Jump to content
IGNORERAD

"Ni har inte träffats i baren"


Oregistrerad

Recommended Posts

Kolla denna bild! Min son förra året. Både påflugen och på fyllan. Inte fan verkar tjejerna skrämda eller rädda!! Tvärtom. T.o.m så Farsan blir avis :crazy:

OCH det är helt vanliga tjejer. 

 

attachicon.gifcharlie.jpg

Synd dom va fula bara.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 458
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    71

  • Baa

    50

  • micke isaan

    25

  • SatanG

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Troligt att du har mer rätt an van man törs ana,

 

Lite synd, för jag hade börjat tro på den nämnde. . . . men sen en sån groda att påstå att Thaifolk är ett naket folk, det var det mest korkade jag läst på länge och åter bevisar vad jag trott från början, han har inte eller mycket knappt varit i landet, men inte lyckats samla särkilt mycket info från verkligheten.. . . och har absolut ingen koll på något, vare sig det gäller tevattenskokning eller andra länders kulturer och seder.

 

Nu lär väl drevet av självutnamnda försvarsadvokater komma till försvar snart. . . . . 

Nix pix där sket han verkligen sig själv i munnen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

"Sex ett mer naturligt tillstånd"; metafysik för dummies kanske...

 

Jag är en av dem som försvarat att du verkligen varit i Thailand men då menar jag också bara rent fysiskt, man kanske skulle kunna säga att "total ignorans är ett mer naturligt tillstånd" för den gode BTT än vad det är för mer normalt funtade människor.

 

Jag skulle med bestämdhet vilja hävda att sex och även vanlig beröring är ett ofantligt mycket mer komplicerat ämne för en thailändska än för en svenska. Det är bara under senaste decenniet det ens blivit socialt acceptabelt för föräldrar att krama sina barn offentligt och jag har aldrig sett ett thailändskt par hångla och knappt ens hålla handen så att sex skulle vara "ett naturligt tillstånd" känns ganska världsfrånvänt.

 

Ett litet tips i all välmening. Om du, mot all förmodan, skulle besöka en grisfarm i Bulgarien eller ett bageri i Borlänge så gör inte samma misstag och dra slutsatsen att alla kvinnor i Bulgarien matar grisar dagarna i ända och kvinnorna i Borlänge tänder på att baka kokosrutor. Du förstår, det är liksom deras jobb precis som en prostituerade jobb är att kn**la.

 

Hmm, du bodde i Thailand?

Att Thailändska ungdomar håller hand och pussas/kysser öppet har jag sett flera gånger under mina senaste turist rundor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Synd att man inte är moderator längre!  

Detta inlägg hade kostat lång avstängning!! :13:

 

vad skulle du motiverat en avstängning med?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkvärda ord från en thaidam för något år sen i en chat.

 

"When you go in search of honey you must expect to be stung by bees."

 

 

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan att ha läst för mycket så vill jag poängtera att det finns även Poanoi som är en manlig variant

av mianoi.Detta är en direkt översättning som det låter.Det finns även ett annat namn som jag inte

lärt mig än.Att dom finns vet jag då jag hade en trevlig kille som närmaste granne i Petchaburi

innan jag flyttade till kärestan.Han var musiker och poanoi.

Gigg brukar Dom Kalla det

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Hmm, du bodde i Thailand?

Att Thailändska ungdomar håller hand och pussas/kysser öppet har jag sett flera gånger under mina senaste turist rundor.

 

Det var faktiskt under en tid utanför seven eleven i Naklua som jag lärde mig att kärleken mellan unga thailändare och unga thaitjejer faktiskt förekommer och är verkligt.

 

Ett ungt par som varje kväll satt och pussades och kramades.

 

Det var då jag insåg att Thailand  faktiskt inte enbart består av unga ensamma tjejer på en songtaew eller av lilla Noi i baren utan att majoriteten av thailändska kvinnor föredrar en familj med man och barn och där mannen faktiskt är thailändare.

Där sprack oxå bilden av thaimannen som en otrogen no good översittare, den bilden som tjejerna i baren gärna pumpar i oss faranger.

 

Det var oxå då jag insåg att baren är den sista nödutgången för tjejerna och att det dom drömmer om under ensamma nätter inte är 60 årige Lasse med den feta plånboken utan drömmen kretsar nog omkring det liv som tjejen borde ha haft med familj och barn i ett helt förhållande med en thailändsk man.

 

En ensam thailändska i en lägenhet i Göteborg en smällkall vinternatt är hon lycklig?

