Jump to content
IGNORERAD

Färg laserskrivare. (Jag börjar bli tjatig), tips önskas!


Tommy

Recommended Posts

Ja tjena, tar en "Önskar tips-tråd" till.

 

Vilken färg laserskrivare rekommenderas till ett litet företag?

Vilket märke är bäst? Med hyfsade toner-priser.

Tänkte i prisklassen ett par tusen max.

Sneglar på denna, finns att köpa på bla Siba http://www.siba.se/product/10630116/clp-365w-tr-dl-s-f-rglaserskrivare-?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall du köpa till företaget så satsa då på lite bättre maskin och köp inte på Siba för då är supporten inget att "hänga i granen"

 

Dustin har just nu erbjudande på den här skrivaren från Canon som är avsevärt mycket bättre

 

http://www.dustin.se/product/5010331342/canon-i-sensys-lbp-7750cdn/

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade valt en OKI-skrivare. De gör mycket driftsäkra skrivare som omfattas av en gratis 3-årig garanti vid registrering på deras hemsida.

 

http://www.dustin.se/xgroup/12464/a4/?filters=m_oki

 

http://www.oki.se/

Ändrades av Dempa

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

Har kört Hp i ja sedan 1989 tror jag, nu bytte jag till Samsung CLP 365W. Den köpte jag på Lyreco för 1700.-  + moms. Man kan byta alla 5 färgpatroner spearat!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Audi: 5 färgpatroner låter inte direkt som en laserskrivare och att köpa en bläckstråleskrivare till ett företag

kan inte rekommenderas eftersom utskrifterna inte anses som arkivbeständiga som ekonomiska dokument bör vara.

 

Jag har köpt in och hanterat många fabrikat under åren och inga är direkt dåliga men man kan alltid stöta på måndags-ex.

Man bör därför som TV skriver. ta garanti och service med i sina överväganden när man köper in

och då faller SIBA och Elgiganter fetbort.

 

De ger i princip bara den garanti som lagen föreskriver och gör allt för att slippa ta sig an dina problem.

 

Med vissa produkter följer på t.ex. Dustin, flera år och på platsen service vilket med tanke på att det är jobbigt

att skicka 30-40 kilo skrivare med posten kan vara värd ett par extra hundralappar.

 

Skrivarna är ofta otroligt billiga för producenterna sätter sitt hopp till dina framtida inköp av förbrukningsartiklar som toner och trumma.

Skrivarna är så billiga så man ibland med fördel kan köpa en ny skrivare (med ny toner och trumma och ny garanti)

i stället för att köpa hem fyra nya tonerkassetter - men det är ju så miljövidrigt att man skäms för att göra det.

 

Vid inköpet bör du också kolla hur mycket toner du får med.

De Samsung-skrivare vi köpt in har haft helt fulla toners vid leveransen vilket inte är så vanligt som man kan önska sig-

 

Längsta livslängden har jag upplevd med HPs skrivare.

Vi har kvar en svart-vit HP-laser som gått och gått i 15 år men när det gäller moderna färglaserskrivare

tror jag egentligen inte det är någon större skillnad på deras eller andra fabrikat.

 

Räkna med en livslängd på 3-4 år för ett litet företags behov.

Dels slits trumman och den kan kosta hälften av en ny skrivars pris och dels slits överföringsband och plastiga kugghjul

som är för dyra att reparera så man tvingas skrota skrivaren ändå.

 

Jag tycker inte du ska gå under 3000 kr och du kan med fördel köpa en nätverksskrivare som alla i familjen eller företaget

lätt kan koppla sig till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Audi: 5 färgpatroner låter inte direkt som en laserskrivare och att köpa en bläckstråleskrivare till ett företag

kan inte rekommenderas eftersom utskrifterna inte anses som arkivbeständiga som ekonomiska dokument bör vara.

 

Jag har köpt in och hanterat många fabrikat under åren och inga är direkt dåliga men man kan alltid stöta på måndags-ex.

Man bör därför som TV skriver. ta garanti och service med i sina överväganden när man köper in

och då faller SIBA och Elgiganter fetbort.

 

De ger i princip bara den garanti som lagen föreskriver och gör allt för att slippa ta sig an dina problem.

 

Med vissa produkter följer på t.ex. Dustin, flera år och på platsen service vilket med tanke på att det är jobbigt

att skicka 30-40 kilo skrivare med posten kan vara värd ett par extra hundralappar.

 

Skrivarna är ofta otroligt billiga för producenterna sätter sitt hopp till dina framtida inköp av förbrukningsartiklar som toner och trumma.

