Jump to content
IGNORERAD

Thailändsk aktivist vill att studentmassakern från 1976 ska inkluderas i läroböcker


MPR Nyheter

Recommended Posts

Det är skrämmande att läsa att en "man" som värnar om människan värde kan så kallblodigt gilla avrättningar av 1400 oskyldiga.Jag är helt emot knark i alla dess former och tycker alla som tjänar pengar på andras olycka och beroende borde sitta inne en lång stund.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 253
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • saobaht

    33

  • MaiChai

    26

  • Tallviking

    24

  • Scandinaviancorner

    22

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag ger upp. Ditt sätt att resonera finns det nog ingen som förstår...

 

Faktum är, och det har konstaterats av ett antal utredningar och organisationer, att 1400 helt oskyldiga mördades i kallt blod av polisen under WOD.

 

Och du sitter och försvarar det !!!!! ????

 

Barn som började att andvända droger vid tolvårs ålder langarna som står utan för skolor säljer drogerna med polisens beskydd. Vad tror du händer när de tar in dessa langare till förhör jo de kommer att säga vilka poliser som ger dem beskydd och tar betalt för detta. Polisen tar i stället död på dem eller så tar langarna död på poliserna som innan de blir skjutna. Jag tror det rensade bra och WOD har ett stort stöd bland befolkningen.

Jag tycker mera synd om föräldrar som har barn som andvänder droger och skall behöva se langare stå utanför skolor och säljer öppet med polisens beskydd.

Det tror jag även du tycker men i din iver att hitta nackdelar med Tahksin blir du fartblind.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Barn som började att andvända droger vid tolvårs ålder langarna som står utan för skolor säljer drogerna med polisens beskydd. Vad tror du händer när de tar in dessa langare till förhör jo de kommer att säga vilka poliser som ger dem beskydd och tar betalt för detta. Polisen tar i stället död på dem eller så tar langarna död på poliserna som innan de blir skjutna. Jag tror det rensade bra och WOD har ett stort stöd bland befolkningen.

Jag tycker mera synd om föräldrar som har barn som andvänder droger och skall behöva se langare stå utanför skolor och säljer öppet med polisens beskydd.

Det tror jag även du tycker men i din iver att hitta nackdelar med Tahksin blir du fartblind.

 

Vad har det svaret med de 1400 oskyldigt dödade att göra ??????

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag kommer att göra allt för att hålla min son utanför både drogberoende och droghandel, skulle han själv ändå välja den vägen av någon anledning bör han vara medveten om riskerna och vara beredd ta konsekvenserna.

Med vänlig hälsning isan lover

Det var nog en hel del både föräldrar och söner som diskuterade som dig. Och detta till trots vart avrättade av polisen. Och som i efterhand fått en drogpåse påstoppad på sig för att mörka att polisen dödat en oskyldig.

Menar du då att shit happends?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har det svaret med de 1400 oskyldigt dödade att göra ??????

 

Dom var aldrig oskyldiga utan det var personer som tystades.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Som så många gånger förr i olika sammanhang så får man väl konstatera att Thailand är inte Sverige även om många Svenskar uppenbarligen vill ha det så eller tror att det är så.

I Thailand har man mycket större problem med droger, är för hårda tag mot brottslingar, känner lite sympati för brottslingar, gillar hårda straff och t.o.m dödsstraff.

Att en operation som W.O.D kan var så populär och uppskattad av 70-80% av befolkningen trots alla dödsfall har nog många utlänningar svårt att förstå, men så är det.

"Welcome to Thailand" brukar man ju säga ibland och det gäller nog även i detta fall.

Med vänlig hälsning isan lover

Det märks att du inte bor i en västerländsk storstad. Där är droger ett ganska stort problem. Och inte minst all brottslighet som följer i drogernas spår.

Dock behandlar dom västerländska myndigheterna inte problemet på så sätt att man skulle kunna tänka sig att ge polisen makten att agera domare och bödel.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom var aldrig oskyldiga utan det var personer som tystades.

 

Var har du fått den idén ifrån ?

 

Den har nämligen alla de organisationerna missat som granskat WOD !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Var har du fått den idén ifrån ?

 

Den har nämligen alla de organisationerna missat som granskat WOD !

 

Hur menar du nu skulle dessa organisationerna veta att de 1400 var skyldiga. Det är väl så att de har kommit fram till att man inte kunde sätta något samband med drogger och langning i dessa 1400 fallen och därför blev de oskyldigt dömda. De som toglivet av dessa 1400 städade ordentligt och naturligtviss finns det många kvar så en omgång till med WOD skulle inte skada. Dessa organisationer inser nog även de att det ligger till på detta visset i annat fall är de ännu mera värdelösa och inkompeta än vad jag trott.

