Jump to content
IGNORERAD

Thailändsk aktivist vill att studentmassakern från 1976 ska inkluderas i läroböcker


MPR Nyheter

Recommended Posts

De

 

Antingen är du en vidrig människa eller så driver du med oss, jag hoppas på det sistnämnda.

 

70-80% av thailändska folket tycker att WOD var bra och det tycker jag också. Jag trivs i Thailand ser stora för bättringar just nu. Bara de blir av med den gula varbölden så kommer korruption också att försvinna.

Ändrades av saobaht

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 253
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • saobaht

    33

  • MaiChai

    26

  • Tallviking

    24

  • Scandinaviancorner

    22

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

De

 

 

70-80% av thailändska folket tycker att WOD var bra och det tycker jag också. Jag trivs i Thailand ser stora för bättringar just nu. Bara de blir av med den gula varbölden så kommer korruption också att försvinna.

Jag ställde en fråga till IL  jag kan ställa den till dig också.

En majoritet av tyskarna stödde Hitlers utrotningskrig tycker du också det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tahksin gjorde och gör ett bra jobb för landet. Kommer säkert komma flera bra saker av regeringen.

 

Så din åsikt är att döda 1400 oskyldiga är bra !!

 

Vad anser du om de totalt 90 varav många skyldiga som dog i samband med bråken vid demonstrationerna i Bangkok 2010 ? Var det rätt också och dom dog av en "bra sak" ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr är det det dom gör, mentalsjukhusen är nedlagda. Jag hoppas han driver med oss men jag tycker det är olustigt.

Tror dom finns kvar för de riktigt tokiga och där platsar han mer än väl.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så din åsikt är att döda 1400 oskyldiga är bra !!

 

Vad anser du om de totalt 90 varav många skyldiga som dog i samband med bråken vid demonstrationerna i Bangkok 2010 ? Var det rätt också och dom dog av en "bra sak" ?

 

Har redan svarat på detta. Ja de dog för en bra sak.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

De

 

 

70-80% av thailändska folket tycker att WOD var bra och det tycker jag också. Jag trivs i Thailand ser stora för bättringar just nu. Bara de blir av med den gula varbölden så kommer korruption också att försvinna.

 

Så du tror att mästaren i korruptionsligan Thaksin skall få bort korruption ?

 

Du måste verkligen trillat hårt och slagit huvudet i nu !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Har redan svarat på detta. Ja de dog för en bra sak.

 

Så du håller inte alls med IL då som anser att de döda i Bangkok 2010 inte var bra ?

 

Du anser alltså att dödandet i Bangkok var OK och för en bra sak !!!!!

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Har redan svarat på detta. Ja de dog för en bra sak.

Som du håller på kommer du inte att bli gammal på detta forum. 

Link to comment
Dela på andra sajter

De

 

 

70-80% av thailändska folket tycker att WOD var bra och det tycker jag också. Jag trivs i Thailand ser stora för bättringar just nu. Bara de blir av med den gula varbölden så kommer korruption också att försvinna.

 

 

Vet du över huvud taget vad "oskyldig" innebär?

 

Du tycks tro att de var skyldiga men inte dömda när de avrättades.

 

För mig är "oskyldig" att de var just oskyldiga och hade inget med droger att göra.

 

Jag minns att MaiChai berättade om hans taxidrivers bror som blev hämtad av polisen under WOD och nästa dag var han död.  Enda anledningen att han blev hämtad av polisen var att han tidigare hade hållit på med droger men hade slutat och hade jobb och skötte sig. Anledningen var att polisen skulle fylla sin kvot för att inte förflyttas till södra Thailand som straff.

 

Tycker du att det var rätt att han avrättades av polisen för att fylla sin kvot, trots att han var oskyldig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet du över huvud taget vad "oskyldig" innebär?

 

Du tycks tro att de var skyldiga men inte dömda när de avrättades.

 

För mig är "oskyldig" att de var just oskyldiga och hade inget med droger att göra.

