Jump to content
IGNORERAD

"Ni har inte träffats i baren"


Oregistrerad

Recommended Posts

Jag erkänner att jag inte har någon statistik att luta mig mot. Detta är däremot något jag läst om samt hört om i samtal med thailändare som jag känner.

Min flickvän har åtminstone en kompis som livnär sig som mia noi. Anledningen är att hon vill leva ett bra liv samt slussa pengar till sin fattiga familj.

Trots påtryckningar från sina vänner kan hon inte sluta. Fastnat i livs stilen på något sätt. Kanske när hon en förhoppning att älskaren ska lämna sin fru för henne.

Hörde ett radioprogram nyligen från Kina. Där händer det att tjejjerna blir inlurade i mia noi relationer av män som ljuger & lever dubbel liv. Upptäcker att deras pojkvänner redan är gifta efter ett par månader eller i bland år. 

Antar att Thailand är likadant.

Att ljuga verkar då varken kvinnor & män i Thailand inte dra sig för att göra i alla fall. Det vet jag av egna erfarenheter.

Har man läst Privet Dancer och utgår från att den skulle representera majoriteten av Thaikvinnorna så, alaboneur, men att som Born 1 som träffade på 4 st universitetsstuderande freelansers samma kväll och därifrån göre en chablonmässig överslagsteoretisk utvärdering känns lite väl agt.

Hur många av de i BKK studerande "fritidsfnaskar"?

Hur många är det totala antalet studentskor?

Ta dessa parametrar i beaktande så kan vi diskutera om det är ett mycket vanligt eller ett förekommande biinkomstförfarande!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 458
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    71

  • Baa

    50

  • micke isaan

    25

  • SatanG

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

Vare sig pengar, status eller hög utbildning är inte någon garanti för att en kvinna/man är snäll och trevlig som partner.

Det finns skitstövlar och "dåliga fruntimmer" i alla samhälsklasser.

Dock underlättar det för en Farang att ha en högutbildad thailändsk fru då man ska hantera olika myndighetsärenden och dyl i Thailand.

Det är min erfarenhet.

Hej

 

Så är det nog, frugan har skinn på näsan, tar reda på vad som gäller och är inte rädd för att säga ifrån både i kontakter med Svenska och Thailändska myndigheter, hon är t.ex duktig att ta reda på vilka studiestöd, jordbruksstöd och andra ersättningar t.ex ifrån försäkringsbolag som vi är berättigade till, hon tar reda på vilka olika program som är aktuella för oss och släkten inom jordbruket t.ex stöd för plantering av vissa grödor och statliga ersättningar, hon har bra kontakt med Forest Department som ger oss gratis plantor och besöker våra odlingar, hon sköter alla bankärenden åt oss i både Sverige och Thailand, hon är ju numera även utbildad undersköterska i hemtjänsten och har bra kontakter inom vården,  hon har bra kontakter med skolor och univesitet i båda länderna och leder själv lett hemspråksundervisnings klasser, vuxenutbildningar och extraknäcker som tolk o.s.v. 

 

Vi kompletterar varandra bra eftersom jag själv är värdelös på sånt här och gillar att arbeta med händerna, snickra, odla, fiska samt att göra lite affärer med aktier, hon driver på mig och ser till att jag gör det nödvändigaste även av det arbete jag ogillar, men hon tycker att jag är lite slarvig och ointreserad av sånt som hon tycker är viktigt och på det sättet väldigt lik hennes släktingar i byn.

 

Hon är nog lite av den Thailändska släktens ledare och huvudperson efter mormor, alla släktingar ser upp till och respekterar henne och sköter dom sig inte ligger en uppsträckning alltid nära till hands precis som det gör med mormor.

