Jump to content
IGNORERAD

Thai körkort


nollsinoll

Recommended Posts

Tjena.. Har blivit av med mitt svenska körkort (otur med en tung högerfot :/) men jag har 2månaders resa till Thailand framför mig och eftersom det är utan för ess.. (Sättet vi tar kk i många länder) så undrar jag om man kan ta (köpa/muta) sig till ett internationellt thai körkort och köra med de i sverige?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 52
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • micke isaan

    12

  • Soengsang

    7

  • Mr Ning Ning

    5

  • leifen

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tjena.. Har blivit av med mitt svenska körkort (otur med en tung högerfot :/) men jag har 2månaders resa till Thailand framför mig och eftersom det är utan för ess.. (Sättet vi tar kk i många länder) så undrar jag om man kan ta (köpa/muta) sig till ett internationellt thai körkort och köra med de i sverige?

Nej. Som svensk skriven i Sverige kan du inte köra på ett thailändskt körkort i Sverige, det internationella är bara en översättning av originalet och inte ett giltigt körkort i sig.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du samtidigt blir thailändsk medborgare kan det fungera i ett års tid.

Tunga högerfötter brukar väl inte innebära att kk är borta så lång tid eller?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Men ett thai körkort ska gå att betala sig till,går inte det så kan du köpa fake internationellt körkort i BKK "har jag hört"  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Men ett thai körkort ska gå att betala sig till,går inte det så kan du köpa fake internationellt körkort i BKK "har jag hört"   :)

 

Tror inte min herre har riktigt klart för sig vad ett internationellt körkort är för någe!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte min herre har riktigt klart för sig vad ett internationellt körkort är för någe!

Jag tror att denna herre har det. Dock inte ett äkta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att denna herre har det. Dock inte ett äkta.

 

Då borde han veta att det inte är annat än en internationellt verifierad översättning av ett befintligt nationellt körkort, och den som inget körkort har kan inget översätta.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Då borde han veta att det inte är annat än en internationellt verifierad översättning av ett befintligt nationellt körkort, och den som inget körkort har kan inget översätta.

Nej men menar att han kan köpa ett falskt att använda i Thailand.

Ändrades av micke isaan
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej men menar att han kan köpa ett falskt att använda i Thailand.

Rätt, men TS vill använda sitt i Sverige.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hm.....Blev du av med körkortet mer än två månader ??

 

Är du svensk och mantalsskriven här så kan du inte köra på thaikort

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Men bra med ny "input" ändå.

Nya troll ger nya trådar

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Men bra med ny "input" ändå.

Nya troll ger%2

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej men menar att han kan köpa ett falskt att använda i Thailand.

Observera, ett internationellt "översatt" KK gäller endast i SAMBAND MED ORIGINALET!

I Thailand vet dom inte det, men va så säker på att det gör den svenska "bylingen"!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick precis reda på att det kostar mig 4500 b för ett 5 års thai körkort "bil och mc" i Chaiyaphum :)

För att förnya ditt gamla?

Jag gjorde det just i Nangrong, det kostar bara typ några hundra för varje kort..4500, där är det nått lurt inblandat.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

För att förnya ditt gamla?

Jag gjorde det just i Nangrong, det kostar bara typ några hundra för varje kort..4500, där är det nått lurt inblandat.

Jag har inget sedan tidigare,gjorde ett tappert försök att ta mitt thai körkort på ett hederligt sätt för ca 2 år sedan i Phuket,men helvete vad papper och grejer det skulle fram.

Så nu bad jag tjejen om att kolla med sina vänner i Chaiyaphum och då va det priset jag fick.

Skulle ju givetvis inte kosta så mycket för en thai,men men.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inget sedan tidigare,gjorde ett tappert försök att ta mitt thai körkort på ett hederligt sätt för ca 2 år sedan i Phuket,men helvete vad papper och grejer det skulle fram.

Så nu bad jag tjejen om att kolla med sina vänner i Chaiyaphum och då va det priset jag fick.

Skulle ju givetvis inte kosta så mycket för en thai,men men.

Du får bara ett års som första kort, sen kan du få fem på nästa.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inget sedan tidigare,gjorde ett tappert försök att ta mitt thai körkort på ett hederligt sätt för ca 2 år sedan i Phuket,men helvete vad papper och grejer det skulle fram.

Så nu bad jag tjejen om att kolla med sina vänner i Chaiyaphum och då va det priset jag fick.

Skulle ju givetvis inte kosta så mycket för en thai,men men.

Ska du ha både bil och mc så är det 2 separata kort,,inte som i sverige där allt står på samma kort

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

För att förnya ditt gamla?

Jag gjorde det just i Nangrong, det kostar bara typ några hundra för varje kort..4500, där är det nått lurt inblandat.

Nja, jag tror det ar den sedvanliga avgiften om man gar via de s.k. bilskolorna!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, jag tror det ar den sedvanliga avgiften om man gar via de s.k. bilskolorna!

Så kan det nog vara, såvida det inte är ett väldigt dyrt cornflakespaket som köpes av någon tjänsteman.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får bara ett års som första kort, sen kan du få fem på nästa.

Jag fick till mig att det va på 5 år. Sen att det första gången är på 1 år vet jag,men nu mutar man ju någon :)

Ändrades av micke isaan
Link to comment
Dela på andra sajter

Ska du ha både bil och mc så är det 2 separata kort,,inte som i sverige där allt står på samma kort

Stämmer,så ja då förmodar jag att det är 2 olika kort då :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Stämmer,så ja då förmodar jag att det är 2 olika kort då :)

Ja så var det i januari i år.

Och du får bara ett år vid första tillfället du tar kort.

Sen är det inte så mkt papper som behövs och proven är mkt enkla.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja så var det i januari i år.

Och du får bara ett år vid första tillfället du tar kort.

Sen är det inte så mkt papper som behövs och proven är mkt enkla.

Som sagt detta sker ju under bordet,då kanske dom kan ge 5 år direkt,vad vet jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...