 

Jag minns att MaiChai berättade om hans taxidrivers bror som blev hämtad av polisen under WOD och nästa dag var han död.  Enda anledningen att han blev hämtad av polisen var att han tidigare hade hållit på med droger men hade slutat och hade jobb och skötte sig. Anledningen var att polisen skulle fylla sin kvot för att inte förflyttas till södra Thailand som straff.

 

Tycker du att det var rätt att han avrättades av polisen för att fylla sin kvot, trots att han var oskyldig?

Han måste ha en stor skruv lös, allvarligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den är inte lös,det har ramlat ur helt  :nono:

Jag som trodde att den satt löst och orsakade en kortslutning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag som trodde att den satt löst och orsakade en kortslutning.

Dessutom är skruven felgängad och slut i lager så allt hopp är ute! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet du över huvud taget vad "oskyldig" innebär?

 

Du tycks tro att de var skyldiga men inte dömda när de avrättades.

 

För mig är "oskyldig" att de var just oskyldiga och hade inget med droger att göra.

 

Jag minns att MaiChai berättade om hans taxidrivers bror som blev hämtad av polisen under WOD och nästa dag var han död.  Enda anledningen att han blev hämtad av polisen var att han tidigare hade hållit på med droger men hade slutat och hade jobb och skötte sig. Anledningen var att polisen skulle fylla sin kvot för att inte förflyttas till södra Thailand som straff.

 

Tycker du att det var rätt att han avrättades av polisen för att fylla sin kvot, trots att han var oskyldig?

 

 

Här är den tråden, mår fortfarande dåligt när jag tänker på det...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ja att Saobath och Carpenter försvarar massmord kan jag förstå, dom begriper nog inte bättre men att IL

 

som ju i andra fall än sitt totalt okritiska försvar av Thakshin verkar vettig det är svårare att förstå.

 

Antar att han om Thakshin mördat hela Thailands befolkning han försvarat även det med att "ni ser ju själva att

 

det nu varken finns knarkare eller knarklangare "

 

Hade sedan någon mage att protestera hade vi väl fått höra " nu har jag inte hört något från vår lilla lyckliga

 

by på ett tag, men dom hade nog protesterat om dom tyckt det var fel och det har dom enligt mig inte gjort

 

så det måste ju vara bra, eller hur ? "

Hej

 

Att ett land som Thailand behöver ha polisiära insatser mot drogindustrin begriper jag eftersom problemen är så stora, miljoner människor är drogberoende , miljoner människor drabbas på andra sätt av den kriminalitet som drogerna för med sig och antalet splittrade familjer och barn som tvingas växa upp i misär p.g.a föräldrarnas drogproblem.

 

Självklart ska polisen inte använda mer våld än nödvändigt för att bekämpa den här brottsligheten men det är näst intill omöjligt att bedriva en kamp mot drogerna utan att någon kommer till skada, både poliser och brottslingar riskerar ju att drabbas eftersom många langare är beväpnade och vet vilket straff som väntar om dom grips.

 

W.O.D var oerhört framgångsrikt och populärt i Thailand men både polis och politiker tog förmodligen till sig av kritiken och den nuvarande kampanjen mot droger verkar vara lika framgångsrik men betydligt mindre blodig, men det förekommer även nu att droghandlare försöker skjuta sig loss eller köra över poliser när dom ska gripas, men det hittas fortfarande lik runt om i landet som härhör ifrån den organiserade brottsligheten och gängkriminalitet där droger är inblandade.

 

Att kamp mot drogindustrin kostar liv är ju både länder som Mexiko, Colombia och Afghanistan bra exempel på och även här finns det ju internationell kritik mot metoderna som polis och militär använder mot maffian men frågan är om vanliga polismetoder fungerar mot organiserad brottslighet i den här skalan, med så mycket pengar och vapen.

 

Man bör nog även se till den skada droghandeln utgör i samhället och hur många liv dom tar när man är kritisk mot olika länders insatser emot dessa, dom länder som har stora problem med droger får nog lätt en lite annorlunda inställning till detta än t.ex en Svensk uppväxt i en trygg och näst intill drogfri miljö.

