Jump to content
IGNORERAD

"Ni har inte träffats i baren"


Oregistrerad

Recommended Posts

Min fru tjänar över 100000  bath/mån :thumbsup:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 458
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    71

  • Baa

    50

  • micke isaan

    25

  • SatanG

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tycker du att man drogar ner någon för att man frågar och erbjuder två sömntabletter så är det upp till dig.

Tjejen tackade ja till tabletterna helt frivilligt.

Dessutom så var det inga rena sömntabletter heller utan mer ett lugnande medel

BTT

Så lät det inte i den ursprungliga tråden som handlade om en man som blivit bestulen på pengar på hotellrummet. ...

" Denne man måste ju ha varit en förstagångsbesökare i Pattaya som ännu inte lärt sig djungelns lagar och regler.

Jag hade själv ca 100.000 baht liggande i en pengapåse bredvid sängen en gång när jag lät en tjej sova över men som tur var så snarkade hon gott när jag vaknade på morgonen.

Å andra sidan hade jag garderat mig genom att lägga två sömntabletter i hennes vattenflaska så hon sov halva förmiddagen.

Man får inte vara korkad.

BTT"

Link to comment
Dela på andra sajter

Så lät det inte i den ursprungliga tråden som handlade om en man som blivit bestulen på pengar på hotellrummet. ...

" Denne man måste ju ha varit en förstagångsbesökare i Pattaya som ännu inte lärt sig djungelns lagar och regler.

Jag hade själv ca 100.000 baht liggande i en pengapåse bredvid sängen en gång när jag lät en tjej sova över men som tur var så snarkade hon gott när jag vaknade på morgonen.

Å andra sidan hade jag garderat mig genom att lägga två sömntabletter i hennes vattenflaska så hon sov halva förmiddagen.

Man får inte vara korkad.

BTT"

 

Det där borde gå att bli åtalad för?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Hade det inte varit smartare att lägga pengarna i saf´en än att behöva droga kärringen!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade det inte varit smartare att lägga pengarna i saf´en än att behöva droga kärringen!!!

Tamejfan.Du är vaken Anders.Skååååål Gubbe!! :thumbsup:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker du att man drogar ner någon för att man frågar och erbjuder två sömntabletter så är det upp till dig.

 

Tjejen tackade ja till tabletterna helt frivilligt.

 

Dessutom så var det inga rena sömntabletter heller utan mer ett lugnande medel

 

BTT

" Denne man måste ju ha varit en förstagångsbesökare i Pattaya som ännu inte lärt sig djungelns lagar och regler.

Jag hade själv ca 100.000 baht liggande i en pengapåse bredvid sängen en gång när jag lät en tjej sova över men som tur var så snarkade hon gott när jag vaknade på morgonen.

Å andra sidan hade jag garderat mig genom att lägga två sömntabletter i hennes vattenflaska så hon sov halva förmiddagen.

Man får inte vara korkad.

BTT"

 

 

Hoppas alla ser vilken jävla lögnare du är nu,snacka om att bli ertappad med fingrarna i kakburken.

Link to comment
Dela på andra sajter

80.000 baht i månaden??

 

Vad jobbar hon med?

 

BTT

HaHa, inser broder plotsligt att han dejtar fel tjej!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte hur jag ska säga detta så jag bara säger det rakt av till dig BTT, när man väljer en tös så ska det ske på något djupare grunder är att de ska ha pengar till att försörja dig eller köpa din mat pga du är snål.

Till broders forsvar, eller inte forresten, men han ar inte ensam om detta tankande!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Faktiskt så har mina longtimare fällt en hel del tårar när jag lämnat dom vid flygplatsen.

 

Om det är tårar över broder eller tårar över att dom måste jobba i baren igen låter jag vara osagt men oavsett vilket så har det varit tårdrypande farväl.

 

Nej jag har bara haft 5 seriösa longtimare under baråren så jag kan inte påstå att jag tillhört dom gubbarna som pippar runt.

 

Jag är den trogna typen.

 

BTT

Hej

 

Själv har jag ju undrat lite över detta fenomen och det jag har kommit fram till är att det ändå inte nödvändigtvis handlar om äkta kärlek utan kanske mer om att hon nu åter går in i en osäker period, longtimaren har ju om han har skött sig och sina kort utgjort en viss trygghet både socialt, ekonomiskt och mentalt.

