Jump to content
IGNORERAD

Svenskträff varannan onsdag i Udon Thani!


sarne

Recommended Posts

Kolla på Makro, har sett att dom säljer 3 olika storlekar, den jag såg var väl cirka 2,5 meter i diameter.

Låter mer min stil. Makro är så djävla stort så jag kommer inte att hitta den i alla fall. Är det åt väster bland möblerna man hittar den?

Hälsningar Thaiarran

Titta gärna in på min blogg

thaitompa.wordpress.com

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 932
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • sarne

    220

  • Baa

    127

  • Sam sip sam

    63

  • SWED THAI

    63

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Låter mer min stil. Makro är så djävla stort så jag kommer inte att hitta den i alla fall. Är det åt väster bland möblerna man hittar den?

Denna pool stod utanfor Makro's butik i Nakhon Phanom.

post-3132-0-95391000-1398127216_thumb.jp

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna pool stod utanfor Makro's butik i Nakhon Phanom.

attachicon.gif002.JPG

Det verkar vara precis vad jag söker. Fel stad kanske. Jag hoppas samma finns i Udon, annars blir det en liten tripp för shopping.

Hälsningar Thaiarran

Titta gärna in på min blogg

thaitompa.wordpress.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna pool stod utanfor Makro's butik i Nakhon Phanom.

attachicon.gif002.JPG

Global House har samma. Kostar 2.900 Baht. Ingår pump. Stege och annat tillkommer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar vara precis vad jag söker. Fel stad kanske. Jag hoppas samma finns i Udon, annars blir det en liten tripp för shopping.

 

Fel av mig, det ska ju vara som Thomas skriver, jag såg den också på Global House fast i Nakhon Phanom.

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna inköpt på BigC 1990 Baht.

attachicon.gifpool.jpg

Tack för alla tips, från att tro att det inte skulle finnas någon enkel pool börjar jag få svårt att välja. Två frågor till dig min namne, jag heter Tomas nämligen

Var det Big C i Udon?

Ingick pump?

Hälsningar Thaiarran

Titta gärna in på min blogg

thaitompa.wordpress.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla tips, från att tro att det inte skulle finnas någon enkel pool börjar jag få svårt att välja. Två frågor till dig min namne, jag heter Tomas nämligen

Var det Big C i Udon?

Ingick pump?

Nej. På BigC i Nakhon Sawan. Men finns säkert på alla BigC. Fick ett reklamblad från BigC med en jävla massa prylar.

Ingen pump. Det går inte att ha på denna. Men verkar stark. Har tålt hela Songkran med massor av barn hela

dagarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så var då 2014 SM guld i hockey bärgat hem till Norrland och Skellefteå AIK. 20-3 i målskillnad och 4 raka vinster visar på styrka. Ganska väntat men men nu fakta. SAIK!!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Veckovill.

Först songkran och därefter pask och ett Internet som faller ut tva dagar.

Fick tillbaka Internet i gar och var inne pa denna sida och tittade, och tänkte

svenskträff i dag.

Drog till Udon pa moppen och tar mig till träffpünkten.

Beställer in min Chang och tittar pa klockan vid resturangen och tänker i dag är dom sena

gubbarna. Börjar fundera pa dagarna och far en känsla att jag är en dag för tidigt ute.

Fragar Iraniern villken dag det är och far mina farhagor besannade.

Men jag fick iallafall lite farangfood och en chang.

Sa kan det ga när man blir veckovill.

 

Mvh. SWED THAI

Ändrades av SWED THAI
Link to comment
Dela på andra sajter

Veckovill.

Först songkran och därefter pask och ett Internet som faller ut tva dagar.

Fick tillbaka Internet i gar och var inne pa denna sida och tittade, och tänkte

svenskträff i dag.

Drog till Udon pa moppen och tar mig till träffpünkten.

Beställer in min Chang och tittar pa klockan vid resturangen och tänker i dag är dom sena

gubbarna. Börjar fundera pa dagarna och far en känsla att jag är en dag för tidigt ute.

Fragar Iraniern villken dag det är och far mina farhagor besannade.

Men jag fick iallafall lite farangfood och en chang.

Sa kan det ga när man blir veckovill.

 

Mvh. SWED THAI

HaHa...inte alltid det blir som man avser men idag ar det varannanonsdag, det blir man varse i morgon om inte forr!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

I dag ar det varannantorsdag, den dag man normalt forsoker minnas och forklara vart onsdagskvallen tog vagen, sa ar det dock inte idag, skotsam som fa igar.

Vi blev bara 3 tappra svenskar sa vi forstarkte oss med en Aussie med det fantasieggande namnet "Sparrow" dock hade han inte samma fornamn som som den beryktade piraten utan lystrade till Andy! Hur som helst, denne gentleman ar numer invald i stolkrossarligan sa kanske det nagonstans langt tillbaka i tiden runnit svenskt vikingablod i piratslakten Sparrow.

Om tva veckor raknar vi iskallt med en minst fordubbling av antalet deltagare da semesterresenarer och veckodagsvilsna hittat tillbaka!

Bildbevis pa piratdadet.

 

post-3426-0-12068500-1398319889_thumb.jp

post-3426-0-93106600-1398319907_thumb.jp

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Trots alla godhjärtade försök av medlemmar på detta forum att hitta en plaskdamm åt mig så sket det sig. Jag besökte, i tur och ordning, Global House, Home Pro, Big C, Thai Warsadu och det sora Tesco Lotus. Jag hade bild med mig på en plastbassäng men de var rörande eniga på dessa fem ställen: No hab!

Nu står mitt hopp till att hitta en stor leksaksaffär i Udon, en sådan lär ska finnas i Udon enligt Baa, där det kan finnas stora vattenleksaker, men var finns den?