 

Konventionellt polisarbete och metoder fungerar tyvärr ofta inte så bra mot organiserad brottslighet, många länder upprättar ju speciella avdelningar, insatsstyrkor med skyddad identitet för bekämpning av organiserad brottslighet och drogkarteller, en del länder använder reguljära armeförband till bekämpning av droger, om detta kan man tycka mycket och visst finns det risker med detta men man bör ändå bekämpa detta på något sätt anser jag.

 

Med vänlig hälsning isan lover 

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

 

Allt som sägs av alla inblandade i detta ärende ifrån den onämnbare, Regering, Thaksin som PM, Ministrar, Landets Polischef, Lokala polischefer, befäl av olika grader och enskilda polismän m.m kan säkert ha påverkat resultatet av W.O.D frågan är bara om någon enskild individ kan ställas till svars för alla andras handlingar och misstag? 

 

Själv tror jag aldrig att någon utredning kommer att bli av och det av många olika skäl.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Det är klart att Thaksin inte kommer tillåta att man utreder hans brott för då kan det ju bli ännu längre tid i fängelse.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

 

I Thailand betyder det nog tyvärr inte så mycket hur HRW tolkar och ser på dessa uttalanden, det är hur Thailändarna själva tolkar dessa uttalanden som räknas.

 

Thailand bryr sig ytterst sällan om vad utlänningar och utländska organisationer tycker, se bara på händelserna i Bangkok 2010 när över 90 dog och över 2000 skadades av militärt övervåld, varken sittande regering eller militärledning brydde sig ett skvatt om den kritik som HRW, Amnesty och FN framförde.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Intressant att det organ, HRW, som du brukar hänvisa till som ett sanningsorgan, just nu inte är det längre.

Du gör dig så löjlig när du svajar fram och tillbaka som en vindflöjel bara för att det inte passar din enögda trånga syn.

 

90 döda; ja 1/3 dödades av dina röda vildar; det skall man inte glömma.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Jag tror inte att målet vara att skjutaihjäl vem som helst för att upp nå målet utan Tahksin skulle tydligt viss att de inte längre accepterade drogger i den omfattning som det var.

Alla var medvetna om att drogger cirkulerade och ett resultatet blev att de började skjuta varandra så att ingen kunde berätta och på detta visset rensade de bra bland drog handlare och poliser.

 

Tycker nog att grabben om han var oskyldig dog för en bra sak.

Du är banne mig så dum att klockorna stannar!

" Tycker nog att grabben om han var oskyldig dog för en bra sak."

 

Ett så djävla dumt inlägg så det kan inte finnas logik i det; bara dumhet eller trolldom..Chang?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Intressant att det organ, HRW, som du brukar hänvisa till som ett sanningsorgan, just nu inte är det längre.

Du gör dig så löjlig när du svajar fram och tillbaka som en vindflöjel bara för att det inte passar din enögda trånga syn.

 

90 döda; ja 1/3 dödades av dina röda vildar; det skall man inte glömma.

Hej

 

Internationella organisationer som HRW, Amnesty och FN är viktiga och har en viktig roll men faktum är att länder som Thailand gång på gång inte följer deras rekommendationer, detta finns det många exempel på bara dom senaste 10 åren, militär, regering och kungligt närstående avgör vad som kan och ska utredas och vilka rekommendationer man ska följa eller skita i.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Internationella organisationer som HRW, Amnesty och FN är viktiga och har en viktig roll men faktum är att länder som Thailand gång på gång inte följer deras rekommendationer, detta finns det många exempel på bara dom senaste 10 åren, militär, regering och kungligt närstående avgör vad som kan och ska utredas och vilka rekommendationer man ska följa eller skita i.

 

Mvh isan lover

 

Och du är den som brukar klaga högst när Thailand inte lyssnar på kritik från dessa organisationer riktade mot eliten, de gula, de rika etc etc

 

Men när kritiken är med de röda, PT eller Thaksin viftar du bort och kommer med bortförklaringar

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du tror att mästaren i korruptionsligan Thaksin skall få bort korruption ?