 

Jag är glad att jag träffade henne och hoppas att vi kan leva resten av livet tillsammans.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Har man läst Privet Dancer och utgår från att den skulle representera majoriteten av Thaikvinnorna så, alaboneur, men att som Born 1 som träffade på 4 st universitetsstuderande freelansers samma kväll och därifrån göre en chablonmässig överslagsteoretisk utvärdering känns lite väl agt.

Hur många av de i BKK studerande "fritidsfnaskar"?

Hur många är det totala antalet studentskor?

Ta dessa parametrar i beaktande så kan vi diskutera om det är ett mycket vanligt eller ett förekommande biinkomstförfarande!

 

Det handlar inte om hur många thailändskor som jobbar i prostituionen utan var gubbarna träffar sina damer under semestern i Thailand.

 

Analysera du hur mycket du vill jag menar fortfarande att man som gubbe inte träffar en normalt arbetande thaitjej såvida man inte går vägen via kontakter. Annars blir det mest att kontakten skapas i barområdena eller på massageställena eller på andra ställen där farangmän och thaitjejer kan mötas och få kontakt.

 

Min erfarenhet är inte heller att bartjejer umgås med normalt arbetande thaikvinnor utan att dom umgås i varandras kretsar.

 

Visst har man en gång träffat en bartjej och kanske köpt hus åt henne i hembyn så kan man ju skapa kontakter där men en farangubbe går inte bara rakt in i lampaffären eller in i hembyn och flirtar till sig en thailändska.

Så funkar det inte.

 

En ung och snygg farang kan möjligen flirta till sig en tjej på ex Mc Donalds men min efarenhet är att vanliga thaitjejer oftast blir skrämda av en ung och snygg farang som är påflugen och på fyllan.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Att just din (eller min egen) tjej råkar vara högre utbildildad är absolut ingen garanti för att hon inte "horat" sig fram till den position hon är på i dag.

Väldigt vanligt att tjejer under studie tiden har en eller flera "mia noi" (älskarinna) förhållanden för att finansiera studier, shopping, party, familj mm.

Förmågan att spela oskyldig & ej levnads erfaren varierar. En del kamoflerar det väl.

Har träffat ett antal thailändska kvinnor här i Sverige som försöker distansiera sig från övriga landsmänninnor genom att utåt sett leva ett "lite bättre" liv än "bar packet". Avstå alkohol, jobba hårt etc. Vilken klass dom verkligen har i hjärtat visar sig med tiden genom det skvaller dom sprider om sina vänner & andra människor som dom inte ens känner men tydligen ändå har en tydlig uppfattning om.

 

Var går gränsen för prostitution?

 

Hur definierar man klass?

 

Den av min tjejs kompisar jag respekterar mest är en gammal bar tjej. Hon försöker inte förneka sitt förflutna. Hon är långt i från någon mönster medborgare. Tar sig gärna en rejäl fylla i bland, men hon hycklar inte & det respekterar jag henne för.

 

Att det skulle vara väldigt vanligt att tjejer under studietiden är älskarinnor av ekonomiska skäl är en myt (eller önskedröm). Myten skapas och underhålls av samma personer som direkt tror på bartjejer som påstår att de är "egentligen" är studenter som gör sin första kväll i baren någonsin bara för att de behöver pengar till något livsviktigt.

 

/Krille

Ändrades av Krille
Link to comment
Dela på andra sajter

min efarenhet är att vanliga thaitjejer oftast blir skrämda av en ung och snygg farang som är påflugen och på fyllan.
Har du nån kompis som talat om det för du kan ju inte mena att du har varit med om det. 

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jösses,verkligen komplicerat det här med förhållande och barkunskap i Thailand...verkar som att man borde doktorerat i ämnenena innan man åkte dit första gången haha

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

 men min efarenhet är att vanliga thaitjejer oftast blir skrämda av en ung och snygg farang som är påflugen och på fyllan.

 

 

BTT

Kolla denna bild! Min son förra året. Både påflugen och på fyllan. Inte fan verkar tjejerna skrämda eller rädda!! Tvärtom. T.o.m så Farsan blir avis :crazy:

OCH det är helt vanliga tjejer. 