 

Kanske kanske inte men nog fan hade tjejen varit lyckligare med familjen och barnen och sin thailändske man i hemmet i Thailand.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var faktiskt under en tid utanför seven eleven i Naklua som jag lärde mig att kärleken mellan unga thailändare och unga thaitjejer faktiskt förekommer och är verkligt.

Ett ungt par som varje kväll satt och pussades och kramades.

Det var då jag insåg att Thailand faktiskt inte enbart består av unga ensamma tjejer på en songtaew eller av lilla Noi i baren utan att majoriteten av thailändska kvinnor föredrar en familj med man och barn och där mannen faktiskt är thailändare.

Där sprack oxå bilden av thaimannen som en otrogen no good översittare, den bilden som tjejerna i baren gärna pumpar i oss faranger.

Det var oxå då jag insåg att baren är den sista nödutgången för tjejerna och att det dom drömmer om under ensamma nätter inte är 60 årige Lasse med den feta plånboken utan drömmen kretsar nog omkring det liv som tjejen borde ha haft med familj och barn i ett helt förhållande med en thailändsk man.

En ensam thailändska i en lägenhet i Göteborg en smällkall vinternatt är hon lycklig?

Kanske kanske inte men nog fan hade tjejen varit lyckligare med familjen och barnen och sin thailändske man i hemmet i Thailand.

BTT

Dom flesta tjejerna i baren har väl redan levt den drömmen och fått den krossad när thaimannen överger dem och barnen.

Vilka svar man får beror ju på vem man frågar, för tjejerna i baren är den thailändske mannen en skitstövel, det är deras sanning baserad på deras erfarenhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Där sprack oxå bilden av thaimannen som en otrogen no good översittare, den bilden som tjejerna i baren gärna pumpar i oss faranger.
 

 

Nja. otrogna finns det nog gott om, i synnerhet om man inbegriper MiaNoi i detta.

Tjejerna i baren har i de flesta fall skaffat sin syn genom den totala ansvarsfrihet de Thailandska unga grabbarna ofta tycker de skall ha om tjejen blir gravid, Bara dom kan fortsatta sitt runtknullande sa skiter en stor del av dem i tjejerna, totalt! Vad skaffar tjejerna sin bild av mannen, naturligtvis fran skitstoveln som drog!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Nja. otrogna finns det nog gott om, i synnerhet om man inbegriper MiaNoi i detta.

Tjejerna i baren har i de flesta fall skaffat sin syn genom den totala ansvarsfrihet de Thailandska unga grabbarna ofta tycker de skall ha om tjejen blir gravid, Bara dom kan fortsatta sitt runtknullande sa skiter en stor del av dem i tjejerna, totalt! Vad skaffar tjejerna sin bild av mannen, naturligtvis fran skitstoveln som drog!

 

 

Att tjejerna sedan förstärker sin negativa syn på thaimännen är ju inte heller så konstigt.

Om "60-årige Lasse" skall lindas upp kring lillfingret så är det  naturligt att framställa hans förträfflighet gentemot "de lågt stående thaimännen".

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Att tjejerna sedan förstärker sin negativa syn på thaimännen är ju inte heller så konstigt.

Om "60-årige Lasse" skall lindas upp kring lillfingret så är det  naturligt att framställa hans förträfflighet gentemot "de lågt stående thaimännen".

 

Exakt så.

 

Det tog mig många år att inse att alla thailändare inte är otrogna skitstövlar.

 

Två myter var seglivade. Myten om den ensamma thaitjejen och myten om thaimannens bullshit.

 

Numera låter jag bli att fråga tjejen i baren om var pappa till hennes barn är någonstans.

 

Fast oftast blir svaret att han är död vilket i och för sig låter bättre än att han stuckit till en annan kvinna.

 

BTT

Ändrades av broder tuk tuk

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

I övrigt så rekommenderar jag Bangkok Hospital i stället för baren om man vill träffa trevliga tjejer.

 

Visst har de ett serviceyrke där det ingår att vara trevlig mot kunderna men det är ju likadant med servicepersonalen i barerna.

Tycker dock att tjejerna som jobbar på sjukhuset kändes mycket genuinare.

 

Hade jag varit singel så skulle jag nog fejka nå'n sjukdom och skriva in mig på ett par veckor ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Exakt så.

 

Det tog mig många år att inse att alla thailändare inte är otrogna skitstövlar.

