Jump to content
IGNORERAD

Priority Pass (Eurocard) bra eller anus


Mankan

Recommended Posts

Är lite sugen på att skaffa mig Lounge access på billigast möjliga sätt förstås.

 

Priority Pass kostar ju en del 399 eur för fri access och 99 eur för det billigaste alternativet men då måste man betala 24 eur per inträde. Antar att det gäller ett år hittar inte den uppgiften.

 

https://www.prioritypass.com/

 

Eurocard platinum kostar 1500kr/år och där ingår det Priority Pass med fri access. Även en del försäkringar och concierge service. Dock är det mest Priority pass jag är intresserad av.

 

http://www.eurocard.se/Privat/Vara-kort/Eurocard-Platinum/Om-kortet/

 

Någon som har några erfarenheter på detta eller kanske rekommenderar något annat kort?

 

På suvvan får man tillgång till LOUIS' TAVERN CIP FIRST CLASS   Är det bra lounger? 

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 30
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Mankan

    9

  • andrejsdenruskige

    4

  • Sam sip sam

    4

  • bond1

    3

Mest aktiva i denna tråd

andrejsdenruskige

Är lite sugen på att skaffa mig Lounge access på billigast möjliga sätt förstås.

 

Priority Pass kostar ju en del 399 eur för fri access och 99 eur för det billigaste alternativet men då måste man betala 24 eur per inträde. Antar att det gäller ett år hittar inte den uppgiften.

 

https://www.prioritypass.com/

 

Eurocard platinum kostar 1500kr/år och där ingår det Priority Pass med fri access. Även en del försäkringar och concierge service. Dock är det mest Priority pass jag är intresserad av.

 

http://www.eurocard.se/Privat/Vara-kort/Eurocard-Platinum/Om-kortet/

 

Någon som har några erfarenheter på detta eller kanske rekommenderar något annat kort?

 

På suvvan får man tillgång till LOUIS' TAVERN CIP FIRST CLASS   Är det bra lounger? 

 

Nästan så att det lönar sig att boka biz biljetter.

Hur ofta har du tänkt flyga?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästan så att det lönar sig att boka biz biljetter.

Hur ofta har du tänkt flyga?

Nja hur tänker du nu :ahh:

 

Nu i höst blir det en resa till Thailand med stopp i Dubai. Senare i vinter ännu en resa till Thailand osäker vilket flygbolag det blir och om det blir direkt eller inte. Dock blir det troligen även en resa till Filippinerna och kanske några dagar i Hong kong.

 

Blir nog många tusen om jag skall boka biz jämfört med de 1500kr som kortet kostar.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Nja hur tänker du nu :ahh:

 

Nu i höst blir det en resa till Thailand med stopp i Dubai. Senare i vinter ännu en resa till Thailand osäker vilket flygbolag det blir och om det blir direkt eller inte. Dock blir det troligen även en resa till Filippinerna och kanske några dagar i Hong kong.

 

Blir nog många tusen om jag skall boka biz jämfört med de 1500kr som kortet kostar.

 

Ah, tänkte att det blir med pigge-air till bkk. Då hade PE kanske varit försvarbart (inte biz) om du hade tänkt dig kortet för 399euro.

 

businessclass.se har säkert en del info om PP.

 

 

Sedan en förklaring hur jag tänkte.

Om du flyger en gång så är det väl bättre att köpa en biljett som ger dig biz-incheckningskö, fast-track och lounge plus att det blir mer komfortabelt på flyget.

Det blir någon krona dyrare, men du får något mer för pengarna.

 

Men eftersom du ska flyga relativt ofta med olika bolag så är väl ett PP bättre. Sedan gäller det att få tillräckligt med tid för att utnyttja detta.

 

Flyger du med SAS, så går det att betala in sig på ARN bara man har en biljett, kanske det gäller även om man flyger med Thai. Då sparar du kortavgiften på 1500:-.

 

Lite vimsig just nu (som jag oftast är) så svaren kan bli ogenomtänkta och luddiga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah, tänkte att det blir med pigge-air till bkk. Då hade PE kanske varit försvarbart (inte biz) om du hade tänkt dig kortet för 399euro.

businessclass.se har säkert en del info om PP.

