Jump to content
IGNORERAD

Lönar det sig att köpa silver i Thailand?


Guest J666

Recommended Posts

Tänkte köpa nytt halsband då mitt blev stulet i en bath bus förra vintern.. Jag vill ha silver och undrar därför om det lönar sig att köpa i Thailand? Har ni några tips på bra silver försäljare i Pattaya, BKK eller Udon thani för det är väl dom ställerna jag tänkt besöka.. Eller ska man helt enkelt köpa det i Sverige?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 27
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    3

  • Nack Laeng

    2

  • Tommy

    2

  • ban99arne

    1

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Känner en svensk dealer han förespråkar Dubai.Han tycker Thailand är för dyrt.Just saying,jag är inte i branschen.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte köpa nytt halsband då mitt blev stulet i en bath bus förra vintern.. Jag vill ha silver och undrar därför om det lönar sig att köpa i Thailand? Har ni några tips på bra silver försäljare i Pattaya, BKK eller Udon thani för det är väl dom ställerna jag tänkt besöka.. Eller ska man helt enkelt köpa det i Sverige?

 

 

Arnbrytning är greit

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man reser västerut från ChiangMai till MeaHongSon så finns där silversmed distrikten.

Fint hantverk, mycket förmånliga priser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpa silver i Thailand är väl alltid "lönsamt" jämfört med om man handlar i Sverige

 

På Silom Road i Bangkok ner mot floden finns ett stort köpcenter som enbart handlar med ädelmetaller och juveler som heter "Jewelery Trade Center"

 

Tjejens syrra jobbar i en av alla de företagen/affärerna som finns där

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Och tvärtom Sälja?

Har flera 100 enkronor Äldre1942--1975 V Gurra VI 

Undrar Offe

Ps finns det nån mymtasamlare här Har många olika jubileums mynt Svenska

Ds

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpa silver i Thailand är väl alltid "lönsamt" jämfört med om man handlar i Sverige

På Silom Road i Bangkok ner mot floden finns ett stort köpcenter som enbart handlar med ädelmetaller och juveler som heter "Jewelery Trade Center"

Tjejens syrra jobbar i en av alla de företagen/affärerna som finns där

Ja jag e helt kass på sånt där, men har för mig guldpriset e desamma över hela världen så därför jag undrar ang silver eller om de e samma visa... Men får nog bli i bkk då... försökt googla runt lite och hamnar för de mesta i bkk på olika sidor

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade definitivt köpt i Thailand.

Bra hantverkare och mycket lägre påslag för arbetet, jo silver kostar lika mycket i hela världen, men tex moms är lägre i LOS.

 

Har varit på några mässor i Bkk, fantastiska skapelser från små producenter, och stora.

Nu har det just varit en mässa i Bkk, men det kommer snart en till, eller så gå på en OTOP-mässa, där hittar du säkert en massa silverhalsband.

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag e helt kass på sånt där, men har för mig guldpriset e desamma över hela världen så därför jag undrar ang silver eller om de e samma visa... Men får nog bli i bkk då... försökt googla runt lite och hamnar för de mesta i bkk på olika sidor

Köp i Sverige ,så vet du att det är äkta också

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag e helt kass på sånt där, men har för mig guldpriset e desamma över hela världen så därför jag undrar ang silver eller om de e samma visa... Men får nog bli i bkk då... försökt googla runt lite och hamnar för de mesta i bkk på olika sidor

 

Vet du på ett ungefär vad du vill ha, kanske har en bild på vad du vill ha, kan jag maila tjejens syrra och kolla vad det kostar

 

Hon jobbar på ett grossistföretag som handlar med juveler och ädelmetaller

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet du på ett ungefär vad du vill ha, kanske har en bild på vad du vill ha, kan jag maila tjejens syrra och kolla vad det kostar

Hon jobbar på ett grossistföretag som handlar med juveler och ädelmetaller

Vill ha en 500 grams hals kedja... ca 55 cm lång..

Något i denna stilen..

post-10493-1379145802,09_thumb.jpg

post-10493-1379145832,93_thumb.jpg

post-10493-1379145802,09_thumb.jpg

post-10493-1379145832,93_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

ska du ha silver av bra kvalle så åker du till weekend maket i Bkk å letar reda på min polare Tui, silversmed av rang, kostar men man får ju vad man betalar för men han fixar designer om du vill ha någe "eget

 

det finns det bra silver och mindre bra i t-land...   man kan ofta se på färgen vilken blandning det är

 

i bkk mittemot World trade har du ett shoppinmall där det finns några butiker

 

Kaosan rd finns det några stora butiker men tyvärr inte högsta kvallen, en del är andrasortering

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Chiang Mai har några bra silversmeder, Lynn har adresser till dom, om du åker upp dit

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag bodde i Mukdahan åkte thailändarna själva gärna över till Savannakhet i Laos, där det var betydligt billigare.

 

För att i sin tur sälja det vidare i Thailand. 

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

jag har sålt en hel del silver och ett tips när ni köper i Thailand är att alltid tvätta det innan ni använder det, det kan finnas rester  från polering osv,   vanlig tvål duger

 

lätt att tro att man fått nickel allergi när det i själva verket e rester av kemikalier, slipmedel

 

det som såldes på marknader förr i norra eller Burma gjordes ofta av gamla mynt  = nickel

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick detta när syrran var i Kambodja. Hon hävdade att priserna var bäst där. Själv noll koll, Men gillar det skarpt

Svårt att hålla rent bara om man har det om halsen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...