skildes han och träffade en ny tjej.

Av svartsjuka sköt han henne i axeln. Senare i svartsjuka så sköt han en kille som han påstod att bruden vänstrade med. Killen dog.

Han åkte naturligtvis dit för detta. Om nu detta hade varit under WOD så hade han som polis med lätthet kunnat plantera lite droger på killen. Och därigenom klarat sig.

Man behöver inte vara Einstein för att fatta vad koruppta poliser använde makten att kunna skjuta langare som dom ville till under WOD.

Så bara den som är helt bortkollrad tror att wod handlade om droger bara. Då polisen hade makt att i princip skjuta vem som helst. Bara dom i efterhand påstod att det handlade om droger.

Och försvarar man detta. Då har man nog inte alla pållar hemma i stallet!!!

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vad du inte tycks förstå är att stora delar av WOD handlade inte om droger.

Exempel.

Jag har en före detta granne som var polis. Han skilde sig efter bl.a hotat sin fru genom att skjuta skarpt inne. Efter detta så skildes han och träffade en ny tjej.

Av svartsjuka sköt han henne i axeln. Senare i svartsjuka så sköt han en kille som han påstod att bruden vänstrade med. Killen dog.

Han åkte naturligtvis dit för detta. Om nu detta hade varit under WOD så hade han som polis med lätthet kunnat plantera lite droger på killen. Och därigenom klarat sig.

Man behöver inte vara Einstein för att fatta vad koruppta poliser använde makten att kunna skjuta langare som dom ville till under WOD.

Så bara den som är helt bortkollrad tror att wod handlade om droger bara. Då polisen hade makt att i princip skjuta vem som helst. Bara dom i efterhand påstod att det handlade om droger.

Och försvarar man detta. Då har man nog inte alla pållar hemma i stallet!!!

Hej

 

Jag tror inte att det finns någon som försvarar polisiärt våld mot oskyldiga.

 

Visst finns det poliser som inte är lämpliga för sitt jobb och även såna som absolut inte borde få bära vapen. 

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag tror inte att det finns någon som försvarar polisiärt våld mot oskyldiga.

 

Visst finns det poliser som inte är lämpliga för sitt jobb och även såna som absolut inte borde få bära vapen. 

 

Mvh isan lover

 

Du försvarar ju WOD där 1400 av 2500 dödade inte hade någonting med droger eller droghandel att göra.

 

http://www.hrw.org/reports/2004/thailand0704/thailand0704.pdf

 

Ännu en HRW rapport för dig att studera idag, du kan ju ta den när du är klar med HRW´s rapport om händelserna i Bangkok 2010...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag tror inte att det finns någon som försvarar polisiärt våld mot oskyldiga.

 

Visst finns det poliser som inte är lämpliga för sitt jobb och även såna som absolut inte borde få bära vapen. 

 

Mvh isan lover

Försvarar du WOD så försvarar du just polisiärt våld mot oskyldiga.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

 

Jag tror inte att det finns någon som försvarar polisiärt våld mot oskyldiga.

 

Visst finns det poliser som inte är lämpliga för sitt jobb och även såna som absolut inte borde få bära vapen. 

 

Mvh isan lover

Men det är just vad Saobaht gör. Han/hon har vid flera tillfällen skrivit att oskyldiga "dog för den goda sakens skull".

Det är så virrigt resonerat att det bara kan vara ett troll som gör det för att öka trafiken på siten. Förmig är det helt otroligt att någon seriöst kan företräda en sådan uppfattning.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Försvarar du WOD så försvarar du just polisiärt våld mot oskyldiga.

Hej

 

Jag är för kampanjer mot droger och inser att dom behövs men jag är absolut inte för våld eller mord på oskyldiga.

 

Jag betydligt nöjdare med den nu pågående kampanjen som också verkar vara framgångsrik men betydligt mindre blodig än den som kallades W.O.D.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Men det är just vad Saobaht gör. Han/hon har vid flera tillfällen skrivit att oskyldiga "dog för den goda sakens skull".