Ps

Jag har köpt en A/C idag istället.

Ds

Hälsningar Thaiarran

Titta gärna in på min blogg

thaitompa.wordpress.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Trots alla godhjärtade försök av medlemmar på detta forum att hitta en plaskdamm åt mig så sket det sig. Jag besökte, i tur och ordning, Global House, Home Pro, Big C, Thai Warsadu och det sora Tesco Lotus. Jag hade bild med mig på en plastbassäng men de var rörande eniga på dessa fem ställen: No hab!

Nu står mitt hopp till att hitta en stor leksaksaffär i Udon, en sådan lär ska finnas i Udon enligt Baa, där det kan finnas stora vattenleksaker, men var finns den?

Ps

Jag har köpt en A/C idag istället.

Ds

Bra, da kan du ha fotterna i en balja sittandes vid AC:n och plaska lite emellanat sa det later som havets ljuva vagskvalp och svala vindpustar!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

I dag ar det varannantorsdag, den dag man normalt forsoker minnas och forklara vart onsdagskvallen tog vagen, sa ar det dock inte idag, skotsam som fa igar.

Vi blev bara 3 tappra svenskar sa vi forstarkte oss med en Aussie med det fantasieggande namnet "Sparrow" dock hade han inte samma fornamn som som den beryktade piraten utan lystrade till Andy! Hur som helst, denne gentleman ar numer invald i stolkrossarligan sa kanske det nagonstans langt tillbaka i tiden runnit svenskt vikingablod i piratslakten Sparrow.

Om tva veckor raknar vi iskallt med en minst fordubbling av antalet deltagare da semesterresenarer och veckodagsvilsna hittat tillbaka!

Bildbevis pa piratdadet.

Bara 3 tappra plus en Aussie? Inte visste jag att man var såå populär.. :y6:         

 

  :whistle: .

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Istället för "träffbilder" kommer ett par bilder från Värmland just nu:

post-4094-0-63796900-1398337294.jpg

 

post-4094-0-89904500-1398337304.jpg

 

Som sagt, Dä ä e fina ti.

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Thaiarran

I morgon tar jag med mig valsedlarna till EU valet till svenskträffen. Hoppas det kommer två personer, för det behövs för att bevittna min valhandling. Ses vi imorgon?

Hälsningar Thaiarran

Titta gärna in på min blogg

thaitompa.wordpress.com

Link to comment
Dela på andra sajter

I morgon tar jag med mig valsedlarna till EU valet till svenskträffen. Hoppas det kommer två personer, för det behövs för att bevittna min valhandling. Ses vi imorgon?

Japp, o vi blr garanterat tillkrackligt manga!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Peter Hultgren

Kommer troligen upp o våldgästar er igen den 3/6. Det var mycket trevligt förra gången och det blir ett avbrott från vardagen på farmen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer troligen upp o våldgästar er igen den 3/6. Det var mycket trevligt förra gången och det blir ett avbrott från vardagen på farmen.

Va kul att du trivdes, satsar du pa en forfest den 3:e? I min almanacka ar det varannanonsdag den 4:e, men det ar ju petitesser, finns de som redan praktiserat tisdagar!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

SWED THAI

Va kul att du trivdes, satsar du pa en forfest den 3:e? I min almanacka ar det varannanonsdag den 4:e, men det ar ju petitesser, finns de som redan praktiserat tisdagar!

Tack för den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då var det dags för ännu en Varannanonsdagsträff imorgon 17.00 på det vanliga stället norra sidan Center Point.

 

Välkomna.

/SA & UTH 

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Peter Hultgren

Va kul att du trivdes, satsar du pa en forfest den 3:e? I min almanacka ar det varannanonsdag den 4:e, men det ar ju petitesser, finns de som redan praktiserat tisdagar!

Sorry 4:e ska det ju vara, men kommer upp till byn den 31:e så det blir nog lite förfest oxå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då var varannanonsdagsträff nr 15 avklarad. Jämfört med förra träffen ökade antalet svenska deltagare med 100%!! Vi blev alltså 6 grabbar denna kväll  :14:

Två helt nya deltagare, Kent och hans kompis som jag glömt namnet på  :sorry: .

 

Som vanligt en trevlig kväll, mycket diskuterades, synpunkter ventilerades.

 

post-4094-0-97259900-1399644866.jpg

Baa till vänster som siktar på att vinna priset (en öl) för att inte missat en enda träff på ett år. Återstår "bara" 9 träffar :-)

Thaiarran till höger är stamgäst med egen blogg.

 

post-4094-0-55744200-1399644869.jpg

Hans, en annan stamgäst.

 

post-4094-0-07222000-1399644872.jpgpost-4094-0-48426900-1399644874.jpg

Två nya deltagare.

 

post-4094-0-96938200-1399644876.jpg

"Vår" bar i bakgrunden var stängd denna afton. Som tur var behövde vi inte törsta.

post-4094-0-67431600-1399644879.jpg

Iraniern bredvid oss, där vi brukar köpa maten, öppnade snabbt egen bar. :wink2:

 

post-4094-0-97765700-1399644881.jpg

Vid dambordet inmundigades det, som vanligt vill jag tillägga ;-)

 

Nästa träff blir 21:a, oslagbart!

 

Välkomna.

 

 

  

 

 

 

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Ja, gäller undantagstillståndet även ölbaren på Center Point, eller finns det en stor Chang att få? Hur ser det ut i övrigt i Udon, har ni märkt något av arméns aktiviteter?

Hälsningar Thaiarran

Titta gärna in på min blogg

thaitompa.wordpress.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...