 

Jag har själv sett bartjejer gråta, bli deprimerade, uppvisa självskadebeteende och vara helt otröstliga när en "bra" longtimare precis har lämnat dom, då har hon guld runt halsen och i öronen, lagade tänder, kanske en ny moppe och hon har kunnat skicka pengar hem, när longtimaren åker hem kanske hon får börja sälja av sitt guld och lämna tillbaka moppen om hon inte hittar en ny longtimare fort nog, en stress situation uppstår.

 

När han lämnar så blir hon tvungen att pröva nya män igen som kan vara allt ifrån både snåla, elaka, smittobärare, sadister eller rasister, många bartjejer verkar enligt mina erfarenheter ha det väldigt lätt för att knyta band till sina kunder och vill gärna att dom ska komma tillbaka om dom "gillar" kunden, många skaffar sig därför ett antal stammisar som dyker upp med jämna mellanrum under året, problemet är att dom flesta vill komma till värmen när vi har vinter på norra halvklotet, så det kan köra ihop sig ibland.

 

Med vänlig hälsning Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Hej

 

Själv har jag ju undrat lite över detta fenomen och det jag har kommit fram till är att det ändå inte nödvändigtvis handlar om äkta kärlek utan kanske mer om att hon nu åter går in i en osäker period, longtimaren har ju om han har skött sig och sina kort utgjort en viss trygghet både socialt, ekonomiskt och mentalt.

 

Jag har själv sett bartjejer gråta, bli deprimerade, uppvisa självskadebeteende och vara helt otröstliga när en "bra" longtimare precis har lämnat dom, då har hon guld runt halsen och i öronen, lagade tänder, kanske en ny moppe och hon har kunnat skicka pengar hem, när longtimaren åker hem kanske hon får börja sälja av sitt guld och lämna tillbaka moppen om hon inte hittar en ny longtimare fort nog, en stress situation uppstår.

 

När han lämnar så blir hon tvungen att pröva nya män igen som kan vara allt ifrån både snåla, elaka, smittobärare, sadister eller rasister, många bartjejer verkar enligt mina erfarenheter ha det väldigt lätt för att knyta band till sina kunder och vill gärna att dom ska komma tillbaka om dom "gillar" kunden, många skaffar sig därför ett antal stammisar som dyker upp med jämna mellanrum under året, problemet är att dom flesta vill komma till värmen när vi har vinter på norra halvklotet, så det kan köra ihop sig ibland.

 

Med vänlig hälsning Isan lover

 

Försöker man se barjobbet som en affärsverksamhet så är det klart att tjejerna är rädd om kunderna.

 

Det är väl alla som driver ett företag.

 

Men nu är ju trots allt tjejerna i barerna människor med allt vad det innebär och jag tror nog att många tjejer kan bli kära i sina longtimare och faktiskt sakna och sörja när gubbarna lämnat dom.

Detta gäller väl framförallt dom tjejer som inte jobbat så länge i baren och som inte ännu inte byggt upp ett känslomässigt skyddande skal.

Dom rutinerade damerna går nog inte i kärleksfällan i första taget.

 

Men oavsett var i världen man hittar en prostituerad så är ju den första regeln att inte kära ner sig i någon kund.

 

Sen om dom bartjejer som gifter sig med gubbarna och blir frugor kan utveckla kärlek till gubben efter en tid kan man ju knappast veta med säkerhet men man får ju hoppas att någon form av kärlek kan uppstå.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

80.000 baht i månaden??

 

Vad jobbar hon med?

 

BTT

Min fru hade lön på 70 tusen bath, Hon jobbade på Corps Consulaire. Hennes arbetsuppgifter var att hålla kontakter mellan olika länders konsulat  

och de thailändska myndigheterna i ChiangMai

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Min fru hade lön på 70 tusen bath, Hon jobbade på Corps Consulaire. Hennes arbetsuppgifter var att hålla kontakter mellan olika länders konsulat  

och de thailändska myndigheterna i ChiangMai

 

Som faranggubbe boendes i Thailand kan man nog träffa damer som har bra löner. Däremot är jag tveksam om en tjej med den lönen skulle lämna Thailand med en faranggubbe och kanske hamna utan inkomst i Sverige.

 

De flesta damer som gifter sig och flyttar med gubben till hemlandet har nog en ganska knaper inkomst i Thailand.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Som faranggubbe boendes i Thailand kan man nog träffa damer som har bra löner. Däremot är jag tveksam om en tjej med den lönen skulle lämna Thailand med en faranggubbe och kanske hamna utan inkomst i Sverige.

