Jump to content
IGNORERAD

Medborgarskap för barn


BanFang

Recommended Posts

Hej.

Jag har en fråga angående min dotter som jag har enskild vårdnad för.  Det var tänkt att jag skulle resa till Thailand i

december och att min exfru skulle hjälpa mig med att få dubbelt medborgarskap till dottern som är 10år.

Nu gick min exfru tragiskt bort under en operation i måndags. Hon har bott där sedan 2007.

 

Kan dottern fortfarande få dubbelt medborgarskap?  Hon har en halv syster som blir 18 nästa månad och mormor kvar där.

Det är mycket sorg här nu vi var gifta i 10år så det känns. Trots att vi varit skilda sedan 07.

MVH BanFang

Link to comment
Dela på andra sajter

Trist.Beklagar sorgen

 

Kanske Thaikonsult kan svara på detta

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jobbigt läge.

 

Jag har ju gått igenom något liknade fast "tvärt om" då det gäller medborgarskapet.

Min äldsta dotters mor avled ju när dottern endast var 6 månader, hade då ännu inte ordnat med det Svenska medborgarskapet för henne, det blev tillräckligt struligt trotts att det var med svenska/svenskspråkiga myndigheter jag hade att göra då, då det gällde vårdnadshavare och medborgarskap.

 

Det tog ca 1.5 år.

 

I ditt fall gäller det ju typ liknade fast på bortaplan, jag hade inte tvekat att ta professionell hjälp, kanske ett första steg via Thaikunsult, som i sin tur kanske kan rekommendera jurister på plats i Thailand, de har säkert samarbete med någon.

 

Beklagar sorgen.

 

Och lycka till nu!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jobbigt läge.

 

Jag har ju gått igenom något liknade fast "tvärt om" då det gäller medborgarskapet.

Min äldsta dotters mor avled ju när dottern endast var 6 månader, hade då ännu inte ordnat med det Svenska medborgarskapet för henne, det blev tillräckligt struligt trotts att det var med svenska/svenskspråkiga myndigheter jag hade att göra då, då det gällde vårdnadshavare och medborgarskap.

 

Det tog ca 1.5 år.

 

I ditt fall gäller det ju typ liknade fast på bortaplan, jag hade inte tvekat att ta professionell hjälp, kanske ett första steg via Thaikunsult, som i sin tur kanske kan rekommendera jurister på plats i Thailand, de har säkert samarbete med någon.

 

Beklagar sorgen.

 

Och lycka till nu!

 

 

Tack för svaret. Ja jag ska kontakta thaikonsult när vi åker ner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...