 

post-8709-0-77205600-1379577006.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Kolla denna bild! Min son förra året. Både påflugen och på fyllan. Inte fan verkar tjejerna skrämda eller rädda!! Tvärtom. T.o.m så Farsan blir avis :crazy:

OCH det är helt vanliga tjejer. 

 

attachicon.gifcharlie.jpg

 

Att döma av klädseln på tjejerna så tycker jag inte det ser ut som vanligt arbetande tjejer.

 

Att offentligt visa magen så mycket som tjejen i den vita tröjan gör brukar bara förekomma i baren.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Att döma av klädseln på tjejerna så tycker jag inte det ser ut som vanligt arbetande tjejer.

 

Att offentligt visa magen så mycket som tjejen i den vita tröjan gör brukar bara förekomma i baren.

 

BTT

Du har tydligen aldrig varit på party utanför 50-skyltarna i Pattaya. Lite lågt att döma en människa utifrån deras klädsel. :13:

Link to comment
Dela på andra sajter

post-6558-1379579740,3_thumb.jpg

Jag var förbi lampaffären idag och jag fattar inte vad den stora dragningskraften är????

Ändrades av Muimatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Att det skulle vara väldigt vanligt att tjejer under studietiden är älskarinnor av ekonomiska skäl är en myt (eller önskedröm). Myten skapas och underhålls av samma personer som direkt tror på bartjejer som påstår att de är "egentligen" är studenter som gör sin första kväll i baren någonsin bara för att de behöver pengar till något livsviktigt.

 

/Krille

Hej

 

En egen uppskattning är att högst en varje klass är mia noi på universitetsnivå.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan att ha läst för mycket så vill jag poängtera att det finns även Poanoi som är en manlig variant

av mianoi.Detta är en direkt översättning som det låter.Det finns även ett annat namn som jag inte

lärt mig än.Att dom finns vet jag då jag hade en trevlig kille som närmaste granne i Petchaburi

innan jag flyttade till kärestan.Han var musiker och poanoi.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att det skulle vara väldigt vanligt att tjejer under studietiden är älskarinnor av ekonomiska skäl är en myt (eller önskedröm). Myten skapas och underhålls av samma personer som direkt tror på bartjejer som påstår att de är "egentligen" är studenter som gör sin första kväll i baren någonsin bara för att de behöver pengar till något livsviktigt.

 

/Krille

Det där var ju ett riktigt träffsäkert inlägg!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Utan att ha läst för mycket så vill jag poängtera att det finns även Poanoi som är en manlig variant

av mianoi.Detta är en direkt översättning som det låter.Det finns även ett annat namn som jag inte

lärt mig än.Att dom finns vet jag då jag hade en trevlig kille som närmaste granne i Petchaburi

innan jag flyttade till kärestan.Han var musiker och poanoi.

Hej

 

Det stämmer och det finns inte bara i Thailand utan övriga Asien också, inte ovanligt alls och själv vågar jag inte ens gissa om det finns fler kvinnliga än manliga sådana, förmodligen är det i det närmaste 50-50.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det stämmer och det finns inte bara i Thailand utan övriga Asien också, inte ovanligt alls och själv vågar jag inte ens gissa om det finns fler kvinnliga än manliga sådana, förmodligen är det i det närmaste 50-50.

 

Mvh isan lover

Jag gissar på att den kvinnliga delen trots din tveksamhet är betydligt större, tror inte att jag får något pris för min gissning!

Ändrades av conservator
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det stämmer och det finns inte bara i Thailand utan övriga Asien också, inte ovanligt alls och själv vågar jag inte ens gissa om det finns fler kvinnliga än manliga sådana, förmodligen är det i det närmaste 50-50.

