måne Inlagd September 23, 2013 Dela Inlagd September 23, 2013 Var kan jag köpa ett tangentbord med thaiskrift,och funkar det att bara ansluta eller måste jag programera manuellt?Tacksam för svar Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acarls Inlagd September 23, 2013 Dela Inlagd September 23, 2013 Finns i de flesta elektronikshoppar i Thailand Du måste byta språk först Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd September 23, 2013 Trådstartare Dela Inlagd September 23, 2013 Finns i de flesta elektronikshoppar i Thailand Du måste byta språk först Om jag sätter till ett sånt t-bord i en svensk dator kan jag då välja språket thai?Trodde inte det gick utan programmering manuellt? Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd September 23, 2013 Dela Inlagd September 23, 2013 Om jag sätter till ett sånt t-bord i en svensk dator kan jag då välja språket thai?Trodde inte det gick utan programmering manuellt? Beroende på version (windows) kan du ladda ner språkpaket och då blir det thai överallt i menyer. Men även utan det tror jag du kan installera thai tangentbord och växla mellan svensk / thai på tangentbordet (eller köra thai only) menyer kvarstår på det språk dom hade från början. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd September 23, 2013 Dela Inlagd September 23, 2013 Skaffa ett "virtuellt thai tangentbord" direkt på skärmen, funkar hyfsat om man inte skall skriva så mycket. Ladda ner gratis här:http://mister-kwai.com/virtual-thai-keyboard.html Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd September 23, 2013 Trådstartare Dela Inlagd September 23, 2013 Skaffa ett "virtuellt thai tangentbord" direkt på skärmen, funkar hyfsat om man inte skall skriva så mycket. Ladda ner gratis här:http://mister-kwai.com/virtual-thai-keyboard.html captureunikode.gif Tackar men frugan är ingen hejare på att skriva och förstå svenska(nu var det ju thai du visade)och hon vill skriva mycket(på thai) Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KhaoNiao Inlagd September 23, 2013 Dela Inlagd September 23, 2013 Det ska bara vara att ansluta. sen finns får du byta tangentbords layout så det passar för thai. Jag har sagt åt frun o köpa med ett tangetbord så hon o dottern har något att skriva på till vänner. Tror att det kan vara lite olika hur man byter layout beroende på operativsystem men det kan du ganska säkert få hjälp med när du väl har tangentbordet på plats. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swift 4X4 Inlagd September 23, 2013 Dela Inlagd September 23, 2013 Det finns klistermärke att köpa med thai tecken som man klistrar på befintliga tgb. Sedan bara att lägga till Thai i språkfältet och så vips så funkar det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Borgmästarens Son Inlagd September 23, 2013 Dela Inlagd September 23, 2013 Var kan jag köpa ett tangentbord med thaiskrift,och funkar det att bara ansluta eller måste jag programera manuellt?Tacksam för svar Jag kan köpa ett åt dig om du kan vänta tills jag kommer hem 23 jan Jag gick i ett kvarter idag Som en gång var min hela värld Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
manfarang Inlagd September 23, 2013 Dela Inlagd September 23, 2013 http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.372390/windows-7-sa-lagger-du-till-ett-nytt-inmatningssprak Det finns ett par olika tangentbord för Thai i Windows 7. Det som fungerade för ett USB-tangentbord köpt i Thailand heter Thailändsk Kedmanee (utan Shift Lock). บ้านโนทิง Ban Non Thing, Sök i Google maps: 16.99706, 103.01339 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd September 23, 2013 Trådstartare Dela Inlagd September 23, 2013 Jag kan köpa ett åt dig om du kan vänta tills jag kommer hem 23 jan Du är snäll du BS,PM:a ditt banknummer så sätter jag in vad det kostar.Vet inte om det har någon betydelse men jag har delldator som jag har windows XP i. Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Borgmästarens Son Inlagd September 23, 2013 Dela Inlagd September 23, 2013 Du är snäll du BS,PM:a ditt banknummer så sätter jag in vad det kostar.Vet inte om det har någon betydelse men jag har delldator som jag har windows XP i. De löser vi Köper ett USB tangentbord så de ska inte vara några problem Jag gick i ett kvarter idag Som en gång var min hela värld Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd September 23, 2013 Dela Inlagd September 23, 2013 Jag kan köpa ett åt dig om du kan vänta tills jag kommer hem 23 jan du är världens snällaste borgmästaravkomma, men vi har ett nytt här som fru måne får i en försenad födelsepresent av frugan inom de närmaste dagarna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Borgmästarens Son Inlagd September 23, 2013 Dela Inlagd September 23, 2013 du är världens snällaste borgmästaravkomma, men vi har ett nytt här som fru måne får i en försenad födelsepresent av frugan inom de närmaste dagarna. Se där de löste sig till slut Jag gick i ett kvarter idag Som en gång var min hela värld Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
1609offe Inlagd September 24, 2013 Dela Inlagd September 24, 2013 Som Swift skrev har jag gjort i minst 2 år nu Så nu är klisterlapparna snart utnötta Vissa tecken kan vara luriga att hitta Tex ธ ู Osv Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
1609offe Inlagd September 24, 2013 Dela Inlagd September 24, 2013 Varning för Mr Kwai tagentbord Har någon slags zipkod som gör att min daror börjar blinka Det laddar ner en massa gånger i W Explorer Man måste starta om för att bli av med skiten Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chryzaliz Inlagd September 24, 2013 Dela Inlagd September 24, 2013 Jag köpte ett multimediatangentbord på Tesco för 149 thb som vi kör på en 5 år gammal laptop med Vista. Fungerar hur bra som helst och enkelt att byta mellan språken är det också. Å, Ä och Ö sitter på de vanliga platserna även om de inte är utmärkta. https://www.facebook...erPattayaUnited http://int.soccerway...-season/r30292/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd September 24, 2013 Trådstartare Dela Inlagd September 24, 2013 du är världens snällaste borgmästaravkomma, men vi har ett nytt här som fru måne får i en försenad födelsepresent av frugan inom de närmaste dagarna. Opps,det var då en fin present JIIIIPPPPPIIIII Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd September 25, 2013 Dela Inlagd September 25, 2013 nu är presenten överlämnad, fru måne blev glatt överraskad! frugan hade även med sig lite av dom sista grönsakerna från landet.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.