 

Du måste verkligen trillat hårt och slagit huvudet i nu !

Man kan inte slå sig i något man inte har. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Att ett land som Thailand behöver ha polisiära insatser mot drogindustrin begriper jag eftersom problemen är så stora, miljoner människor är drogberoende , miljoner människor drabbas på andra sätt av den kriminalitet som drogerna för med sig och antalet splittrade familjer och barn som tvingas växa upp i misär p.g.a föräldrarnas drogproblem.

 

Självklart ska polisen inte använda mer våld än nödvändigt för att bekämpa den här brottsligheten men det är näst intill omöjligt att bedriva en kamp mot drogerna utan att någon kommer till skada, både poliser och brottslingar riskerar ju att drabbas eftersom många langare är beväpnade och vet vilket straff som väntar om dom grips.

 

W.O.D var oerhört framgångsrikt och populärt i Thailand men både polis och politiker tog förmodligen till sig av kritiken och den nuvarande kampanjen mot droger verkar vara lika framgångsrik men betydligt mindre blodig, men det förekommer även nu att droghandlare försöker skjuta sig loss eller köra över poliser när dom ska gripas, men det hittas fortfarande lik runt om i landet som härhör ifrån den organiserade brottsligheten och gängkriminalitet där droger är inblandade.

 

Att kamp mot drogindustrin kostar liv är ju både länder som Mexiko, Colombia och Afghanistan bra exempel på och även här finns det ju internationell kritik mot metoderna som polis och militär använder mot maffian men frågan är om vanliga polismetoder fungerar mot organiserad brottslighet i den här skalan, med så mycket pengar och vapen.

 

Man bör nog även se till den skada droghandeln utgör i samhället och hur många liv dom tar när man är kritisk mot olika länders insatser emot dessa, dom länder som har stora problem med droger får nog lätt en lite annorlunda inställning till detta än t.ex en Svensk uppväxt i en trygg och näst intill drogfri miljö.

 

Konventionellt polisarbete och metoder fungerar tyvärr ofta inte så bra mot organiserad brottslighet, många länder upprättar ju speciella avdelningar, insatsstyrkor med skyddad identitet för bekämpning av organiserad brottslighet och drogkarteller, en del länder använder reguljära armeförband till bekämpning av droger, om detta kan man tycka mycket och visst finns det risker med detta men man bör ändå bekämpa detta på något sätt anser jag.

 

Med vänlig hälsning isan lover 

Polisen i Thailand är ett av problemen när det gäller droger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Och du är den som brukar klaga högst när Thailand inte lyssnar på kritik från dessa organisationer riktade mot eliten, de gula, de rika etc etc

 

Men när kritiken är med de röda, PT eller Thaksin viftar du bort och kommer med bortförklaringar

Hej

 

Dessa organisationer kritiserar Thailand med rätta men Thailand är inte speciellt bra på att ta till sig kritiken och ändå sämre på att rätta till dom brister man blir kritiserade uppmärksammade på.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Dessa organisationer kritiserar Thailand med rätta men Thailand är inte speciellt bra på att ta till sig kritiken och ändå sämre på att rätta till dom brister man blir kritiserade uppmärksammade på.

 

Mvh isan lover

 

Så du håller med all kritik dom kommit med mot hur de röda, PT och Thaksin beter sig ?

 

Eller har du som Thailand "svårt att lyssna och ta till dig kritiken" ?

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är banne mig så dum att klockorna stannar!

" Tycker nog att grabben om han var oskyldig dog för en bra sak."

 

Ett så djävla dumt inlägg så det kan inte finnas logik i det; bara dumhet eller trolldom..Chang?

 

Inte någon av mina bekanta andvänder droger. Jag har inga vänner som syslar med droger så det är väl därför jag inte ser det så allvarligt. Tycker det är mycket olämpligt att som utläning umgås i sådan kretsar. Är det inte polisen så kan det vara någon annan konkurerand som tar livet av dem. Det är förbjudet med droger i Thailand ändå är det många utläningar som gör det.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...