Skrivarna är så billiga så man ibland med fördel kan köpa en ny skrivare (med ny toner och trumma och ny garanti)

i stället för att köpa hem fyra nya tonerkassetter - men det är ju så miljövidrigt att man skäms för att göra det.

 

Vid inköpet bör du också kolla hur mycket toner du får med.

De Samsung-skrivare vi köpt in har haft helt fulla toners vid leveransen vilket inte är så vanligt som man kan önska sig-

 

Längsta livslängden har jag upplevd med HPs skrivare.

Vi har kvar en svart-vit HP-laser som gått och gått i 15 år men när det gäller moderna färglaserskrivare

tror jag egentligen inte det är någon större skillnad på deras eller andra fabrikat.

 

Räkna med en livslängd på 3-4 år för ett litet företags behov.

Dels slits trumman och den kan kosta hälften av en ny skrivars pris och dels slits överföringsband och plastiga kugghjul

som är för dyra att reparera så man tvingas skrota skrivaren ändå.

 

Jag tycker inte du ska gå under 3000 kr och du kan med fördel köpa en nätverksskrivare som alla i familjen eller företaget

lätt kan koppla sig till.

Sorry, skrev fel:4st är det, och det är en laserskrivare!! Jag om någon borde känna till ordet Quatro! ???

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade valt en OKI-skrivare. De gör mycket driftsäkra skrivare som omfattas av en gratis 3-årig garanti vid registrering på deras hemsida.

 

http://www.dustin.se/xgroup/12464/a4/?filters=m_oki

 

http://www.oki.se/

En fördel till är ju att OKI inte är en laserskrivare utan använder LED-teknologi vid utskrift. Detta gör att de skriver både snabbare och med en bättre utskriftskvalitet än de flesta konkurrenterna.

 

 

Nu går jag ju på som värsta säljaren här men jobbar själv med butikslösningar gällande IT och vet att i stort sett alla stora butikskedjor använder sig av OKI-skrivare i kassor och back-office.

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

Som flera här redan skrivit, så kolla tillbehörspriserna som färgpatroner och trumma, i det fallet går Canon fetbort på grund av deras sveindyra tillbehör och nästan obefintliga service

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har kört Hp i ja sedan 1989 tror jag, nu bytte jag till Samsung CLP 365W. Den köpte jag på Lyreco för 1700.-  + moms. Man kan byta alla 5 färgpatroner spearat!

Lustigt nog samma skrivare jag länkar till i första inlägget! för 1400 inkl moms (och den kan man ju dra av, vad bli det, 1100?)

 

Tack för tipsen så här långt, personligen föredrar jag Inet i göteborg, mycket bra att ha å göra med.

 

Skall tänka på det där med garantier och service, men va fasen skall det verkligen behövas till en skrivare för 2000spänn?

Utskrifterna är liksom inte huvud-businessen.

 

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

En fördel till är ju att OKI inte är en laserskrivare utan använder LED-teknologi vid utskrift. Detta gör att de skriver både snabbare och med en bättre utskriftskvalitet än de flesta konkurrenterna.

 

 

Nu går jag ju på som värsta säljaren här men jobbar själv med butikslösningar gällande IT och vet att i stort sett alla stora butikskedjor använder sig av OKI-skrivare i kassor och back-office.

Varför skriver Dustin då att det är färglaserskrivare?

Har inte tänkt så noga, det är ju det ni är till för, men OKI och kanske denna då, verkar intressant!

http://www.dustin.se/product/5010639557/c531dn-proffessional-desktop-a4-30-26ppm-duplex-usb-network-pcl-in/

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför skriver Dustin då att det är färglaserskrivare?

 

MVH Tommy

Ja, det kan man fråga sig. Antar att de tar med skrivarna där eftersom det är ett vedertaget namn på det skrivarsegmentet.

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det kan man fråga sig. Antar att de tar med skrivarna där eftersom det är ett vedertaget namn på det skrivarsegmentet.

 

LED-skrivare kallas också för laserskrivare och OKIs c300/500 serie är med LED-teknologi.

Fördel: Inga rörliga delar i trumman ger längre livslängd och större precision.

 

OKI erbjuder 3-5 års garanti på den.

Men det finns ju annat som kan gå sönder i en skrivare :-)

 

Tonerkostnader för c530 utgör för alla 4 toners 6000 kronor (5000 sidors kapacitet)

Link to comment
Dela på andra sajter

LED-skrivare kallas också för laserskrivare och OKIs c300/500 serie är med LED-teknologi.

Fördel: Inga rörliga delar i trumman ger längre livslängd och större precision.

 

OKI erbjuder 3-5 års garanti på den.

