Jump to content
IGNORERAD

"Ni har inte träffats i baren"


Oregistrerad

Recommended Posts

Guest Siam-Nilsson

Det är sällan man träffar på en så pass envetet pekoral köksbordsfilosof som BTT representerar.
Han argumenterar och drar slutsatser lika skickligt som han kokar vatten på Herr Changs spis.
Till sitt sk verklighetspussel lägger han subjektiva och distansiella ryktesbitar i lika stor omfattning
som han försöker klämma dit sina obsoleta tolkningar när det uppstår logiska hål i den stora bilden.

BTT är för mig en alldeles särdeles människa med en fantastisk övertro på sin egen tankeförmåga.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 458
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    71

  • Baa

    50

  • micke isaan

    25

  • SatanG

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

 

Så är det nog, frugan har skinn på näsan, tar reda på vad som gäller och är inte rädd för att säga ifrån både i kontakter med Svenska och Thailändska myndigheter, hon är t.ex duktig att ta reda på vilka studiestöd, jordbruksstöd och andra ersättningar t.ex ifrån försäkringsbolag som vi är berättigade till, hon tar reda på vilka olika program som är aktuella för oss och släkten inom jordbruket t.ex stöd för plantering av vissa grödor och statliga ersättningar, hon har bra kontakt med Forest Department som ger oss gratis plantor och besöker våra odlingar, hon sköter alla bankärenden åt oss i både Sverige och Thailand, hon är ju numera även utbildad undersköterska i hemtjänsten och har bra kontakter inom vården,  hon har bra kontakter med skolor och univesitet i båda länderna och leder själv lett hemspråksundervisnings klasser, vuxenutbildningar och extraknäcker som tolk o.s.v. 

 

Vi kompletterar varandra bra eftersom jag själv är värdelös på sånt här och gillar att arbeta med händerna, snickra, odla, fiska samt att göra lite affärer med aktier, hon driver på mig och ser till att jag gör det nödvändigaste även av det arbete jag ogillar, men hon tycker att jag är lite slarvig och ointreserad av sånt som hon tycker är viktigt och på det sättet väldigt lik hennes släktingar i byn.

 

Hon är nog lite av den Thailändska släktens ledare och huvudperson efter mormor, alla släktingar ser upp till och respekterar henne och sköter dom sig inte ligger en uppsträckning alltid nära till hands precis som det gör med mormor.

 

Jag är glad att jag träffade henne och hoppas att vi kan leva resten av livet tillsammans.

 

Mvh isan lover

Har själv haft turen att få en likadan hustru, som hjälper släktingar både i Thailand och Sverige,+ att hon håller mig i Herrens tukt och förmaning  :14:  :13:

Link to comment
Dela på andra sajter

BTT är för mig en alldeles särdeles människa med en fantastisk övertro på sin egen tankeförmåga.

 

Mja, det är väl ungefär vad jag tycker om dig :)

 

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är sällan man träffar på en så pass envetet pekoral köksbordsfilosof som BTT representerar.

Han argumenterar och drar slutsatser lika skickligt som han kokar vatten på Herr Changs spis.

Till sitt sk verklighetspussel lägger han subjektiva och distansiella ryktesbitar i lika stor omfattning

som han försöker klämma dit sina obsoleta tolkningar när det uppstår logiska hål i den stora bilden.

BTT är för mig en alldeles särdeles människa med en fantastisk övertro på sin egen tankeförmåga.

 

Troligt att du har mer rätt an van man törs ana,

 

Lite synd, för jag hade börjat tro på den nämnde. . . . men sen en sån groda att påstå att Thaifolk är ett naket folk, det var det mest korkade jag läst på länge och åter bevisar vad jag trott från början, han har inte eller mycket knappt varit i landet, men inte lyckats samla särkilt mycket info från verkligheten.. . . och har absolut ingen koll på något, vare sig det gäller tevattenskokning eller andra länders kulturer och seder.

 

Nu lär väl drevet av självutnamnda försvarsadvokater komma till försvar snart. . . . . 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

HA HA HA

 

Vad lätt gubbarna irriterar sig härinne.

