Jump to content
Sign in to follow this  
Guest

"Ni har inte träffats i baren"

Recommended Posts

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Nils Andersson

Långrygg

Och det dumma ambassadfolket där intervjuer görs  tror ju givetvis att alla Svenska män träffat sina tjejer på hotellet, internet, risfältet, tvätteriet, varuhuset, bussen, mm.

Ambassadfolket kan helt säkert ana var fölk kommer från, men tycker nog ändå det är bäst att hoppa över just den biten att man träffats i bar. Dumt att dom får det på papper och möjligtvis i nåt register, onödigt att chansa?

(Säkert inte så kul att ta upp för nån snorkig snorkfröken på ambassaden heller.)

• Fint 4

MaiChai

Ambassadfolket kan helt säkert ana var fölk kommer från, men tycker nog ändå det är bäst att hoppa över just den biten att man träffats i bar. Dumt att dom får det på papper och möjligtvis i nåt register, onödigt att chansa?

(Säkert inte så kul att ta upp för nån snorkig snorkfröken på ambassaden heller.)

Förr i tiden när visum ansökan gjordes på ambassaden behövde man inte ställa några frågor om var paren hade träffats, både han och hon hade normalt sett sina "uniformer" på sig vid ambassadbesöket...

• Fint 5

Guest Siam-Nilsson

Förr i tiden när visum ansökan gjordes på ambassaden behövde man inte ställa några frågor om var paren hade träffats, både han och hon hade normalt sett sina "uniformer" på sig vid ambassadbesöket...

"uniformer" ja den va bra den, ha ha

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

ban99arne

När jag läser runt på olika forum om besökare från Thailand till Sverige, så slås jag av en sak. Vare sig det rör sig om ett kortare besök eller en längre relation, så uppmanas man att inte nämna för myndigheterna att man "träffats i baren" vid ansökan om besökstillstånd mm. Jag kanske är naiv, min ålder till trots, och undrar vilken skillnad det gör för besökarens möjlighet att få komma till Sverige? Man kan ju tycka att vad man jobbar med är oviktigt, dessutom undviker jag personligen helst att ljuga för folk och myndigheter.

Jag tycker Ni skall stå på Er och ha på Er T-tröja med texten "Jag är en stolt TORSK" när Ni besöker Migrationsverket.

• Fint 6

Guest Siam-Nilsson

Jag tycker Ni skall stå på Er och ha på Er T-tröja med texten "Jag är en stolt TORSK" när Ni besöker Migrationsverket.

Själv är jag bara är en liten böckling?

• Fint 1

Swift 4X4

Jag kommer att göra er besvikna men ingen frågade oss hur, var och när vi träffades. 

Vet inte vad det beror på men en bild från Singapore och en bild från Chiangmai tillsammans var tydligen tillräcklig för MIG.

Första visum kom efter fem dagar, samma med andra.

UT efter två veckor PUT tog en vecka,

Svensk medborgarskap tog 6 dagar i augusti i år.

Ingen någonsin ställde konstiga frågor. 

• Fint 5

Långrygg

Jag kommer att göra er besvikna men ingen frågade oss hur, var och när vi träffades. 

Vet inte vad det beror på men en bild från Singapore och en bild från Chiangmai tillsammans var tydligen tillräcklig för MIG.

Första visum kom efter fem dagar, samma med andra.

UT efter två veckor PUT tog en vecka,

Svensk medborgarskap tog 6 dagar i augusti i år.

Ingen någonsin ställde konstiga frågor. 

Frugan fick frågan hur vi träffades, varpå hon av nervositet svarade "Victory Monument". Detta resulterade i ett garv från ambassadpersonen. Det var ju iof sant, det var där jag dök upp i suicide-minivanen från Hua Hin. Men vi fick kontakt på nätet och det var detta utfrågaren ville höra.

• Fint 8

Baa

Det är ingen som bryr sig om hurvida folk träffats i baren eller inte och det varken försvårar eller förenklar handläggningen på svenska ambassaden. Däremot så vill de veta att folk är uppriktiga i sina ansökningar och om folk uppenbarligen ljuger så är det knappast något plus i protokollet.

Det är väl den primära uppgiften, att sila i filtret, eljest skulle ju detta kunna skötas maskinellt, det har dock slagit mig, förhoppningsvis felaktigt, att människan är så komplex att hon gör olika bedömningar utifrån samma kriterer och jag har anat en viss rädsla för att godkänna för många "lamaffärsbiträden", möjligen i samband med del inbjudandes kunskap i elektroniska  produkter, men detta kan jumycket väl  vara till godo för de iblandade.

• Fint 1

broder tuk tuk

Och det dumma ambassadfolket där intervjuer görs  tror ju givetvis att alla Svenska män träffat sina tjejer på hotellet, internet, risfältet, tvätteriet, varuhuset, bussen, mm.

Finns väl knappast några gubbar som är så korkade att dom öppet berättar att dom träffat frugan i en kycklingbar eller på en go-go bar.

Ett skäl att myndigheterna vill veta detta kan ju vara att tjejen löper större risk att vara HIV smittad om hon jobbat i baren utan att hon själv eller gubben vet om detta.

Jag tror inte ambassadfolket är så dumma utan att dom fattar att merparten av damerna som ansöker om inresa till Sverige kommer från barsvängen.

Har man någon liten erfarenhet av Thailand så vet man ju på ett ungefär var kontakterna mellan gubbarna och tjejerna knyts

BTT

• Fint 3