Jump to content
IGNORERAD

Thailändsk aktivist vill att studentmassakern från 1976 ska inkluderas i läroböcker


MPR Nyheter

Recommended Posts

Skon klämde?? Verkar som svamparna börjat verka?

"Så du ser det som en god sak att polisen utökar korruption till mord för att berika sig själv?"

 

Observera att det var en fråga ställd till dig!

 

Polisen berikar sig vem berikar de sig på.

 

 

De flesta Thailändare och jag tycker att WOD var bra droger minskade så även koruptionen med mindere droger minder möjlighet att berika sig på droger. Naturligt viss var de några som blev drabbade av detta och förlorade sina inkomster på drogaffärer jag tycker inte synd om dem. 

 

Tycker det är tragiskt att det finns de som försvarar droghandeln i Thailand och korumperade poliser.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 253
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • saobaht

    33

  • MaiChai

    26

  • Tallviking

    24

  • Scandinaviancorner

    22

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Polisen berikar sig vem berikar de sig på.

 

 

De flesta Thailändare och jag tycker att WOD var bra droger minskade så även koruptionen med mindere droger minder möjlighet att berika sig på droger. Naturligt viss var de några som blev drabbade av detta och förlorade sina inkomster på drogaffärer jag tycker inte synd om dem. 

 

Tycker det är tragiskt att det finns de som försvarar droghandeln i Thailand och korumperade poliser.

Ja du  janne_h mycket tragiskt att du försvarar droghandel och korrumperade poliser. Obs IRONI

Tror aldrig jag sett någon som skrivit så massa konstiga saker som saobath,

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

En framstående aktivist vill att det brutala nedslaget mot studentaktivister i Bangkok 1976 ska inkluderas i thailändska skolors läroböcker för att undervisa den yngre generationen om en av de mörkaste episoderna i landets politiska historia.

Jaran Dittapichai talade under en minnesceremoni som han hade arrangerat med andra aktivister vid Thammasat University för att minnas nedslaget som skedde vid universitetet för 37 år sedan. Enligt officiella siffror så blev 46 studenter skjutna, hängda och brända till döds under den brutala massakern.

Jaran - som var en ledande aktivist på 70-talet - sade att massakern den 6 oktober visar hur "thailändsk demokrati alltid krossas under kängor när den visar tecken på att växa. Det är därför den fram tills idag inte har kommit någon vart". Han kommer nu att skicka ett brev till Utbildningsdepartementet för att kräva att historien av politiskt våld ska inkluderas i läroböcker.

Källa: http://www.khaosod.co.th/en/view_newsonline.php?newsid=TVRNNE1URTBPVFF5TkE9PQ==&sectionid=TURVd01BPT0=

 

attachicon.gifx13811494241381150018l.jpg.pagespeed.ic._lKURHJyEw.jpg

 

Min flickvän som är född 1983 blev undervisad av sin historia lärare(gymnasiet) om massakern och dem fick också titta på en video där man såg händelsen, hon sa till mig att det inte stod i skolböckerna men läraren hittade lite eget material till undervisningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstiga politiktrådar på detta forum.

 

Redan efter ca 45 inlägg har jag insett att det finns två personer som antingen är troll eller bara helt väck.

 

IL som ljuger så det står härliga till och dessutom på ett oerhört oartigt sätt bara svarar vissa, dessutom så svarar han egentligen ingen då svaren aldrig består av ett svar utan av politiska pamfletter som ingen med normalt IQ kan ta på allvar.

 

Också denne Saobaht, när han skriver så framstår ju Janne Långben som Einstein. Dummare inlägg har nog inte skådats på något Thaiforum överhuvudtaget. Att skriva att WOD var bra och att om några oskyldiga strök med så var detta var ok, ja vad skall man säga!

 

Som sagt två skribenter som i alla fall skapar debatt, men så korkade inlägg som de gör så börjar man ju undra hur det står till med alla andra som hela tiden svarar dem, ibland är det bättre att bemöta ren dumhet med tystnad.

 

Som jag skrev tidigare, på vilket annat forum som helst skulle dessa två skribenter tigas ihjäl eller åtminstånde behandlas som mindre vetande.

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

Och hur förklarar du då ditt uttalande att oskyldiga dog för den goda sakens skull?