 

Klart jag vet att thaiare inte gärna visar sig nakna inför andra.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

"Till skillnad från hypokondrikern, där personen faktiskt tror att han eller hon är sjuk, är en person med Münchhausens syndrom fullt medveten om att han/hon far med osanning, och därför räknas sjukdomen som närmare besläktad med mytomani. Bakom beteendet ligger ofta en personlighetsstörning av borderlinetyp. Inom psykiatrin klassificeras Münchhausens syndrom som factitia, det vill säga sjukdomsimitering. En person med Münchhausens syndrom söker uppmärksamhet från sin omgivning genom uppvisande av en inlärd sjukdomsbild, detta i medvetet syfte att föra sjukvårdspersonal bakom ljuset."

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%BCnchhausens_syndrom

Link to comment
Dela på andra sajter

HA HA HA

 

Vad lätt gubbarna irriterar sig härinne.

 

Klart jag vet att thaiare inte gärna visar sig nakna inför andra.

 

BTT

att-gora-en-pudel-falska-pudlar.png

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

HA HA HA

 

Vad lätt gubbarna irriterar sig härinne.

 

Klart jag vet att thaiare inte gärna visar sig nakna inför andra.

 

BTT

 

Jag hade det på känn, BTT har bara varit ironisk hela tiden. Dumma oss som trodde att BTT verkligen var så korkad att han trodde att universitetsbrudar hängde på beerbarer och att thailändare gick runt nakna och knu***de framför barnbarnen i byn. Vi borde givetvis förstått bättre. BTT har ju under åren visat på en enastående förståelse för det thailändska samhället och lärt oss om både lurkande thaimän, kvoter av bargirls och namn på diverse exotiska maträtter.

 

Jag, och många med mig, hänger helt enkelt inte med när BTT kör sin Generation X ironi, han är helt enkelt vår egen lille Gardell som lurar ned oss i framstupa sidoläge och sedan står där med sina 19 millimeter och skrattar åt hur dumma vi är.

 

Självklart visste BTT att thailändare avskyr nakenhet, därför skrev han om föräldrar som pippar med sina barn liggandes bredvis i sängen och thailändare som går om kring halvnakna och tjejer som ser sex som ett naturligt tillstånd. Men, och det är det viktiga, han gjorde det för att kunna skriva "HA HA HA, nu lurade jag er allt". Vad vore världen utan dessa humorvirutuoser som driver med oss vanliga dödskallar. Personer som använder sin överlägsna intelligens till att lura oss andra in i klibbiga hörn som han sedan kan omringa med sin intellektuella guldfärg.

 

Pudlar är för losers. Ju mer bortgjord man är ju hårdare ska man anfalla.

Ändrades av Atom
Link to comment
Dela på andra sajter

Det kanske är med faranger och barbrudar som med kåkfarare och deras beundrarinnor? Alla tror att just de är undantaget som ska kunna "rädda" den utsatta barbruden/kåkfararen och få till en vettig relation? Man vill vara lite hjälte, eller kanske en räddande ängel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som jag fortfarande tycker är konstigt att det bor massa folk I samma rum och ändo produceras det barn.

Har alldrig pippat i tjejens föräldrarhus(stort rum bara) och har inte hört någon annan pippa heller.

Gubbarna sover ofta någon annanstans typ under huset eller vaktar grödor.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Jag hade det på känn, BTT har bara varit ironisk hela tiden. Dumma oss som trodde att BTT verkligen var så korkad att han trodde att universitetsbrudar hängde på beerbarer och att thailändare gick runt nakna och knu***de framför barnbarnen i byn. Vi borde givetvis förstått bättre. BTT har ju under åren visat på en enastående förståelse för det thailändska samhället och lärt oss om både lurkande thaimän, kvoter av bargirls och namn på diverse exotiska maträtter.

 

Jag, och många med mig, hänger helt enkelt inte med när BTT kör sin Generation X ironi, han är helt enkelt vår egen lille Gardell som lurar ned oss i framstupa sidoläge och sedan står där med sina 19 millimeter och skrattar åt hur dumma vi är.