Det är så virrigt resonerat att det bara kan vara ett troll som gör det för att öka trafiken på siten. Förmig är det helt otroligt att någon seriöst kan företräda en sådan uppfattning.

Hej

 

Han uttryckte sig så men jag har svårt att tro att han bokstavligt menade det han skrev.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

 

Det kanske du upplever det som och det är ju bra i så fall eftersom det är min åsikt i frågan, Thailand får kritik för mycket t.ex när det gäller demokrati, korruption, pressfrihet, LM-lagar, militär kupper, övervåld mot civila och rättsväsende.

 

Men frågan är hur länge det ska ta innan ni tar till er den kritik som HRW, Amnesty och FN riktade mot militär och regering för händelserna 2010?

 

Mvh isan lover.

Jag behöver väl egentligen inte skriva så mycket mer än...läs de kommentarer du har fått av övriga här.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

 

Han uttryckte sig så men jag har svårt att tro att han bokstavligt menade det han skrev.

 

Mvh isan lover

Jasså? vad får dig till den uppfattningen? Av det som Saobaht skrivit efter det aktuella inlägget så har han fördjupat och ytterligare förstärkt den åsikten.

Det är för mig så virrigt att det bara kan komma från ett troll som endera vill öka trafiken på siten eller som vill få till en het debatt. En vanligt fungerande människa kan inte ha dessa åsikter.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jasså? vad får dig till den uppfattningen? Av det som Saobaht skrivit efter det aktuella inlägget så har han fördjupat och ytterligare förstärkt den åsikten.

Det är för mig så virrigt att det bara kan komma från ett troll som endera vill öka trafiken på siten eller som vill få till en het debatt. En vanligt fungerande människa kan inte ha dessa åsikter.

Hej

 

Ja jag tror också att han provocerar er ibland, det blir ju liksom ingen debatt om alla är överens..

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad du inte tycks förstå är att stora delar av WOD handlade inte om droger.

Exempel.

Jag har en före detta granne som var polis. Han skilde sig efter bl.a hotat sin fru genom att skjuta skarpt inne. Efter detta så skildes han och träffade en ny tjej.

Av svartsjuka sköt han henne i axeln. Senare i svartsjuka så sköt han en kille som han påstod att bruden vänstrade med. Killen dog.

Han åkte naturligtvis dit för detta. Om nu detta hade varit under WOD så hade han som polis med lätthet kunnat plantera lite droger på killen. Och därigenom klarat sig.

Man behöver inte vara Einstein för att fatta vad koruppta poliser använde makten att kunna skjuta langare som dom ville till under WOD.

Så bara den som är helt bortkollrad tror att wod handlade om droger bara. Då polisen hade makt att i princip skjuta vem som helst. Bara dom i efterhand påstod att det handlade om droger.

Och försvarar man detta. Då har man nog inte alla pållar hemma i stallet!!!

 

Bara spekulationer kan inte säga att du skulle ha fel. Men det kunde lika väl vara så att någon tog livet av honom och plantade droger på honom så var ett problem borta.

Om nu WOD var ett så stort problem som vissa tycks hävda här på MPR varför har det då ett så stort stöd bland folket.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Ja jag tror också att han provocerar er ibland, det blir ju liksom ingen debatt om alla är överens..

 

Mvh isan lover

 

Om det är handlar om provocera så är väl inte jag den som är värst på MPR. När man läser hur de gula hela tiden vinklar allt till Tahksins fel.

Om en bil kör i diket beror ju detta enligt dem på att regeringen inte ser över de höga dikeskanterna. De vill omyndig förklara större delen av befolkningen bara för att de röstar på Tahksin.

När du IL försöker argumentera och förfram sakliga argument så läser de din text så som djävulen läser bibeln.

 

Den gula varbölden måste angripas och förgöras på ett effektivtsätt av de friska nya blodet som Tahksin stårför så att den aldrig mera kan få ett fäste därför är det bra att de nu har tagit lärdom av händelsen 2006. Det får vara ett slut tramsat med dessa fascister som bitter sig fast i klasssamhället.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara spekulationer kan inte säga att du skulle ha fel. Men det kunde lika väl vara så att någon tog livet av honom och plantade droger på honom så var ett problem borta.