Vilse i svampskogen?
Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Om det är handlar om provocera så är väl inte jag den som är värst på MPR. När man läser hur de gula hela tiden vinklar allt till Tahksins fel.

Om en bil kör i diket beror ju detta enligt dem på att regeringen inte ser över de höga dikeskanterna. De vill omyndig förklara större delen av befolkningen bara för att de röstar på Tahksin.

När du IL försöker argumentera och förfram sakliga argument så läser de din text så som djävulen läser bibeln.

 

Den gula varbölden måste angripas och förgöras på ett effektivtsätt av de friska nya blodet som Tahksin stårför så att den aldrig mera kan få ett fäste därför är det bra att de nu har tagit lärdom av händelsen 2006. Det får vara ett slut tramsat med dessa fascister som bitter sig fast i klasssamhället.

TROOLLLLL!!!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag flyttade hitt var det oroligheter överallt folket var inte nöjda idag är allt lugnt och fint allt har blivit bättre nya reformer som gjort människor glada och nöjda. De är glada och ser en ljus framtid de har genom demonstrationer och ockupationener lyckats genom för en revolution i landet där folkets vilja vann framgång. Idag ser man på TV och Internet hur vanliga människor vågar kritisera poliser och korrumperade tjänstemän. Nya lagar kommer att skapas som förhindrara att ossaningar och förtal sprids. Jag trivs i Thailand och ser framför mig många fina år här. Trivs man inte med detta behöver man ju inte besöka Thailand.  

 

Jag säger som Thailändarna trivs du inte här behöver du inte vara här.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla Thailändare säger inte så, snarare tvärtom många drömmer om komma utomlands.

 

Det är riktigt men klagar du på landet så är det vad du får höra.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Om det är handlar om provocera så är väl inte jag den som är värst på MPR. När man läser hur de gula hela tiden vinklar allt till Tahksins fel.

Om en bil kör i diket beror ju detta enligt dem på att regeringen inte ser över de höga dikeskanterna. De vill omyndig förklara större delen av befolkningen bara för att de röstar på Tahksin.

När du IL försöker argumentera och förfram sakliga argument så läser de din text så som djävulen läser bibeln.

 

Den gula varbölden måste angripas och förgöras på ett effektivtsätt av de friska nya blodet som Tahksin stårför så att den aldrig mera kan få ett fäste därför är det bra att de nu har tagit lärdom av händelsen 2006. Det får vara ett slut tramsat med dessa fascister som bitter sig fast i klasssamhället.

Hej

 

Håller med dig om att båda sidor provocerar varandra och det oftast helt medvetet, det är väl bl,a detta som håller diskussionerna vid liv. 

 

Men ibland tycker jag att vissa går för långt med sina personangrepp och att själva sakfrågan blir sekundär, det är ju tråkigt och påverkar debattklimatet.

 

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

När jag flyttade hitt var det oroligheter överallt folket var inte nöjda idag är allt lugnt och fint allt har blivit bättre nya reformer som gjort människor glada och nöjda. De är glada och ser en ljus framtid de har genom demonstrationer och ockupationener lyckats genom för en revolution i landet där folkets vilja vann framgång. Idag ser man på TV och Internet hur vanliga människor vågar kritisera poliser och korrumperade tjänstemän. Nya lagar kommer att skapas som förhindrara att ossaningar och förtal sprids. Jag trivs i Thailand och ser framför mig många fina år här. Trivs man inte med detta behöver man ju inte besöka Thailand.  

 

Jag säger som Thailändarna trivs du inte här behöver du inte vara här.

Hej

 

Jag anser nog precis som du att Thailand är ett bra mycket bättre land för den stora majoriteten nu än för 10-15 år sedan och självklart beror det bl.a på att nya partier och en för landet ny politik har förts.

 

Jag är inte det minsta förvånad över att folk har röstat som dom har gjort gång på gång under hela 2000 talet, hade den fattiga majoriteten tvärtom gjort gemensam sak med kuppmakarna, rojalisterna i PAD, Pitak Siam, Peoples Army och dom 10% som tillhör yppersta eliten hade jag varit oerhört förvånad.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Håller med dig om att båda sidor provocerar varandra och det oftast helt medvetet, det är väl bl,a detta som håller diskussionerna vid liv. 

 

Men ibland tycker jag att vissa går för långt med sina personangrepp och att själva sakfrågan blir sekundär, det är ju tråkigt och påverkar debattklimatet.