 

Självklart visste BTT att thailändare avskyr nakenhet, därför skrev han om föräldrar som pippar med sina barn liggandes bredvis i sängen och thailändare som går om kring halvnakna och tjejer som ser sex som ett naturligt tillstånd. Men, och det är det viktiga, han gjorde det för att kunna skriva "HA HA HA, nu lurade jag er allt". Vad vore världen utan dessa humorvirutuoser som driver med oss vanliga dödskallar. Personer som använder sin överlägsna intelligens till att lura oss andra in i klibbiga hörn som han sedan kan omringa med sin intellektuella guldfärg.

 

Pudlar är för losers. Ju mer bortgjord man är ju hårdare ska man anfalla.

 

Nja nu skrev jag ju inget om att föräldrar pippar med sina barn liggande i sängen.

 

Däremot vet ju vi som tillbringat ett antal nätter i träkåken i hembyn att ljudisoleringen inte är den bästa och då får man ju förmoda att barnen vänjer sig att från tidig ålder höra sina föräldrar kopulera i angränsande rum.

Dvs det blir  inget märkligt och konstigt att folk pippar.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Så är det nog, frugan har skinn på näsan, tar reda på vad som gäller och är inte rädd för att säga ifrån både i kontakter med Svenska och Thailändska myndigheter, hon är t.ex duktig att ta reda på vilka studiestöd, jordbruksstöd och andra ersättningar t.ex ifrån försäkringsbolag som vi är berättigade till, hon tar reda på vilka olika program som är aktuella för oss och släkten inom jordbruket t.ex stöd för plantering av vissa grödor och statliga ersättningar, hon har bra kontakt med Forest Department som ger oss gratis plantor och besöker våra odlingar, hon sköter alla bankärenden åt oss i både Sverige och Thailand, hon är ju numera även utbildad undersköterska i hemtjänsten och har bra kontakter inom vården,  hon har bra kontakter med skolor och univesitet i båda länderna och leder själv lett hemspråksundervisnings klasser, vuxenutbildningar och extraknäcker som tolk o.s.v. 

 

Vi kompletterar varandra bra eftersom jag själv är värdelös på sånt här och gillar att arbeta med händerna, snickra, odla, fiska samt att göra lite affärer med aktier, hon driver på mig och ser till att jag gör det nödvändigaste även av det arbete jag ogillar, men hon tycker att jag är lite slarvig och ointreserad av sånt som hon tycker är viktigt och på det sättet väldigt lik hennes släktingar i byn.

 

Hon är nog lite av den Thailändska släktens ledare och huvudperson efter mormor, alla släktingar ser upp till och respekterar henne och sköter dom sig inte ligger en uppsträckning alltid nära till hands precis som det gör med mormor.

 

Jag är glad att jag träffade henne och hoppas att vi kan leva resten av livet tillsammans.

 

Mvh isan lover

 

Ja du IL det var ett imponerande CV och karaktärsegenskaperna är ju i toppklass det kan ju bara bli bäst av dom bästa.

Min lilla duva kan laga jättegod rissoppa och det räcker för mig,allt det där andra får jag fixa själv om jag nu vill ha det.

Man behöver knappast önska lycka till, men jag gör det ändå.

 

Med vänlig hälsning Leadbelly

Ändrades av leadbelly
Link to comment
Dela på andra sajter

555!

 

BTT for president!!!

 

Han lyckas verkligen reta gallfeber på vissa här på forumet.

Oftast irriterande, särskilt när en bra tråd blir sabbad, men denna gång måste jag erkänna att jag är road.

Ett mysterium att han inte är bannad än.

 

Driver han med oss eller är han så dum som han verkar...

 

Keep up the bad work BTT!

Ändrades av Nordsvensk
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är sällan man träffar på en så pass envetet pekoral köksbordsfilosof som BTT representerar.

Han argumenterar och drar slutsatser lika skickligt som han kokar vatten på Herr Changs spis.

Till sitt sk verklighetspussel lägger han subjektiva och distansiella ryktesbitar i lika stor omfattning

som han försöker klämma dit sina obsoleta tolkningar när det uppstår logiska hål i den stora bilden.