Om nu WOD var ett så stort problem som vissa tycks hävda här på MPR varför har det då ett så stort stöd bland folket.

Ja det är ju dina ord att den faktiskt var så stödd av folket som du påstår.

Jag som var med på den tiden läste otaliga kritiska artiklar om WOD och dess resultat.

Var ju till och med barn som vart skjutna av polisen.

Så att folket oavkortat tyckte att det var en succé. Ärr en sanning med modifikation.

Sen att en och annan i byarna som endast såg att drogerna minskade i närområdet förstår jag tyckte att det var bra. Det var ju inte så att inte Thaksin under densamma tid lät bli att styra upp vad media fick skriva eller inte.

Så folket fick nog inte veta att det var så pass många oskyldiga som strök med.

I Kudchum i Issan så var det ett par som ägde en mack som anklagades för att sälja droger.

Polisen kom på morgonen ett helt gäng och sonika avrättade dom. Vad sanningen var vet vi naturligtvis inte ens idag. Då dom inte hade en chans att försvara sig i domstol.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är ju dina ord att den faktiskt var så stödd av folket som du påstår.

Jag som var med på den tiden läste otaliga kritiska artiklar om WOD och dess resultat.

Var ju till och med barn som vart skjutna av polisen.

Så att folket oavkortat tyckte att det var en succé. Ärr en sanning med modifikation.

Sen att en och annan i byarna som endast såg att drogerna minskade i närområdet förstår jag tyckte att det var bra. Det var ju inte så att inte Thaksin under densamma tid lät bli att styra upp vad media fick skriva eller inte.

Så folket fick nog inte veta att det var så pass många oskyldiga som strök med.

I Kudchum i Issan så var det ett par som ägde en mack som anklagades för att sälja droger.

Polisen kom på morgonen ett helt gäng och sonika avrättade dom. Vad sanningen var vet vi naturligtvis inte ens idag. Då dom inte hade en chans att försvara sig i domstol.

 

Ja tycker man skall ha lite helst inget med polisen i Thailand att göra. Regeringen jobbar med korruptionen som exempel åker du dit för fylla eller fort körning är det inte lika enkelt idag att betala sig fri på plats eller på polisstationen böter betalas till polis myndigheten och du får kvitto när du betalt samt ett brev som skall kvitteras ut att de har mottagit pengarna.

 

Varför tror du att detta par just under WOD fick sätta livet till jag tror att de sålde droger och polisen hade hela handen i syltburken och ville tysta dem barn som råkat illa ut under WOD var troligen vittnen som skulle röjas undan tragiskt för alla inblandade. Att sedan polisen går fri är beklagligt och åt helvete men resultatet blev mindre droger vilket var syftet med WOD något var de tvungna att göra. Även om det inte går att sätta ditt dessa poliser i dag så tror jag inte att de har det så lätt. Jag tror att i stort alla som fick sätta livet till hade sett eller hört något så länge Thailand har en koruptpolis går inte rättvissa att skippa.  

 

Jag ser stora förbättringar i Thailand just nu men det kommer dröja länge innan jag skulle våga sitta ner med en polis vill inte bli vittne till något. Vi blev hem bjudna till en lärar vi tackade ja till inbjudan när vi kom ditt vissade det sig att hennes man och hans bröder var poliser och alla var där. Min fru och jag bestämde oss snabbt att ta oss därifrån.  

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja tycker man skall ha lite helst inget med polisen i Thailand att göra. Regeringen jobbar med korruptionen som exempel åker du dit för fylla eller fort körning är det inte lika enkelt idag att betala sig fri på plats eller på polisstationen böter betalas till polis myndigheten och du får kvitto när du betalt samt ett brev som skall kvitteras ut att de har mottagit pengarna.

