Jump to content
sarne

Svenskträff varannan onsdag i Udon Thani!

Recommended Posts

sarne

Du är inte här tillräckligt ofta för att ha rösträtt! :13:

Eller åsikt om maträtt.. :-):-)

Säger Sarne som just nu sippar på en Chang... ;-)

Edited by Sarne
  • Fint 5

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Sam sip sam

Eller åsikt om maträtt.. :-):-)

Säger Sarne som just nu sippar på en Chang... ;-)

Tycker synd om dig :rolleyes:
  • Fint 1

sarne

Tycker synd om dig :rolleyes:

Tycker synd om dig också, pytt i panna och pripps blå   :-)

• Fint 4

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

sarne

Tack för en trevlig afton med lite socialt umgänge och tjat fran gubbar med bada fötterna pa jorden.

Synd att det inte kom sa manga denna första kväll men jag hoppas det blir fler nästa gang.

Jäkligt bra av Sarne och UTH att försöka att ha träffar som denna och utbyta olika asikter och problem med varandra.

Mycket trevliga gubbar som har ordnat detta sociala umgänge med varandra sa väl mött nästa gang hoppas jag till er som inte kunde komma igar.

Ni kommer inte att angra er.

Själv akte jag 50-60 km pa moppen för att komma pa denna träff.

Kan bara säga jävligt goa gubbar. :thumbsup: 

Mvh. SWED THAI 

Kul att du kom. Imponerad, strongt gjort att åka moppe så långt i mörkret. 

• Fint 5

Sam sip sam

Tycker synd om dig också, pytt i panna och pripps blå   :-)

Ja en riktig hemgjord pytt i panna med hemkokta rödbetor och en pripps lättöl ,de e grejer det

annat en thaislafs och changpiss

Edited by Sam sip sam
  • Fint 4

Sam sip sam

Tack grabbar!

Totalt blev vi 6 st män i sin bästa ålder som deltog. Ett par hustrur fanns vid eget bord .En trevlig kväll med god mat, pilsner och mycket "tjöt". 

attachicon.gifOnsdagsträff 1.jpg

Notera att den bar (i bakgrunden) som vi planerade gynna öppnade aldrig. Som vanligt i Udon fanns vätskeersättning på nära håll, så vi led ingen nöd :-

Vi ses på samma plats onsdag 23/10 klockan 17.00

plaststolar och changpiss ja jesus sicket liv

ironi

Edited by Sam sip sam
  • Fint 7

otto

När ni började skriva om pytt.

Varför inte ha på torsdagar och få nått ställe att servera pannkakor och ärtsoppa med punch ?

Se till att fixa det tills jag flyttar ner om några år, så jag får en anledning att åka till Udon varannan vecka :thumbsup:

I början på 80-talet serverade Thor på Red Diamond gratis ärtsoppa på torsdagarna.

Det var ju ingen restaurang han drev utan en bar, under dom månaderna jag var där så verkade det vara en riktig hit för honom.

Hur det gick sedan vet jag inte, kanske folk tröttnade på ärtsoppan? men jag tycker att det verkar vara en bra ide för att locka till sig kunder.

Otto

• Fint 6

otto

Ett passande amne, men jag har ett till, hur manga svenskar finns det i Udon, tror det finns en hel del som INTE ar MPR are, kan vi inte invitera dessa med? Alltid kanner man nagon, eller hur?

Jag trodde det var obligatoriskt för oss svenskar i Thailand 

• Fint 1

SWED THAI

Ett passande amne, men jag har ett till, hur manga svenskar finns det i Udon, tror det finns en hel del som INTE ar MPR are, kan vi inte invitera dessa med? Alltid kanner man nagon, eller hur?

Tycker det är en bra ide.

I Ban Dung har jag träffat 35 svenskar och pa Expat club finns ett flertal svenskar.

• Fint 2

sarne

Jag var Tors sista anställde på hans firma i Sverige innan han stack till Bangok och drev Red Diomond bar i sex år innan han återvände till Sverige och sina hemtrakter.

Men snyggt initiativ av Sarne att dra igång med svenskträffar i Udon. Det blir nog som med annandagsträffen, lite folk från början men sen växer det när ryktet sprider sig. :thumbsup:

Fritz..

Tack Fritz.

Men det var UTH som kom med förslaget när vi tog en pilsner en eftermiddag. Äras den som äras bör..

• Fint 9