Jump to content
IGNORERAD

Thaiföräldrarna är som bortskämda barn…


bob

Recommended Posts

Opposite attracts skulle jag tro, gifter man sig bör väl båda se sig som vinnare annars finns det väl ingen anledning att vara ihop.

Är du gift med ulla på posten?

 

/satanG.

 

Stämmer bra det. Farangen har pengar, thaidamen har det inte. Ang Ulla på posten, så har hon förmodligen mer pengar än mig så det fanns ju ingen anledning för henne att gifta sig med mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 119
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • bob

    17

  • Nemo

    7

  • måne

    6

  • Fibromorsa

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Stämmer bra det. Farangen har pengar, thaidamen har det inte. Ang Ulla på posten, så har hon förmodligen mer pengar än mig så det fanns ju ingen anledning för henne att gifta sig med mig.

Ja nu var det inte pengar jag menade med opposite attracts. Frugan tjänar en bra bit mer än hon har behov av samt ägde redan ett hus när vi träffades så menar du på allvar att inga thai har pengar? Jag har varit på 2 bröllop av min frus kollegor, båda har varit på femstjärniga hotel i Bangkok med 600-700 gäster och där såg det inte ut att fattas pengar iaf. Man behöver ju inte leta fru på Walking street så ordnar det sig nog bättre.

 

/ SatanG  

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

SatanG, on 09 Nov 2013 - 12:36, said:

Ja nu var det inte pengar jag menade med opposite attracts. Frugan tjänar en bra bit mer än hon har behov av samt ägde redan ett hus när vi träffades så menar du på allvar att inga thai har pengar? Jag har varit på 2 bröllop av min frus kollegor, båda har varit på femstjärniga hotel i Bangkok med 600-700 gäster och där såg det inte ut att fattas pengar iaf. Man behöver ju inte leta fru på Walking street så ordnar det sig nog bättre.

 

/ SatanG  

 

Dina erfarenheter hör nog till ovanligheterna, jag bestrider ju inte dina upplevevelser men, vill du hävda att pengar inte är en orsak till giftermål mellan farang-thai i de flesta fall?

 

Walking street? Finns väl ingen som letar efter en fru på liknande platser, jag har då aldrig läst/hört om någon som erkänner att de har gjort detta.

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Dina erfarenheter hör nog till ovanligheterna, jag bestrider ju inte dina upplevevelser men, vill du hävda att pengar inte är en orsak till giftermål mellan farang-thai i de flesta fall?

 

Walking street? Finns väl ingen som letar efter en fru på liknande platser, jag har då aldrig läst/hört om någon som erkänner att de har gjort detta.

Finns väl massor som träffat sin fru på Walking street och där tror jag de flesta proffsen gifter sig med vilken snubbe som helst för lite cash.

Stämmer nog i en hel del fall men jag vänder mig mot påståendet att ALLA thai inte har några pengar. Vad jag hört är Thailand det mercedestätaste landet i världen, efter Tyskland och det finns gott om folk som har riktigt gott ställt. En rik svensk är ofta fattig jämfört med en rik thai om jag förstått rätt.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns väl massor som träffat sin fru på Walking street och där tror jag de flesta proffsen gifter sig med vilken snubbe som helst för lite cash.

Stämmer nog i en hel del fall men jag vänder mig mot påståendet att ALLA thai inte har några pengar. Vad jag hört är Thailand det mercedestätaste landet i världen, efter Tyskland och det finns gott om folk som har riktigt gott ställt. En rik svensk är ofta fattig jämfört med en rik thai om jag förstått rätt.

 

/ SatanG

 

Om du läser mitt inlägg en gång till så ser du att jag skrev I DE FLESTA FALL.    :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns väl massor som träffat sin fru på Walking street och där tror jag de flesta proffsen gifter sig med vilken snubbe som helst för lite cash.

Stämmer nog i en hel del fall men jag vänder mig mot påståendet att ALLA thai inte har några pengar. Vad jag hört är Thailand det mercedestätaste landet i världen, efter Tyskland och det finns gott om folk som har riktigt gott ställt. En rik svensk är ofta fattig jämfört med en rik thai om jag förstått rätt.