 

Jag är av den uppfattningen att det är mycket sällan som oskyldiga blir dödade om det inte är krig eller direkta olyckor och liknade. Skulle det ske är det på grund av att man tar miste på personen. Jämför med Sverige när olika gäng gör upp rensar bra bland kriminella.

 

Hur många oskyldiga är det inte som får sätta livet till: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17686355.ab

Ändrades av saobaht

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Jag är av den uppfattningen att det är mycket sällan som oskyldiga blir dödade om det inte är krig eller direkta olyckor och liknade. Skulle det ske är det på grund av att man tar miste på personen.

När en regering inför skottpengar på döda knarklangare är det nog många oskyldiga som stryker med.

En lönande affär .

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur menar du nu skulle dessa organisationerna veta att de 1400 var skyldiga. Det är väl så att de har kommit fram till att man inte kunde sätta något samband med drogger och langning i dessa 1400 fallen och därför blev de oskyldigt dömda. De som toglivet av dessa 1400 städade ordentligt och naturligtviss finns det många kvar så en omgång till med WOD skulle inte skada. Dessa organisationer inser nog även de att det ligger till på detta visset i annat fall är de ännu mera värdelösa och inkompeta än vad jag trott.

 

Jag är av den uppfattningen att det är mycket sällan som oskyldiga blir dödade om det inte är krig eller direkta olyckor och liknade. Skulle det ske är det på grund av att man tar miste på personen. Jämför med Sverige när olika gäng gör upp rensar bra bland kriminella.

 

Hur många oskyldiga är det inte som får sätta livet till: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17686355.ab

 

Polisen for fram som rena Cowboy:s under WOD och sköt allt och alla som ens var nära en misstänkt och visste att dom inte behövde oroa sig för att skjuta folk för Thaksin hade lovat att det var OK och ingen skulle åtalas för det ju !

 

Dom sköt först och sket sedan ens i att fråga eller kolla om dom var oskyldiga

 

http://www.hrw.org/news/2008/03/12/Thailand-s-war-drugs

 

http://www.hrw.org/en/news/2008/02/06/Thailand-prosecute-anti-drugs-police-identified-abuses

 

In August 2007, the military-installed government of General Surayud Chulanont appointed a special committee chaired by former Attorney General Khanit na Nakhon to investigate the extrajudicial killings that took place in 2003 as part of Thaksin’s “war on drugs,” but no action has ensued. After five months of inquiries, the committee only gave to the government statistical details about the number and nature of the murders. Its report – which has never been made public – said 2,819 people were killed in 2,559 murder cases between February and April in 2003. Of those killed, 1,370 were related to drug dealing, while 878 of them were not. Another 571 people were killed without apparent reason. Despite many promises to bring those responsible for the murders to justice, this committee has been unable to subject anyone to criminal liability.

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är av den uppfattningen att det är mycket sällan som oskyldiga blir dödade

 

Tycker jag du ska nämna till IL när belägringen av Bangkok kommer på tal.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Polisen for fram som rena Cowboy:s under WOD och sköt allt och alla som ens var nära en misstänkt och visste att dom inte behövde oroa sig för att skjuta folk för Thaksin hade lovat att det var OK och ingen skulle åtalas för det ju !

 

Dom sköt först och sket sedan ens i att fråga eller kolla om dom var oskyldiga

 

http://www.hrw.org/news/2008/03/12/Thailand-s-war-drugs

 

http://www.hrw.org/en/news/2008/02/06/Thailand-prosecute-anti-drugs-police-identified-abuses

 

In August 2007, the military-installed government of General Surayud Chulanont appointed a special committee chaired by former Attorney General Khanit na Nakhon to investigate the extrajudicial killings that took place in 2003 as part of Thaksin’s “war on drugs,” but no action has ensued. After five months of inquiries, the committee only gave to the government statistical details about the number and nature of the murders. Its report – which has never been made public – said 2,819 people were killed in 2,559 murder cases between February and April in 2003. Of those killed, 1,370 were related to drug dealing, while 878 of them were not. Another 571 people were killed without apparent reason. Despite many promises to bring those responsible for the murders to justice, this committee has been unable to subject anyone to criminal liability.

 

Tahksin gjorde och gör ett bra jobb för landet. Kommer säkert komma flera bra saker av regeringen.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker jag du ska nämna till IL när belägringen av Bangkok kommer på tal.