Sedan en förklaring hur jag tänkte.

Om du flyger en gång så är det väl bättre att köpa en biljett som ger dig biz-incheckningskö, fast-track och lounge plus att det blir mer komfortabelt på flyget.

Det blir någon krona dyrare, men du får något mer för pengarna.

Men eftersom du ska flyga relativt ofta med olika bolag så är väl ett PP bättre. Sedan gäller det att få tillräckligt med tid för att utnyttja detta.

Flyger du med SAS, så går det att betala in sig på ARN bara man har en biljett, kanske det gäller även om man flyger med Thai. Då sparar du kortavgiften på 1500:-.

Lite vimsig just nu (som jag oftast är) så svaren kan bli ogenomtänkta och luddiga.

Ja PE pigge-air har jag ju flugit några gånger men ger mig veterligen inte lounge access tyvärr. Har faktiskt funderat på biz om det kommer något bra erbjudande med något flygbolag. Tänkte dock flyga något mer ekonomiskt denna vinter så det blir troligen inte i vinter.

Sedan är jag lite besviken på Thai som krånglade med mitt bagage och golfbag sist jag skulle hem. Eftersom jag hade mycket bagage hem ville jag köpa till golfbag på Thaikontoret i Pattis ( som man tidigare kunde för ca 500kr) men serru det gick inte numera. Dessutom påstod de att jag bara fick ha 20kg plus 10kg med silverkortet fast jag flög PE och de kunde inget göra. Upp till personalen på suvvan sa de bara. Så de vart att slimma bagaget som var lättare sagt än gjort då jag hade massor som jag lovat ta med till Tjejen från hennes familj. På suvvan skulle jag dock få ha 40 kg men bagage inkl golfbagen vägde ca 45 kg. Så det vart att dumpa prylar eller betala flera tusen kr.

Angående lounger på Arlanda så är det väl minsta problemet då jag tror det går att betala in sig på menzies utan kort. Har en viss rabatt med Nordea guldkort också läste jag. Tror inte det spelar någon roll vilka man flyger med.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja PE pigge-air har jag ju flugit några gånger men ger mig veterligen inte lounge access tyvärr. Har faktiskt funderat på biz om det kommer något bra erbjudande med något flygbolag. Tänkte dock flyga något mer ekonomiskt denna vinter så det blir troligen inte i vinter.

Sedan är jag lite besviken på Thai som krånglade med mitt bagage och golfbag sist jag skulle hem. Eftersom jag hade mycket bagage hem ville jag köpa till golfbag på Thaikontoret i Pattis ( som man tidigare kunde för ca 500kr) men serru det gick inte numera. Dessutom påstod de att jag bara fick ha 20kg plus 10kg med silverkortet fast jag flög PE och de kunde inget göra. Upp till personalen på suvvan sa de bara. Så de vart att slimma bagaget som var lättare sagt än gjort då jag hade massor som jag lovat ta med till Tjejen från hennes familj. På suvvan skulle jag dock få ha 40 kg men bagage inkl golfbagen vägde ca 45 kg. Så det vart att dumpa prylar eller betala flera tusen kr.

Angående lounger på Arlanda så är det väl minsta problemet då jag tror det går att betala in sig på menzies utan kort. Har en viss rabatt med Nordea guldkort också läste jag. Tror inte det spelar någon roll vilka man flyger med.

Menzies lounge är helt kass i min mening

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer man till flygplatsen en dygn innan varje avresa så kan man räkna hem kostnaden men då gäller det att endast äta och dricka av de dyraste varorna.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Menzies lounge är helt kass i min mening

 

SAS longer är väl inte heller något att hänga i julgranen. Tycker inte att Thais lounge (den vanliga) i BKK heller är något speciellt.

Men det är milsvis bättre än att häcka på de vanliga flygplatsstolarna som finns vid gaten.

 

Hade jag varit tvungen till att betala mig in på loungen på ARN så hade jag nog hellre tagit en burgare på o'learys. Sketen plockmat för 295:-(?) klarar jag mig utan. 

Hinkar man däremot i sig en massa öl så kan det vara ekonomiskt försvarbart.

Vissa tider på dygnen är det knökfullt i loungerna så man nästan bara hittar ståplats. Och det gäller även i BKK

Link to comment
Dela på andra sajter

Är lite sugen på att skaffa mig Lounge access på billigast möjliga sätt förstås.