 

Två myter var seglivade. Myten om den ensamma thaitjejen och myten om thaimannens bullshit.

 

Numera låter jag bli att fråga tjejen i baren om var pappa till hennes barn är någonstans.

 

Fast oftast blir svaret att han är död vilket i och för sig låter bättre än att han stuckit till en annan kvinna.

 

BTT

Herregud,många år?, hur många har du att rekapitulera, du är ju som en jävla papegoja!

fast dummare!

:crazy:

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad vi måste ta i beaktande är att Thailand är ett samhälle som förändras oerhört fort. 

Ett bra exempel är tonåringarna som håller handen & pussas offentligt. 

Säkert ute på stan, men hemma inför familjen eller grannarna. Knappast.

 

Har genom åren bakantat mig med åtminstone ett par thai män som sköter barn, städar & heltidsjobbar utan att supa.

Myten om den värdelösa thai mannen är nog inte helt osann, men ingen regel.

 

Sedan så kan man räkna ut att i ett samhälle där männen inte är speciellt trogna så är förmodligen inte kvinnorna så mycket bättre.

Vem ska annars alla dessa män vara otrogna med?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sedan så kan man räkna ut att i ett samhälle där männen inte är speciellt trogna så är förmodligen inte kvinnorna så mycket bättre. Vem ska annars alla dessa män vara otrogna med?

 

Finns en hel del singeldamer bade i industrin (nojes alltsa) och i sallskapslivet!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut inte. Jag har just nu kontakt med en thaitjej via nätet. Enligt uppgift jobbar hon inte i bar och vi ska träffas när jag kommer ner.

 

Hon bor i Bangkok

 

BTT

Fan vad hon ljuger! Naturligtvis jobbar hon i bar, troligtvis sitter hon med en ipad och en lurkande thaiman just nu och skrattar åt dig.

Frågan är bara om det är mamasan eller papasan som översätter och skriver till dig.

En annan intressant fråga är ju varför du håller på med nätdejting öht. Jag menar, är det inte bättre du fångar nattfjärilarna "eye to eye" direkt på coconut bar?

Troligtvis lättare att se vilka som är mest desperata och prutmöjliga live :-)

Skojar bara broder, jag vet att du bara är ute efter att provocera lite emellanåt när livet blir för ensamt untanför kalla helsingborg eller var du nu bodde.

Minnena från storhetstiden på 90-talet gör sig smärtsamt påmint då statens avlöning inte räcker till svunna tiders storheter på många år och dar :-)

 

Skål / SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom flesta tjejerna i baren har väl redan levt den drömmen och fått den krossad när thaimannen överger dem och barnen.

Vilka svar man får beror ju på vem man frågar, för tjejerna i baren är den thailändske mannen en skitstövel, det är deras sanning baserad på deras erfarenhet.

Tror du dom skulle säga annat till dig när du står där och fladdrar med 1000 battaren under näsan på dom ? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland undrar man man ju varför det är så förbannat viktigt för vissa att misstänkliggöra andras förhållanden och påpeka att en bra utbildning eller trots ett bra jobb så finns det

"många" thaikvinnor som har gjort / gör / kommer att prostituera sig? Är det egna våta drömmar eller för många besök på Baccara som gör att denna åsikt verkar cementeras hos

vissa människor? Är det något mindrevärdskomplex som vill få de flesta thaikvinnor till något som alla kan köpa? Brukar det inte gnällas över att svenne banan tror att alla thaitjejer är till salu, och sen sitter det spån härinne och gör samma sak.

Lever ni med någon som jobbat i bar och komplexet spökar så gör något åt era demoner istället för dra ner andras fruar/flickvänner i smutsen. Klarar ni inte av det borde ni förakta

Er själva istället för att försöka så misstänksamhet hos andra som lever vanliga alldeles utmärkta liv. Andefattigt är ju bara förnamnet och man skäms ju nästan över era fördomar 

mot andra.

Naturligtvis förekommer det att studenter gnoar för att dryga ut kassan, i vilket land gör det inte det?

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Fan vad hon ljuger! Naturligtvis jobbar hon i bar, troligtvis sitter hon med en ipad och en lurkande thaiman just nu och skrattar åt dig.

Frågan är bara om det är mamasan eller papasan som översätter och skriver till dig.

En annan intressant fråga är ju varför du håller på med nätdejting öht. Jag menar, är det inte bättre du fångar nattfjärilarna "eye to eye" direkt på coconut bar?