 

Helt riktigt de dog för en bra sak hoppas deras familjer blir ordentligt ersatta. Men eftersom nu Tahksin håller i stafett pinnen tycker jag att han skall klämma åt de gula för detta ge igen med samma medicin. Särkilt då deras riktiga ledare är tvungen att leva i exil det är oförlåtligt och de skall betala ett högt pris de gulasvinen. Med de nya ML kommer vi nog få se rättvissa skippas.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt riktigt de dog för en bra sak hoppas deras familjer blir ordentligt ersatta. Men eftersom nu Tahksin håller i stafett pinnen tycker jag att han skall klämma åt de gula för detta ge igen med samma medicin. Särkilt då deras riktiga ledare är tvungen att leva i exil det är oförlåtligt och de skall betala ett högt pris de gulasvinen. Med de nya ML kommer vi nog få se rättvissa skippas.

Dom hade ju redan fått sina 500 bath för sin medverkan.

 

Nu är dom ju förbrukade så någon mera ersättning kommer nog inte på tal.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur menar du nu skulle dessa organisationerna veta att de 1400 var skyldiga. Det är väl så att de har kommit fram till att man inte kunde sätta något samband med drogger och langning i dessa 1400 fallen och därför blev de oskyldigt dömda. De som toglivet av dessa 1400 städade ordentligt och naturligtviss finns det många kvar så en omgång till med WOD skulle inte skada. Dessa organisationer inser nog även de att det ligger till på detta visset i annat fall är de ännu mera värdelösa och inkompeta än vad jag trott.

 

Jag är av den uppfattningen att det är mycket sällan som oskyldiga blir dödade om det inte är krig eller direkta olyckor och liknade. Skulle det ske är det på grund av att man tar miste på personen. Jämför med Sverige när olika gäng gör upp rensar bra bland kriminella.

 

Hur många oskyldiga är det inte som får sätta livet till: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17686355.ab

 

Dömda?

 

De fick inte ens en chans att försvara sig i en rättegång. De avrättades ju långt innan de hade kunnat bevisa att de var oskyldiga och det var ju det som var meningen. Det var viktigare att uppfylla quoten än att verkligen sätta fast några droglangare...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Dömda?

 

De fick inte ens en chans att försvara sig i en rättegång. De avrättades ju långt innan de hade kunnat bevisa att de var oskyldiga och det var ju det som var meningen. Det var viktigare att uppfylla quoten än att verkligen sätta fast några droglangare...

 

Och för min del finns det många kvar som skall skjutas utan rättegång. WOD var bra för Thailand.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Och för min del finns det många kvar som skall skjutas utan rättegång. WOD var bra för Thailand.

Så du uppmanar till mord i ett publikt forum? Du är fan inte klok i huvudet och bord låsas in.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och för min del finns det många kvar som skall skjutas utan rättegång. WOD var bra för Thailand.

 

Du kan ju börja med att ställa upp någon som du håller kär för att skjutas utan rättegång...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom var aldrig oskyldiga utan det var personer som tystades.

Ett påstående tagit i luften och helt utan substans eller bevis!!! Allt i ett försök att få Thaksin att framstå som en ädel man.

Ändrades av Khun Ken
Link to comment
Dela på andra sajter

Och för min del finns det många kvar som skall skjutas utan rättegång. WOD var bra för Thailand.

Tror du skojar med oss, vore det allvar det du skriver vore du nog inspärrad.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

En fråga till dig IL.

Du hävdar att WOD var ok för att en majoritet av Thailändarna stödde det, vad tycker du personligen? Vad skulle du säga om din son kom i vägen för en förlupen kula?

En sak till. En majoritet stödde Hitlers utrotningskrig, enligt ditt ologiska resonemang så skulle det också vara helt ok.

Till sist försök att svara utan floskler! Just for once.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du uppmanar till mord i ett publikt forum? Du är fan inte klok i huvudet och bord låsas in.

 

 

Tahksin är en ädel man och jag trivs i Thailand där de tycker att WOD var en bra åtgärd. Skulle jag haft en nära eller kär som sålde drogger till barn skulle jag tycka att denna person skulle avrättas direkt. En sådan vill jag inte ha kvar i min släkt.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Tahksin är en ädel man och jag trivs i Thailand där de tycker att WOD var en bra åtgärd. Skulle jag haft en nära eller kär som sålde drogger till barn skulle jag tycka att denna person skulle avrättas direkt. En sådan vill jag inte ha kvar i min släkt.

Antingen är du en vidrig människa eller så driver du med oss, jag hoppas på det sistnämnda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Antingen är du en vidrig människa eller så driver du med oss, jag hoppas på det sistnämnda.

Klart han driver med oss, sådana människor finns inte utanför mentalsjukhusens väggar och där tror jag inte de har tillgång till internet.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart han driver med oss, sådana människor finns inte utanför mentalsjukhusens väggar och där tror jag inte de har tillgång till internet.

Tyvärr är det det dom gör, mentalsjukhusen är nedlagda. Jag hoppas han driver med oss men jag tycker det är olustigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...