 

De flesta damer som gifter sig och flyttar med gubben till hemlandet har nog en ganska knaper inkomst i Thailand.

 

BTT

 

Kan det inte vara så enkelt att damen i fråga älskar gubben och därför lämnar jobb, familj och kompisar i Thailand?

 

/Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Kan det inte vara så enkelt att damen i fråga älskar gubben och därför lämnar jobb, familj och kompisar i Thailand?

 

/Marlon

 

I dom flesta fall handlar det om tjejer som inte har något att förlora på att flytta utomlands.

 

Gjorde man en undersökning i Sverige om vad thaitjejerna som bor här tjänade innan dom kom hit skulle man säkert upptäcka att det inte rörde sig om några stora summor i månaden.

 

Tjejer med fina löner i Bangkok vistas knappast på platser där många faranger dyker upp.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

I dom flesta fall handlar det om tjejer som inte har något att förlora på att flytta utomlands.

 

Gjorde man en undersökning i Sverige om vad thaitjejerna som bor här tjänade innan dom kom hit skulle man säkert upptäcka att det inte rörde sig om några stora summor i månaden.

 

Tjejer med fina löner i Bangkok vistas knappast på platser där många faranger dyker upp.

 

BTT

 

Håller med om att det säkert finns tjejer som tycker att de inte har något att förlora. Men de lämnar det viktigaste som finns för en Thai dvs. familjen. Är väl naiv men jag tror

att det i de flesta fall finns känslor för mannen i fråga, annars bosätter de sig inte på andra sidan jorden utan jobb, familj och vänner som de har hemma i Thailand.

 

Min sambo har någongång när vi talat allvar sagt till mig att hon gav upp nästan allt för att flytta till mig, sitt jobb som hon trivdes med, sina bästa vänner, sina föräldrar,

sina älskade hundar, sin bil, sin MC, mm, mm. Jag fick mig verkligen en tankeställare att hon har offrar så mycket för att vara med mig. Tack älskling :love:

 

/Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Håller med om att det säkert finns tjejer som tycker att de inte har något att förlora. Men de lämnar det viktigaste som finns för en Thai dvs. familjen. Är väl naiv men jag tror

att det i de flesta fall finns känslor för mannen i fråga, annars bosätter de sig inte på andra sidan jorden utan jobb, familj och vänner som de har hemma i Thailand.

 

Min sambo har någongång när vi talat allvar sagt till mig att hon gav upp nästan allt för att flytta till mig, sitt jobb som hon trivdes med, sina bästa vänner, sina föräldrar,

sina älskade hundar, sin bil, sin MC, mm, mm. Jag fick mig verkligen en tankeställare att hon har offrar så mycket för att vara med mig. Tack älskling :love:

 

/Marlon

 

Känslor behöver inte alltid betyda kärlek.

 

En klok man som jag kände en gång i Pattaya sa att man kan köpa tillgivenhet men inte kärlek.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

I dom flesta fall handlar det om tjejer som inte har något att förlora på att flytta utomlands.

 

Gjorde man en undersökning i Sverige om vad thaitjejerna som bor här tjänade innan dom kom hit skulle man säkert upptäcka att det inte rörde sig om några stora summor i månaden.

 

Tjejer med fina löner i Bangkok vistas knappast på platser där många faranger dyker upp.

 

BTT

Hur vet du det?

 

Du kanske ska tanka omvant, det finns faranger som inte foljer dina exempel och noter barstolar o stenbord utan har ekonomi och god smak nog att frekventera nattklubbar och restaurationen av nagot hogre klass an 7/11.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Känslor behöver inte alltid betyda kärlek.

 

En klok man som jag kände en gång i Pattaya sa att man kan köpa tillgivenhet men inte kärlek.

 

BTT

Menar du att de som flyttat till Sverige gör det pga köpt tillgivenhet?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Känslor behöver inte alltid betyda kärlek.

 

En klok man som jag kände en gång i Pattaya sa att man kan köpa tillgivenhet men inte kärlek.

 

BTT

Va det svenskalarare du pryade som?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

I dom flesta fall handlar det om tjejer som inte har något att förlora på att flytta utomlands.

 

Gjorde man en undersökning i Sverige om vad thaitjejerna som bor här tjänade innan dom kom hit skulle man säkert upptäcka att det inte rörde sig om några stora summor i månaden.

