Jump to content
IGNORERAD

Agoda olika priser på data och telefon?


Guest J666

Recommended Posts

Gillar oxå booking. Mycket för att man oftast slipper att betala förrän man checkar in.

Agoda suger. Mig veterligen enda bokningssidan du inte kan sortera hotell efter pris!

Jasså? på min Agoda Android app funkar det då utmärkt att sortera efter pris! Man får upp en meny om man väljer knappen längst ner till höger med tre prickar.

//K

post-3645-1380162480,21_thumb.jpg

post-3645-1380162480,21_thumb.jpg


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 37
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    7

  • leifen

    4

  • THAISWEDE

    3

  • jorake pitpokkati

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag har varit med om att agoda envist hävdat att dom nätter jag ville boka inte fanns lediga fast

jag vid telefonkontakt med hotellet fick veta att det fanns gott om lediga rum.

Detta gällde Thipurai i Hua-hin.Även andra bokningssajter hade lediga rum.

Kanske ville dom sälja dyrare,vad vet jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

jorake pitpokkati

Gillar oxå booking. Mycket för att man oftast slipper att betala förrän man checkar in.

 

Agoda suger. Mig veterligen enda bokningssidan du inte kan sortera hotell efter pris!

men på höger sida finns det ett ställe där du kan ange runt vilket pris du är intereserad. ange tex 1000 baht och du får dom hotell som kostar runt det.

 

gillar inte heller att ibland visar dom priserna incl avgifter och ibland excl.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har varit med om att agoda envist hävdat att dom nätter jag ville boka inte fanns lediga fast

jag vid telefonkontakt med hotellet fick veta att det fanns gott om lediga rum.

Detta gällde Thipurai i Hua-hin.Även andra bokningssajter hade lediga rum.

Kanske ville dom sälja dyrare,vad vet jag.

 

Agoda kör med en riktigt ful grej. På sin hemsida har de med hotell som de inte har något avtal med och alltså inte kan ta några bokningar på. Givetvis skulle dessa hotell inte finnas på deras site men i stället får man i svaret fullbelagt så att man i stället ska "luras" att boka ett annat hotell som de har avtal med. Tillräckligt rutten affärsmoral för att i alla fall jag ratar Agoda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Agoda kör med en riktigt ful grej. På sin hemsida har de med hotell som de inte har något avtal med och alltså inte kan ta några bokningar på. Givetvis skulle dessa hotell inte finnas på deras site men i stället får man i svaret fullbelagt så att man i stället ska "luras" att boka ett annat hotell som de har avtal med. Tillräckligt rutten affärsmoral för att i alla fall jag ratar Agoda.

 

Aha - är det så det fungerar? Har undrat många gånger varför Agoda visat fullbokat medan det gått att boka via hotellets egen hemsida.

 

Jag trodde att det berodde på att Agoda bara "får" ett visst antal rum att sälja till ett nedsatt pris?

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har råkat ut två gånger för att haft en bekräftad bokning som jag skrivit ut och tagit med mig till incheckning på valt hotell.

Där har det blivit nobben för att hotellet säger att dom har inget avtal med bokningssiten ifråga.

Båda gångerna i Thailand, en gång med Agoda och en gång med Booking.

 

Nu har det löst sig ändå, men ilskan är påtaglig när man står sent en kväll.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Snygg och enkel sida men väldigt magert utbud, testade Korat  och Udon Thani.

Sju träffar i varje stad då det borde varit 30 för vara godkänt..

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Snygg och enkel sida men väldigt magert utbud, testade Korat  och Udon Thani.

Sju träffar i varje stad då det borde varit 30 för vara godkänt..

Finns väl inte ens det som är värt namnet hotell ,sam sip sam som bott på 5 olika hotell i korat och i udon blir det alltid Thomas resort ,slår allt i den byn

Link to comment
Dela på andra sajter

Jasså? på min Agoda Android app funkar det då utmärkt att sortera efter pris! Man får upp en meny om man väljer knappen längst ner till höger med tre prickar.

//K

Ok. Det visste jag inte. Tack för info! Undra varför dom inte har den funktionen finns på deras hemsida...

 

 

Jo, jag vet. Men det är bara i vilken prisklass du vill söka. Och inte heller där kan du sortera på pris.

 

 

Diamond City Place. Dom billigaste rummen är nästan alltid uthyrda till långliggare. Och dom tar 2000b om du vill ha internet 1 månad.

Ändrades av THAISWEDE
Link to comment
Dela på andra sajter

Åk dit och checka in på plats, brukar bli billigast. Annars är Nanatai mansion sukhumwit soi 4 ok, 1000 bath per natt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...