 

Mvh isan lover

Just och dom finns nog inte bara i Asien utan är nog en världsomspännande företeelse.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gissar på att den kvinnliga delen trots din tveksamhet är betydligt större, tror inte att jag får något pris för min gissning!

Två karma är väl inte helt fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Hej

 

En egen uppskattning är att högst en varje klass är mia noi på universitetsnivå.

 

Mvh isan lover

 

Här är jag nog lite frågande. Jag tror det kan röra sig om betydligt fler tjejer som tycker det är spännande att testa farangområdena eftersom givetvis ryktet går att det går att göra snabba och stora pengar under nätterna särskilt vid högsäsong.

 

Man ska ju minnas att det kostar att ta en student på universitet i Thailand.

 

Hur mycket det kostar har jag ingen direkt uppfattning om men kan tänka mig flera hundratusen baht under utbildningens gång.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är jag nog lite frågande. Jag tror det kan röra sig om betydligt fler tjejer som tycker det är spännande att testa farangområdena eftersom givetvis ryktet går att det går att göra snabba och stora pengar under nätterna särskilt vid högsäsong.

 

Man ska ju minnas att det kostar att ta en student på universitet i Thailand.

 

Hur mycket det kostar har jag ingen direkt uppfattning om men kan tänka mig flera hundratusen baht under utbildningens gång.

 

BTT

Se inlägg 129! Det är nog mest barbesökarens våta dröm att bartjejen egentligen är en universitetsstuderande söt flicka ute på sitt första äventyr i farangmiljö!

Dessutom så är ju den där barbesökaren så lyckligt lottad att just han blev den utvalda!

Ändrades av conservator
Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Se inlägg 129! Det är nog mest barbesökarens våta dröm att bartjejen egentligen är en universitetsstuderande söt flicka ute på sitt första äventyr i farangmiljö!

Dessutom så är ju den där barbesökaren så lyckligt lottad att just han blev den utvalda!

 

Finns nog ganska många skolflickor som frilansar på ex beach road och walking street i Pattaya.

 

Och att dom jagar på diverse discon råder det ju inget tvivel om.

 

Jag har själv undervisat ganska många skolflickor som öppet berättade om att dom brukade gå med farang för pengar.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns nog ganska många skolflickor som frilansar på ex beach road och walking street i Pattaya.

 

Och att dom jagar på diverse discon råder det ju inget tvivel om.

 

Jag har själv undervisat ganska många skolflickor som öppet berättade om att dom brukade gå med farang för pengar.

 

BTT

Skolflicka blir man ju ganska automatiskt om man sätter sig i skolbänken, även om det inte är tal om några universitetsstudier utan mer basic engelska för att kunna kommunicera hjälpbart med turisterna i landet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gissar på att den kvinnliga delen trots din tveksamhet är betydligt större, tror inte att jag får något pris för min gissning!

Jag tror på fördelningen 70-70! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjej/kvinna som jobbar lite extra under skoltiden förekommer lite där och var.

Transporterade själv upp 2 brudar till Stockholm (var på 80 talet) inför alla helgons helg, lite festligt var att de bad att få åka tillbaka till sydsverige på Söndagen om det passade. Jag pumpade dem till (inte bumpade) på hemvägen och det var inte direkt ovanligt att de då och då gjorde en helg i Stockholm och då på 80 talet låg förtjänsten på i runda slängar 5000 kronor/helg

De sa själva att de hade en deal med portiern på ett visst hotell.

Hade själv redan då ett stadigt förhållande + lastbilen var bara utrustad med  en s.k. ståhytt, m.a.o. ingen biljett klippt.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Du är ju helt jävla KoKo!

Analysera dig själ för en gångs skull! Det där har du ältat i hundra år nu, ingenting förändras i din insnöade värld!

JAG anger själv vad det JAG skriver handlar om, inte vad en bartorsk som tror sig veta mer än andra fast han inte ens kan googla rätt tycker, hajaru det!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...