Troligtvis lättare att se vilka som är mest desperata och prutmöjliga live :-)

Skojar bara broder, jag vet att du bara är ute efter att provocera lite emellanåt när livet blir för ensamt untanför kalla helsingborg eller var du nu bodde.

Minnena från storhetstiden på 90-talet gör sig smärtsamt påmint då statens avlöning inte räcker till svunna tiders storheter på många år och dar :-)

 

Skål / SatanG

 

Jag skiter i vilket, så länge hon inte träffar någon annan gubbe i baren eller på nätet så lär hon nog dyka upp den dag jag anländer till Bangkok.

 

Jag slipper ju betala barfine om jag raggar upp en tjej via nätet först och bara där sparar man ju in kanske 7000 baht så jag lär inte förlora något på det i alla fall.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skiter i vilket, så länge hon inte träffar någon annan gubbe i baren eller på nätet så lär hon nog dyka upp den dag jag anländer till Bangkok.

 

Jag slipper ju betala barfine om jag raggar upp en tjej via nätet först och bara där sparar man ju in kanske 7000 baht så jag lär inte förlora något på det i alla fall.

 

BTT

Barfinen blir en shoppingrunda med lite nya kläder och kanske en ny mobiltelefon redan första dagarna.

Inte kommer du undan med några pengar på detta sätt.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skiter i vilket, så länge hon inte träffar någon annan gubbe i baren eller på nätet så lär hon nog dyka upp den dag jag anländer till Bangkok.

 

Jag slipper ju betala barfine om jag raggar upp en tjej via nätet först och bara där sparar man ju in kanske 7000 baht så jag lär inte förlora något på det i alla fall.

 

BTT

Inte mycket kvar "experten visdomar", Men är man nöjd med avskrapet utanför 7/11 så förstår jag att detta är ett lyft, vad jag inte förstår är vad som skulle skilja mellan Broders IT-kap och alla andras som broder nedsablat gång efter annan som blåögda idi*tier och att minsan, det är bardamer med nya I-phones som dominerar IT-datingen, surt sa räven!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skiter i vilket, så länge hon inte träffar någon annan gubbe i baren eller på nätet så lär hon nog dyka upp den dag jag anländer till Bangkok.

Jag slipper ju betala barfine om jag raggar upp en tjej via nätet först och bara där sparar man ju in kanske 7000 baht så jag lär inte förlora något på det i alla fall.

BTT

Om du tror att det blir bättre rent ekonomiskt kommer du bli besviken.

Inte av ekonomiska skäl man skaffar ett fast förhållande. Tror faktiskt inte att det är din grej riktigt BT.

Link to comment
Dela på andra sajter

kommer av nån anledning att tänka på ca -88 då jag sitter i restaurangen på Diana In i pattis, bordet bredvid mig så sitter det en svensk snubbe med hyrdam..

 

av nån anledning så är snubbens syrra med ...   :ahh:
 

 

hyrdamen  säger åt snubben att hon vill ha pröjs för några dagars samvaro, då lägger sig syrran i o säger ; men min bror har ju bjudit dig på mat o tagit med dig på utflykter osv   :kort:

 

thaibruden va inte impad

 

kunde ha vart en ung BTT med syrran?  hehe

 

grabben hade visst inte hört att man gifter sig på kvällen & skiljer sig på morgonen ;)

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

kommer av nån anledning att tänka på ca -88 då jag sitter i restaurangen på Diana In i pattis, bordet bredvid mig så sitter det en svensk snubbe med hyrdam..

 

av nån anledning så är snubbens syrra med ...   :ahh:

 

 

hyrdamen  säger åt snubben att hon vill ha pröjs för några dagars samvaro, då lägger sig syrran i o säger ; men min bror har ju bjudit dig på mat o tagit med dig på utflykter osv   :kort:

 

thaibruden va inte impad

 

kunde ha vart en ung BTT med syrran?  hehe

 

grabben hade visst inte hört att man gifter sig på kvällen & skiljer sig på morgonen ;)

Kanske det va Berit...då skulle den gåtan vara löst!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skiter i vilket, så länge hon inte träffar någon annan gubbe i baren eller på nätet så lär hon nog dyka upp den dag jag anländer till Bangkok.

 

Jag slipper ju betala barfine om jag raggar upp en tjej via nätet först och bara där sparar man ju in kanske 7000 baht så jag lär inte förlora något på det i alla fall.

 

BTT

Nej jag håller med dig broder, det lär nog bli du som är vinnaren i det mötet :-)

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...