 

/ SatanG

 

Där har du nog rätt, men de tillhör ju knappast kategorin som gifter sig med en 30 år äldre halvfet pensionerad farang.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad man än tycker så är föräldrarna smarta.

Dom föder några barn, uppfostrar och försörjer dom i ca 15 år, sen blir dom försörjda resten av livet..

Snacka om utdelning.. :)

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad man än tycker så är föräldrarna smarta.

Dom föder några barn, uppfostrar och försörjer dom i ca 15 år, sen blir dom försörjda resten av livet..

Snacka om utdelning.. :)

Rock on!

 

I Thailand handlar det om överlevnad och överlevnadsinstinkten är det sista som lämnar människan

 

Utan barn i Thailand när man blir gammal är det inte särskilt trevlig pension..

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

I Thailand handlar det om överlevnad och överlevnadsinstinkten är det sista som lämnar människan

 

Utan barn i Thailand när man blir gammal är det inte särskilt trevlig pension..

Ironi inte din starka sida?

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

En liten berättelse. Vi var i Jomtien. Då ringde frugan sin syster som bor i Bangkok och talade om att vi var där. Efter lite diskutioner skulle systern komma på besök. Dagen innan hon skulle komma så ringer hon och säger att hon ska ha pengar för att komma. Vi hade redan talat om för henne att vi stod för mat och husrum och resa ner. men det dög inte utan hon skulle ha pengar också för att komma. Hon kom inte. Härliga syskon det finns

Ha en trevlig söndag

Hände samma sak i somras när jag bodde hos maitans.

Storebrodern skulle ha pengar för att komma men jag satte mig tvärt emot.

Han kom i alla fall dock för de var ett stort sällskap av släktningar som kom.

Vi bjöd på mat ute och det är normalt .

De fick säkert bensinpengar också men det jag inte vet behöver jag inte bry mig om.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns väl massor som träffat sin fru på Walking street och där tror jag de flesta proffsen gifter sig med vilken snubbe som helst för lite cash.

Stämmer nog i en hel del fall men jag vänder mig mot påståendet att ALLA thai inte har några pengar. Vad jag hört är Thailand det mercedestätaste landet i världen, efter Tyskland och det finns gott om folk som har riktigt gott ställt. En rik svensk är ofta fattig jämfört med en rik thai om jag förstått rätt.

/ SatanG

Finns inte en chans att Thailand är det mercedestätaste landet efter Tyskland.Frågan om Tyskland är det tätaste heller.

Men jag har inte svaret.Min gissning är albanien eller nåt annaf öststatsland.Även Monaco bör vara ganska tätt med Mercedes

Någon som vet svaret med säkerhet?

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

Vi tar med oss kläder eller saker som kan behövas i Thailand . Som vi ger som presenter. Det är helt klart populärt. Även att bjuda på resturang. Sist gav jag bort nästan alla mina kläder också när vi åkte hem. Hade med oss kläder till alla möjliga. Sedan lämnade jag också mina egna. Även praktiska saker har vi köpt som presenter. Engklare så

Link to comment
Dela på andra sajter

Samma här!  Väskorna fulla av saker vi ger bort.

 

Lägger in en bild på min underbara svärmor

Stolt mormor och moster till en 30 min gammal pojke

post-3485-0-47896000-1383995382_thumb.jp

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns inte en chans att Thailand är det mercedestätaste landet efter Tyskland.Frågan om Tyskland är det tätaste heller.

Men jag har inte svaret.Min gissning är albanien eller nåt annaf öststatsland.Även Monaco bör vara ganska tätt med Mercedes

Någon som vet svaret med säkerhet?

 

Enligt answers.com har Saudi-Arabien flest Mercedes per capita

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt answers.com har Saudi-Arabien flest Mercedes per capita

Jag läste precis att: Its estimayed that more than 80% of the cars in Albania is mercedes.1 million mercedes of a population of 2,84 million people.
Link to comment
Dela på andra sajter

Finns inte en chans att Thailand är det mercedestätaste landet efter Tyskland.Frågan om Tyskland är det tätaste heller.