BTT är för mig en alldeles särdeles människa med en fantastisk övertro på sin egen tankeförmåga.

 

BTT är onekligen en intressant person. Det är därför jag gärna träffar honom.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag va i Si Sakhet -92 med en brud som jag känt ett par år, det första hon gjorde va att ta på sig en sarong och hon täckte inte lökarna :crazy: inte så att hela byn sprang halvnakna men det var typ 50/50  framför allt bland de äldre 

 

Samma tjej tyckte oxå att det va helt ok att göka med annat folk i kåken :ahh:   vi hade vart inne i stan med ett gäng lastbilschaufförer och hon vart lagom pilsk vid hemkomst, när jag protesterade lite milt så sa hon bara:  ää så här går det till på landet  hehe

 

så BTT kanske hade lite rätt ändå  ;)

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ju erkänna att man har haft samma tankegångar även när man har varit tillsammans med svenska tjejer:

 

Hur många killar har hon kysst?

Hur många killar har varit tillsammans med tidigare?

Hur många killar har hon haft sex med tidigare?

Och man kan rentav bli äcklad av att tänka på hur många som kan ha rört henne tidigare eftersom man tycker  så mycket om henne och vill att hon aldrig har ens kramat någon annan kille.

 

Tjejen ifråga ställer samma fråga till mig själv - du har väl varit med många tjejer tidigare... - njaaaaaa, några stycken kanske..

 

Tror inte det skiljer sig så mycket i Thailand, träffar man en tjej som man trivs med i los och hon visar intresse för en själv utöver bathen och visar känslor/kärlek så är det ju klockrent!

 

Sen att många thailändska tjejer verkar ha en obeskymmrad inställning till att ha kroppskontakt med vem som helst, (oavsett storleken på betalningen),det måste ju finnas någon stor skillnad emellan oss och dom - gissningsvis så dom inte drabbas av samma skam om det skulle uppdagas som här hemma.

 

 

 

 

Om man funderar lite så handlar det ju om kroppskontakt och närhet som kanske vidare kan leda till kärlek och det kan ju aldrig vara fel!

 

Vet inte var du fick - mer lättfotade ifrån,inget jag har skrivit iaf.

 

Håller givetvis med om att det skulle se annorlunda ut i sverige om vi inte hade haft skyddsnäten, men det skulle inte betyda att svenska tjejer skulle ha samma obekymrade inställning till saken såsom dom thailändska.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja nu skrev jag ju inget om att föräldrar pippar med sina barn liggande i sängen.

 

Däremot vet ju vi som tillbringat ett antal nätter i träkåken i hembyn att ljudisoleringen inte är den bästa och då får man ju förmoda att barnen vänjer sig att från tidig ålder höra sina föräldrar kopulera i angränsande rum.

Dvs det blir  inget märkligt och konstigt att folk pippar.

 

BTT

Vilka är nu dessa vi du envisas att ta till för att skaffa någon sorts tillit till dina alster?

Kan du namnge någon mer än Berit och dina andra mer okända alteregon vore det en välgärning ty eljes känns det så långt ifrån det Thailand jag känner lite grann efter 10 år här, så hjälp en som inget vet att få klarhet i vad landets innevånare och dess livsstil verkligen har för egenheter!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

555!

 

BTT for president!!!

 

Han lyckas verkligen reta gallfeber på vissa här på forumet.

Oftast irriterande, särskilt när en bra tråd blir sabbad, men denna gång måste jag erkänna att jag är road.

Ett mysterium att han inte är bannad än.

 

Driver han med oss eller är han så dum som han verkar...

 

Keep up the bad work BTT!

Så länge som han hållit på så har säkert den ironiska ådran bedarrat så jag tippar på den senare delen av din frågeställning!

Men frågan är klart befogad för inte kan väl en människa vara så inihelvete dum, men, det är kanske därför han använder en del andra nicks emellanåt fär att så att säga fördela dumheterna!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jo deras syn på sex är annorlunda än vad svenska tjejers är.