Men det finns ju annat som kan gå sönder i en skrivare :-)

 

Tonerkostnader för c530 utgör för alla 4 toners 6000 kronor (5000 sidors kapacitet)

Kör en liten besserwisser här  :police:

 

LED-teknologin har inget med trumman att göra. Trumman/trummorna i OKI's skrivare har också rörliga delar. LED-teknologin innebär att istället för laser används vanligt ljus för att generera texten. Så istället för att laser neutraliserar den elektriskt uppladdade trumman så används vanligt ljus.

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör en liten besserwisser här  :police:

 

LED-teknologin har inget med trumman att göra. Trumman/trummorna i OKI's skrivare har också rörliga delar. LED-teknologin innebär att istället för laser används vanligt ljus för att generera texten. Så istället för att laser neutraliserar den elektriskt uppladdade trumman så används vanligt ljus.

 

Du har säkert rätt, jag bara slängde ur mig "trumman".

Det handlar väl egentligen om ett "skrivarhuvud" som i en vanlig laserskrivare har rörliga delar.

Så här skriver Wiki om skillnaden.

 

LED-skrivare är datorskrivare som fäster kolpulver (toner) på papper.

Tekniken använder lysdioder ("LED") för att överföra sidinformationen från datorn till skrivartrumman

och kan jämföras med laserskrivare där laserstrålar utför samma arbete. Tekniken uppfanns av Casio.

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det kan man fråga sig. Antar att de tar med skrivarna där eftersom det är ett vedertaget namn på det skrivarsegmentet.

Ser man på, jag  fick fel i funderingarna igen.

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Audi: 5 färgpatroner låter inte direkt som en laserskrivare och att köpa en bläckstråleskrivare till ett företag

kan inte rekommenderas eftersom utskrifterna inte anses som arkivbeständiga som ekonomiska dokument bör vara.

 

Jag har köpt in och hanterat många fabrikat under åren och inga är direkt dåliga men man kan alltid stöta på måndags-ex.

Man bör därför som TV skriver. ta garanti och service med i sina överväganden när man köper in

och då faller SIBA och Elgiganter fetbort.

 

De ger i princip bara den garanti som lagen föreskriver och gör allt för att slippa ta sig an dina problem.

 

Med vissa produkter följer på t.ex. Dustin, flera år och på platsen service vilket med tanke på att det är jobbigt

att skicka 30-40 kilo skrivare med posten kan vara värd ett par extra hundralappar.

 

Skrivarna är ofta otroligt billiga för producenterna sätter sitt hopp till dina framtida inköp av förbrukningsartiklar som toner och trumma.

Skrivarna är så billiga så man ibland med fördel kan köpa en ny skrivare (med ny toner och trumma och ny garanti)

i stället för att köpa hem fyra nya tonerkassetter - men det är ju så miljövidrigt att man skäms för att göra det.

 

Vid inköpet bör du också kolla hur mycket toner du får med.

De Samsung-skrivare vi köpt in har haft helt fulla toners vid leveransen vilket inte är så vanligt som man kan önska sig-

 

Längsta livslängden har jag upplevd med HPs skrivare.

och tror jag egentligen inte det är någon större skillnad på deras eller andra fabrikat.

 

Räkna med en livslängd på 3-4 år för ett litet företags behov.

Dels slits trumman och den kan kosta hälften av en ny skrivars pris och dels slits överföringsband och plastiga kugghjul

som är för dyra att reparera så man tvingas skrota skrivaren ändå.

 

Jag tycker inte du ska gå under 3000 kr och du kan med fördel köpa en nätverksskrivare som alla i familjen eller företaget

lätt kan koppla sig till.

Med patroner menar han toner, CLP 365W är en laser, billigt och faktisk får man mycket för pengarna

Link to comment
Dela på andra sajter

Har testat många fabrikat genom åren och uppfattar HP som mycket prisvärd.

Tyst och driftsäker.

 

Håller med. kanske inte dom billigaste men extremt bra kvalitet

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade youtuben, och det ser ut som att det är laserstrålar, men att dessa blockeras av LED, alltså en Laserskrivare iaf.

Vet inte hur en laserskrivare utan LED-teknik funkar, men gissar att lasern blinkar, istället för att blockera en ständigt tänd stråle.

 

MVH Tommy

 

Nja inte helt korrekt, men du kan läsa lite om hur det funkar på denna sida eller nöja dig med denna text:

 

post-10507-0-96869200-1379078827.jpg

post-10507-0-96869200-1379078827.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja inte helt korrekt, men du kan läsa lite om hur det funkar på denna sida eller nöja dig med denna text:

 

attachicon.gif_LED.jpg

Fan, du hann citera mina felaktiga funderingar :crazy:

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...