Jump to content
IGNORERAD

Hur bor ni på eran semester i Thailand ?


Cobra

Recommended Posts

Eller hur bor ni som är bosatta i LOS, när ni åker på semester inom landet ?

 

Vad väljer / önskar ni, Hotelrum, lägenhet eller villa/ bungalow

 

 

Är det hotell för :

 

0-500 Baht / dygn

501-1.000 Baht

1.001-1.500 Baht

1.501-2.000 Baht

2.001-2.500 Baht

2.501- eller mer

 

 

Eller ni som stannar längre :

 

0-5.000 Baht / månad

5.001-7.000 Baht

7.001-9.000 Baht

9.001-11.000 Baht

11.001-13.000 Baht

13.001-15.000 Baht

15.001-20.000 Bath

20.001 - eller mer

 

 

Själv så håller jag mig i 501-1.000 Baht´s spannet per natt

 

5.001-7.000 Baht om jag hyr en lägenhet på längre tid

Ändrades av Cobra
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 30
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Wwax

    2

  • Moipenyang

    2

  • Cobra

    2

  • thai412

    1

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

Hej

 

Vi bor ju normalt i eget hus men bor vi av någon anledning tillfälligt på hotell tar vi sedan pojken föddes rum i prisklassen 400-900 baht eftersom han gillar att bada i poolen.

 

Innan pojken föddes avände vi hotell för 170-350 baht oavsett var i landet vi vistades undantaget Bangkok där priset låg mellan 400-900 baht.

 

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Vi bor ju normalt i eget hus men bor vi av någon anledning tillfälligt på hotell tar vi sedan pojken föddes rum i prisklassen 400-900 baht eftersom han gillar att bada i poolen.

 

Innan pojken föddes avände vi hotell för 170-350 baht oavsett var i landet vi vistades undantaget Bangkok där priset låg mellan 400-900 baht.

 

Mvh isan lover

 

 

170 Baht, riktig budget resenär ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi som alla andra normala turister bor på Hotell, med eller utan pool.

 

 

PS.

Du har långt kvar till en fullfjädrad statistiknörd    DS.

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Byter boende i princip varje gång när jag är nere, tycker det är kul att testa lite olika.

Men det blir hotell, lägenhet eller guesthouse. Priset är från 750ish och uppåt, har inga problem att betala ordentligt om man får valuta för pengarna. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Just för tillfället betalar jag 7 000 THB inklusive el och internet per månad.

 

p.s man kan göra en omröstning när man startar topic, blir liksom lättare att se helheten. d.s

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

170 Baht, riktig budget resenär ?

Hej

 

Ja i städer som ex.vis Udon Thani, Petchabun, Thapan Hin och Nong Khai är det inga problem att hitta billiga boenden, inte ens vid havet brukar det vara några större problem att hitta billiga boenden bara något kvarter ifrån stränderna.

 

Men med pojken blev det lite annorlunda, han gillar som sagt poolerna och då blir vi tvungna att betala lite mer, men det är helt ok och då ingår ju oftast frukostbuffe för oss alla tre i priset.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Oftast om jag får som jag vill så blir det antingen guesthouse eller bungalow för 501-1000 bath.

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Det brukar ligga mellan 1000-2000 baht tror jag. Mest bor vi ju "hemma" och när vi reser blir det nu för tiden mest till turistorter eller favoritstaden Bangkok.

Billiga resor ser man tillbaka på med rosafärgade glojärn. Fast å andra sidan lyckades man spendera alla sina pengar även då, på nåt konstigt sätt ;)

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

250 baht i Udon och 6-7hundra i pattis brukar d bli..

 

I Udon går det uppåt, snabbt!

Dom hotellen är snart utdöda, det tidigare så populära Top Mansion som legat på 320-380 beroende på säsong har idag lägsta pris 450...bara så ni vet vad som väntar er!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Billigaste vi bott på är TM i Udon 300 bath och dyrast Lebua i Bangkok 20000 bath

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

I Udon går det uppåt, snabbt!

Dom hotellen är snart utdöda, det tidigare så populära Top Mansion som legat på 320-380 beroende på säsong har idag lägsta pris 450...bara så ni vet vad som väntar er!

Bodde alltid på Siam Sawadee i Pattis då det kostade 380-450, nu runt tusingen och ingen nämnvärd ökning av standarden, så om tio år kommer det kosta minst det dubbla i Udon. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

I Udon går det uppåt, snabbt!

Dom hotellen är snart utdöda, det tidigare så populära Top Mansion som legat på 320-380 beroende på säsong har idag lägsta pris 450...bara så ni vet vad som väntar er!

Ja d här var 2 år sen Yim Siam men knappt kan kallas för hotell men dög för oss..:)
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Bor vi korttid så blir det oftast ca 500/dygn i Hat Yai i BKK mellan 1000-2000 men bor vi långtid så i Hat Yai brukar det bli ca5000/mån och på Phuket mellan 10 000-15 000/mån.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Priser från senaste resan i juni 2013:

Bkk - ca 4500 Bath / natt (Novotel Siam Square)

Korat - ca 1500 Bath / natt (Sima Thani Hotel)

Hua Hin - ca 4600 Bath / natt (Tira Tira condominium) - (då ingick 2 sovrum,1 vardagsrum med kök + plus egen poolveranda)

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltid nybyggda motell eller hotell viktigast att det är ny byggt mycket väl städat ingen central aircon och att den skall var tyst både kompressor och fläkt eftersom jag reser med bil eller MC har läget mindre betydelse pris från 500 till 900 baht oavsett om det är BKK eller landsbyggden. Ber att få se på två eller tre rum kontrollerar alltid rummet innan jag checkar in och betalar. När vi ser ett lämpligt sov allternativ markerar vi det alltid på GPS med tel nummer.

 

Innan vi hade fast boende och provade oss fram var vi skulle bo i Thailand betalade vi ca 15000 månad.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

 

För mig är det viktigaste att hotellet ligger nära ställen där vanligt folk äter gatumat och att det finns en marknad, jag bryr mig inte alls om hotellets standard eftersom jag bara sover där, övrig tid tillbringar jag ute och tillsammans med släkt och vänner.

 

Men med pojken är det som sagt lite annorlunda eftersom även själva hotellet är en del av upplevelsen för honom, t.ex poolen, TV, frukostbuffen och möjligheter till lek, så därför har standarden på dom hotell vi nu använder en viss betydelse.

 

Sen använder vi gärna samma hotell eftersom man då vet vad man får, vad det kostar och vet var allt finns i omgivningen, inte sällan lär man känna anställda på hotellet och i dess omgivning, detta har man nytta av vid senare besök.

 

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar bli billiga alterniv för alla är ju inte rika,.

men 2 natter per resa har det blivit dyra hotel.

Dyrt för oss är over 2000 baht men är vi I smeten och kan fixa grejer snabbt så vad f_n.

Främst har det blivit dyrt för att dottern vill bada.

Visst går det få rum mitt I prattunam för 700b och sedan betala 30b för och simma huset bredvid men 2 dagar kan man lyxa till.

Vid havet blev det offtast bungalov men det är andra tider nu för oss.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Gällande hotell;

Först och främst vill jag ha Internet på rummet och sen får det gärna stå en säng där.  :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...