Jump to content
IGNORERAD

Thaitangentbord


måne

Recommended Posts

Var kan jag köpa ett tangentbord med thaiskrift,och funkar det att bara ansluta eller måste jag programera manuellt?Tacksam för svar

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns i de flesta elektronikshoppar i Thailand

Du måste byta språk först

Om jag sätter till ett sånt t-bord i en svensk dator kan jag då välja språket thai?Trodde inte det gick utan programmering manuellt?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag sätter till ett sånt t-bord i en svensk dator kan jag då välja språket thai?Trodde inte det gick utan programmering manuellt?

 

Beroende på version (windows) kan du ladda ner språkpaket och då blir det thai överallt i menyer.

Men även utan det tror jag du kan installera thai tangentbord och växla mellan svensk / thai på tangentbordet (eller köra thai only) menyer kvarstår på det språk dom hade från början.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skaffa ett "virtuellt thai tangentbord" direkt på skärmen, funkar hyfsat om man inte skall skriva så mycket. 

 

Ladda ner gratis här:http://mister-kwai.com/virtual-thai-keyboard.html

 

attachicon.gifcaptureunikode.gif

Tackar men frugan är ingen hejare på att skriva och förstå svenska(nu var det ju thai du visade)och hon vill skriva mycket(på thai)

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ska bara vara att ansluta. sen finns får du byta tangentbords layout så det passar för thai. Jag har sagt åt frun o köpa med ett tangetbord så hon o dottern har något att skriva på till vänner.

 

Tror att det kan vara lite olika hur man byter layout beroende på operativsystem men det kan du ganska säkert få hjälp med när du väl har tangentbordet på plats.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns klistermärke att köpa med thai tecken som man klistrar på befintliga tgb. Sedan bara att lägga till Thai i språkfältet och så vips så funkar det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

Var kan jag köpa ett tangentbord med thaiskrift,och funkar det att bara ansluta eller måste jag programera manuellt?Tacksam för svar

Jag kan köpa ett åt dig om du kan vänta tills jag kommer hem 23 jan

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan köpa ett åt dig om du kan vänta tills jag kommer hem 23 jan

Du är snäll du BS,PM:a ditt banknummer så sätter jag in vad det kostar.Vet inte om det har någon betydelse men jag har delldator som jag har windows XP i. :14:  :14:  :ok:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

Du är snäll du BS,PM:a ditt banknummer så sätter jag in vad det kostar.Vet inte om det har någon betydelse men jag har delldator som jag har windows XP i. :14:  :14:  :ok:

De löser vi :)

Köper ett USB tangentbord så de ska inte vara några problem

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan köpa ett åt dig om du kan vänta tills jag kommer hem 23 jan

du är världens snällaste borgmästaravkomma, men vi har ett nytt här som fru måne får i en försenad födelsepresent av frugan inom de närmaste dagarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

du är världens snällaste borgmästaravkomma, men vi har ett nytt här som fru måne får i en försenad födelsepresent av frugan inom de närmaste dagarna.

Se där de löste sig till slut :)

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

Som Swift skrev har jag gjort i minst 2 år nu Så nu är klisterlapparna snart utnötta Vissa tecken kan vara luriga att hitta Tex ธ ู Osv 

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Varning för Mr Kwai tagentbord Har någon slags zipkod som gör att min daror börjar blinka Det laddar ner en massa gånger i W Explorer 

Man måste starta om för att bli av med skiten 

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte ett multimediatangentbord på Tesco för 149 thb som vi kör på en 5 år gammal laptop med Vista.

Fungerar hur bra som helst och enkelt att byta mellan språken är det också. Å, Ä och Ö sitter på de vanliga platserna även om de inte är utmärkta.

Link to comment
Dela på andra sajter

du är världens snällaste borgmästaravkomma, men vi har ett nytt här som fru måne får i en försenad födelsepresent av frugan inom de närmaste dagarna.

Opps,det var då en fin present JIIIIPPPPPIIIII

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

nu är presenten överlämnad, fru måne blev glatt överraskad!  frugan hade även med sig lite av dom sista grönsakerna från landet..

 

post-6750-0-95746900-1380132088_thumb.jp

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

post-6750-0-95746900-1380132088_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...