Men jag har inte svaret.Min gissning är albanien eller nåt annaf öststatsland.Även Monaco bör vara ganska tätt med Mercedes

Någon som vet svaret med säkerhet?

Nej det är möjligt att jag fattat fel ang mercedestätheten. Anser ändå att inställningen att alla Thai är fattiga bör begravas.  

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det är möjligt att jag fattat fel ang mercedestätheten. Anser ändå att inställningen att alla Thai är fattiga bör begravas.  

 

/ SatanG

Där håller jag med dig Herr Satan.

Möter i bland vitingar med inställningen att alla thai är fattiga & dom som anses rika per automatik fejkar sitt välstånd.

Alla är inte fattiga eller skuldsatta upp över öronen, även om jag har en känsla att majoriteten är det åtminstone på landsbygden.

 

En intressant iaktagelse: Verkar som att ganska många egenföretagare tjänar riktigt bra när dom väl fått snurr på rörelsen.

Låga eller inga skatter samt låga löner gör väl sitt till antar jag.

 

I Sverige får man ju jobba häcken av sig som småföretagare & ända kanske det går i stöpet...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det är möjligt att jag fattat fel ang mercedestätheten. Anser ändå att inställningen att alla Thai är fattiga bör begravas.  

 

/ SatanG

Nej,vem är så korkad att dom tror att "alla är fattiga" i Thailand.Där det finns en stor klasskillnad.

Jag tror atta alla är fattiga i USA där det är några ynka procent som äger allt och resten har skulder och 50 miljoner människor lever tack vare foodstamps.Landets totala skuld runt 200 ฿illioner dollar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Där håller jag med dig Herr Satan.

Möter i bland vitingar med inställningen att alla thai är fattiga & dom som anses rika per automatik fejkar sitt välstånd.

Alla är inte fattiga eller skuldsatta upp över öronen, även om jag har en känsla att majoriteten är det åtminstone på landsbygden.

 

En intressant iaktagelse: Verkar som att ganska många egenföretagare tjänar riktigt bra när dom väl fått snurr på rörelsen.

Låga eller inga skatter samt låga löner gör väl sitt till antar jag.

 

I Sverige får man ju jobba häcken av sig som småföretagare & ända kanske det går i stöpet...

En släkting till frugan gick aldrig klart grundskolan men lyckades starta ett litet företag som bygger ställningar etc på mässor osv. Enligt frugan som sköter hans bokföring var inkomsten över 10 mille per år för något år sedan, det mesta var vinst. Så hamnar man rätt går det göra riktigt feta stålar.

Han är dock en riktigt snål fan som nu börjat få problem med sina anställda då han absolut inte vill betala mer i lön än absolut nödvändigt..

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter att ha läst genom hela tråden kan jag konstatera att det ekonomiska tänkandet är precis lika varierat i LOS som i Sverige.

Vissa är giriga intill döden medan andra förstår att livet är så mycket mer än att visa upp en stark ekonomi.

Jag hade tur, fick svärföräldrar (R.I.P.) som aldrig frågade om pengar. Kanske för att de klarade av vardagen ändå.

Däremot ser jag idag tonåringarna i thaifamiljen som tigger om senaste iphone modellen och ny mc o.s.v.

Tror de är under ett större " måste ha begär " för att visa upp sin status mot kompisarna än vad gamlingarna var.

På ett sätt tycker jag synd om dom som önskar en telefon för 20000 baht när de kanske själva kan jobba ihop brutto på 5000 / månad.

Finns förstås noll sparat när månaden är slut. Frågan är om det då är rimligt för de som saknar utbildning och möjlighet till hög inkomst

att leva som en välavlönad. Mitt svar är nej. Har de inget intresse av att skaffa en hög utbildning som ger ett väl betalt arbete så är det lika bra

de får inse att man måste leva enligt sina ekonomiska möjligheter. På lång sikt tror jag varken de elller jag blir lyckligare av att jag skänker

dom diverse konsumtionsprylar som i stort sett är värdelösa efter några år och vi är tillbaka på ruta ett.

Jag ger hellre pengar till utbildning men för det finns inget intresse.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...