 

Tjejer med fina löner i Bangkok vistas knappast på platser där många faranger dyker upp.

 

BTT

Har dom egna restauranger, klubbar och shoppingcentrum?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Känslor behöver inte alltid betyda kärlek.

 

En klok man som jag kände en gång i Pattaya sa att man kan köpa tillgivenhet men inte kärlek.

 

BTT

Men svara nu på om du drogade damen i pattis eller inte,du har skrivit 2 helt olika svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Känslor behöver inte alltid betyda kärlek.

 

En klok man som jag kände en gång i Pattaya sa att man kan köpa tillgivenhet men inte kärlek.

 

BTT

 

Kärlek betyda olika saker beroende på vart i världen man är. I Sverige blandar vi ofta ihop kärlek med förälskelse.

Allt ska vara så fantastiskt bubblande och sprudlande hela tiden. Tror det är därför vi har ganska många skiljsmässor i Sverige,

förälskelsen lägger sig och den gråa kalla vardagen tar vid. Då är det inte roligt längre och många kastar in handuken.

Många asiater har en väldigt prakmatisk syn på kärlek och äktenskap. Och ju mer jag tänker på det ju mer gillar jag deras sätt att

se på saken. Allt behöver inte vara så rosa och roligt hela tiden, det viktiga är att det finnas en grundtrygghet. Man trivs med varandra

och delar det man har genom livets många upp och nerförsbackar.

 

/Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Känslor behöver inte alltid betyda kärlek.

 

En klok man som jag kände en gång i Pattaya sa att man kan köpa tillgivenhet men inte kärlek.

 

BTT

Här har du ett svar.

 

"Tycker du att man drogar ner någon för att man frågar och erbjuder två sömntabletter så är det upp till dig.

 

Tjejen tackade ja till tabletterna helt frivilligt.

 

Dessutom så var det inga rena sömntabletter heller utan mer ett lugnande medel

 

BTT"

 

Här har du ett annat svar.

 

" Denne man måste ju ha varit en förstagångsbesökare i Pattaya som ännu inte lärt sig djungelns lagar och regler.

Jag hade själv ca 100.000 baht liggande i en pengapåse bredvid sängen en gång när jag lät en tjej sova över men som tur var så snarkade hon gott när jag vaknade på morgonen.

Å andra sidan hade jag garderat mig genom att lägga två sömntabletter i hennes vattenflaska så hon sov halva förmiddagen.

Man får inte vara korkad.

BTT"

 

Så hur ska du ha det nu ??

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med om att det säkert finns tjejer som tycker att de inte har något att förlora. Men de lämnar det viktigaste som finns för en Thai dvs. familjen. Är väl naiv men jag tror

att det i de flesta fall finns känslor för mannen i fråga, annars bosätter de sig inte på andra sidan jorden utan jobb, familj och vänner som de har hemma i Thailand.

Min sambo har någongång när vi talat allvar sagt till mig att hon gav upp nästan allt för att flytta till mig, sitt jobb som hon trivdes med, sina bästa vänner, sina föräldrar,

sina älskade hundar, sin bil, sin MC, mm, mm. Jag fick mig verkligen en tankeställare att hon har offrar så mycket för att vara med mig. Tack älskling :love:

/Marlon

Jag kan i högsta grad verifiera detta!

Min sambo gav offrade också precis allt du beskriver och kom hit till vår mycket kalla plats med väldiga små möjligheter nu i början att tjäna egna pengar bara för att få vara med just mig.

Detta medför en del ansvar att svara upp på och verkligen se till att hon inte gjorde denna uppoffring förgäves.

I BTT:s fall så tror jag att det förutom att det blir billigare för honom att det även vore snällare och skonsammare mot tjejerna om han fick hjälp att införskaffa en uppblåsbar Barbara för sin penetration. Denna Barbara med lite såpa och borste för rengöring borde väl vara helt enligt hans önskemål prismässigt och kunna möta honom på hans egen nivå emotionellt.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Hur vet du det?

 

Du kanske ska tanka omvant, det finns faranger som inte foljer dina exempel och noter barstolar o stenbord utan har ekonomi och god smak nog att frekventera nattklubbar och restaurationen av nagot hogre klass an 7/11.

 

Finns säkert även den kategorin av gubbar i Thailand men jag tror inte dom är i majoritet utan merparten av gubbarna hamnar i barerna på olika ställen

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...