 

Priority Pass kostar ju en del 399 eur för fri access och 99 eur för det billigaste alternativet men då måste man betala 24 eur per inträde. Antar att det gäller ett år hittar inte den uppgiften.

 

https://www.prioritypass.com/

 

Eurocard platinum kostar 1500kr/år och där ingår det Priority Pass med fri access. Även en del försäkringar och concierge service. Dock är det mest Priority pass jag är intresserad av.

 

http://www.eurocard.se/Privat/Vara-kort/Eurocard-Platinum/Om-kortet/

 

Någon som har några erfarenheter på detta eller kanske rekommenderar något annat kort?

 

På suvvan får man tillgång till LOUIS' TAVERN CIP FIRST CLASS   Är det bra lounger? 

 

Jag hade PP via jobbet och nyttjade det friskt min senaste resa, nu bytte vi bank och då försvann det tyvärr. Det jag har gjort är att jag skaffat Finnair Diners Card, ger mig 1 fri entre / 10k spenderat (nästkommande år dock)

Däremot så tror jag att jag kan betala mig in vissa lounger för 125 eller 195kr, kortet kan man oftast få fritt första året. 

Googla efter SAS ellerFinnair Diners card och se vad du hittar, kan vara ett alternativ. På Dinersclub.com kan du se vilka lounger som du kommer in på.

 

Jag brukar gå in på Louis Tavern på G-piren, den är helt ok, tror det finns någon bild från den i min resetråd från i somras

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag trodde alla som tycker direktflyg är prisvärda var överens om att man ska flyga med dom för det är olidligt att behöva mellanlanda.

Vad ska man då med lounge access till?

 

Är det tanken att man stannar extra länge på flygplatserna innan eller efter för att nyttja det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag trodde alla som tycker direktflyg är prisvärda var överens om att man ska flyga med dom för det är olidligt att behöva mellanlanda.

Vad ska man då med lounge access till?

 

Är det tanken att man stannar extra länge på flygplatserna innan eller efter för att nyttja det?

Man slipper ju trängas , fast jag klarar mig bra ytan lounge

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag trodde alla som tycker direktflyg är prisvärda var överens om att man ska flyga med dom för det är olidligt att behöva mellanlanda.

Vad ska man då med lounge access till?

 

Är det tanken att man stannar extra länge på flygplatserna innan eller efter för att nyttja det?

 

 

Nu finns det folk som bor utanför BKK eller ARN och blir tvingade att ta en mellanlandning antingen i BKK eller ARN.

Då kan det vara bekvämare med lounge än att sitta på obekväma stolar.

Och ibland kanske man kan ta sig en tur till t.ex Australien och då finns det inga direktflyg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag trodde alla som tycker direktflyg är prisvärda var överens om att man ska flyga med dom för det är olidligt att behöva mellanlanda.

Vad ska man då med lounge access till?

 

Är det tanken att man stannar extra länge på flygplatserna innan eller efter för att nyttja det?

Man ska ju åka ut i tid. Duscha, bada, masseras, pilla tånaglarna och äta buffe förstår du väl :crazy:

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag trodde alla som tycker direktflyg är prisvärda var överens om att man ska flyga med dom för det är olidligt att behöva mellanlanda.

Vad ska man då med lounge access till?

 

Är det tanken att man stannar extra länge på flygplatserna innan eller efter för att nyttja det?

Jag vill gärna vara i god tid till flygplatsen å då kan det vara skönt att relaxa efter incheckning. Finns det då bekväma sittplatser, wifi, mat och dryck i en lounge till ett överkomligt pris känns det för mig som ett bra alternativ. Eller tycker du de är konstigt?

Brukar ju ändå bränna ett antal hundralappar på några öl och lite mat innan det är dags att borda. Å de oavsett om man flyger direkt eller inte.