 

Mvh isan lover

 

Så varför fortsätter du bete dig så då när du inser hur negativt det är ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så varför fortsätter du bete dig så då när du inser hur negativt det är ?

Hej

 

Det är väl tyvärr ganska lätt att dras med i ordväxlingar som man egentligen inte gillar och som knappast har med ämnet att göra, men jag tycker ändå inte att jag tillhör dom värsta syndarna när det gäller personangrepp.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det är väl tyvärr ganska lätt att dras med i ordväxlingar som man egentligen inte gillar och som knappast har med ämnet att göra, men jag tycker ändå inte att jag tillhör dom värsta syndarna när det gäller personangrepp.

 

Mvh isan lover

 

Vaddå "dras med" ?

 

Du sitter och vräker ur dig det ena påståendet efter det andra, ofta inte som svar på vad någon sagt utan tyvärr är det oftast helt taget ur luften och din egen högst personliga syn på situationen i Thailand

 

Och gång på gång blir folk förbannade på dina argument och sätt att presentera dom

 

När du är i Thailand och inte är aktiv på MPR är läget totalt annorlunda här. Tonen är mer normal och de politiska diskussionerna är i princip noll och de få som finns synnerligen städade och normala

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vaddå "dras med" ?

 

Du sitter och vräker ur dig det ena påståendet efter det andra, ofta inte som svar på vad någon sagt utan tyvärr är det oftast helt taget ur luften och din egen högst personliga syn på situationen i Thailand

 

Och gång på gång blir folk förbannade på dina argument och sätt att presentera dom

 

När du är i Thailand och inte är aktiv på MPR är läget totalt annorlunda här. Tonen är mer normal och de politiska diskussionerna är i princip noll och de få som finns synnerligen städade och normala

Hej

 

Jag provocerar medvetet och retas men jag anser ändå att jag inte går till personangrepp på samma brutala och råa sätt som mina meningsmotståndare.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag provocerar medvetet och retas men jag anser ändå att jag inte går till personangrepp på samma brutala och råa sätt som mina meningsmotståndare.

 

Mvh isan lover

Om du menar ljuger med att provocera så håller jag med dig.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag provocerar medvetet och retas men jag anser ändå att jag inte går till personangrepp på samma brutala och råa sätt som mina meningsmotståndare.

 

Mvh isan lover

 

Om du är den ende som beter sig på det sättet och dessutom medvetet. Är det då konstigt att kritiken riktas mot dig personligen ?

 

Du vräker ur dig lögner och påstådda åsikter mot andra på forumet hela tiden. Knappast ett rumsrent beteende

 

Gillar du att folk blir förbannade på dig eller ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Om du är den ende som beter sig på det sättet och dessutom medvetet. Är det då konstigt att kritiken riktas mot dig personligen ?

 

Du vräker ur dig lögner och påstådda åsikter mot andra på forumet hela tiden. Knappast ett rumsrent beteende

 

Gillar du att folk blir förbannade på dig eller ?

Hej

 

Jag har inget emot att folk som använder personangepp som taktik i debatter tappar masken och låter sig styras av reptilhjärnan och visar sina primitiva instinkter offentligt. 

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag har inget emot att folk som använder personangepp som taktik i debatter tappar masken och låter sig styras av reptilhjärnan och visar sina primitiva instinkter offentligt. 

 

Mvh isan lover

Det var ju just det som du tyckte var besvärande,glömt igen?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag har inget emot att folk som använder personangepp som taktik i debatter tappar masken och låter sig styras av reptilhjärnan och visar sina primitiva instinkter offentligt.

Mvh isan lover

du förstod uppenbarligen inte innehållet i det jag skrev....

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det var ju just det som du tyckte var besvärande,glömt igen?

Hej

 

Jag personligen tar ganska lätt på kritik ifrån människor som går till personangrepp men det främjar ju inte debatten.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag personligen tar ganska lätt på kritik ifrån människor som går till personangrepp men det främjar ju inte debatten.

 

Mvh isan lover

Ensidighet och brist på att läsa andras åsikter främjar väl knappast debatten.Att hela tiden rabbla ett mantra när man inte kan svara eller inte vet är ett oförskämt sätt att försöka berika en debatt.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...