 

För en thailändska är sex ett mer naturligt tillstånd och inte omgivet av så många tabuföreställningar som Lutherismen i Sverige har ingjutit i folks medvetande.

 

BTT

Hej

 

Till viss del har du nog rätt i att kristendomen har förstört och hämmat västerlänningarna när det gäller synen på sex t.ex om man jämför med många naturfolks syn på detta. 

 

Jag upplever det nog som om otroheten är betydligt större ute i dom Thailändska byarna än den är i Sverige och man har nog en lite mer okomplicerad syn på detta med sex och ser det som en naturlig del av livet.

 

Men grundorsaken till prostitution i Thailand är precis som på andra ställen brist på socialt skyddsnät, familjeansvar, fattigdom och dålig utbildning men även saker som kriminalitet, psykisk sjukdom och drogberoende kan ligga bakom att vissa hamnar där.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

gulaschbaronen

När jag läser runt på olika forum om besökare från Thailand till Sverige, så slås jag av en sak. Vare sig det rör sig om ett kortare besök eller en längre relation, så uppmanas man att inte nämna för myndigheterna att man "träffats i baren" vid ansökan om besökstillstånd mm. Jag kanske är naiv, min ålder till trots, och undrar vilken skillnad det gör för besökarens möjlighet att få komma till Sverige? Man kan ju tycka att vad man jobbar med är oviktigt, dessutom undviker jag personligen helst att ljuga för folk och myndigheter.

Är det någon som träffat en tjej i en svensk bar/restaurang ?  :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

555!

 

BTT for president!!!

 

Han lyckas verkligen reta gallfeber på vissa här på forumet.

Oftast irriterande, särskilt när en bra tråd blir sabbad, men denna gång måste jag erkänna att jag är road.

Ett mysterium att han inte är bannad än.

 

Driver han med oss eller är han så dum som han verkar...

 

Keep up the bad work BTT!

 

Jag brukar fundera lite över det här. Tänk om det är så att det är BTT som kn***ar allihopa här och sitter hemma på sin kammare och garvar åt idi*terna som går i fällan gång efter annan.

 

Underhållande är det iaf. Har man det lite långtråkigt så är det bara att kasta sig in i nå'n av trådarna för att få sig ett gott skratt :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon som träffat en tjej i en svensk bar/restaurang ?  :crazy:

Ringbaren på södermalm... :thumbsup:

 

 

 

Men det va på 70 talet!

Preskriberat!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Synd att man inte är moderator längre!  

Detta inlägg hade kostat lång avstängning!! :13:

BTT s  inlagg var val varken krankande eller opassande...!!  Varfor sa upprord ????  Att sedan BTT  andra inlagg  kan befinna sig i grazonen ar ju sin sak.Att en i sig ointressant trad, redan fatt 15 sidor ar ju till stor del BTT s  fortjanst.aven om jag sjalv foredrar att skapa debatt med lite storre finess an  BTT..MVH  NONG

Link to comment
Dela på andra sajter

BTT s  inlagg var val varken krankande eller opassande...!!  Varfor sa upprord ????  Att sedan BTT  andra inlagg  kan befinna sig i grazonen ar ju sin sak.Att en i sig ointressant trad, redan fatt 15 sidor ar ju till stor del BTT s  fortjanst.aven om jag sjalv foredrar att skapa debatt med lite storre finess an  BTT..MVH  NONG

Jag skiter i alla hans inlägg men när han börjar blanda in barn och knullande thailändska föräldrar då blir jag förbannad. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skiter i alla hans inlägg men när han börjar blanda in barn och knullande thailändska föräldrar då blir jag förbannad.

Det är väl det som är hans grej liksom, att få alla att hetsa upp sig på helt galna och hopplösa inlägg.

Jag tror att detta forum fyller en stor social funktion för honom och ni är hans länk till verkligheten.

Sedan skulle det väl inte kännas rätt att stänga av honom bara för att du retar dig på honom? Han har faktiskt inte gjort något fel, han har bara en mycket avvikande åsikt om det mesta.

Egentligen är han nog en ganska ensam kille *funderar*

En sak är säker, han gör verkligen sitt till att hålla forumet riktigt levande ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...