Jump to content
IGNORERAD

Hur mycket tankar ni ?


Cobra

Recommended Posts

Hur mycket drivmedel förbrukar eran bil ?

 

Min Citroen Berlingo 2009 tankade jag för 200kr och fick 14 liter diesel, det räckte tur o retur till Stockholm 28 mil  =  0,5 liter / mil inte så dåligt

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 55
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    4

  • 1609offe

    3

  • ban99arne

    2

  • Mankan

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

För 100 kr i Sverige och i Thailand 100 baht :crazy: 

 

 

Det var inte mycket, men det var inte lite heller

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Min tillfälliga bil drar väl ca 1,2l milen. Men eftersom jag kör så lite så utgör det väldigt liten del av ekonomin.

 

Vet inte hur mycket jag tankar, varken i kronor eller liter. Men jag fyller på då och då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi tankar alltid för 500bath för då kostar det alltid samma oavsett priset  :ahh:

 

Thailogik

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Senast tankade jag  37liter och hade kört 34mil.

Dyrt med många korta transporter.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tankar bara för 100 kr åt gången. Det blir billigare då :crazy:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tankar bara för 100 kr åt gången. Det blir billigare då :crazy:

 

Vi är bra smarta du och jag

Link to comment
Dela på andra sajter

varför tankar ni så lite ??? alltid när jag tankar så kostar det massor av pengar

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom det tidigare varit himla poppis att låna farangens bil har den numer endast soppa på gränsen till varningslampan, och se på fan, nu får den vara ifred!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter att man flyttade från Sigtuna till Värmdö så sjönk soppa räkningen med ca 3000,-  månaden, nu ligger den under 3000.- per månad, förut på ca 6000.-!

Sedan beror det på hur mycket man gasar, i 180 km eller lagliga 90km + 5km på 90 väg!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Min gamla 740 -91 käkar runt 0,9 L milen vid blandad körning . Men den rullar inte mycket , c:a 300 mil / år skulle jag tippa på . En full tank räcker ungefär 2 månader.

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Tankar alltid fullt och bilen i Sverige drar 0,55 i snitt.

 

Tankar alltid fullt även i Thailand och där drar hyrbilarna oftast 1 liter milen. Jag har faktiskt aldrig förstått mig på fenomenet i Thailand att många väljer att tanka för en viss summa? Dessutom ofta några hundra Baht som knappt fyller botten av tanken. Verkar vara någon form av sport att alltid ligga på gränsen och låta tankmätaren lysa?

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

forut var jag "tankad" ganska ofta men inte nu längre

 

min nya/gammla bil 2010 (begagnad) kostar 20b / 10Km    LPG

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ganska många tankar i huvudet...

Tänker på om man kanske skulle slå till och tanka idag, när priset halkat under 14kr strecket

men tänker samtidigt att jag har ju halv tank och tänker mig att det räcker ju en bit in i nästa vecka

Tankarna i hojen, klipparn, sågen och 4-hjulingen behöver nog fyllas, men det får bli till helgen,

då även jag har planer på att fyllas

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Tankar fullt när det är nästan tomt så jag inte ska behöve tanka så ofta. Dieselhantagen är alltid kladdiga något som inte bensinhandtagen var.

 

140 km/h så drar den 0,7 vid 110km/h 0,62 och på landsväg är den nere straxt över 0,5 om det inte är för backigt vilket är kanon för en fyrhjulsdriven bil.

Ändrades av Abrafo
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Tankar fullt när det är nästan tomt så jag inte ska behöve tanka så ofta. Dieselhantagen är alltid kladdiga något som inte bensinhandtagen var.

 

140 km/h så drar den 0,7 vid 110km/h 0,62 och på landsväg är den nere straxt över 0,5 om det inte är för backigt vilket är kanon för en fyrhjulsdriven bil.

 

 

Aha, landsväg 0,5.

 

Är det inne i stan du kör 140km/h och 110km/h?

 

Hur fort kör du på landsväg?

70km/h?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...