Jump to content
Sign in to follow this  
Guest

"Ni har inte träffats i baren"

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Att det skulle vara väldigt vanligt att tjejer under studietiden är älskarinnor av ekonomiska skäl är en myt (eller önskedröm). Myten skapas och underhålls av samma personer som direkt tror på bartjejer som påstår att de är "egentligen" är studenter som gör sin första kväll i baren någonsin bara för att de behöver pengar till något livsviktigt.

/Krille

Hej

En egen uppskattning är att högst en varje klass är mia noi på universitetsnivå.

Mvh isan lover

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

khun-petch

Utan att ha läst för mycket så vill jag poängtera att det finns även Poanoi som är en manlig variant

av mianoi.Detta är en direkt översättning som det låter.Det finns även ett annat namn som jag inte

lärt mig än.Att dom finns vet jag då jag hade en trevlig kille som närmaste granne i Petchaburi

innan jag flyttade till kärestan.Han var musiker och poanoi.

• Fint 1

conservator

Att det skulle vara väldigt vanligt att tjejer under studietiden är älskarinnor av ekonomiska skäl är en myt (eller önskedröm). Myten skapas och underhålls av samma personer som direkt tror på bartjejer som påstår att de är "egentligen" är studenter som gör sin första kväll i baren någonsin bara för att de behöver pengar till något livsviktigt.

/Krille

Det där var ju ett riktigt träffsäkert inlägg!

Guest Isan Lover

Utan att ha läst för mycket så vill jag poängtera att det finns även Poanoi som är en manlig variant

av mianoi.Detta är en direkt översättning som det låter.Det finns även ett annat namn som jag inte

lärt mig än.Att dom finns vet jag då jag hade en trevlig kille som närmaste granne i Petchaburi

innan jag flyttade till kärestan.Han var musiker och poanoi.

Hej

Det stämmer och det finns inte bara i Thailand utan övriga Asien också, inte ovanligt alls och själv vågar jag inte ens gissa om det finns fler kvinnliga än manliga sådana, förmodligen är det i det närmaste 50-50.

Mvh isan lover

conservator

Hej

Det stämmer och det finns inte bara i Thailand utan övriga Asien också, inte ovanligt alls och själv vågar jag inte ens gissa om det finns fler kvinnliga än manliga sådana, förmodligen är det i det närmaste 50-50.

Mvh isan lover

Jag gissar på att den kvinnliga delen trots din tveksamhet är betydligt större, tror inte att jag får något pris för min gissning!

Edited by conservator
  • Fint 2

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

khun-petch

Hej

Mvh isan lover

Just och dom finns nog inte bara i Asien utan är nog en världsomspännande företeelse.

khun-petch

Jag gissar på att den kvinnliga delen trots din tveksamhet är betydligt större, tror inte att jag får något pris för min gissning!

Två karma är väl inte helt fel.

• Fint 1

conservator

Två karma är väl inte helt fel.

Duger bra, det var som sagt inte värt mer :-)

• Fint 1

broder tuk tuk

Hej

En egen uppskattning är att högst en varje klass är mia noi på universitetsnivå.

Mvh isan lover

Här är jag nog lite frågande. Jag tror det kan röra sig om betydligt fler tjejer som tycker det är spännande att testa farangområdena eftersom givetvis ryktet går att det går att göra snabba och stora pengar under nätterna särskilt vid högsäsong.

Man ska ju minnas att det kostar att ta en student på universitet i Thailand.

Hur mycket det kostar har jag ingen direkt uppfattning om men kan tänka mig flera hundratusen baht under utbildningens gång.

BTT

conservator

Här är jag nog lite frågande. Jag tror det kan röra sig om betydligt fler tjejer som tycker det är spännande att testa farangområdena eftersom givetvis ryktet går att det går att göra snabba och stora pengar under nätterna särskilt vid högsäsong.

Man ska ju minnas att det kostar att ta en student på universitet i Thailand.

Hur mycket det kostar har jag ingen direkt uppfattning om men kan tänka mig flera hundratusen baht under utbildningens gång.

BTT

Se inlägg 129! Det är nog mest barbesökarens våta dröm att bartjejen egentligen är en universitetsstuderande söt flicka ute på sitt första äventyr i farangmiljö!

Dessutom så är ju den där barbesökaren så lyckligt lottad att just han blev den utvalda!

Edited by conservator
  • Fint 6

broder tuk tuk

Se inlägg 129! Det är nog mest barbesökarens våta dröm att bartjejen egentligen är en universitetsstuderande söt flicka ute på sitt första äventyr i farangmiljö!

Dessutom så är ju den där barbesökaren så lyckligt lottad att just han blev den utvalda!

Finns nog ganska många skolflickor som frilansar på ex beach road och walking street i Pattaya.

Och att dom jagar på diverse discon råder det ju inget tvivel om.

Jag har själv undervisat ganska många skolflickor som öppet berättade om att dom brukade gå med farang för pengar.

BTT

• Fint 3

conservator

Finns nog ganska många skolflickor som frilansar på ex beach road och walking street i Pattaya.

Och att dom jagar på diverse discon råder det ju inget tvivel om.

Jag har själv undervisat ganska många skolflickor som öppet berättade om att dom brukade gå med farang för pengar.

BTT

Skolflicka blir man ju ganska automatiskt om man sätter sig i skolbänken, även om det inte är tal om några universitetsstudier utan mer basic engelska för att kunna kommunicera hjälpbart med turisterna i landet!

GreenValley

Jag tror på fördelningen 70-70! :crazy:

• Fint 1

evert 1

Tjej/kvinna som jobbar lite extra under skoltiden förekommer lite där och var.

Transporterade själv upp 2 brudar till Stockholm (var på 80 talet) inför alla helgons helg, lite festligt var att de bad att få åka tillbaka till sydsverige på Söndagen om det passade. Jag pumpade dem till (inte bumpade) på hemvägen och det var inte direkt ovanligt att de då och då gjorde en helg i Stockholm och då på 80 talet låg förtjänsten på i runda slängar 5000 kronor/helg

De sa själva att de hade en deal med portiern på ett visst hotell.

Hade själv redan då ett stadigt förhållande + lastbilen var bara utrustad med  en s.k. ståhytt, m.a.o. ingen biljett klippt.

Baa

Du är ju helt jävla KoKo!

Analysera dig själ för en gångs skull! Det där har du ältat i hundra år nu, ingenting förändras i din insnöade värld!

JAG anger själv vad det JAG skriver handlar om, inte vad en bartorsk som tror sig veta mer än andra fast han inte ens kan googla rätt tycker, hajaru det!

Edited by Baa