Jump to content
IGNORERAD

iphone 4s i thailand


soi covboy

Recommended Posts

hejsan kan man använda iphone i Thailand ? byta sim kort så klart om det finns. om det går så undrar jag om kommer gps mm funka i såna fall ? mvh 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Är den köpt i Sverige med abonnemang så är den förmodligen låst och måste låsas upp via operatören. Det är apple som står för själva upplåsningen till skillnad mot vad vissa extremister tror och när telefonens imei-nummer skickats till apple från operatören så låses den upp via itunes, självklart mot en kostnad (300 kr hos telia). Är den däremot köpt olåst så ska den gå att använda direkt. Enklaste sättet att testa om du är osäker är att prova med ett sim-kort från någon annan operatör än den du använder.

Link to comment
Dela på andra sajter

hejsan kan man använda iphone i Thailand ? byta sim kort så klart om det finns. om det går så undrar jag om kommer gps mm funka i såna fall ? mvh 

 

Fungerar hur bra som helst om den är olåst.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Låste upp min för 300kr hos Telia och luren fungerade lika bra i Thailand som i swedala. Går att låsa upp genom andra vägar men det är mycket dyrare och det är väl bara aktuellt om man har bindningstid kvar.

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Låste upp min för 300kr hos Telia och luren fungerade lika bra i Thailand som i swedala. Går att låsa upp genom andra vägar men det är mycket dyrare och det är väl bara aktuellt om man har bindningstid kvar.

och gps och allt funkar då om den är / blir upplåst ?

Link to comment
Dela på andra sajter

och gps och allt funkar då om den är / blir upplåst ?

Japp gps fungerar vare sig du har svensk sim och oupplåst eller upplåst med thai sim. Med Svenskt sim måste du dock köra data roaming vilket kan bli dyrt i längden.

 

Ska du ha thaikontantkort kan det också vara bra att tanka något datapaket annars försvinner potten snabbt. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är den köpt i Sverige med abonnemang så är den förmodligen låst och måste låsas upp via operatören. Det är apple som står för själva upplåsningen till skillnad mot vad vissa extremister tror och när telefonens imei-nummer skickats till apple från operatören så låses den upp via itunes, självklart mot en kostnad (300 kr hos telia). Är den däremot köpt olåst så ska den gå att använda direkt. Enklaste sättet att testa om du är osäker är att prova med ett sim-kort från någon annan operatör än den du använder.

Var fick du iThunes ifrån vid upplåsning av en iPhone? 

Det stämmer att operatören skickar IMEI till Äpple. Men du behöver ingen iTunes utan efter att Äpple tar bor spärren så stoppar du in det nya SIM i telefonen och så funkar det.

Kostar nog 300 hos de flesta operatörer.

Jag låste upp 2 stycken 4S förra månaden. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Var fick du iThunes ifrån vid upplåsning av en iPhone? 

Det stämmer att operatören skickar IMEI till Äpple. Men du behöver ingen iTunes utan efter att Äpple tar bor spärren så stoppar du in det nya SIM i telefonen och så funkar det.

Kostar nog 300 hos de flesta operatörer.

Jag låste upp 2 stycken 4S förra månaden.

Så du behöver inte synka telefonen för att spärren ska hävas?

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du behöver inte synka telefonen för att spärren ska hävas?

Det kanske behövdes förut det vet jag inte men inte nu längre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Det kanske behövdes förut det vet jag inte men inte nu längre.

 

Ok, ett steg i rätt riktning då.. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...