 

Jag vet inte varför du kom till slutsatsen att man måste tycka att det är olidligt att mellanlanda bara för att man tycker att det är bättre att flyga direkt och samtidigt kan tycka att det är prisvärt. Bekvämast är naturligtvis att flyga direkt men det hindrar ju inte att man kan prova något annat ibland. Nu blev det dock inget billigare ändå visade det sig eftersom Thai släppte billiga biljetter i november då jag åker.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man slipper ju trängas , fast jag klarar mig bra ytan lounge

Fast nu när du har kastat giftpinnarna kanske det skulle vara ett alternativ till rökrummet :)

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jovars, en del verkar har en fäbless för vänthallar och hade nog bosatt sig i en sådan om det varit möjligt.

En kan nog anta att di skickar sina vykort därifrån oxå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast nu när du har kastat giftpinnarna kanske det skulle vara ett alternativ till rökrummet :)

LOUIS' TAVERN CIP FIRST CLASS dom har rökrum i bkk :crazy:  :ahh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har använt PP i några år och tycker det är toppen.

 

Sitter hellre i en lounge än ute i vänthallen, givetvis.

 

Maten varierar, allt från lite snack till rena bufféer, samma med drycken, allt från lite juice till värsta baren. Samma med komfort och storlek (även om den inte lär betyda nåt... ;)    ).

 

Så här tycker BC om Menzie på ARN:

http://www.businessclass.se/lounger/menzies-executive-lounge-stockholm-arlanda-terminal-5/

 

De LT i BKK har liknande utbud, iaf de jag testat (tre stycken tror jag). Kommer inte ihåg exakt var de låg men finns en som ligger en trappa ner (3:e vån tror jag) och lite mörkt och är ganska liten och ingen egen toa utan man får gå ut på en publik runt hörnet, sen en som ligger med utsikt över en del gater och väldigt ljus och stor (har även dusch), sen en annan nånstans?

Föredrar den större men ligger lite off, fast beror ju på vart man ska givetvis.

De har sandwich, lite snacks och så. Vad gäller dryck saknas inte mycket faktiskt. Glass finns också. Wifi, dator, tidningar...

 

I Doha så var jag på den gamla flygplatsen för några år sen men var ok. Borde vara bättre nu? Lite arabisk mat, dryck samt alkohol men den fick jag be om så hämtade de den, de fick tydligen inte ha den framme, men var inga problem att få när man bad om det. Fina fåtöljer och jag snodde fjärrisen till TVn :) Fint badrum.

 

Clark har precis öppnat en lounge (eller iaf precis gått med i PP).

 

MNL kan jag inget om.

 

Nu lär man få ta med en gäst utan extra kostnad.

 

EDIT: Ser nu att du skrev Dubai, den kan jag inte om. I HKG har jag en besökt en, den var OK.

Ändrades av Bibben

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu lär man få ta med en gäst utan extra kostnad.

 

På PP:s hemsida står det att det kostar 24 eur för gäst. Har du annan info?

 

 

Jag läste också att det hade en på Clark. Säker inte värdens lyxigaste men med tanke på hur vänthallen ser ut där är vilken lounge som helst superlyx. :) 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

På PP:s hemsida står det att det kostar 24 eur för gäst. Har du annan info?

Jag läste också att det hade en på Clark. Säker inte värdens lyxigaste men med tanke på hur vänthallen ser ut där är vilken lounge som helst superlyx. :)

I Manila finns det också om man åker därifrån.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

På PP:s hemsida står det att det kostar 24 eur för gäst. Har du annan info?

 

 

 

 

Jag läste också att det hade en på Clark. Säker inte värdens lyxigaste men med tanke på hur vänthallen ser ut där är vilken lounge som helst superlyx. :)

Jag har tagit med gäster flera ggr utan kostnad. Tror att man kan ta med gäster ett visst antal ggr/år.

 

Både Suvvans (Louis Tavern CIP) och Dubais (minns inte namnet) lounger tyckte då jag var bra.

Ändrades av bond1

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har tagit med gäster flera ggr utan kostnad. Tror att man kan ta med gäster ett visst antal ggr/år.

 

Både Suvvans (Louis Tavern CIP) och Dubais (minns inte namnet) lounger tyckte då jag var bra.

Har du PP genom Eurocard eller något annat kort? Verkar som det är lite olika villkor beroende på vilket kort man har.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du PP genom Eurocard eller något annat kort? Verkar som det är lite olika villkor beroende på vilket kort man har.

Via Nordea Mastercard.

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...