 

Varför tror du att detta par just under WOD fick sätta livet till jag tror att de sålde droger och polisen hade hela handen i syltburken och ville tysta dem barn som råkat illa ut under WOD var troligen vittnen som skulle röjas undan tragiskt för alla inblandade. Att sedan polisen går fri är beklagligt och åt helvete men resultatet blev mindre droger vilket var syftet med WOD något var de tvungna att göra. Även om det inte går att sätta ditt dessa poliser i dag så tror jag inte att de har det så lätt. Jag tror att i stort alla som fick sätta livet till hade sett eller hört något så länge Thailand har en koruptpolis går inte rättvissa att skippa.  

 

Jag ser stora förbättringar i Thailand just nu men det kommer dröja länge innan jag skulle våga sitta ner med en polis vill inte bli vittne till något. Vi blev hem bjudna till en lärar vi tackade ja till inbjudan när vi kom ditt vissade det sig att hennes man och hans bröder var poliser och alla var där. Min fru och jag bestämde oss snabbt att ta oss därifrån.  

 

Och hur förklarar du då ditt uttalande att oskyldiga dog för den goda sakens skull?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är ju dina ord att den faktiskt var så stödd av folket som du påstår.

Jag som var med på den tiden läste otaliga kritiska artiklar om WOD och dess resultat.

Var ju till och med barn som vart skjutna av polisen.

Så att folket oavkortat tyckte att det var en succé. Ärr en sanning med modifikation.

Sen att en och annan i byarna som endast såg att drogerna minskade i närområdet förstår jag tyckte att det var bra. Det var ju inte så att inte Thaksin under densamma tid lät bli att styra upp vad media fick skriva eller inte.

Så folket fick nog inte veta att det var så pass många oskyldiga som strök med.

I Kudchum i Issan så var det ett par som ägde en mack som anklagades för att sälja droger.

Polisen kom på morgonen ett helt gäng och sonika avrättade dom. Vad sanningen var vet vi naturligtvis inte ens idag. Då dom inte hade en chans att försvara sig i domstol.

 

 

Varför är yaba så populärt i Thailand?

 

Man kanske borde se lite längre än att avrätta några random droghandlare.

 

Startade en ny tråd om ya ba och hanteringen från den thailändska regeringen.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Och hur förklarar du då ditt uttalande att oskyldiga dog för den goda sakens skull?

 

 

Tycker nog att grabben om han var oskyldig dog för en bra sak. Det handlade om ett krig mot droger och då kan oskyldiga råka hamna i vägen ja. Därför är det viktigt att hålla sig så långt i från dessa personer så som poliser och övrigt suspekt folk.

Det dör många flera i trafiken och dålig mat samt droger än eventuellt oskyldiga i kriget mot droger. Förälder till barn var tvungna att se hur droglangare utan för skolor sålde droger med polisens beskydd. Skulle de tittat snett på dem hade de blivit hotad till livet att de välkomnade WOD förstår jag.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker nog att grabben om han var oskyldig dog för en bra sak. Det handlade om ett krig mot droger och då kan oskyldiga råka hamna i vägen ja. Därför är det viktigt att hålla sig så långt i från dessa personer så som poliser och övrigt suspekt folk.

Det dör många flera i trafiken och dålig mat samt droger än eventuellt oskyldiga i kriget mot droger. Förälder till barn var tvungna att se hur droglangare utan för skolor sålde droger med polisens beskydd. Skulle de tittat snett på dem hade de blivit hotad till livet att de välkomnade WOD förstår jag.

Så du ser det som en god sak att polisen utökar korruption till mord för att berika sig själv?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du ser det som en god sak att polisen utökar korruption till mord för att berika sig själv?

 

Så det var där skon klämde.

De flesta thailändare tycker nog att det är bra med mindre droger och korruption så även jag.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Så det var där skon klämde.

De flesta thailändare tycker nog att det är bra med mindre droger och korruption så även jag.

Skon klämde?? Verkar som svamparna börjat verka?

"Så du ser det som en god sak att polisen utökar korruption till mord för att berika sig själv?"

 

Observera att det var en fråga ställd till dig!

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...